Nyvogns-duft
Fra : Tom

Dato : 13-09-09 18:47

Hmmm, hvad er det for et middel forhandlerne bruger til
at lave nyvognduft på ældre biler?
Er der noget alm. kan købe og hvor?

Undrer mig lidt over at især bagagerummet i min vogn stadig
dufter som var bilen trillet af samlebådet, trods dette er
flere år siden.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-09 18:48

Tom skriver:

> Hmmm, hvad er det for et middel forhandlerne bruger til
> at lave nyvognduft på ældre biler?
> Er der noget alm. kan købe og hvor?

Nap et nyt dæk og smid det i kabinen et par dage....

Klaus

Fra : Tom

Dato : 13-09-09 19:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Tom skriver:
>
> Nap et nyt dæk og smid det i kabinen et par dage....

Det her er anderledes (bedre)

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-09-09 19:10

Tom skriver:

> Det her er anderledes (bedre)

Har du da prøvet den med dækket?

Klaus

Fra : oz3bto

Dato : 13-09-09 22:48

> Tom skriver:

> Har du da prøvet den med dækket?
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Et par nye dæk i kabinen også lidt pava i dørene så lugter den af ny bil

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-09-09 19:22

Hej!

Tom wrote:
> Hmmm, hvad er det for et middel forhandlerne bruger til
> at lave nyvognduft på ældre biler?
> Er der noget alm. kan købe og hvor?

Du ved godt, at duften af ny bil faktisk er en masse usunde kemikalier
som den afgasser, ikke? :(

Nuvel, min bil lugter som en 11 år gammel bil skal: af intet specielt.
Udover en svag aroma fra læderet hvilket jeg synes er fint nok :)

Bliver gladere og gladere for den tysker som tiden går...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 13-09-09 23:19

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Udover en svag aroma fra læderet hvilket jeg synes er fint nok :)
>
> Bliver gladere og gladere for den tysker som tiden går...

Nu var du jo heller ikke forvænt ..

--
/Frank

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-09-09 09:03

Hej!

Frank Leegaard wrote:

> Nu var du jo heller ikke forvænt ..

Hov hov ;)

Iøvrigt mener jeg seriøst, at en Escort Mk6 er en bedre køremæssig
oplevelse end f.eks. en Colt eller Corolla fra samme årgang. Kan godt
være sidstnævnte er mere holdbar, men jeg ville nødig bytte den ud med
Escorten. Selv efter 311.000km virker min gamle bil stadig frisk og
interiøret er ikke nævneværdigt slidt eller bærer præg af kilometrene.

Men ja, en bil med nyvognsværdi på 5-6 gange min gamle Escort _må_ jo
nødvendigvis være en anelse bedre i visse henseender :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-09-09 16:20

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
>
> Men ja, en bil med nyvognsværdi på 5-6 gange min gamle Escort _må_ jo
> nødvendigvis være en anelse bedre i visse henseender :)

Havde en kammerat der havde sådan cirka en 98 St. Car i omkring 2001 - dvs 3
år gammel. Den kørte helt fint - det har du ret i. Bagklappen var dog ved at
forsvinde...

Der er bimmeren trods sin høje alder en mere langvarig forbrugsgode ..

--
/Frank

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-09-09 18:02

Hej!

Frank Leegaard wrote:
> Havde en kammerat der havde sådan cirka en 98 St. Car i omkring 2001 - dvs 3
> år gammel. Den kørte helt fint - det har du ret i. Bagklappen var dog ved at
> forsvinde...

Ja, rusten er Escorternes fjende nummer 1. Og så lige bøsninger i
bærearme/baghjulslejer/sikringsboks, men ellers er de fine :)

> Der er bimmeren trods sin høje alder en mere langvarig forbrugsgode ..

Håber jeg. Den er ihvertfald 99% som ny i undervognen mht. rust i
karosseriet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-09-09 22:59

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> bærearme/baghjulslejer/sikringsboks, men ellers er de fine :)

> Håber jeg. Den er ihvertfald 99% som ny i undervognen mht. rust i

Du har vel lade den besøge et Dinitrolcenter?

For ellers er det bare afsted !!

IMHO er det vigtigt at man får de fine importbiler afsted inden første
vinter herhjemme.

--
/Frank

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-09-09 00:32

Hej!

Frank Leegaard wrote:

> Du har vel lade den besøge et Dinitrolcenter?

Den står for skud meget snart. Nok i næste uge...

> For ellers er det bare afsted !!
>
> IMHO er det vigtigt at man får de fine importbiler afsted inden første
> vinter herhjemme.

Helt enig. Kan godt være den ser ud som ny nu, men det skal nok ændre
sig. Og har rusten først fået fat, slipper den ikke igen :(

Er bare lidt ærgelig over at skulle poste ca. 5k i det, men det er jo
samtidigt godt givet ud.

--
Mvh, Kim Voss Schrader