Gæt en bil
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 07-09-09 20:09

Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i denne
gamle sag:

http://picasaweb.google.dk/selchauhansen/MorrisWedding#5378804148748089778

- hvad var det lige det var for een ?

Jan

Fra : Martin S

Dato : 07-09-09 20:24

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i denne
> [...]

Uha den er fin. Jeg er ikke lige helt klar over hvilken det er.

Fra : Martin S

Dato : 07-09-09 20:26

"Martin S" <sinkjaer@gmail.fjernes.com> skrev i meddelelsen

> Uha den er fin. Jeg er ikke lige helt klar over hvilken det er.
Men det ligner da godt nok en eller anden Dusenberg.

Mvh Martin

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 20:47

"Martin S" <sinkjaer@gmail.fjernes.com> wrote in

> Men det ligner da godt nok en eller anden Dusenberg.

En Duesenberg er monumentalt stor. 4-dørs Duesies har stortset alle
selvmordsdøre foran. Buede forruder var ikke opfundet da Duesenbergs blev
bygget.

Det er tydeligvis en eller anden obskur moderne replica af en slags.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 20:37

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote in

> Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i
> denne gamle sag:

Med de bette hjul er den helt sikkert ikke så gammel som den ser ud.
Minder en del om en Panther DeVille (men det er det ikke). I England
findes der et hav af obskure kitcars. Mit gæt er at det er her du skal
finde kilden.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-09-09 21:03

"Jan Selchau-Hansen" <mit_fornavn@mit_efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i denne
> [...]

Billedet hedder noget med Morris.
Forrude og fordør ligner noget fra Morris 1000.

Mit gæt er derfor at det er en ombygget Morris 1000.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Jesper

Dato : 07-09-09 21:16

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Billedet hedder noget med Morris.
> Forrude og fordør ligner noget fra Morris 1000.
>
> Mit gæt er derfor at det er en ombygget Morris 1000.

Nu kunne brudeparret jo også hedde Morris...?

---
Jesper

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 22:11

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote in

> Billedet hedder noget med Morris.

Ja det hedder MorrisWedding. Mest sandsynligt er det at brudeparret
hedder Morris

> Forrude og fordør ligner noget fra Morris 1000.

Forruden ligner masser af forruder, inkl. Morris 1000. På en Morris
1000 går forskærmen langt ind på fordøren, så den er næppe fra en
Morris.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-09 21:05

On Mon, 07 Sep 2009 19:37:05 +0000, Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> Minder en del om en Panther DeVille (men det er det ikke). I England
> findes der et hav af obskure kitcars. Mit gæt er at det er her du skal

Prøv at google-image efter "vintage beauford". Der er et par stykker der
ligner helt godt, fx

http://www.diamond-limos.com/fleet/blue-beauford.php

Der ser ud til at være en mindre industri af "1930 Vintage Style Wedding
Cars" derovre. Bemærk "Style"... Måske har de en bedre chance for at få
bruden frem i tide end the Real Thing?

Fra : Ivar

Dato : 07-09-09 22:12

Peter Dalgaard skrev:

> Prøv at google-image efter "vintage beauford". Der er et par stykker der
> ligner helt godt,

Ja, jeg er sikker på at du har ret. En billedsøgning på "Beauford"
er nok til at overbevise mig.

Ivar Magnusson

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-09 22:53

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

> Ja, jeg er sikker på at du har ret. En billedsøgning på "Beauford"
> er nok til at overbevise mig.

Helt enig. En kitcar med egen chassisramme overvejende monteret med Ford
Sierra dele under huden, men parret med meget forskellige motorer:

http://www.beaufordcars.co.uk/gallery.htm

Fra : Martin Bak

Dato : 07-09-09 23:09

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

> Helt enig. En kitcar med egen chassisramme overvejende monteret med Ford
> Sierra dele under huden,

Det er da for morsomt. Men en klar forbedring, ihvertfald udseendemæssigt.
Forhåbentlig også komfort- og køreegenskabsmæssigt.
Jeg har prøvet nogle få Sierraer. Mit indtryk af den bil er, at det er noget
katastrofalt lort, på stort set alle punkter.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-09-09 13:18

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Det er da for morsomt. Men en klar forbedring, ihvertfald
> udseendemæssigt. Forhåbentlig også komfort- og køreegenskabsmæssigt.

Det er vel en tilpasning af udseende til Sierraens faktiske egenskaber?

> Jeg har prøvet nogle få Sierraer. Mit indtryk af den bil er, at det
> er noget katastrofalt lort, på stort set alle punkter.

Er en enkelt gang blevet fragtet til stationen i en vistnok 1.6 Laser.
Sjældent har S-toget været så positiv en oplevelse.

Fra : Tom

Dato : 08-09-09 17:33

Martin Bak skrev:
> [...]
> Jeg har prøvet nogle få Sierraer. Mit indtryk af den bil er, at det er noget
> katastrofalt lort, på stort set alle punkter.

Sgu da ikke de røde 1.6 Sierra'er...deres unikke design og epokegørende
køreegenskaber slår selv dagens standard for selv de bedste biler.

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 08-09-09 18:07

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse

> Sgu da ikke de røde 1.6 Sierra'er...deres unikke design og epokegørende
> køreegenskaber slår selv dagens standard for selv de bedste biler.

LOL

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-09-09 20:58

Tom wrote:

> Sgu da ikke de røde 1.6 Sierra'er...deres unikke design og
> epokegørende køreegenskaber slår selv dagens standard for selv de
> bedste biler.

Gamle Sierraer er som god vin. De bliver kun bedre med alderen.

... Helst med ½ mille på klokken.

--
/Frank

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-09-09 00:17

"Jan Selchau-Hansen" <> skrev i meddelelsen ...

> Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i denne
> [...]
Det er en Excalibur.
http://www.excaliburlimo.dk/

Henning

Fra : Leo_Jensen

Dato : 08-09-09 00:33

On 8 Sep., 01:16, Henning Præstegaard <onkelhenn...@not.vallid> wrote:

> Det er en Excalibur.http://www.excaliburlimo.dk/http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=143188
>
> mvh
> Henning

Det kunne det ligne, men Excalibur er normalt både kønnere og har
bedre proportioner. Ikke at det gør Excalibur hverken køn eller
velproportioneret, bryllupsbilen her er bare endnu værre...

Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 08-09-09 18:02

On Mon, 7 Sep 2009 21:09:14 +0200, "Jan Selchau-Hansen"
<mit_fornavn@mit_efternavn.dk> wrote:

>Var til bryllup i England i weekenden, - der kom bruden kørende i denne
> [...]

Det ligner da noget Mascot klasket ned over en Excalibur )
Formodentlig noget hjemmebrygget englænder noget. Garanteret med V8 og
pløreturbine