/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ingen lys i baglygterne er nu lovligt!
Fra : Frank R.


Dato : 13-09-09 20:43

Hejsa!

Var lige ude og prøvekøre den nye Polo.

Forhandleren havde kørt bilen frem og vi gik lige en tur rundt om
bilen inden vi satte os ind.

Opdager at der slet ikke er noget lys i baglygterne.

"Hov defekte baglygter"

Får en historie om at det sparer Co2.

For mig lyder det lidt "godnat Ole", men gik så hjem og granskede lidt
i sagen.

http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/lovligt-koere-uden-lys-i-baglygterne

Syntes nu stadigvæk at det er lidt ved siden af at først skal man køre
med lys på (loven for nogle år siden) og nu kan man slippe med kun at
køre med lys foran.

Man går vel lidt på kompromi med sikkerheden ved at man ikke skal have
baglys på.

Selv var jeg slet ikke klar over denne nye lov.

Jeg tændte nu baglygterne på prøveturen alligevel.

Hilsen
Frank

 
 
Henrik B. (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-09-09 20:54

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...


> http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/lovligt-koere-uden-lys-i-baglygterne

Jep - så'n er der efterhånden flere der kører rundt - desværre...

> Syntes nu stadigvæk at det er lidt ved siden af at først skal man køre
> med lys på (loven for nogle år siden) og nu kan man slippe med kun at
> køre med lys foran.
>
> Man går vel lidt på kompromi med sikkerheden ved at man ikke skal have
> baglys på.

Helt enig! Og specielt omkring lygtetændingstidspunktet, hvor mange stadig
kører med kørerlys, og altså endnu ikke har tændt det "rigte" lys. De vil
fremover fise rundt uden lys bagpå...

--
http://www.saabklub.dk/



Leo Havmøller (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo Havmøller


Dato : 14-09-09 13:10

>> Man går vel lidt på kompromi med sikkerheden ved at man ikke skal have
>> baglys på.
>
> Helt enig! Og specielt omkring lygtetændingstidspunktet, hvor mange stadig
> kører med kørerlys, og altså endnu ikke har tændt det "rigte" lys. De vil
> fremover fise rundt uden lys bagpå...

Bilen tænder automartisk "det hele" hvis det er relevant.

Leo Havmøller.


Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 15:46

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen
news:h8lbps$j2j$1@aioe.org...

>> Helt enig! Og specielt omkring lygtetændingstidspunktet, hvor mange
>> stadig kører med kørerlys, og altså endnu ikke har tændt det "rigtige"
>> lys. De vil fremover fise rundt uden lys bagpå...
>
> Bilen tænder automartisk "det hele" hvis det er relevant.

På en Polo? A' tvivler...

Det sker sikkert på nogle ganske få luksusmodeller, men det er (endnu) ikke
almindeligt...

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 15:54

"Henrik B." skriver:
>
> Det sker sikkert på nogle ganske få luksusmodeller, men det er (endnu) ikke
> almindeligt...

Som du skrev i en anden gruppe i dag: ROFL.


Prøv at kig lidt i:
http://viewer.zmags.com/publication/22aed868#/22aed868/40

Specielt side 40/41, hvad tror du at "Auto" ved lyskontakten angiver?
Og er du i tvivl, så side 36 er der vist trendline (basis)udgaven, der
står der sørme også "Auto" ved lyskontakten.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 15:59

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4AAE590E.6972B5CF@du.kan.finde.den...

> Prøv at kig lidt i:
> http://viewer.zmags.com/publication/22aed868#/22aed868/40
>
> Specielt side 40/41, hvad tror du at "Auto" ved lyskontakten angiver?
> Og er du i tvivl, så side 36 er der vist trendline (basis)udgaven, der
> står der sørme også "Auto" ved lyskontakten.....

Fint nok, hvis de har lavet automatisk lygtetænding (har også set ordet
"Auto" ved lyskontakte på den kommende Saab 9-5). Ændrer dog ikke ved det
faktum, at jeg stadig mener at det er en kæmpe brøler, ikke at have
baglygterne tændt hele tiden...

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 16:04

"Henrik B." skriver:
>
> Fint nok, hvis de har lavet automatisk lygtetænding (har også set ordet
> "Auto" ved lyskontakte på den kommende Saab 9-5).

Altså er det ikek i "få luksusmodeller" at det gælder?


> Ændrer dog ikke ved det
> faktum, at jeg stadig mener at det er en kæmpe brøler, ikke at have
> baglygterne tændt hele tiden...

Det er noget helt andet.

Jeg finder reglen totalt latterlig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 16:07

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4AAE5B69.6EE91645@du.kan.finde.den...

>> Fint nok, hvis de har lavet automatisk lygtetænding (har også set ordet
>> "Auto" ved lyskontakte på den kommende Saab 9-5).
>
> Altså er det ikek i "få luksusmodeller" at det gælder?

Nej, det er i en lille procentdel - under 5%...

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 16:10

"Henrik B." skriver:
>
> Nej, det er i en lille procentdel - under 5%...

Alle nye VW Golf eksempelvis. Audierne har det også....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 16:16

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4AAE5CC7.27CD654A@du.kan.finde.den...
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Nej, det er i en lille procentdel - under 5%...
>
> Alle nye VW Golf eksempelvis. Audierne har det også....

De er vel endnu også de eneste med den tåbelige løsning... )

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 16:30

"Henrik B." skriver:
>
> De er vel endnu også de eneste med den tåbelige løsning... )

At baglygterne skal være slukkede?

Nej - desværre. Med det ved du jo allerede, da du selvfølgelig har læst
det link Frank R. smed i det første indlæg i tråden



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Mogens (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-09-09 16:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4AAE590E.6972B5CF@du.kan.finde.den...

> Som du skrev i en anden gruppe i dag: ROFL.
> Prøv at kig lidt i:
> http://viewer.zmags.com/publication/22aed868#/22aed868/40
> Specielt side 40/41, hvad tror du at "Auto" ved lyskontakten angiver?
> Og er du i tvivl, så side 36 er der vist trendline (basis)udgaven, der
> står der sørme også "Auto" ved lyskontakten.....

Er det ik en Golf - man taler om Polo i tråden.

Men dvs. at cigartænder ikke er extraudstyr mere - og at Polo heller ikke
profileres med matsorte plastiklister og navkapsler som noget særligt?


Klaus G. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-09 16:41

> Specielt side 40/41, hvad tror du at "Auto" ved lyskontakten angiver?
> Og er du i tvivl, så side 36 er der vist trendline (basis)udgaven, der
> står der sørme også "Auto" ved lyskontakten.....
Det virker vel lige så godt som aut. viskere :) Jeg turde ikke ikke stole
på, at den måske vist nok tænder mit lys, hvis altså sensoren virker...


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 16:43

"Klaus G." skriver:
>
> Det virker vel lige så godt som aut. viskere :)

Har du prøvet at køre med det?

Det skal min næste bil have....


> Jeg turde ikke ikke stole
> på, at den måske vist nok tænder mit lys, hvis altså sensoren virker...

Rolig nu, det er jo ikke ligefrem pøjgøj vi taler om her....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Klaus G. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-09 16:48

> Har du prøvet at køre med det?
Prøvede noget renault, hvor den startede viskerne ved det samme, bare det
trak op til regn :) Det duer altså ikke. Og når der så kom meget vand, så
ville den ikke altid gå fra "robot" over på alm. hastighed. øvøv

> Rolig nu, det er jo ikke ligefrem pøjgøj vi taler om her....
Ja ok :)


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 16:50

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4aae65bb$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Har du prøvet at køre med det?
> Prøvede noget renault, hvor den startede viskerne ved det samme, bare det
> trak op til regn :) Det duer altså ikke. Og når der så kom meget vand, så
> ville den ikke altid gå fra "robot" over på alm. hastighed. øvøv

De to biler jeg har prøvet med det, har begge fungeret fint efter
hensigten...

--
http://www.saabklub.dk/


Frank Leegaard (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 14-09-09 17:07

Henrik B. wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4aae65bb$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Har du prøvet at køre med det?
>> Prøvede noget renault, hvor den startede viskerne ved det samme,
>> bare det trak op til regn :) Det duer altså ikke. Og når der så kom
>> meget vand, så ville den ikke altid gå fra "robot" over på alm.
>> hastighed. øvøv
>
> De to biler jeg har prøvet med det, har begge fungeret fint efter
> hensigten...

En kollega havde det i sin Mercer. Virkede fint. Systemet i Golf siges også
at virke fortrinligt.



--
/Frank




Mogens (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-09-09 17:30

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aae6a29$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> En kollega havde det i sin Mercer. Virkede fint. Systemet i Golf siges
> også at virke fortrinligt.

Min '03 BMW 530d havde det - uproblematisk naturligvis.
Ikke et must at ha for mig, men okay...


Erik B. Hansen (15-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik B. Hansen


Dato : 15-09-09 19:38

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:rcurm.11573$U5.154053@newsb.telia.net:

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aae6a29$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> En kollega havde det i sin Mercer. Virkede fint. Systemet i Golf siges
>> også at virke fortrinligt.
>
> Min '03 BMW 530d havde det - uproblematisk naturligvis.
> Ikke et must at ha for mig, men okay...

Ditto i min tidligere Seat Leon '02, fungerede framragende - ditto i min
Alfa 159.

Når sensoren spiller mærker man ikke at det skifter mellem regn, ikke regn
og alt det i mellem. Jeg er utroligt glad for det..

Havde engang en kollega med en Peugeot 406 - han var meget lidt begejstret
for det; tror det er Peugeots implementering af det der kunne halte?


--
vh, Erik BH

Frank Leegaard (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 14-09-09 17:06

Klaus G. wrote:
>> Har du prøvet at køre med det?
> Prøvede noget renault, hvor den startede viskerne ved det samme, bare
> det trak op til regn :) Det duer altså ikke. Og når der så kom meget
> vand, så ville den ikke altid gå fra "robot" over på alm. hastighed.
> øvøv
>> Rolig nu, det er jo ikke ligefrem pøjgøj vi taler om her....
> Ja ok :)

Sådan set er Renault og Pøjgøj vel 2 alen ud af samme dårlige stykke kaldet
PSA?



--
/Frank




Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 17:30

Frank Leegaard skriver:
>
> Sådan set er Renault og Pøjgøj vel 2 alen ud af samme dårlige stykke kaldet
> PSA?


Nej, nej. Rønno er ikke en del af PSA


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Erik B. Hansen (15-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik B. Hansen


Dato : 15-09-09 19:40

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in
news:4aae69db$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Sådan set er Renault og Pøjgøj vel 2 alen ud af samme dårlige stykke
> kaldet PSA?

du tænker på Peugeot og Citroën. Renault er 'helt sin egen'.. de er mere i
familie med Nissan end med PSA..


--
vh, Erik BH

KimH (14-09-2009)
Kommentar
Fra : KimH


Dato : 14-09-09 18:58


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4aae5756$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen
> news:h8lbps$j2j$1@aioe.org...
>
>>> Helt enig! Og specielt omkring lygtetændingstidspunktet, hvor mange
>>> stadig kører med kørerlys, og altså endnu ikke har tændt det "rigtige"
>>> lys. De vil fremover fise rundt uden lys bagpå...
>>
>> Bilen tænder automartisk "det hele" hvis det er relevant.
>
> På en Polo? A' tvivler...
>
> Det sker sikkert på nogle ganske få luksusmodeller, men det er (endnu)
> ikke almindeligt...
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

Jeg vil tro man kan få det lavet om, med kodning af styreboksen med Vagcom ,
mener at en Golf V kan det samme ,altså køre med slukkede baglygter , men
skal være kodet til det

Mvh. KimH


Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 19:30

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
news:4aae8449$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg vil tro man kan få det lavet om, med kodning af styreboksen med Vagcom
> , mener at en Golf V kan det samme ,altså køre med slukkede baglygter ,
> men skal være kodet til det

Håber da at de har tænkt sig om på den måde. Det er bare ærgerligt, at så
ganske få bilejere får et indblik i, hvilke mange muligheder der er for
opsætning/tilpasning i moderne biler - via computeren.

Egentlig sjovt at man ikke bruger det som et salgs- og service-parameter
overfor kunder.

Hvem læser f.eks. en manual på 700+ sider??

--
http://www.saabklub.dk/


Brian (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-09-09 20:12


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Egentlig sjovt at man ikke bruger det som et salgs- og service-parameter
> overfor kunder.

Det gør man vel også, idet at du ved køb af bilen (muligvis kun nogle
mærker) får udleveret en liste over muligheder, som du så kan vælge imellem.

Som skrevet ved jeg ikke om alle mærker/forhandlere gør dette, men Saab og
BMW gør.

/Brian


Mogens (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-09-09 20:13

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4aae8be0$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Håber da at de har tænkt sig om på den måde. Det er bare ærgerligt, at så
> ganske få bilejere får et indblik i, hvilke mange muligheder der er for
> opsætning/tilpasning i moderne biler - via computeren.
> Egentlig sjovt at man ikke bruger det som et salgs- og service-parameter
> overfor kunder.

De tager sig jo godt betalt for det, Henrik !!

> Hvem læser f.eks. en manual på 700+ sider??

Og det gør så jeg - hvérgang :)


Henrik B. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 14-09-09 20:24

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:GAwrm.11584$U5.153663@newsb.telia.net...

>> Egentlig sjovt at man ikke bruger det som et salgs- og service-parameter
>> overfor kunder.
>
> De tager sig jo godt betalt for det, Henrik !!

I know. Jeg har dog aldrig betalt "ekstra" for det, ud over det tester-gebyr
de tager i forbindelse med service.

>> Hvem læser f.eks. en manual på 700+ sider??
>
> Og det gør så jeg - hvérgang :)

Sikkert, men med øje på, hvor få der kan overkomme at læse 10 - 20 sider
manual til et skide TV, så er det med garanti 10-fold færre, som læser en så
tyk manual...

--
http://www.saabklub.dk/


Per Henneberg Kriste~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 21-09-09 09:26

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4aad4e09$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...
>
>
>> http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/lovligt-koere-uden-lys-i-baglygterne
>
> Jep - så'n er der efterhånden flere der kører rundt - desværre...

Da der blev indført kørelys, steg antallet af påkørsler fordi folk havde
sværere ved at se bilen foran bremse. Det er formentlig også den slags
ulykker de vil minimere. Så jeg har svært ved at se en bagdel ved det ...

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.



Klaus D. Mikkelsen (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-09 21:14

"Frank R." skriver:
>
> Får en historie om at det sparer Co2.

Og det er så den laterligste af alle begrundelser.

Gennem en bils levetid med 10W brændende i baglyterne, hvor meget Co2 er
det så man sparer?

Specielt selt i forhold til at man kunne bygge en bil med kun 60HK og
den ville kunne række fint til alles behov.

Det Co2 der spares ved at slukke lyset bagpå er opbrugt ved 5 minutter
med speederen i bund.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Ukendt (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-09 20:18


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4AAD529B.AA53B35B@du.kan.finde.den...
> "Frank R." skriver:
>>
>> Får en historie om at det sparer Co2.
>
> Og det er så den laterligste af alle begrundelser.
>
> Gennem en bils levetid med 10W brændende i baglyterne, hvor meget Co2 er
> det så man sparer?
>
> Specielt selt i forhold til at man kunne bygge en bil med kun 60HK og
> den ville kunne række fint til alles behov.
>
> Det Co2 der spares ved at slukke lyset bagpå er opbrugt ved 5 minutter
> med speederen i bund.

For ikke at snakke om de fleste kommer med LED, såer man vel længere nede
end 10W

Kasper


Klaus D. Mikkelsen (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-09 21:42

Kasper skriver:
>
> For ikke at snakke om de fleste kommer med LED, såer man vel længere nede
> end 10W

Ej skån mine øjne for det flimmerpis.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Martin Bak (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-09-09 21:20


"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...
> Hejsa!
>
> Var lige ude og prøvekøre den nye Polo.
>
Det er det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt...
>
> Får en historie om at det sparer Co2.
>
Om muligt endnu mere åndssvagt. Der er vist nogen der ikke lige har lavet
deres regnestykker. Hvis det, og det vil det jo helt sikkert, koster
færdselsuheld, så bruger kaos´et, udrykningerne, tomgangen nok Co2 til at
have alle danmarks baglygtepærer på konstant overload.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Klaus D. Mikkelsen (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-09 21:24

Martin Bak skriver:
>
> "Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...
> > Hejsa!
> >
> > Var lige ude og prøvekøre den nye Polo.
> >
> Det er det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt...

At prøvekøre en Polo?

> Om muligt endnu mere åndssvagt. Der er vist nogen der ikke lige har lavet
> deres regnestykker. Hvis det, og det vil det jo helt sikkert, koster
> færdselsuheld, så bruger kaos´et, udrykningerne, tomgangen nok Co2 til at
> have alle danmarks baglygtepærer på konstant overload.

Uha, det er helt opppe på EU plan slige ting bliver afgjort...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Martin Bak (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 13-09-09 21:47


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4AAD54E2.D39AC5AC@du.kan.finde.den...
> Martin Bak skriver:
>>
>> "Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...
>> > Hejsa!
>> >
>> > Var lige ude og prøvekøre den nye Polo.
>> >
>> Det er det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt...
>
> At prøvekøre en Polo?
>
Ja, det var det jeg mente. Måke ikke videre pænt...

--
Martin
www.martinbak.dk/



Klaus D. Mikkelsen (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-09-09 21:57

Martin Bak skriver:
>
> Ja, det var det jeg mente. Måke ikke videre pænt...

Bilen er da nogenlunde pæn.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Frank R. (13-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank R.


Dato : 13-09-09 22:07

On Sun, 13 Sep 2009 22:47:07 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>> At prøvekøre en Polo?
>>
>Ja, det var det jeg mente. Måke ikke videre pænt...

Bare roligt, jeg købte den ikke.

Ud over det så kørte den faktisk ret godt, men det er vist en helt
anden historie og hører ikke med under subj!

--
Hilsen
Frank

claus.b.p. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : claus.b.p.


Dato : 14-09-09 09:00


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:4aad53f9$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:u8iqa5t65k01nhubv9vp4vat1988lqnokg@4ax.com...
>> Hejsa!
>>
>> Var lige ude og prøvekøre den nye Polo.
>>
> Det er det mest sindssyge jeg nogensinde har hørt...
>>
>> Får en historie om at det sparer Co2.
>>
> Om muligt endnu mere åndssvagt. Der er vist nogen der ikke lige har lavet
> deres regnestykker. Hvis det, og det vil det jo helt sikkert, koster
> færdselsuheld, så bruger kaos´et, udrykningerne, tomgangen nok Co2 til at
> have alle danmarks baglygtepærer på konstant overload.
>
Så kunne man da med langt større fordel udskifte alle lamper til lysdioder,
og spare mens de er tændt også.
Hvad jeg synes er endnu mere sindsygt er da at det nu er lovligt at køre med
en tågelygte tændt, mens man drejer om et hjørne...
(Og personligt synes jeg at forlygter der lyser blåt i visse vinkler burde
medføre tab af typegodkendelsen!)

/Claus


Klaus G. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-09 16:47

> Hvad jeg synes er endnu mere sindsygt er da at det nu er lovligt at
> køre med en tågelygte tændt, mens man drejer om et hjørne...
Det har sine fordele og ulemper. Jeg synes det er meget nemmere at se om en
bil blinker så. En tågelygte er nemmere at få øjepå i dagslys. Så specielt i
rundkørsler hjælper det med til at få skub i trafikken. Og når man drejer
rundt om et hjørne, så oplyser det lidt mere ud til siderne som også kan
være en fordel i små villakvartere osv..


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Frank Leegaard (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 14-09-09 17:08

Klaus G. wrote:
>> Hvad jeg synes er endnu mere sindsygt er da at det nu er lovligt at
>> køre med en tågelygte tændt, mens man drejer om et hjørne...
> Det har sine fordele og ulemper. Jeg synes det er meget nemmere at se
> om en bil blinker så. En tågelygte er nemmere at få øjepå i dagslys.
> Så specielt i rundkørsler hjælper det med til at få skub i trafikken.
> Og når man drejer rundt om et hjørne, så oplyser det lidt mere ud til
> siderne som også kan være en fordel i små villakvartere osv..

Tåbelys har sin berettigelse sådan cirka 2 timer om året. Når sigtbarheden
når ned under 12 m ,,,



--
/Frank




Mogens (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-09-09 17:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4aae6a80$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tåbelys har sin berettigelse sådan cirka 2 timer om året. Når sigtbarheden
> når ned under 12 m ,,,

Rolig nu - tågelygterne indtager jo en ganske anden funktion hér.
På min Leon er der xenonlys inkl. kurvelys - dét funker sgu !


Klaus G. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-09 18:22

> Tåbelys har sin berettigelse sådan cirka 2 timer om året. Når
> sigtbarheden når ned under 12 m ,,,
Men jeg kan stadig ikke se hvad det nytter med tågelys i sådan noget vejr.
Jeg har tågelygter på min Octavia2 og de spreder lyset så meget at de ikke
hjælper en skid i tæt tåge, da de som sagt oplyser tågen ala langt lys. Det
samme gælder på alle de andre biler jeg har prøvet med tågelys. Det er noget
værre bras.


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Tom (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 14-09-09 18:33

Klaus G. skrev:
>> Tåbelys har sin berettigelse sådan cirka 2 timer om året. Når
>> sigtbarheden når ned under 12 m ,,,
> Men jeg kan stadig ikke se hvad det nytter med tågelys i sådan noget vejr.
> Jeg har tågelygter på min Octavia2 og de spreder lyset så meget at de ikke
> hjælper en skid i tæt tåge, da de som sagt oplyser tågen ala langt lys. Det
> samme gælder på alle de andre biler jeg har prøvet med tågelys. Det er noget
> værre bras.

hehe, sådan har jeg også altid haft det. Tåbelyset foran gavner ikke
(mig) når jeg bruger det i tåge. Det pjat med at det skulle lyse under
tågen gavner heller ikke når mine øjne sidder 1m over vejbanen og ikke i
samme højde som tåbelygterne.
Så jeg har kun brugt dem som kørelys i dagtimerne, en gang imellem.

--
Tom

Anders Majland (15-09-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 15-09-09 06:37

> Så jeg har kun brugt dem som kørelys i dagtimerne, en gang imellem.

Sammer her - Og det mest når c5'en igen har sprunget en forlygtepære ... Så
kan man dog udenfor lygtetændingstiden køre med korrekt lygteføring
alligevel ...

smart'en har jeg ikke tågelygter som standard - og det kommer der nok heller
ikke på den. Men måske LED kørelyslygter... Det er så bare ikke GDS at rode
i computeren så nærlyset ikke tændes som kørelys (Sjovt nok er de reguleret
til at lyse lige ned i vejen ved kørelys. Først når man selv tænder
regulerer de op på plads ...)


--
anders dot majland at jyde dot dk
2009 Smart ForTwo 0,8 CDI Pure Komfort
2007 Citroen C5 Weekend 1.6 HDi Elegance


Klaus D. Mikkelsen (15-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-09-09 16:17

Anders Majland skriver:
>
> Sammer her - Og det mest når c5'en igen har sprunget en forlygtepære ... Så
> kan man dog udenfor lygtetændingstiden køre med korrekt lygteføring
> alligevel ...

Sætter man ikke bare VAG-COM til bilen, vælger lysstyrke i forlygterne
som kørelys og regulerer ned for at forlænge levetiden?


Nåh nej





Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Anders Majland (16-09-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-09-09 15:31

>> Sammer her - Og det mest når c5'en igen har sprunget en forlygtepære ...
>> Så
>> kan man dog udenfor lygtetændingstiden køre med korrekt lygteføring
>> alligevel ...
>
> Sætter man ikke bare VAG-COM til bilen, vælger lysstyrke i forlygterne
> som kørelys og regulerer ned for at forlænge levetiden?
....
> Nåh nej

Det er vel også kun i relativt nye vag'er der er elektronik til det...

Men mister-dot-com har en masse fine moduler til det - også til en c5.
Balladen er så blot at jeg skal have slået det automatiske kørelys fra først
(=værkstedsbesøg)

/A


Klaus D. Mikkelsen (16-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-09-09 16:25

Anders Majland skriver:
>
> Det er vel også kun i relativt nye vag'er der er elektronik til det...

Ja, min har eksempelvis - men den er jo gammel (2004) og er ved at blive
skiftet ud. Touran har det også - og den er om nogen gammel.....

> Men mister-dot-com har en masse fine moduler til det - også til en c5.

Ham kender jeg så ikke.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Anders Majland (17-09-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-09-09 08:08

>> Men mister-dot-com har en masse fine moduler til det - også til en c5.
>
> Ham kender jeg så ikke.....

Gør meget i "stumper" til smart's men har også en dedikeret site til salg af
kørelysmoduler: http://www.daylightrunning.de/


Klaus G. (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-09-09 16:43

> Får en historie om at det sparer Co2.
Ja, det næste bliver vel at man siger ok til hårde nylondæk, fordi at så
ruller bilen bedre og man bruger derfor mindre brændstof. At man så
fordobler bremselængden er jo totalt ligegyldigt, bare vi spare på Co2
udslippet :/


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Martin [6000] (14-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 14-09-09 22:29


> Og det gør så jeg - hvérgang :)

Også her.

Det er da det mindste man bør - men mange gør ikke, hvilket vi kan se på
de fleste bilfora hvor folk stiller det ene åbenlyse spørgsmål efter det
andet over noget som står højt og tydeligt forklaret i manualus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste