hvad koster det at skifte fra gule til hvi~
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-08-09 18:31

Bilen er en VW Touran, 2005, 170.000 km (motor 32.000) 2.0 TDI med
Automatgear.
Bilen er totalt nylakeret efter forsikrings skade (kun ridser, intet
pladearbejde ) , den nye motor med 32.000 km er ved at blive monteret.
Bilen er momsfri.

Vi har købt en ny firmabil og blev budt 70000 for den gamle i bytte.

Overvejer lidt at sætte Hvide plader på den og bruge den privat, (sæderne
har vi fået tilbudt til 7000 kr)..

hvordan beregner man afgiften på skiftet mellem gule og hvide plader ??

Thomas

Fra : TG(Denmark)

Dato : 20-08-09 11:45

On 20 Aug., 19:30, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
> har vi fået tilbudt til 7000 kr)..
>
> hvordan beregner man afgiften på skiftet mellem gule og hvide plader ??

På samme måde som ved import.. SKAT er ligeglade med at der er betalt
noget i afgift tidligere, der beregnes igen de 180% af værdien +/-
diverse reguleringer

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-08-09 18:57

det er ikke havd man kan læse på denne
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101&vId=0

men ved ikke om hvad man skal regne med, men kan man ikke få en vurdering
fra skat ??

thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-08-09 19:00

On Thu, 20 Aug 2009 19:56:46 +0200, Thomas Duus Jürgensen
<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101&vId=0
>

>men ved ikke om hvad man skal regne med, men kan man ikke få en vurdering

du kan jo prøve at lege lidt med denne her

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-08-09 19:04

hejsa

det har jeg prøvet og den siger at jeg skal betale knap 30.000 i afgift, og
det er jo ikke meget, tvivler dog på tallet.

thomas

Fra : Ivan Madsen

Dato : 20-08-09 19:08

On Thu, 20 Aug 2009 20:03:31 +0200, Thomas Duus Jürgensen
<thomas@4701.dk> wrote:

>hejsa
>
>det har jeg prøvet og den siger at jeg skal betale knap 30.000 i afgift, og
>det er jo ikke meget, tvivler dog på tallet.
>
>thomas

Husker du at bruge nyvognsprisen for en hvidplade Touran?

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-08-09 19:38

nej troede det var nyprisen for gulpladebilen ;)

prøver igen :)

THomas

Fra : Alex

Dato : 21-08-09 10:22

TG(Denmark) skrev:
> På samme måde som ved import.. SKAT er ligeglade med at der er betalt
> noget i afgift tidligere, der beregnes igen de 180% af værdien +/-
> diverse reguleringer

Nix du får 50% af den registreringspligtige værdi der overstiger 12100
tilbage / modregnet.

--
Alex

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-08-09 23:27

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> [...]
> (sæderne har vi fået tilbudt til 7000 kr)..
>
> hvordan beregner man afgiften på skiftet mellem gule og hvide plader

Muligvis kan bilen "eksporteres" for senere at blive "importeret" igen

Den manøvre burde være lovlig.

--
/Frank

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-08-09 10:30

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i meddelelsen

> Overvejer lidt at sætte Hvide plader på den og bruge den privat, (sæderne
> har vi fået tilbudt til 7000 kr)..

Du skal da ikke give noget for sæderne overhovedet....
De sidder i bilen inden den danske ombygning til varebil....
Du betaler jo heller ikke ekstra for at få reservehjul og donkraft med vel ?
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Seth

Dato : 22-08-09 12:39

Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> wrote in

> [...]
> De sidder i bilen inden den danske ombygning til varebil....
> Du betaler jo heller ikke ekstra for at få reservehjul og donkraft med

Når en bil konverteres til at registreres på Gule nummerplader skal
bagsæder destrueres.
Ønsker man senere at omregistrere den til hvide nummerplader skal man jo
have bagsæderne et eller andet sted fra.
_
Seth

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-08-09 12:48

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ønsker man senere at omregistrere den til hvide nummerplader skal man jo
> have bagsæderne et eller andet sted fra.

Dvs. at de sæder der fulgte med til den C-Max min kammerat lige har købt er
blevet destrueret ?
Det er en een-ejers bil, og jeg kender tilfældigvis 1.ejer der fik sæderne
med da han hentede bilen - og han er sikkert ikke den eneste der har haft
bagsæderne til at ligge i garagen.
Forhandlere af Astro-vans har (haft) store dynger af bænksæder og stole til
at stå - da de var moderne i starten af halvfemserne.

Tror du at et nyt bagsæde-arrangement til en Touran kan fås til 7000,- ?
Forhandleren forsøger bare at tjene extra $$$ på noget der i forvejen hører
med til bilen......

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-08-09 13:11

Brian Sørup wrote:
> [...]
>
> Tror du at et nyt bagsæde-arrangement til en Touran kan fås til
> 7000,- ? Forhandleren forsøger bare at tjene extra $$$ på noget der i

Det kunne i alle fald sagtens forhandles sådan at man fik sæderne med i hine
tider. Enkelte kan det dog ikke - som Seat, hvor ombygningen sker allerede
på fabrikken.

--
/Frank

Fra : Seth

Dato : 23-08-09 11:56

> [...]
>
> Tror du at et nyt bagsæde-arrangement til en Touran kan fås til 7000,-
> ? Forhandleren forsøger bare at tjene extra $$$ på noget der i

Sådanne aftaler finder sted men de er ulovlige.
_
Seth

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-08-09 12:51

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Når en bil konverteres til at registreres på Gule nummerplader skal
> bagsæder destrueres.

Ja, og ophuggerne tager heller ikke stumper fra de biler der bliver
indleveret til udbetaling af Skrotpræmie, vel ?
- for det må de nemlig ikke....