Handicap parkering
Fra : René Løweneck

Dato : 03-09-09 19:49

Hej !

Nå, det er dét, de er til:

http://www.metacafe.com/watch/1925823/parking/

))

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 20:10

On Thu, 3 Sep 2009 20:48:31 +0200, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej !
>
>Nå, det er dét, de er til:
>
>http://www.metacafe.com/watch/1925823/parking/
>
>))

Hmmm.....jow.....bortset fra at der plejer at være lidt mere motor i
transportmidlet

Hold da kæft de blev sure, det ægtepar der stod og læssede bilen ude
ved Bilka, da jeg spurgte til skiltet fordi ingen af dem så specielt
hæmmede ud. "hva' fanden rager det dig?".
Selvfølgelig kunne jeg have pakket sammen, men kunne ikke nære mig -
nå, det er Volvoen der har passeret de 20 og så må den holde der!
Så skulle i have hørt dem! )))

Fra : René Løweneck

Dato : 03-09-09 20:25

Hej Ivan !

> nå, det er Volvoen der har passeret de 20 og så må den holde der!
> Så skulle i have hørt dem! )))

LOL ))

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-09 21:35

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved Bilka, da jeg spurgte til skiltet fordi ingen af dem så specielt
> hæmmede ud. "hva' fanden rager det dig?".

Det synes jeg var et meget passende svar. Det rager overhovedet ikke dig
hvorfor folk har et invalideskilt. Hvis du tror det er falsk, kan du prikke
nærmeste parkeringsvagt på skulderen, men det er sgu da ikke noget du skal
gå og udspørge folk om. Jeg var fanme også blevet sur.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 21:47

On Thu, 3 Sep 2009 22:35:13 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>nærmeste parkeringsvagt på skulderen, men det er sgu da ikke noget du skal
>gå og udspørge folk om. Jeg var fanme også blevet sur.

Hvis folk ligner nogen, der kan løbe om kap med Kipketer - så bliver
jeg sq lidt sur. Især når jeg hører, hvilke problemer de handicappede
har med at finde plads. Jeg plejer ikke at gøre en skid - men her var
der ingen tvivl.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-09 21:52

> [...]
> jeg sq lidt sur. Især når jeg hører, hvilke problemer de handicappede
> har med at finde plads. Jeg plejer ikke at gøre en skid - men her var

Det er ikke op til dig at vurdere. Hvis de har et skilt, så er det fordi de
har brug for det. Det kan ikke altid ses på folk. (Jeg ved godt, at nogen
svindler med skiltene, men det er heller ikke din opgave at løfte dyner i
den henseende.)
Min kone har et skilt. Man kan ikke umiddelbart se på hende hvorfor hun
skulle have sådan et, og hun er 10 år yngre end mig. Men hun har det, og hun
har en god grund til at have det. Det rager ikke dig hvad grunden er. Man
behøver hverken krykker eller rullestol for at have et invalideskilt. Ej
heller behøver man at være gammel.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 22:02

On Thu, 3 Sep 2009 22:52:14 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

<...>

> [...]
>behøver hverken krykker eller rullestol for at have et invalideskilt. Ej

Nej, men så bør skiltet den onde hyleme være synligt i bilens forrude
- eller er jeg helt ude i hampen?

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-09 22:04

> [...]
> <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> <...>

> Nej, men så bør skiltet den onde hyleme være synligt i bilens forrude

Nej, det har du ret i. Det skal det være. Men du skrev at du spurgte _til_
skiltet, ikke _efter_ skiltet. Hvis de intet skilt havde, er sagen
naturligvis en anden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 22:06

On Thu, 3 Sep 2009 23:04:08 +0200, "Martin Bak"
> [...]

>Nej, det har du ret i. Det skal det være. Men du skrev at du spurgte _til_
>skiltet, ikke _efter_ skiltet. Hvis de intet skilt havde, er sagen

Nu var der ikke noget skilt at se fortil, hvor vi kom fra. Og - nej,
jeg plejer squ'tte at lege politi, men jeg havde set to biler kigge
fortvivlet efter pladser (du ved nok, de store der med lift osv), så
jeg blev sq lidt muggen over at se en gammel Valo og et i 30'erne
tilsyneladende ganske mobilt par holde der. (de ville slet ikke svare
på, om det var fordi de var kørt tør for benzin )))

Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-09 22:16

> [...]
> tilsyneladende ganske mobilt par holde der. (de ville slet ikke svare
> på, om det var fordi de var kørt tør for benzin )))

Bortset fra alt det andet, så var joken med bilens alder helt fin

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : PMH

Dato : 03-09-09 22:05

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis folk ligner nogen, der kan løbe om kap med Kipketer - så bliver
> jeg sq lidt sur.

Jeg har selv et handicap skilt, og jeg ligner måske ikke
en der kan løbe fra Kvikpeter, men ligner heller ikke en
der er gangbesværet, men derfor skal folk ikke blande
sig i at jeg holder der..
Jeg har en ryglidelse der gør, at jeg ikke kan gå de lange
afstande, men det kan folk jo ikke se på mig..

Jeg møder også tit de klaphatte, der skal blande sig i at
jeg holder på en handicap plads, selv om jeg har skiltet
liggende i forruden..
"Syntes du ikke du skal lade en rigtig handicappet holde der??"
Eller "pas på p-vagten ikke ser det" eller "der må du sgu' ikke
parkere, det er til de handicappede"
Så luk da rø...

Folk forventer at man stiger i en kørestol, ellers er man ikke
berettiget til at holde på en handicap plads..

Og hvis folk tror det er nemt at få sig sådan et skilt, så
kan de godt tro om igen..

PMH

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 22:13

On Thu, 3 Sep 2009 23:04:42 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>berettiget til at holde på en handicap plads..
>
>Og hvis folk tror det er nemt at få sig sådan et skilt, så

Hvis de i stedet for at starte en større sviner havde sagt, der var et
skilt, havde jeg bare beklaget og smuttet. Men det var i stedet den
utroligt dårlige samvittighed der kiggede ud. Og jeg skal da fremover
holde kæft, når jeg ser folk holde på de pladser!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-09-09 22:36

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> utroligt dårlige samvittighed der kiggede ud. Og jeg skal da fremover
> holde kæft, når jeg ser folk holde på de pladser!

hmm næ hvorfor dog det?

Jeg undrer mig sgu også over at der er så stor overvægt af personer med
"usynlige handicaps" der udstyres med skilte til parkering på 1. parket.
og med ekstra plads. Måske de udstedes med lidt for rund hånd?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 22:47

On Thu, 03 Sep 2009 23:35:44 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> [...]
>"usynlige handicaps" der udstyres med skilte til parkering på 1. parket.
>og med ekstra plads. Måske de udstedes med lidt for rund hånd?

Jeg tror den runde hånd er dovne skiderikker, der bare parkerer.
Skiltene er svære nok at få - nogle har så desværre fået gode kopier.

Fra : PMH

Dato : 04-09-09 07:23

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig sgu også over at der er så stor overvægt af personer med
> "usynlige handicaps" der udstyres med skilte til parkering på 1. parket.
> og med ekstra plads. Måske de udstedes med lidt for rund hånd?

Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om..
Men janteloven lever jo i bedste velgående..

At have et ikke synlig handicap, er sgu' ingen fornøjelse kan jeg hilse
at sige. Man er oppe imod uvidende fjolser som dig selv dagligt..
Hvis man ikke ser ud til at fejle noget, så fejler man nok heller ikke
noget.. Og hvis man ikke mangler begge ben, eller i det mindste sidder
i en kørestol, så skal man bare holde sig fra de p-pladser..

Så fat det da, man kan godt have et handicap, uden man nødvendigvis
behøver at mangler funktion i nogle lemmer..

Om de udstedes med for rund hånd, det ved hverken du eller jeg.
Men jeg ved at det ikke er så nemt at få tildelt. Det er ikke noget
man bare ringer og bestiller. Lægen skal med ind over, og man skal
være meget gangbesværet for at komme i betragtning..

Hvis der er en tom bås på p-pladsen, ikke langt fra indgangen, så
tager jeg ofte den istedet.. Jeg gider ikke at høre på folks brokkeri..
Bare fordi man ikke er 80 år og går med krykker, så er folk
mistroiske med det samme..
"Jamen du er da så ung, og ligner ikke en handicappet"
NEJ, så hold da dine latterlige kommentarer for dig selv, og respekter
at jeg har et skilt i forruden, og holder helt lovligt..!!!

PMH

Fra : Jensen

Dato : 04-09-09 08:26

On Fri, 4 Sep 2009 08:23:01 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:
..
>"Jamen du er da så ung, og ligner ikke en handicappet"
>NEJ, så hold da dine latterlige kommentarer for dig selv, og respekter
>at jeg har et skilt i forruden, og holder helt lovligt..!!!

Og tilføj at det jo ikke er din skyld, at de blev forbigået, da lidelsen
'ondt i røven' ikke kvalificerer til et handicap-skilt.

--
Thomas

Fra : PMH

Dato : 04-09-09 16:24

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og tilføj at det jo ikke er din skyld, at de blev forbigået, da lidelsen
> 'ondt i røven' ikke kvalificerer til et handicap-skilt.
>
> --
> Thomas

Haha..
Ja for fanden, det var sgu' en af de bedre.. )
Tak for et godt grin, og go' weekend..

PMH

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-09-09 16:59

PMH skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om..
> Men janteloven lever jo i bedste velgående..

Nasseriet lige så

> At have et ikke synlig handicap, er sgu' ingen fornøjelse kan jeg hilse
> at sige. Man er oppe imod uvidende fjolser som dig selv dagligt..

åhh det er synd, så vil jeg da under skyldig hensyn til dit handicap
undlade at argumentere yderligere for at overlade handicap pladserne til
de handicappede

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : PMH

Dato : 04-09-09 21:57

> åhh det er synd, så vil jeg da under skyldig hensyn til dit handicap
> undlade at argumentere yderligere for at overlade handicap pladserne til
> de handicappede

Ja det er vel også det de er til for.. Til de handicappede..
Men det var jo dig selv der undrede dig over, at så mange
med ikke synligt handicap kunne få et skilt..

Og nu bryder jeg mig ikke om at blive hånet pga. at jeg
uheldigvis har en ryglidelse der berettiger mig til at have
et P-kort.
Så kan jeg passende bruge kommentaren fra tidligere,
Hvis lidelsen "ondt i røven" kvalificerede til handicapskilt,
så var I en hel del der kunne søge..

PMH

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-09-09 02:03

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan jeg passende bruge kommentaren fra tidligere,
> Hvis lidelsen "ondt i røven" kvalificerede til handicapskilt,
> så var I en hel del der kunne søge..

Lad os så håbe de strammede reglerne for tildeling op for ellers ville der
kun være 2 "almindelige" pladser tilbage "nede bagerst" på P-pladsen

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-09 09:11

> Hvis lidelsen "ondt i røven" kvalificerede til handicapskilt,
> så var I en hel del der kunne søge..

Du må jo, om nogen, vide om der er lang ventetid ... ?

Tag nu lige en slapper ikke! :)

Fra : PMH

Dato : 05-09-09 09:48

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Du må jo, om nogen, vide om der er lang ventetid ... ?

Ikke forstået..??

> Tag nu lige en slapper ikke! :)

Jeg er skam helt afslappet, men jeg sidder ikke bare og
tager imod hån.
Jeg har ikke bedt om at være handicappet..

PMH

Fra : ShutEye

Dato : 06-09-09 08:42

> Jeg er skam helt afslappet, men jeg sidder ikke bare og
> tager imod hån.

Hån? Hvor?

> Jeg har ikke bedt om at være handicappet..

Nåda.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-09 10:21

On Fri, 4 Sep 2009 22:56:42 +0200, PMH wrote:

> Ja det er vel også det de er til for.. Til de handicappede..
> Men det var jo dig selv der undrede dig over, at så mange
> med ikke synligt handicap kunne få et skilt..

Måske fordi Kløve, ligesom jeg, har overhørt mentalt "handicapede" prale af
hvor enkelt at det er at skaffe et skilt, eller kopi af skilt, eller hva'
fa'en det nu er de gør.

Og der følte du dig så ramt, i øvrigt uden grund. Så deet....

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : Mikael

Dato : 03-09-09 14:27

On 3 Sep., 21:10, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Selvfølgelig kunne jeg have pakket sammen, men kunne ikke nære mig -
> nå, det er Volvoen der har passeret de 20 og så må den holde der!

Det kan godt være jeg er træt....Jeg har ikke forstået det du skriver,
ud over der var et par gamle mennesker indblandet.

Mikael

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-09-09 21:36

On Thu, 3 Sep 2009 13:27:18 -0700 (PDT), Mikael <miklarsen@gmail.com>
wrote:

>Det kan godt være jeg er træt....Jeg har ikke forstået det du skriver,
>ud over der var et par gamle mennesker indblandet.

Så tag en lur og kig på linket en gang til ))

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-09-09 21:41

On Thu, 03 Sep 2009 13:27:18 -0700, Mikael wrote:

> Det kan godt være jeg er træt....Jeg har ikke forstået det du skriver,
> ud over der var et par gamle mennesker indblandet.
>
> Mikael

Glemte du at læse overskriften?

For alt hvad vi ved af, så ku' parret da i øvrigt være yngre end bilen...

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-09 09:06

> Nå, det er dét, de er til:
>
> http://www.metacafe.com/watch/1925823/parking/