McD drive-in DTC Vejle - griner
Fra : P

Dato : 05-09-09 09:55

Ordveksling i McDrive hos McDonalds ved DTC Vejle

McD: Godaften .. vil I betale kontant eller med Dankort?

Jeg: Kan vi ikke bare bestille noget først?

McD: Vil I betale med dankort eller kontant?

Jeg: Ja det vil vi, og må jeg så bestille... noget at spise.

McD: Jeg er nødt til at vide om I vil betale kontant eller med Dankort
først.

Jeg: Hvorfor?

McD: Fordi vores dankorterminal ikke virker!

Doooooh!

/Per O.

Fra : alexbo

Dato : 05-09-09 11:10

"P" <noone@dk.dk> skrev

> Doooooh!

Til begge sider synes jeg,
ekspedienten kunne starte med at sige "vores dankortterminal virker ikke, så
jeg kan desværre kun sælge kontant"
Og kunden kunne bare svare på spørgsmålet.

Jeg har altid undret mig over at så mange ikke kan svare på et spørgsmål
uden først at vide hvorfor det bliver stillet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 11:52

> Jeg har altid undret mig over at så mange ikke kan svare på et spørgsmål
> uden først at vide hvorfor det bliver stillet.

Tre ord kan forklare det: Mig, mig og mig.

/Kim

Fra : P

Dato : 05-09-09 13:35

On Sat, 5 Sep 2009 12:09:31 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har altid undret mig over at så mange ikke kan svare på et spørgsmål
>uden først at vide hvorfor det bliver stillet.

Der er to ting i det for mit vedkommende, nemlig at jeg ifor det
første kke havde bestemt mig til om jeg skulle betale kontant, da min
kone var ved at se hvor mange kontanter vi havde, og så hader jeg for
det andet ekspedienter som stiller fladpandede spørgsmål.
Jeg havde ikke fantasi til at forestille mig at det med terminalen
kunne være grunden, og de der holder bagved kommer altså ikke
hurtigere frem af den grund, da køen bare begynder et par meter
længere fremme når de har svaret på samme fladpandede spørgsmål.
Måske svarer I bare på åndsforsnottede spørgsmål uden at blinke, men
det er jo så individuelt hvor meget man vil finde sig i fra en person
som skal yde service i sit job.
Men svarene i tråden viser meget godt, hvorfor der er nogen
ekspedienter som stadig er lige så tumpede som her .. det har åbenbart
ingen konsekvens at være en klovn, for folk finder sig bare i det.

Per O.

Fra : alexbo

Dato : 05-09-09 14:37

"P" <noone@dk.dk> skrev

> Måske svarer I bare på åndsforsnottede spørgsmål uden at blinke,

Ja jeg gør,
jeg svarer også gerne på åndsforsnottede indlæg, jeg er vant til lidt af
hvert.

Men jeg kan godt forstå at hvis der ellers aldrig er nogen der spørger een
om noget,
så kan man blive så overrasket at man svarer helt hen i vejret..

mvh
Alex Christensen

Fra : P

Dato : 06-09-09 17:32

On Sat, 5 Sep 2009 15:36:47 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>om noget,
>så kan man blive så overrasket at man svarer helt hen i vejret..

Jamen du er da tilgivet

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-09-09 11:53

> Doooooh!

Til dem eller dig? hehe. Det var da ufatteligt lang tid du brugte på at
undvige et simpelt spørgsmål...

"Kan vi ikke bare bestille noget først?" spørger du på spørgsmålet... OG
NEJ det kan du ikke - DERFOR blev du stillet et indledende spørgsmål ;)

Sure bær, skål og god weekend herfra

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 05-09-09 12:20

On Sat, 05 Sep 2009 10:54:30 +0200, P <noone@dk.dk> wrote:

>Ordveksling i McDrive hos McDonalds ved DTC Vejle
>
>McD: Godaften .. vil I betale kontant eller med Dankort?
>
>Jeg: Kan vi ikke bare bestille noget først?

>--

Allerede der opstår der en unødvendig ventetid for dem bagved.

>--

>McD: Vil I betale med dankort eller kontant?
>
>Jeg: Ja det vil vi, og må jeg så bestille... noget at spise.

>--

Og ventetiden bare øges og øges.

>--

>McD: Jeg er nødt til at vide om I vil betale kontant eller med Dankort
>først.
>
>Jeg: Hvorfor?

>--

Og det bare fortsætter.

>--

>McD: Fordi vores dankorterminal ikke virker!
>
>Doooooh!

>--

Derfor, nemlig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-09 14:41

> Allerede der opstår der en unødvendig ventetid for dem bagved.
Den ventetid skaber de da selv? Hvorfor stille et spørgsmål, når der rent
faktisk ikke er noget at vælge imellem?

De skal da bare sætte et fint lamineret stykke A3 op ude på menuskiltet hvor
der står at der ikke kan betales med kort, eller oplyse det med det samme
samtalen går i gang. At formidle en så simpel information i form af et
spørgsmål er da spild af begge parters tid.

Du køre jo heller ikke ind på en tankstation for at blive spurgte "Skal du
tanke Benzin eller Diesel", for så bagefter at blive informeret om at der er
udsolgt af den ene slags, det er altid oplyst med et fint skilt, eller
næsten altid. Alt andet er jo spild af folk tid, både de ansatte og
kunderne.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Armand

Dato : 06-09-09 16:47

Klaus G. skrev:
> [...]
> samtalen går i gang. At formidle en så simpel information i form af et
> spørgsmål er da spild af begge parters tid.

"Hvis du ikke har kontanter skal du forlade McDrive og istedet blive
betjent indendørs"
Dét er nok den helt korrekte udmelding; men lyder egentlig ikke særligt
kundevenligt, vel?

> De skal da bare sætte et fint lamineret stykke A3 op ude på menuskiltet hvor
> der står at der ikke kan betales med kort,

Måske at de også gør dét næste gang, men at dette var første gang at de
stod i dén situation :-/
Når sådan en situation opstår i en McD-afdeling er der ikke meget tid
til at konsultere dansk sprognævn, og ligeledes er det vel ikke landets
største sproglige kapaciteter der arbejder pågældende sted, så hvad kan
man forvente?

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-09 17:16

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> ligeledes er det vel ikke landets
> største sproglige kapaciteter der arbejder pågældende sted, så hvad kan
> man forvente?

Du ved vist ikke ret meget om McD's personale vel? ;) Mange af dem er
studerende så du kan sagtens risikere at blive betjent af folk der er langt
klogere end du selv er.

Fra : Armand

Dato : 06-09-09 18:22

Henrik Stidsen skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Du ved vist ikke ret meget om McD's personale vel? ;) Mange af dem er
> studerende.....

Nu er det sådan at det ikke behøver at være en kvalifikation hverken at
være studerende eller student med hue.
Min egen datter fik HH-huen sidste år, så jeg har lidt føling med niveau'et.
En af hendes yndlingshistorier fra klassen er faktisk om veninden der
havde fået et kassejob i Rema1000 og til en kundes forespørgsel omkring
salmiakspitus svarede at "det eneste hun viste de havde, var noget vodka
med lakrids i"
En Race kammerats HTX-nevø, der var med på løbsweekend så undrende ud da
vi under lidt snak omkring gearings-alternativer "skar" en 15/45 gearing
ned til 1/3, hvilket ikke var ubegrundet for han kunne på ingen måde
lave dét regnestykke (45 delt med 15) i hovedet

> så du kan sagtens risikere at blive betjent af folk der er langt
> klogere end du selv er.

Nu lige netop dét er meget svært jvf. min egenopfattelse!

--
Armand.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-09-09 18:36

> Nu er det sådan at det ikke behøver at være en kvalifikation hverken
> at være studerende eller student med hue.

Det var så absolut heller ikke det jeg skrev.

> Nu lige netop dét er meget svært jvf. min egenopfattelse!

Det siger vist mere om dig end personalet ;)

Fra : Klaus G.

Dato : 06-09-09 18:09

> "Hvis du ikke har kontanter skal du forlade McDrive og istedet blive
> betjent indendørs"
> Dét er nok den helt korrekte udmelding; men lyder egentlig ikke
> særligt kundevenligt, vel?
Nej, du vælge bevidst at lyde negativ og sur. Hvorfor forstår jeg ikke...
*suk*

> Måske at de også gør dét næste gang, men at dette var første gang at
> de stod i dén situation :-/
Så er det vist den eneste biks jeg har hørt om, som har drevet virksomhed i
en længere årrække som ikke har været udsat for defekt kortlæser :)

> [...]
> til at konsultere dansk sprognævn, og ligeledes er det vel ikke
> landets største sproglige kapaciteter der arbejder pågældende sted,
Overdriver du ikke bare liiige en anelse der, bare lidt? Jeg har da før set
en seddel med teksten "Dankort virker ikke". Så simpelt kan det gøres. Der
behøves skam ikke kontaktes noget sprognævn. Ja selv på BambiGrill her i
byen stod der noget ala "Dankårt virker ekke", der var ejeren af udenlansk
herkomst, men budskabet var forstået og man gik lige ind i banken et par
bygninger derfra og hævede kontanter så man kunne gå tilbage og bestille sin
mad.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-09 14:27

P <noone@dk.dk> wrote in news:6h94a5t4qnnd0sl1s6n12hsblhaurhpah0@4ax.com:

> McD: Fordi vores dankorterminal ikke virker!

Elendig håndtering fra McD personalet - ingen grund til at spørge, slet
ingen grund til at insistere på at få et svar. Der skal blot oplyses *med
det samme* at dankort automaten ikke virker og der derfor kun kan betales
kontant. Hvis kunden ikke har kontanter er det "beklager" og så videre til
næste.

Fra : Allan F

Dato : 05-09-09 14:35

"P" <noone@dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> først.
>
> Jeg: Hvorfor?
>
> McD: Fordi vores dankorterminal ikke virker!

Torsdag eller fredag i denne uge? De trådløse dankortterminaler som har
gprs-abb hos Telia har været ude af funktion siden torsdag.

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 06-09-09 09:58

Allan F skrev:
> Torsdag eller fredag i denne uge? De trådløse dankortterminaler som har
> gprs-abb hos Telia har været ude af funktion siden torsdag.

Onkel Mc har "rigtige" terminaler i McDrive..

Thore

Fra : Allan F

Dato : 06-09-09 16:14

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i en meddelelse
> Onkel Mc har "rigtige" terminaler i McDrive..
>
> Thore

Kommer ikke så fine steder - medmindre jeg bliver betalt for det . . . .