Priser på Sporing ?
Fra : Kim

Dato : 24-08-09 15:43

Er http://www.agl.dk/ det billigeste (og bedste) sted at få
sporet en Polo ?

Mvh Kim
WV Polo Model 1,6
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : Brian

Dato : 24-08-09 15:56

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i meddelelsen
news:4a92a795$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
> Er http://www.agl.dk/ det billigeste (og bedste) sted at få
> sporet en Polo ?

Pris og kvaliteten af arbejdet, kan jo indimellem hænge sammen. Jeg bor ikke
i AGL land, så jeg har ikke førstehåndserfaringer med dem. Jeg vil dog
foreslå dig at bede om en rapport over før/efter justeringen, så du kan gå
til dem, hvis du begynder at høvle dæk af.

Som så meget andet af den slags, hænger det mere på manden, der udfører
arbejdet.

/Brian

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 16:27

Nogen der har erfaringer med AGL eller
andre i kbh's området ?

Mvh Kim

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 16:59

> Nogen der har erfaringer med AGL eller
> andre i kbh's området ?

For mange år siden fik jeg gennem Alfa-klubben dét råd at anvende Kleemanns
dæk- og undervognspusher. Han hedder Ivars dæk på Farum Gydevej i Farum, og
dem har jeg så anvendt siden - suveræn til arbejdet (kvalitet). Sidste gang
var inden ferien i år til Leon'en, fordi jeg ønskede at checke værkstedets
arbejde:
www.ija.dk

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 17:00

"Mogens" <no@mail.com> skrev
> [...]
> i Farum, og dem har jeg så anvendt siden - suveræn til arbejdet
> (kvalitet). Sidste gang var inden ferien i år til Leon'en, fordi jeg

Jeps, fandt ham her http://www.bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=57749
© Ivar Jensen Autogummi A/S - Farum Gydevej 91 - 3520 Farum - tlf.:
44958555

Kender du prisen ?

Mvh Kim

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 17:13

> Jeps, fandt ham her http://www.bmwe34.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=57749
> © Ivar Jensen Autogummi A/S - Farum Gydevej 91 - 3520 Farum - tlf.:
> 44958555

Jepper.

Mekanikeren der gennemfører justeringen, er ret speciel og mindre
kundeminded, men da han er meget kompetent (!), skal du bare tage det helt
roligt og glide af på hans kommandoer. Han ér go nok på bunden (og ikke
mindst arbejdet)

> Kender du prisen ?

800 kr for en 4-hjulsudmåling, som man altid vælger, nu bilen ér på
værksted - sporing var i gl dage :)

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 19:35

"Mogens" <no@mail.com> skrev

> 800 kr for en 4-hjulsudmåling, som man altid vælger, nu bilen ér på
> værksted - sporing var i gl dage :)

Nå, hvad er forskellen på en Sporing og en 4-hjulsudmåling da ?

Min Polo er jo ikke en 4-hjulstrækker, og jeg mener bestemt
at AGL spore alle 4 hjul, korrekt mig hvis jeg tager fejl ?

Mvh Kim

Fra : Mogens

Dato : 24-08-09 21:19

> Nå, hvad er forskellen på en Sporing og en 4-hjulsudmåling da ?

En sporing tager udgangspunkt i forhjulenes spidsning.
En 4-hjulsudmåling udmåler, at hele undervognen kører, som den bør...

> Min Polo er jo ikke en 4-hjulstrækker, og jeg mener bestemt
> at AGL spore alle 4 hjul, korrekt mig hvis jeg tager fejl ?

Kender ham ikke - kommer der aldrig...

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 16:50

Nogen der kender prisen hos
http://www.euromaster.dk/
og
http://www.ndias.com/ ?

underligt at ingen af dem skriver priserne
på deres site...

Mvh Kim

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-08-09 17:26

Kim skrev:

> underligt at ingen af dem skriver priserne
> på deres site...

Måske fordi de er lokalt tilpasset.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 24-08-09 17:28

Kim skrev:
> Nogen der kender prisen hos
> http://www.euromaster.dk/
> og
> http://www.ndias.com/ ?
>
> underligt at ingen af dem skriver priserne
> på deres site...
>

> Mvh Kim

Jeg mener at SuperDæk, som jo er ejet af NDI, tager ca 750 incl. moms
for en sporing.

Hilsen
Rasmus

Fra : Klaus G.

Dato : 24-08-09 19:24

> Jeg mener at SuperDæk, som jo er ejet af NDI, tager ca 750 incl. moms
> for en sporing.
Føj for satan en pris :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-08-09 20:54

Kim formulerede mandag:
> Er http://www.agl.dk/ det billigeste (og bedste) sted at få
> [...]

Hvis du tænker på at tage på Frederikssundsvej, så vil jeg ikke
anbefale stedet.
Det er som om at hvis noget kan gå galt, så går det galt.
Prebens auto på Marielundsvej i Herlev er et sted jeg altid er blevet
godt behandlet.
Kai

Fra : Kim

Dato : 25-08-09 05:17

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev

> [...]
> Det er som om at hvis noget kan gå galt, så går det galt.
> Prebens auto på Marielundsvej i Herlev er et sted jeg altid er blevet godt

Prebens Auto
Marielundvej 32
2730 Herlev
4453 1555

Han har ikke en hjemmeside, ved du hvad det koster
for en sporing eller en 4 hjuls udmåling ?

Mvh Kim

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 25-08-09 07:13

Kim har bragt dette til os:
> [...]
> 4453 1555
>
> Han har ikke en hjemmeside, ved du hvad det koster
> for en sporing eller en 4 hjuls udmåling ?

Det har jeg desværre ikke nogen ide om.
Kai

Fra : Kim

Dato : 25-08-09 14:06

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev
> Det har jeg desværre ikke nogen ide om.
> Kai

Det ved jeg nu, og med de proser han kører
med kan jeg godt forstå du har fortrænkt det.

hehe

Fra : Leo_Jensen

Dato : 25-08-09 01:14

On 25 Aug., 06:16, "Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> wrote:
> "Fister Løgsovs" <N...@invalid.za> skrev

> Prebens Auto
> Marielundvej 32
> 2730 Herlev
> 4453 1555
>
> Han har ikke en hjemmeside, ved du hvad det koster
> for en sporing  eller en 4 hjuls udmåling ?
>
> Mvh Kim

Der er et telefonnummer, så det var måske en ide at ringe til dem ?

4-hjulsudmålingen checker at dine baghjul sidder inden for
tolerancerne. En sporing er ikke meget værd, hvis baghjulene sidder
tosset, og moderne biler er både pivede over for fejljustering og
nemme at slå/slide ud af kurs...

Når de ikke reklamerer med standardpriser kunne det være fordi
eksempelvis en Polo er nemmere og dermed billigere at justere på end
eksempelvis en Landrover.

MVH Leo

Fra : Kim

Dato : 25-08-09 14:05

>"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev
>
>Der er et telefonnummer, så det var måske en ide at ringe til dem ?

Det er sq da lidt svært kl 18:18 om aftenen da jeg skrev dette.
Det gør du måske ?
Ringede i dag til bondefangeren, tak for kaffe en pris

Ringede til næsten dem alle, dem der ikke tog telefonen
indenfor 1 min der lagde jeg røret på.
Idioter at de ikke tager telefonen men bare sætter en
kunde på musak eller bare løfter røret og siger:
"der er Værkstedet, et øjeblik" lægger røret og så
lader en vente i en evighed...gaaaab...
Service er sq ikke hvad det var engang nogle steder.

Fandt en, til en billig penge, en 4 hjuls udmåling og
har tid til på fredag formiddag.

Nogle der vil have feedback eller er nysgerrig på
hvad de forskellige plattenslagere tager for en
4 hjuls udmåling, som alle dem jeg snakkede med udfører ?

Sporing var åbenbart i gamle dage.

/Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-08-09 15:23

Kim skriver:

> [...]
> "der er Værkstedet, et øjeblik" lægger røret og så
> lader en vente i en evighed...gaaaab...
> Service er sq ikke hvad det var engang nogle steder.

Nej, det har du ret i. Ved du hvorfor?

Folk vil ikke betale for service nu om stunder. Hellere bruge timevis i
telefonen på at pare en 50'er....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 25-08-09 16:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Nej, det har du ret i. Ved du hvorfor?
> Folk vil ikke betale for service nu om stunder. Hellere bruge timevis i
> telefonen på at pare en 50'er....

Det er helt ufatteligt - mange går mere efter pris end kvalitet.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-08-09 15:57

Kim skrev:

> [...]
> hvad de forskellige plattenslagere tager for en
> 4 hjuls udmåling, som alle dem jeg snakkede med udfører ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du i det hele taget selv
beskæftiger dig med?. Og hvad du selv mener det bør koste?. Om med
hvilken baggrund du kalder dem plattenslagere for?. Der er ligesom det
seriøse går at emnet med den tone.

> Sporing var åbenbart i gamle dage.

Næ, det kan man sagtens klare sig med i dag også. I mange tilfælde. Men
ingen tvivl om en korrekt 4-hjulsudmåling er bedre.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-08-09 16:19

Isang tao pinangalanan, Kim nagsulat:

klip
> [...]
>"der er Værkstedet, et øjeblik" lægger røret og så
>lader en vente i en evighed...gaaaab...
>Service er sq ikke hvad det var engang nogle steder.

Kender det godt... har flere gange prøvet at stå på et værksted og
vente på at blive betjent af en mekaniker, der havde mere travlt med
at skvaldre i telefon, end med at servicere de kunder der stod og
ventede......
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-09 16:38

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vente på at blive betjent af en mekaniker, der havde mere travlt med
> at skvaldre i telefon, end med at servicere de kunder der stod og

Hvad nu hvis det var Claus Frørup som var i telefonen ?
Kunne man forestille sig, vedkommende ville blive sur,
hvis der blev sagt "Et øjeblik, der er en kunde i butikken.." ?

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-09 14:36

Isang tao pinangalanan, >>Eque<< nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

>Hvad nu hvis det var Claus Frørup som var i telefonen ?

Det var det ikke... Claus Frørup stod og ventede på værkstedet.

>Kunne man forestille sig, vedkommende ville blive sur,
>hvis der blev sagt "Et øjeblik, der er en kunde i butikken.." ?

De meget få gange Claus Frørup ringer til et værksted, venter Claus
Frørup gerne på at mekaniker eller reservedelsekspedient får tid til
at snakke med ham i telefonen, fordi Claus Frørup for det meste selv
er kunden i butikken......

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-09 16:10

> Det var det ikke... Claus Frørup stod og ventede på værkstedet.

Vil det sige, at det er dig der står og blokerer værkstedspersonalet, med
ligegyldigheder som rep. af bil eller lignende?
Så tror da fa'en at en anden ikke kan komme i gennem på telefonen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-08-09 17:18

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> med ligegyldigheder som rep. af bil eller lignende?
> Så tror da fa'en at en anden ikke kan komme i gennem på telefonen.

De kender ikke hans navn, men kalder ham "Old Spice"

--
/Frank

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-09 18:29

Isang tao pinangalanan, Frank Leegaard nagsulat:

>De kender ikke hans navn, men kalder ham "Old Spice"

Nok fordi jeg kun belemrer værksteder med et besøg, når der er noget
jeg ikke selv kan lave.....

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-09 18:27

Isang tao pinangalanan, Per Beer Hansen nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i meddelelsen

>Vil det sige, at det er dig der står og blokerer værkstedspersonalet, med
>ligegyldigheder som rep. af bil eller lignende?

Jeps.

>Så tror da fa'en at en anden ikke kan komme i gennem på telefonen.

Det er fordi jeg har været henne og lægge min klamme hånd på gaflen,
så samtalen er slut.....Så får mekanikeren pludselig tid til at
betjene de kunder, der gør sig den ulejlighed at komme ned i deres
biks.... Smart... Ik`?

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-09 17:57

Claus Frørup skrev:

> [...]
> Frørup gerne på at mekaniker eller reservedelsekspedient får tid til
> at snakke med ham i telefonen, fordi Claus Frørup for det meste selv

Dvs du ringer til dem for at fortælle dem at du gerne vil betjenes?

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-09-09 05:34

Isang tao pinangalanan, Thorbjørn Ravn Andersen nagsulat:

>Dvs du ringer til dem for at fortælle dem at du gerne vil betjenes?

Det har jeg faktisk gjort en enkelt gang.
Dækpusheren på Artillerivej havde travlt med at skvaldre i telefon,
selvom der stod 8 kunder ved disken og ønskede betjening.
Da han besvarede det tredie opkald, blev jeg så sur over hans
uartighed, at jeg fattede min mobilos og ringede til ham..... Han blev
eddermanemig flov da jeg gjorde ham opmærksom på at vi var nogle
stykker der stod og ventede....
Jeg forlod forretningen og købte fælge og dæk et andet sted.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Tom

Dato : 25-08-09 18:23

Leo_Jensen skrev:

> [...]
> tolerancerne. En sporing er ikke meget værd, hvis baghjulene sidder
> tosset, og moderne biler er både pivede over for fejljustering og

hmmm, måske er jeg den eneste som sidder og undrer sig over hvor mange
biler man i det hele taget kan justere baghjulene på?
IMHO er det spild af penge at ofre en 4-hjuls udmåling, styretøjet er
stadig samme princip som det var for 40 år siden. Der er vel heller ikke
så mange som får slået bilen skæv i et færdselsuheld så man skal til at
rette på baghjulenes stilling med ekstra skiver.

I mondeo'en som jeg har kørt ganske mange km i, fik jeg også lavet en
4-hjuls udmåling hos SDS i sønderborg til 700 Kr (mange år siden). Jeg
stod selv og overværede det hele. Det var spild af penge, rattet var
p*sse skævt når man kørte ligeud og de brugte 5 min på at justere lidt
på forhjulenes stilling og 15 min på at montere udstyret på alle hjul.

Da jeg sidst skiftede støddæmpere kørte jeg til den lokale mekker, som
med et ganske alm. sporings apparat stillede hjulene PERFEKT, både
opretningen når man slap rattet virkede og når man kørte ligeud, så var
rattet også i midten. Jeg gav 450 Kr for sporingen 2007 og det var
maaaaange år efter besøget hos SDS. Vel nok nogle at de bedste penge jeg
har givet ud til en mekker.
Dækkene holdt også > 50.000 Km selv om bilen havde forhjulstræk, så den
har heller ikke slidt dækkene skævt.

På teknisk skole har jeg selv stået i lære i autoværkstedet og lært at
spore biler, det er uhyggelig simpelt når man har en alm. udstyr til det.

--
Tom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-08-09 18:47

Tom skrev:

> [...]
> har givet ud til en mekker.
> Dækkene holdt også > 50.000 Km selv om bilen havde forhjulstræk, så den

Til en forandring er vi fuldt enige.vis vi lige ser bort fra det at
man sagtens kan justere bagvognen. Enten med direkte justermuligheder.
Eller ved at bruge de spillerum der er. Men er det meget det drejer sig
om må der lidt kreativitet til.

> På teknisk skole har jeg selv stået i lære i autoværkstedet og lært at
> spore biler, det er uhyggelig simpelt når man har en alm. udstyr til det.

Det er ikke raket viden. Men kender folk udstyret og har de overblik?.
Og så er der det problem at har bilen ret meget mere end 3 år på bagen,
så det mange gange rustet sammen så man ikke kan skrue på det. Og så kan
det være svært at gøre ret meget til de kr.700. Der kan hurtigt ryge et
par timer.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-08-09 07:37

Ib Jakobsen wrote:
> [...]
> så det mange gange rustet sammen så man ikke kan skrue på det. Og så kan
> det være svært at gøre ret meget til de kr.700. Der kan hurtigt ryge et

AGL nægter pr. defenition at udmåle gamle Audier pga. notorisk
sammenrustede styrestænger - grr!

Jeg har før brugt dem til min Rover 600 (Honda Accord) - det klarede de
til UG.

--
vh
Torben

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-08-09 20:46

Torben Scheel skrev:

> AGL nægter pr. defenition at udmåle gamle Audier pga. notorisk
> sammenrustede styrestænger - grr!

Ja, og de kan dælme også sidde så fast at man overvejer dynamit.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-08-09 07:14

Ib Jakobsen wrote:

> Ja, og de kan dælme også sidde så fast at man overvejer dynamit.

Åh jo - men helt så kategoriske behøvede du nu ikke at være. Hvis man
f.eks. havde haft stængerne ude da man skiftede styrekugler, og det hele
var smurt igennem, så kunne de vel..

Nå - godt at audiclubben har et kompetent medlem

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 27-08-09 20:58

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-08-09 07:17

On 25 Aug., 15:05, "Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> wrote:
> Nogle der vil have feedback eller er nysgerrig på
> hvad de forskellige plattenslagere tager for en
> 4 hjuls udmåling, som alle dem jeg snakkede med udfører ?

Ja da, ryst op med det

--
Christian

Fra : N/A

Dato : 25-08-09 18:23

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-08-09 01:01

On 25 Aug., 19:46, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> Til en forandring er vi fuldt enige.vis vi lige ser bort fra det at
> man sagtens kan justere bagvognen. Enten med direkte justermuligheder.
> Eller ved at bruge de spillerum der er.

Jeg har kørt fransk (BX, 405 og 2CV). Baghjulsophænget er en
langsgående svingarm. Der er der vel ikke meget at justere på ?
Man kan vel lægge koniske shims bag hjulnav/leje, men ellers må
justering være noget med at bukke jern. Det samme må gælde for de ret
udbredte compoundaksler.
På Jaguarens dobbelte triangler er det til gengæld fuldt justerbart
med shims. Jeg er ved at varme op til renovering af hjulophæng, så det
er nok noget jeg snart ved meget mere om....

> Men er det meget det drejer sig om må der lidt kreativitet til.

Kreativitet = Stort værktøj ?

MVH Leo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-08-09 20:58

Leo_Jensen skrev:

> Jeg har kørt fransk (BX, 405 og 2CV). Baghjulsophænget er en
> langsgående svingarm. Der er der vel ikke meget at justere på ?

Nej man kan sagten finde undtagelser. Det er heller ikke nemt på en Opel
Rekord.

> På Jaguarens dobbelte triangler er det til gengæld fuldt justerbart
> med shims. Jeg er ved at varme op til renovering af hjulophæng, så det
> er nok noget jeg snart ved meget mere om....

Jeg mindes at have fat i bagtøjet på en XJ6 eller sådan noget. Jeg
husker noget om at det udvendige kardankryds var smuttet, helt skilt ad,
og hjulet hængte og flagrede, da krydset indgik i selve hjulophænget?.

> Kreativitet = Stort værktøj ?

Langt mindre drastisk. Som regel kan man løsne diverse bolte og flytte
dem en del i frigangen. Eventuelt suppleret med en smule filen. Der kan
hurtigt hentes nogle grader. Og så kan man da i det mindste får det
nogenlunde ens i begge sider.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Leo_Jensen

Dato : 04-09-09 11:12

On 27 Aug., 21:57, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> husker noget om at det udvendige kardankryds var smuttet, helt skilt ad,
> og hjulet hængte og flagrede, da krydset indgik i selve hjulophænget?..

Helt korrekt. Øverste tværsvingarm i baghjulsophænget er ganske enkelt
trækakslen. Sådan har det været i en årrække, ved ikke lige hvor det
skiller, men E-typen fra 60'erne har det og XJ'er nyere end min (1992)
har det også. Frem til min model (1986->) sad bremserne indenbords, så
der var trækakslerne alvorligt på arbejde...

> [...]
> dem en del i frigangen. Eventuelt suppleret med en smule filen. Der kan
> hurtigt hentes nogle grader. Og så kan man da i det mindste får det

Det kræver jo at hjulophænget består af lidt arme og stræbere, som
bestemmer hjulvinkler og ikke bare består af en svingarm som på en
fransker eller en compoundaksel som på en masse gamle tyskere.

MVH Leo

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-08-09 20:10

On Wed, 26 Aug 2009 15:35:38 +0200, Claus Frørup wrote:

> [...]
> Frørup gerne på at mekaniker eller reservedelsekspedient får tid til at
> snakke med ham i telefonen, fordi Claus Frørup for det meste selv er

Man ser det for sig. Men kan han så ikke snuppe telefonen mens du
alligevel er optaget af mobilen?