Toyota Yaris Disel Taber støm på 1 uge )-~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-08-09 09:40

hejsa
vi har en toyota Yaris Disel 1.4
vi har haftmange problmer med den bil.
mest at den ikke kan holde på strømmen
vi har lige været en tur på en uges ferie og har ladet vores bil holde i
lufthaven.
da vi kom tilbage hvor da den død ingen strøm.
det er ikke et gamlet bateri ca 6 månden.
vi har købt 3 bateri til bilen den er kun 3 år gamel. har haft mange
problmer med den.
men toyota siger at der ikke er nået galt med den.
det sjovest vi har oplevet med den er.
hvis vi ikke slukket for blæseren dreje den ned på 0 når vi slukket billen.
kørte den barer vider, vi kunne skrue og og ned for blæsernen.
selv vi har taget nøglen ud og låset bilen.
der kunne toyota heller ikke finde problmet og sagde at det hva os der hva
nået galt med.
til sidst fik vi dog sat en ny cpu eller et eller andet computer ting i.
og så stoppet den med at blæse når vi slukket bilen **S
og jeg syndes også at den bruger vores pærer lat for huritgt
vi har skrifte hører forpære 5 ganage på 3 år.

så jeg vil barer hører om andre med toyota eller anden bil mærke kender nået
til det problem ????

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-08-09 04:11

On 24 Aug., 10:39, "Thomas Pedersen" <t...@twp.dk> wrote:

> så jeg vil barer hører om andre med toyota eller anden bil mærke kender nået
> til det problem ????

Du har selvfølgelig bevis for at du har reklameret over tingene?

Tag dem i hånden og find et andet værksted.

Klaus

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-08-09 13:13

ja da jeg har kvitering på at de har kikket på den.
og har prøve 2 forskellinge autotert toyota værksteder

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-09 15:22

Thomas Pedersen skriver:

> ja da jeg har kvitering på at de har kikket på den.
> og har prøve 2 forskellinge autotert toyota værksteder

Hvis de med fuld overbevisning fortæller dig at blæseren til friskluft i
bilen skal køre videre, når du har taget tændingen fra, skal du bare
løbe væk så hurtigt som muligt.

Alternativt kontakte Toyota Danmark.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 24-08-09 20:54

> Hvis de med fuld overbevisning fortæller dig at blæseren til friskluft i
> bilen skal køre videre, når du har taget tændingen fra, skal du bare
> løbe væk så hurtigt som muligt.

Hmm - måske skulle du prøve nogle flere biler?

I vores tidligere bil - Renault Grand Scénic - kørte blæseren skam videre
efter man havde stoppet motoren. Den stoppede, når man åbnede førerdøren.
Der var sikkert en dybsindig tanke bag - udtænkt efter et par flasker god,
fransk rødvin

Yaris er ganske vist bygget i Frankrig, men har ikke samme feature -
ihvertfald ikke i vores version fra 2006 - fænomenet findes dog som nævnt i
andre biler.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-08-09 21:14

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Yaris er ganske vist bygget i Frankrig, men har ikke samme feature -
> ihvertfald ikke i vores version fra 2006 - fænomenet findes dog som nævnt
> i andre biler.

Og dérfor er Klaus' svar korrekt. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 24-08-09 11:43

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
> vi har skrifte hører forpære 5 ganage på 3 år.
>
> så jeg vil barer hører om andre med toyota eller anden bil mærke kender

Min kones Yaris 1.0 benzin, holder flere gange om året en hel uge uden at
blive startet når hun er på forretningsrejse. Den har ALDRIG haft problemer
med at starte, så det må helt sikkert være en el-fejl et sted i Jeres.
Hvis man har en strømtang burde det ikke tage mange minutter at lokalisere
hvilken enhed det er som napper strømmen. Umiddelbart ville jeg sige at dit
værksted ikke har en hujende f*s begreb om srtøm. Man kan rent faktisk MÅLE
om det skulle være bilens computer og så behøvede man jo ikke bare skifte
den.

Spørg dit næste værksted om de kender en strømtang og hvis ikke så hold dig
væk
Det er det ENESTE brugbare instrument til at finde sådan en el-fejl med og
det kan faktisk gøres rimelig hurtigt.

--
Tom

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-08-09 12:18

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vi har skrifte hører forpære 5 ganage på 3 år.
>
> så jeg vil barer hører om andre med toyota eller anden bil mærke kender

Vi har en Kia Picanto som havde samme symptom - det viste sig at det var
fartpiloten, som var monteret forkert, og fik konstant strøm. Efter det blev
rettet, så holder den fint strøm. Men udgangspunktet var det samme som hos
dig: værkstedet troede ikke på kæresten, når hun fortalte dem, at
fartpiloten huskede den sidste hastighed, selvom bilen havde været slukket.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-08-09 17:40

On Mon, 24 Aug 2009 10:39:57 +0200, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

> [...]
>vi har skrifte hører forpære 5 ganage på 3 år.
>
>så jeg vil barer hører om andre med toyota eller anden bil mærke kender nået

Er der oliefyr i bilen? Altså et med fjernbetjening/betjeningspanel i
bilen?
Et sådant oliefyr starter også kabineblæseren, det kunne måske være i
styringen til oliefyret at fejlen er?

Vi har en 4 år gammel Yaris Verso 1.4 D-4D og har aldrig oplevet den
slags.

Da jeg satte pærer i med ekstra lys (Philips) holdt de ca. ½ år, de
normale pærer holder 2-3 år med ca. 25.000 km/år.

--
Mvh.
Anders Sørensen