/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Saxo dør ved kontrollampe for elektronisk ~
Fra : Begbie


Dato : 22-08-09 05:19

Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
umiddelbart efter, og køre videre.

Det sker fra tid til anden. Instruktionsbogen siger at det er tegn på
funktionsfejl i indsprøjtnings eller tændingssystemet, og at man skal
søge det nærmeste værksted :-/

Er der noget jeg kan gøre selv inden jeg aflægger et besøg på et
værksted?

Jeg har kiggede på de sikringer som kunne være relevant, men har ikke
kunne se noget mystisk, og har på fornemmelse at det alligevel er det
forkerte sted at kigge.

 
 
alexbo (22-08-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-08-09 12:44


"Begbie" skrev

>Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
>overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
>umiddelbart efter, og køre videre.

Hvad helt præcist er "mister alt strøm", går lys og radio ud,
er det hele helt dødt og så sidder du der og venter og så pludselig kommer
der liv og du starter bilen og kører.

mvh
Alex Christensen




Begbie (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 22-08-09 08:15

On 22 Aug., 13:43, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Begbie"  skrev
>
> >Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
> >overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
> >umiddelbart efter, og køre videre.
>
> Hvad helt præcist er "mister alt strøm", går lys og radio ud,
> er det hele helt dødt og så sidder du der og venter og så pludselig kommer
> der liv og du starter bilen og kører.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ja, det er som du beskriver - lys og radio går ud, motoren stopper.
Derefter slår jeg nøglen fra tænding også tilbage igen for at starte
bilen, og kører videre...

alexbo (22-08-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 22-08-09 17:22


"Begbie" skrev i

>Ja, det er som du beskriver - lys og radio går ud, motoren stopper.
>Derefter slår jeg nøglen fra tænding også tilbage igen for at starte
>bilen, og kører videre...

Jeg tror den er gal med din tændingskontakt, prøv at lirke lidt med den når
bilen er startet, om du kan få bilen til at slukke ved det, uden helt at
dreje nøglen.

Det er i hvert ikke indsprøjtningssystemet der får radioen til at slukke.

mvh
Alex Christensen




Begbie (22-08-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 22-08-09 11:25

On 22 Aug., 18:21, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Begbie"  skrev i
>
> >Ja, det er som du beskriver - lys og radio går ud, motoren stopper.
> >Derefter slår jeg nøglen fra tænding også tilbage igen for at starte
> >bilen, og kører videre...
>
> Jeg tror den er gal med din tændingskontakt, prøv at lirke lidt med den når
> bilen er startet, om du kan få bilen til at slukke ved det, uden helt at
> dreje nøglen.
>
> Det er i hvert ikke indsprøjtningssystemet der får radioen til at slukke.
>
> mvh
> Alex Christensen

Det vil jeg prøve... Jeg kan tilføje at det typisk sker ved lave
omdrejninger, når jeg har koblet ud eller er i frigear (evt. omkring
en rundkørsel(!)).

Bilen har fornylig fået skiftet tændrør, så jeg regner ikke med at det
kan spille ind, men igen, jeg ved ikke om det er relevant.

Per Jensen (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 23-08-09 11:27

Begbie skrev:
> Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
> overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
> umiddelbart efter, og køre videre.
>
> Er der noget jeg kan gøre selv inden jeg aflægger et besøg på et
> værksted?
>

Defekt tændingsbundstykke.

Der sidder intet "relæ" der kan slkke lys og radioen, det er kun
kontakten i tændingen der styrer dét, så det er der fejlen er.

// Per.

Begbie (23-08-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 23-08-09 12:42

On 23 Aug., 12:27, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:
> Begbie skrev:
>
> > Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
> > overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
> > umiddelbart efter, og køre videre.
>
> > Er der noget jeg kan gøre selv inden jeg aflægger et besøg på et
> > værksted?
>
> Defekt tændingsbundstykke.
>
> Der sidder intet "relæ" der kan slkke lys og radioen, det er kun
> kontakten i tændingen der styrer dét, så det er der fejlen er.
>
> // Per.

Jeg beklager meget, men jeg tror beskrev fejlen forkert tidligere (jeg
var ude og køre tidligere idag, og oplevet det et par gange, så nu
står det friskere i erindingen).

Bilen dør, men det mister _ikke_ strøm, der er stadig lys og radio.

Det sker som sagt kun i frigear eller ved udkobling, dvs. meget lave
omdrejninger... Det får mig til at tænke at det indsprøjningssystem.
Men hvor og hvordan?

claus.b.p. (23-08-2009)
Kommentar
Fra : claus.b.p.


Dato : 23-08-09 21:41


"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:6a97ca31-76e5-4f43-a627-4359fb7351a8@l5g2000yqo.googlegroups.com...
On 23 Aug., 12:27, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:
> Begbie skrev:
>
> > Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
> > overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
> > umiddelbart efter, og køre videre.
>
> > Er der noget jeg kan gøre selv inden jeg aflægger et besøg på et
> > værksted?
>
> Defekt tændingsbundstykke.
>
> Der sidder intet "relæ" der kan slkke lys og radioen, det er kun
> kontakten i tændingen der styrer dét, så det er der fejlen er.
>
> // Per.
"
Jeg beklager meget, men jeg tror beskrev fejlen forkert tidligere (jeg
var ude og køre tidligere idag, og oplevet det et par gange, så nu
står det friskere i erindingen).

Bilen dør, men det mister _ikke_ strøm, der er stadig lys og radio.

Det sker som sagt kun i frigear eller ved udkobling, dvs. meget lave
omdrejninger... Det får mig til at tænke at det indsprøjningssystem.
Men hvor og hvordan?
"
Der er en del fejlmuligheder, så du skal på værksted og få udlæst fejlkoder.
Forhåbentlig kan det så fortælle hvor fejlen er.

/Claus


Begbie (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 02-09-09 13:01

On 23 Aug., 22:40, "claus.b.p." <cb...@hotmail.com> wrote:
> "Begbie" <y2j66...@yahoo.dk> skrev i meddelelsennews:6a97ca31-76e5-4f43-a627-4359fb7351a8@l5g2000yqo.googlegroups.com...
> On 23 Aug., 12:27, Per Jensen <n...@removethepigzapro.dk> wrote:> Begbie skrev:
>
> > > Jeg oplever en periodisk fejl hvor bilen mister alt strøm, og
> > > overnævnte lampe lyse. (Indtil videre?) Kan jeg altid tænde bilen igen
> > > umiddelbart efter, og køre videre.
>
> > > Er der noget jeg kan gøre selv inden jeg aflægger et besøg på et
> > > værksted?
>
> > Defekt tændingsbundstykke.
>
> > Der sidder intet "relæ" der kan slkke lys og radioen, det er kun
> > kontakten i tændingen der styrer dét, så det er der fejlen er.
>
> > // Per.
>
> "
> Jeg beklager meget, men jeg tror beskrev fejlen forkert tidligere (jeg
> var ude og køre tidligere idag, og oplevet det et par gange, så nu
> står det friskere i erindingen).
>
> Bilen dør, men det mister _ikke_ strøm, der er stadig lys og radio.
>
> Det sker som sagt kun i frigear eller ved udkobling, dvs. meget lave
> omdrejninger... Det får mig til at tænke at det indsprøjningssystem..
> Men hvor og hvordan?
> "
> Der er en del fejlmuligheder, så du skal på værksted og få udlæst fejlkoder.
> Forhåbentlig kan det så fortælle hvor fejlen er.
>
> /Claus

Skidt i karburatoren viste det sig at være.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste