forsikring
Fra : MariaH

Dato : 20-08-09 18:11

Hej.

Min kæreste og jeg er gået fra hinanden. Vi bliver enige om at han beholder
den ene bil og jeg den anden.

På den bil jeg beholder står jeg med navn og adresse på
registreringsattesten.
under Flere ejere (brugere) står han.

Nu skal jeg så have bilforsikringen over i mit eget police nummer.
Skal jeg på skat, og have lavet registreringsattesten om?
Eller burde forsikringen bare kunne flytte det over til et nyt police
nummer?

--
Maria

Fra : Knud

Dato : 20-08-09 19:56

Forsikring og registreringsattest har ikke så meget med hinanden at gøre -
du kan kan godt forsikre en bil ejet af en anden / og omvendt.

Det er nok bare ikke det du har interesse i - er I ikke mere sammen er det
registreringen du skal se at få flyttet over på dit navn (altså mød op hos
SKAT og få ændret ejerforholdet)

Så kan I jo bagefter gøre med forsikringen, hvad I måtte have lyst til -
betaler ex'en den er det jo fint for dig.

Knud

Fra : MariaH

Dato : 20-08-09 21:17

Jeg står på som ejer, min x står på som bruger. Er det så stadig nødvendigt
at få ændret registreringsattesten?

--
Maria

Fra : Knud

Dato : 20-08-09 21:19

Næ - den er vel ok så (medmindre du vil helt af med din ex)

Fra : Henning

Dato : 21-08-09 07:17

On Thu, 20 Aug 2009 22:16:37 +0200, "MariaH" <m_h_k79@hotmail.com>
wrote:

>Jeg står på som ejer, min x står på som bruger. Er det så stadig nødvendigt
>at få ændret registreringsattesten?

Den dag du skal sælge bilen kan du risikere at køber kræver accept fra
jer begge for at undgå problemer.

Fra : John N. H.

Dato : 21-08-09 10:20

"MariaH" skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal jeg på skat, og have lavet registreringsattesten om?
> Eller burde forsikringen bare kunne flytte det over til et nyt police

Jeg vil nu mene, du bør starte med at snakke med forsikringen, bl.a. for
at du kommer til at betale den korrekte præmie mht. anciennitet/evt. ny
bopæl. Så har du sikret dig, der ikke bliver problemer med erstatningen,
hvis du kommer ud for et uheld.
De vil også fortælle dig, om det er nødvendigt at kontakte SKAT.
John
; -))

Fra : Morten Strandgaard

Dato : 23-08-09 19:07

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> beholder
> den ene bil og jeg den anden.
>
> På den bil jeg beholder står jeg med navn og adresse på

Flere ejere / bruger gør at du ikke kan sælge bil engang, uden han skal
skrive under på salgskontrakten, for han ejer de også. Samtid har det også
indvirkning for din og hans forsikring da i begge står som ejer, i tilfælde
af uheld.
Hvad med den anden bil, er det det samme. Hvis ja, der sker en skade på den
og du stiger i forsikring, for du ejer den jo også.

vh Morten

Fra : MariaH

Dato : 26-08-09 09:31

> [...]
> Hvad med den anden bil, er det det samme. Hvis ja, der sker en skade på
> den og du stiger i forsikring, for du ejer den jo også.

Nej jeg står ikke på den anden bil.

Jeg står kun på den bil jeg kører i.
Og det ser ud til forsikringselskabet slet ikke har flyttet nogle af de
forsikringer jeg skulle overtage, hvor han ikke skulle stå på mere.
For jeg har ringet til dem, og hverken hundeforsikring eller noget er
flyttet selvom vi eller har skrevet under på de skulle flyttes.

Så jeg må over på deres kontor og snakke med dem og have
registreringsattesten med på bilen. Jeg kan jo ikke blive ved med at vente,
når de siger noget forskelligt anpå hvem jeg snakker med