|
| Så er Saab's financiering på plads. Fra : Henrik B. |
Dato : 09-09-09 19:16 |
| | |
Mogens (09-09-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 09-09-09 20:08 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
"Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst finns
det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan köpet är
klart..."
MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det øger
Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...
| |
Henrik B. (09-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 09-09-09 20:24 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:m2Tpm.11371$U5.152026@newsb.telia.net...
> Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
> www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
> "Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst
> finns det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan köpet
> är klart..."
Sæ'fø'li', da vi stadig taler om en virksomhed af en anseelig størrelse -
økonomisk set.
> MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det øger
> Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...
I dén grad...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 00:55 |
|
Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Rolig nu - Dagens Nyheter kl. 12:06 idag den 9/9:
> www.dn.se/ekonomi/kinesiska-pengar-in-i-saab-affaren-1.948699
> "Trots dagens besked från Koenigsegg att finansieringen ska vara löst
> finns det fortfarande flera svåra hinder som måste klaras av innan
> köpet är klart..."
>
> MEN det er strategisk set en vældig interessant partner, fordi det
> øger Saab's muligheder for et salg af biler i Kina...
Helt sikkert. Derudover var en større spiller end Königsegg nødvendig.
Der er dog LANG vej igen.
--
/Frank
| |
Martin Bak (09-09-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 09-09-09 21:01 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
Jeg håber virkelig at det står til troende, og at løsningen dermed er
fundet. For SAAB´s skyld, og ikke mindst for at rekyle de brovtende
kommentarer fra især en enkelt news-skribent.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 00:57 |
|
Martin Bak wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4aa7f119$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>>
>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>
> Jeg håber virkelig at det står til troende, og at løsningen
> dermed er fundet. For SAAB´s skyld, og ikke mindst for at rekyle de
> brovtende kommentarer fra især en enkelt news-skribent.
Er du virkelig så enfoldig at du tror det her skridt på vejen betyder at
Saab ikke længere er lukningstruet?
--
/Frank
| |
Tom (09-09-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 09-09-09 21:27 |
|
Henrik B. skrev:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig rigtig
troet på kinesisk "kvalitet"
--
Tom
| |
Henrik B. (09-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 09-09-09 21:32 |
|
"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig rigtig
> troet på kinesisk "kvalitet"
Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Tom (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 10-09-09 16:41 |
|
Henrik B. skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>
>> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
>> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"
>
> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
Nej,
Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper i
SAAB....men kunne frygte det
--
Tom
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 17:27 |
|
Tom wrote:
> Henrik B. skrev:
>> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4aa80f93$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>>>
>>> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
>>> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"
>>
>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>
> Nej,
> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper
> i SAAB....men kunne frygte det
Stumper?
Det ender sgu da med de flytter hele produktionen.
--
/Frank
| |
Henrik B. (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-09-09 18:56 |
|
"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>
> Nej,
Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ være
sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom kineserne ikke
får direkte indflydelse på bilerne.
> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper i
> SAAB....men kunne frygte det
Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt med
elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også kinesiske
stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...
Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til, og kan
producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og teknik) blive i
Sverige.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Tom (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 10-09-09 19:36 |
|
Henrik B. skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>>
>> Nej,
>
> Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ
> være sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom
> kineserne ikke får direkte indflydelse på bilerne.
Tja lad os nu se hvad fremtiden byder.
Personligt har jeg købt alllt for meget ragelse fra kina og er hamrende
træt af at "lav pris" åbenbart skal være = dårlig kvalitet. Ingen kan
med tekst eller tale overbevise mig om at det ikke har været ragelse jeg
gang på gang har købt.
>> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske stumper
>> i SAAB....men kunne frygte det
>
> Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt
> med elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også
> kinesiske stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...
Ja mit hjem er fuld af kinesiske stumper men det gør jo ragelse til guld
af den grund.
> Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til, og
> kan producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og teknik)
> blive i Sverige.
hvis ikke kineserne får vist hvordan det skal laves, er ikke værd at
købe, så kunsten er at løbe i en stor bue uden om det hvor det er rent
kina-kvalitet.
Kan ikke nævne en eneste kinesisk bil som har fået noget der bare ligner
accept fra europæisk bilpresse bare for at tage et enkelt håndgribelig
eksempel. Det giver slet ingen mening at prøve at forsvare kinesisk
bilproduktion eller sige "det skal nok komme"....de ligger så vidt fra
europæisk tankegang om kvalitet.
OT:
Jeg er ved at brække mig over at en kineser åbenbart ikke engang kan
finde ud af at lave noget så avanceret som et par sko, hvor skosværten
ikke smitter af, hvor sålen ikke revner, hvor sålen ikke løsner sig fra
læderet før der er gået 3 mdr.
Jeg er målløs over at kunne købe noget så højteknologisk som en
engangsdragt i Jern&fix, gå igang med at male stuen og få ganske få
pletter på dragten.....med det resultat at malingen ryger lige igennem
og ødelægger t-shirten under. Tillige virkede lynlåsen ikke så jeg måtte
kliste dragten sammen med tape. Øh ja det er fame svært at fremstille
sådan en dragt når man er kineser.
ALLT knægtens legetøj med prædikatet "Made in China" er gået i stykker,
hans matchbox bane har ALDRIG haft kraft nok til at kunne sende bilerne
mere end halvt rundt på skinnerne. ikke engang de 3 biler som var med i
pakken. Igen konstruktionsfejl. Behøver vel ikke sige hvor den er
fremstillet.
Sådan kunne jeg blive ved og ved og ved. Boremaskiner med CE mræker og
manualer på engelske solgt i danmark og overensstemmelseserklæring
underkrevet af en kineser med adresse i kina. Herre jesus, de sk*der på
europæisk lovgivning.
Købe bits til boremaskinen som er lavet i skøjtejern der er så bløde at
de er ødelagt efter iskruning af 10 skruer til tagpladerne. Made in china.
Jeg har helt opgivet at købe et lighter til min brændeovn. 3 forskellige
lightere alle lavet i kina til ca. 50 Kr / stk virker bare ikke. Kan
ikke holde gassen eller dysen er pludeslig så stoppet at der ikke kommer
gas ud. JO JO det er sørme svær ingeniørkunst at lave et lighter der
fungerer.
At købe tøj er også en umulig ting. kinesisk garn kan åbenbart krympe
selv ved 30°C vask så ens XL bliver konverteret til en størrelse M.
Synes det er SÅ påfaldende at jeg nu BEVIDST undgår alt hvad der står
made in china på, alle de gange jeg kan.
--
Tom
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 20:41 |
|
Henrik B. wrote:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
> news:4aa91e1c$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Er du ikke lige vældig forudindfattet nu??
>>
>> Nej,
>
> Det mener jeg nu du er. Dels at du forudsætter at det nødvendigvis MÅ
> være sådan, at det bliver ændret til en kineser-potte. Det selvom
> kineserne ikke får direkte indflydelse på bilerne.
>
>> Man kan så håbe at der ikke indfinder sig for mange kinesiske
>> stumper i SAAB....men kunne frygte det
>
> Hvad er problemet med kinesiske stumper? Dit hjem er i forvejen fyldt
> med elektronik produceret i Kina, og med garanti findes der også
> kinesiske stumper i din nyligt erhvervede ekvipage...
>
> Kunsten er at få de stumper produceret i Kina, som de er dygtige til,
> og kan producere billigt, og så ellers lade udvikling (sikkerhed og
> teknik) blive i Sverige.
Hvad var historien med Rover?
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 00:59 |
|
Tom wrote:
> Henrik B. skrev:
>> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>>
>> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
>
> Så gjorde jeg alligevel rigtigt ved at fravælge SAAB, har aldrig
> rigtig troet på kinesisk "kvalitet"
Ejheller her. Så skal de da oppe sig.
Omvendt er Saab nødt til at have en større spiller end nichevirksomheden
Königsegg som ejer.
Bilproduktion i større målestok må vi jo nok erkende at de ikke kender en
flimrende fis til.
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 00:54 |
|
Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
Ork. Det mindste er at få finansieret det initielle.
Som sagt tidligere er lokkemaden jo de rare svenske og EU støttekroner.
Derudover kommer vi til det essentielle:
Saab har de seneste måneder laver omkring et par hundrede biler om måneden.
I følge eksperter skal de helst op på 120.000 om året.
Så der er lang lang vej igen.
Hvem sagde for øvrigt kineserkram?
Tag da skridtet fuld ud og få en mere udviklet asiat og køb en Hunddaj eller
en Kia.
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (10-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 10-09-09 01:05 |
|
Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
Mon ikke også de jublede på Rover da kineserne købte dem.
Inden de blev opkøbt lavede de garanteret flere biler end Saab - nu er
mærket vel nærmest totalt dødt.
Så stadig er jubeloptimisme det jeg vil kalde jeres tilgang til problemet
Saab.
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (18-09-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 18-09-09 00:08 |
|
Henrik B. wrote:
> Og jeg skal nok lade være med at sige: "Hva' sagde jeg...".
>
> Læs mere: http://www.saabklub.dk/
Morede mig meget over en artikel i www.di.se . Der diskuteres hvem man nu
skal lade være bestyrelsesformand og direktør for firmaet, Alle værgrer sig.
Under kommentarne var der er een der mente at den rette person måtte være en
bedemand .....
--
/Frank
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-09-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-09-09 16:12 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Under kommentarne var der er een der mente at den rette person måtte
> være en bedemand .....
LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
|
|