Tandrem polo 92
Fra : Mogens

Dato : 03-09-09 18:21

Det nu 4½ år siden tandremmen er skiftet på min polo 92, den imellem tiden
gået 60000 km.
er det ved at være tiden ?

Er det nok kun skifte remmen ? eller skal der skiftes andet ved samme
lejlighed ?

Venlig hilsen Mogens

Fra : Kim

Dato : 03-09-09 18:53

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det nu 4½ år siden tandremmen er skiftet på min polo 92, den imellem tiden
> gået 60000 km. er det ved at være tiden ?

Ja, 80-90000 eller hvert 3 år

> Er det nok kun skifte remmen ?

nej

>eller skal der skiftes andet ved samme lejlighed ?

ja,
tandrem, vandpumpe, kølevæske ( den rigtige farve ) multtrem.
så du kan lige så godt lave en fuld service :)
Nyt motorolie, oliefilter
nye tændrør, luftfilter, toppakning hvis den er lidt utæt,
nye skiver + klodser til begge forhjul osv osv

Har lige fået lavet dette m.m på min Polo fra 95
kører som en drøm

Mvh Kim

Fra : Mogens

Dato : 03-09-09 19:15

Ja nu blev olie og filter så skiftet sidste Fredag
kunne klare dette selv.
Toppakningen har det fint, ligeså bremser

Bilen skal kun køre til næste syn, hvilket er om et år og 4 måneder,

Hvad mon tandrem, Vandpumpe og hvad der ellers skiftes i den forbindelse,
koster at få skiftet ?
Bare ikke det overstiger bilens værdi

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 04-09-09 08:17

Kim wrote:
> [...]
>
> ja,
> tandrem, vandpumpe, kølevæske ( den rigtige farve ) multtrem.
> så du kan lige så godt lave en fuld service :)

Remstrammer og løberulle til tandremmen hvis Poloen har det og det da
ikke følger med tandremmen i et sæt.

Glem heller ikke at checke bremsevædsken nu du skal igang.

/Lars