Tvangsstyring af varme blæser i en peugeot~
Fra : Stampe

Dato : 16-09-09 09:58

Min varmeblæser går kun i gang periodisk i min peugeot og det er noget lort
her til vinter - er der nogen der ved om man kan tvangsstyre blæsermotoren?

Mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-09 12:57

Stampe skriver:

> Min varmeblæser går kun i gang periodisk i min peugeot og det er noget lort
> her til vinter - er der nogen der ved om man kan tvangsstyre blæsermotoren?

Klimaanlæg?

"Gammeldags drejeknap" til blæser - eller?

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 16-09-09 13:13

"Stampe" skrev

> Min varmeblæser går kun i gang periodisk i min peugeot og det er noget
> lort her til vinter - er der nogen der ved om man kan tvangsstyre
> blæsermotoren?

Man kan sætte en kontakt der giver blæseren strøm direkte, det har jeg gjort
på en Citroen BX.

Tager man strømmen fra tændingen risikerer man ikke at gå fra bilen med
blæseren i gang.
Så vidt jeg husker er cigarstikket brugbart.

mvh
Alex Christensen

Fra : claus.b.p.

Dato : 17-09-09 11:58

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i meddelelsen
> Min varmeblæser går kun i gang periodisk i min peugeot og det er noget
> lort her til vinter - er der nogen der ved om man kan tvangsstyre
> blæsermotoren?

Jeg havde samme problem i en P205, mon ikke princippet er det samme:
Under midterkonsollen sidder en elektronisk styreenhed, monteret op i
luftkanalen med 2 skruer. Inden i sidder en metalarm med en lille
kontaktplade, der ligger an mod printpladen eller en transistor. Dette
kontaktpunkt korroderer, og skal renses. (Ca. en gang hvert/hvert andet år)
Så kører det igen.
Jeg gætter på det kan være en bimetalarm, som fungerer som automatsikring...

/Claus