En meget positiv nyhed.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 11-09-09 09:17

I går var det nøjagtigt 1 år siden at der sidst blev dræbt en cyklist
i forbindelse med højresvingsulykker og lastbiler. Meget glædeligt.

Så var der naturligvis en kassevogn der skulle ødelægge idyllen. Også
i går.

Hvorfor skal kassevogne iøvrigt ikke være udstyret med samme arsenal
af spejle som en lastbil?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-09-09 13:49

folmer@rasmussen.dk formulated on fredag :
> [...]
> i forbindelse med højresvingsulykker og lastbiler. Meget glædeligt.
>
> Så var der naturligvis en kassevogn der skulle ødelægge idyllen. Også

Trist... ja, jeg er da bare glad for at jeg ikke blev offer for en
kassevogn i tirsdags. Jeg kommer på cykelstien og overhales af en
Mercedes kassevogn med en stor campingvogn. Jeg bemærkede at den var på
tyske plader. Ved en vej 15-20 meter fremme drejer hele vogntoget lige
ind foran mig. Det blev en panikbremsning! 1½ meter mere og jeg var
havnet mellem bil og campingvogn mens den drejede. Og der var ikke
blevet blinket... i hvert fald ikke på campingvognen. Jeg var blevet
opmærksom på at han virkede lidt "søgende", så jeg havde flyttet
hænderne over på bremserne. Rent held.

Ja, og nu hvor de lyse timer bliver færre, må alle vist skærpe sanserne
lidt ekstra.

--

Lars Jørgensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-09 14:30

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i går.
>
> Hvorfor skal kassevogne iøvrigt ikke være udstyret med samme arsenal

Fordi så er det spejlene der slår cyklisterne ihjel ved forbikørsel, da de
ikke har den samme højde som på ladbiler.

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-09-09 18:18

Per Henneberg Kristensen wrote:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi så er det spejlene der slår cyklisterne ihjel ved forbikørsel,
> da de ikke har den samme højde som på ladbiler.

Samt at chancen for at "komme under" en kassevogn er minimal sammenlignet
med en lastbil. Udkommet af samme uheld vil også være ganske forskelligt.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-09-09 18:16

folmer@rasmussen.dk wrote:
> [...]
> i går.
>
> Hvorfor skal kassevogne iøvrigt ikke være udstyret med samme arsenal

Er du så enfoldig som du lyder?

--
/Frank