Politiet i små sko
Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 16:08

Blev stoppet den anden aften af policen da de havde set at jeg kørte med
tågelyset tændt som extra fjernlys (Ja jeg blænder dem ned når der kommer
modkørende)

Den bøde er nu også OK .. Man må jo egentlig ikke køre med dem tændt når
det er mørkt

Men betjenten udskrev så også lige bøde for en posions pære der var
sprunget i min ene projektør samt en enkelt pære til baglys ud af 2 i
samme side

Havde også en mindre diskution om hvorvidt min frontbøjle måtte være der
eller ej

Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 16:11

oz3bto skriver:

> Blev stoppet den anden aften af policen da de havde set at jeg kørte med
> tågelyset tændt som extra fjernlys (Ja jeg blænder dem ned når der kommer
> modkørende)

Øøøøh, du tænder det lange lys og så sætter du fuldt blus på lige foran
bilen. Hvad skulel det gøre godt for?

> Men betjenten udskrev så også lige bøde for en posions pære der var
> sprunget i min ene projektør samt en enkelt pære til baglys ud af 2 i
> samme side

Hvorfor kører du rundt i så defekt en bil?

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Og du nappede lige en tudekiks mens du var i gang?

Klaus

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 16:55

> oz3bto skriver:

> Øøøøh, du tænder det lange lys og så sætter du fuldt blus på lige foran
> bilen. Hvad skulel det gøre godt for?

Nej jeg blænder ned for de store projektøre når modkørende er omkring
800m-1km væk (rally 3000) det lange lys + de 4 tågelygter bliver blændet
ned ved ca 500m senest

> Hvorfor kører du rundt i så defekt en bil?

Tjekker du selv om der er nogen sprunge pære hver gang du køre ? også
posions lyset i extra lamperne?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 17:27

oz3bto skriver:

> Nej jeg blænder ned for de store projektøre når modkørende er omkring
> 800m-1km væk (rally 3000) det lange lys + de 4 tågelygter bliver blændet
> ned ved ca 500m senest

Hvad er det du bruger tågelygterne til?

Tågelygter lyser op lige foran bilen, når du kører med fjernlys på, skal
du vel have mest ud af lyset så langt fremme som muligt. Tågelygter
lyser kun cirka 50 meter frem. Oplyser du vejen i et lyshav her, blænder
du dine øjne (skruer ned for følsomheden) og kan ikke se så meget langt
fremme på vejen.

> Tjekker du selv om der er nogen sprunge pære hver gang du køre?

Ja, eller rettere nej, det gør bilen for mig og fortæller mig det.

> også posions lyset i extra lamperne?

Sådanne har jeg ikke.

Klaus

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 17:49

> [...]
> lyser kun cirka 50 meter frem. Oplyser du vejen i et lyshav her, blænder
> du dine øjne (skruer ned for følsomheden) og kan ikke se så meget langt

Kommer satme an på modellen og hvordan de indstilles.. og lyshavet har jeg
uanet om der er tågelygter på eller ej.. Rally 3000 er temlig kraftige

Bilens eget fjernlys er bestemt ikke til at prale og de 4 tågelygter hjælper
en lidt på det pga det brede lys.. Projektøerne lyser det op der er 75m
foran bilen også ud til 1200m ifølge Hella

> Ja, eller rettere nej, det gør bilen for mig og fortæller mig det.

> Sådanne har jeg ikke.
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Og straks din bil skriver til dig at en ikke livsvigtig pære er sprunget så
flår du bilen ind til siden og skifter pæren ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 17:56

oz3bto skriver:

> Kommer satme an på modellen og hvordan de indstilles.. og lyshavet har jeg
> uanet om der er tågelygter på eller ej.. Rally 3000 er temlig kraftige

Hvis du i forvejen har lyshavet, hvad skal tåbelygterne så gøre godt
for?

> Bilens eget fjernlys er bestemt ikke til at prale og de 4 tågelygter hjælper
> en lidt på det pga det brede lys.. Projektøerne lyser det op der er 75m
> foran bilen også ud til 1200m ifølge Hella

Tågelygter der lyser 1200 meter frem, er vidst fejljusterede......

> Og straks din bil skriver til dig at en ikke livsvigtig pære er sprunget så
> flår du bilen ind til siden og skifter pæren ?

Nej, men næste gange jeg har muligheden for det.

Klaus

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 19:35

> [...]
>
> Tågelygter der lyser 1200 meter frem, er vidst fejljusterede......

> Nej, men næste gange jeg har muligheden for det.

Prøv lige at læse det jeg skrev en gang til ... Der sidder 2 PROJEKTØRE af
mærket HELLA samt 4 gange TÅGE lygte TÅGE lygterne tager det foran bilen
som HELLA lygterne ikke tager

Fra : KASO

Dato : 17-09-09 20:30

> Prøv lige at læse det jeg skrev en gang til ... Der sidder 2 PROJEKTØRE
> af mærket HELLA samt 4 gange TÅGE lygte TÅGE lygterne tager det foran
> bilen som HELLA lygterne ikke tager

Hvis du har kørt med fjernlys, har du formentlig kørt lande- eller motorvej?

Ved +80km/t kan du alligevel ikke nå at reagere på det, som tågelygterne
oplyser - de er derfor aldeles overflødige.

Havde du nu kørt uden overflødige lygter, var du formentlig også sluppet for
de resterende bøder.

Mit seneste møde med politiet tog ca. 5sek.. De holdt razzia og viftede alle
ind på en P-plads. Jeg vidste ikke, hvad det drejede sig om, så jeg rullede
(i modsætning til alle foran mig) ruden ned for at spørge. Jeg blev så
spurgt, om jeg havde drukket, hvilket jeg ikke havde - og i modsætning til
alle de øvrige, blev jeg blot sendt afsted igen, så jeg slap for at holde i
køen på P-pladsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 22:27

oz3bto skriver:

> Prøv lige at læse det jeg skrev en gang til ... Der sidder 2 PROJEKTØRE af
> mærket HELLA samt 4 gange TÅGE lygte TÅGE lygterne tager det foran bilen
> som HELLA lygterne ikke tager

Okay, tåbelygerne lyser ud til de 75 meter.

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 19:13

oz3bto wrote:
> [...]
>

> Og straks din bil skriver til dig at en ikke livsvigtig pære er
> sprunget så flår du bilen ind til siden og skifter pæren ?

Jeg tror betjent har været irriteret over dit lysaresenal. Derfor
petitesserne.

Er der monteret lygter, skal de vedligeholdes. Sådan er reglerne.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-09 19:13

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Nej jeg blænder ned for de store projektøre når modkørende er omkring
> 800m-1km væk (rally 3000) det lange lys + de 4 tågelygter bliver
> blændet ned ved ca 500m senest

Nu spørger jeg sikkert dumt, men er der ikke noget med at der kun må være
maks. 6 fremad rettet lygter på en bil/lastbil ??
2 fjernlys+2 standard lygter+4 tågelygter giver jo 8 lygter.
Oder was ?

Mvh

Thomas

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 19:35

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> maks. 6 fremad rettet lygter på en bil/lastbil ??
> 2 fjernlys+2 standard lygter+4 tågelygter giver jo 8 lygter.

Hvis de er monteret rigtig så må der være 200 lamper hvis man ønsker det ..
De skal bare kaldes for arbejdslys

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 18-09-09 04:46

> "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i en meddelelse

> Hvis de er monteret rigtig så må der være 200 lamper hvis man ønsker det
> .. De skal bare kaldes for arbejdslys

Under kørslen må bilen kun udsende et vist antal cadela eller hvad det nu
hedder. Det kommer man nemt over, hvis man anvender for mange lygter. Og den
med at kalde dem arbejdslygter går nok ikke rigtig. Jeg mener Thomas har fat
i det rigtige.
Hilsen Matthias

Fra : 2rb1

Dato : 19-09-09 14:30

> [...]
> blændet ned ved ca 500m senest

> Tjekker du selv om der er nogen sprunge pære hver gang du køre ? også

Det er ikke uden grund at politiet kalder tågelys for tåbelys

Fra : A.Kaup

Dato : 17-09-09 13:15

>Ja, eller rettere nej, det gør bilen for mig og fortæller mig det.

Bare af interesse - gælder det alle pærer på bilen?

Mvh. Akaup.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 22:27

"A.Kaup" skriver:

> Bare af interesse - gælder det alle pærer på bilen?

Jeps og på evt tilkoblet trailer.

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-09 01:57

On 17 Sep., 17:55, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
> ned ved ca 500m senest

> Tjekker du selv om der er nogen sprunge pære hver gang du køre ?  også

Ikke hver gang, men en gang i mellem.
Men hvis jeg ville få en bøde for en sprunget pære ville jeg da
acceptere den, det er min egen skyld.

--
Christian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 15:41

Christian B. Andresen wrote:

> Ikke hver gang, men en gang i mellem.
> Men hvis jeg ville få en bøde for en sprunget pære ville jeg da
> acceptere den, det er min egen skyld.

og et eller andet sted også FOR min egen skyld.

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-09 01:57

On 17 Sep., 18:26, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> [...]
> lyser kun cirka 50 meter frem. Oplyser du vejen i et lyshav her, blænder
> du dine øjne (skruer ned for følsomheden) og kan ikke se så meget langt

Det er sikkert derfor han har brug for så meget fjernlys

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-09 13:40

On 18 Sep., 16:41, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> og et eller andet sted også FOR min egen skyld.

Det har du ret i.

--
Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-09 16:35

> Blev stoppet den anden aften af policen da de havde set at jeg kørte
> med tågelyset tændt som extra fjernlys (Ja jeg blænder dem ned når
> der kommer modkørende)
Stadig ulovligt.

> Den bøde er nu også OK .. Man må jo egentlig ikke køre med dem tændt
> når det er mørkt
Altså blændede du ikke ned?

> Men betjenten udskrev så også lige bøde for en posions pære der var
> sprunget i min ene projektør samt en enkelt pære til baglys ud af 2
> i samme side
Jeps, de kan jo lige så godt tjekke bilen for fejl og det var åbenbart med
god grund...

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge
De har endnu ikke stoppet mig, men jeg har heller ingen frontbøjler, lygter
der lyser unødigt og sprunge pærer, det er nok derfor ;)

--
Klaus G.

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 16:57

> Stadig ulovligt.

> Altså blændede du ikke ned?

Jo og i meget god tid enda

> Jeps, de kan jo lige så godt tjekke bilen for fejl og det var åbenbart med
> god grund...

Nu er posions lys i extra projektøre jo også vildt farligt at mangle for
ikke at tale om hvor vigtig det er .. Og en enkelt bagpære udaf 2 i samme
side udgør jo også en stor sikkerheds risiko

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 19:15

oz3bto wrote:
> [...]
> for ikke at tale om hvor vigtig det er .. Og en enkelt bagpære udaf
> 2 i samme side udgør jo også en stor sikkerheds risiko

Jeg tror som før beskrevet at betjenten ville lære dig, at ønskede du dit
lysbatteri, skulle det dælendytme også vedligeholdes.

--
/Frank

Fra : JBH

Dato : 17-09-09 16:57

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller ej
>

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Hmm, jeg syntes det lugter lidt af "dummebøde" for at være kværulant eller
have kørt for stærkt e.l. som de ikke lige kunne give en bøde for.

mvh
JBH

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-09-09 17:05

oz3bto no@in.dk skrev 17.09.2009 17:08:14 i
<4ab250e1$0$279$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> [...]
>eller ej
>

>Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Måske kommer det an på udseende og hvordan man taler til dem? Jeg er ikke
blevet stoppet i 30 år, og den eneste gang var sådan en razzia hvor alle
blev stoppet. Men jeg kører heller ikke med helt unødvendigt lys eller
bøjle på tænderne

--
Niels

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-09 17:53

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet stoppet i 30 år, og den eneste gang var sådan en razzia hvor alle
> blev stoppet. Men jeg kører heller ikke med helt unødvendigt lys eller

Var stadig i arbejdstøjet hvilket er en taxa uniform og ligner hverken en
brian eller en rocker

Bilen ganske std. ikke noget med store mudder dæk dog en ~1,5m walkie
antenne på taget og et front gitter med lygter på men det er jo egentlig
meget normalt for 4WDer når man er på landet i jylland

Fra : Bedlam Bridge

Dato : 19-09-09 10:23

> Var stadig i arbejdstøjet hvilket er en taxa uniform og ligner hverken en
> brian eller en rocker

Så som professionel billist vælger du bevidst at køre med ulovlig
lygteføring?

Og du vælger bevidst ikke at skifte dine (to) defekte pærer?
(Hvilken taxa har i dag ikke et infodisplay, der fortæller om defekte
pærer?)

> Bilen ganske std. ikke noget med store mudder dæk dog en ~1,5m walkie
> antenne på taget og et front gitter med lygter på men det er jo egentlig
> meget normalt for 4WDer når man er på landet i jylland

De 4WD får de nye miljø- og afgiftsregler for hyrevogne gudskelov hurtigt
aflivet.

Kan det virkelig betale sig at køre en km mindre pr. liter brændstof, for at
kunne køre de tre problematiske 4WD-ture om året? Især med al det sne vi har
fået de sidste par sæsoner.

Og den metalbøjle, du har monteret foran, har da naturligvis medført
stigning i afgiftsberegningen, da den vel fjerner mindst en stjerne fra
Euro-NCAP kategorien.

Det er måske ikke så underligt, at vi i taxabranchen har det ry vi har!!

Med hovedrystende hilsen

Christian

Vognmand på 212-154

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 17:06

"Bedlam Bridge" <Bedlam Bridge@monash.edu.au> skrev i meddelelsen

> Det er måske ikke så underligt, at vi i taxabranchen har det ry vi har!!

Nææ, det ry har I jo kæmpet hårdt for - men jeg er overbevist om at 4WD'en
oz3bto henviser til, er hans privatvogn

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 19:18

Niels P Sønderskov wrote:
> [...]
> ikke blevet stoppet i 30 år, og den eneste gang var sådan en razzia
> hvor alle blev stoppet. Men jeg kører heller ikke med helt

Eller endnu mere: Din attitude når du bliver stoppet. Oz har jo nogenlunde
redegjort at der har været diskussion.

Find en grimasse der kan passe, eller betal for dine forseelser. Har da
aldrig rigtigt betalt bøde for småforseelser.

Glemt kørekort (et utal af gange, defekte pærer - mere end en gang. etc etc)

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 19:11

oz3bto wrote:
> [...]
> i samme side
>
> Havde også en mindre diskution om hvorvidt min frontbøjle måtte være

Det er klart at en betjent er bekymret over at du har fodgængerdræber
monteret. Kald det lygebom eller ej.

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Det er ganske normalt og forventelig at der kommer lygtekampagne i denne
tid. IMHO er det også på plads. Folk er sløsede med deres lygter.

--
/Frank

Fra : P

Dato : 17-09-09 19:16

On Thu, 17 Sep 2009 17:08:14 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]
>eller ej
>

>Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Det er vel fordi de allerede har konstateret, at du ikke forstår at
følge de regler der gælder, og så synes de lige så godt de kan
undersøge hvor mange andre ting du heller ikke har i orden.
Mit bud er, at du aldrig var blevet stoppet, hvis du ikke havde kørt
med tåbelygterne tændt.

Jeg ville personligt ønske at politiet her omkring ville gå i lige så
små sko og stoppe alle de bilister, som leger juletræ til generel
ubehag for vi andre med almindeligt velfungerende syn.

/P

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 19:39

P wrote:

> [...]
> små sko og stoppe alle de bilister, som leger juletræ til generel
> ubehag for vi andre med almindeligt velfungerende syn.

Jow - Den med det gode lys for een selv, er rart, er det jo sjældent for ens
medtrafikkanter. Når det så er ulovligt eller fejlbehæftet, har jeg ingen
problemer med at der uddeles bøde.

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-09 02:03

On 17 Sep., 20:15, P <no...@dk.dk> wrote:

> [...]
> små sko og stoppe alle de bilister, som leger juletræ til generel
> ubehag for vi andre med almindeligt velfungerende syn.

ENIG !!!!

--
Christian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 15:43

Christian B. Andresen wrote:
> [...]

Nogen gange har man så også fornemmelsen at det ikke er synet der svigter,
men noget dinglende lidt længere nede.

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-09-09 13:41

Fra : Martin [6000]

Dato : 17-09-09 20:03

> Blev stoppet den anden aften af policen da de havde set at jeg kørte
> med tågelyset tændt

Det er satme iorden.. det er ikke personligt ment mod dig, men jeg håber
godt nok de finde de endnu mindre sko frem og indfører praksis!

Fra : Morten

Dato : 17-09-09 22:11

> [...]
>

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge
>Så har han da været flink ved dig de plejer da og kalde en til syn hvis der

Morten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 17-09-09 22:29

oz3bto skrev:
> [...]
> eller ej
>

> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

I modsætning til de skadefro skribenter med velpoleret glorie, vil jeg
hermed udtrykke min sympati. Dette kunne meget vel være løst i
mindelighed, med en løftet pegefinger.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-09 23:54

"J.C.Kløve" wrote:

> I modsætning til de skadefro skribenter med velpoleret glorie, vil jeg
> hermed udtrykke min sympati. Dette kunne meget vel være løst i
> mindelighed, med en løftet pegefinger.

Som sagt tror jeg også oftest det ville være udkommet. Men giver man sig til
at kloge den alt for meget overfor betjenten, beder man lidt selv om det.

--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-09 08:19

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> I modsætning til de skadefro skribenter med velpoleret glorie, vil jeg
> hermed udtrykke min sympati. Dette kunne meget vel være løst i
> mindelighed, med en løftet pegefinger.

Se ud i trafikken hvor meget det hjælper ... alt for mange kører med defekt
lys. Jeg må også hellere gå ud og montere den pære jeg købte i forgårs (jeg
kørte NÆSTEN ikke i går :)).

Kløve .... har du forbindelse til Viborg? Jeg tænker på den tidligere
brandinspektør, som med en rød bil og blå blink gjorde livet farligt i
Viborg og omegn for 30 år siden :)

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 15:44

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
>
> Kløve .... har du forbindelse til Viborg? Jeg tænker på den tidligere
> brandinspektør, som med en rød bil og blå blink gjorde livet farligt i

Dengang brandstationen var i Gravene?

--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-09 19:28

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Dengang brandstationen var i Gravene?

Jeg er født i Overlund i 1956 og opvokset i Viborg. Den lå oppe for enden af
Gravene ;)

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 20:55

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er født i Overlund i 1956 og opvokset i Viborg. Den lå oppe for
> enden af Gravene ;)

Havde familie der. Var oppe og se brandbilerne og sidde i dem

Fik lov at starte sirenen

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 19:49

Per Henneberg Kristensen skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> Se ud i trafikken hvor meget det hjælper ... alt for mange kører med
> defekt lys.

hehe, det er da oftest kun de franske biler der har defekte pærer

--
Tom

Fra : bosol

Dato : 18-09-09 00:19

On 17 Sep., 18:08, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> [...]
> eller ej
>
> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Her i Grækenland på landet, kører vi altid med "tågelygter" + normal
lys tændt, når det er mørkt !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-09 08:20

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen
On 17 Sep., 18:08, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> Her i Grækenland på landet, kører vi altid med "tågelygter" + normal
> lys tændt, når det er mørkt !

Det er ikke et bevis for at det er lovligt ;)

--
Per

Fra : Brian

Dato : 18-09-09 19:09

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Her i Grækenland på landet, kører vi altid med "tågelygter" + normal
> lys tændt, når det er mørkt !

Nu er Grækenland jo også ret autonomt på mange områder

/Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 20:56

Brian wrote:

> Nu er Grækenland jo også ret autonomt på mange områder

En autonom enklave i EU?

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-09 01:56

On 17 Sep., 17:08, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Blev stoppet den anden aften  af policen da de havde set at jeg kørte med
> tågelyset  tændt som extra fjernlys (Ja jeg blænder dem ned når der kommer
> modkørende)

Hvordan kan noget designet til at lyse måske 20 m frem og endda en del
ud til siden du som fjernlys......

Jeg synes faktisk at mit syns fokus flyttes for tæt på bilen ved
tågelygter, og kommer der noget så tæt på kan man alligevel ikke undgå
det.

> Den bøde er  nu også OK .. Man må jo egentlig ikke køre med dem tændt når
> det er mørkt

Ja.

> [...]
> eller ej
>
> Så pas på derude .. politiet har fundet de små sko frem i denne uge

Nej, det er da 100% fair at du får bøder for de ting. De er jo ikke i
orden.

--
Christian