>Tja..nu er det jo ikke lavet for trafiksikkerhedensskyld, blot en nye
>måde at kræver afgifter op på og når nu motorcykler er pålagt mere
>afgift end en bil er det vel derfor de får rabat i stærekasserne.
>
Der er jeg meget uenig med dig, lige her, 20 m. fra min havedør ligger
Slagelsevej ind i Kalundborg, og der var det før at stærekassen kom op, med
livet som indsats bare at skulle ud og til højre ind mod kalundborg da folk
først helt inde ved en fodgænger overgang satte farten ned fra fra de 80-100
til omkring 60-70 kmt og overgangen er ca 5-600 m inde i byen efter
byskiltet.
Men for udadgående er der stadig ingen kontrol og der kører folk stærkt,
specielt når færgen er kommet ind kommer lastbilerne med 70-80 stykker
plabrerne i tlf.
Vi har børn der skal krydse den vej, der udkørsler fra private indkørsler,
hvor der skal bakkes ind eller ud og udkørsel fra et bilfirma.
Det jeg undrer mig mest over er at folk er irerteret over disse stærekasser,
men aligevel kører de fleste ganske meget for stærkt ud af eks. Kalundbrg,
og det selv om man i forbindelse med forsøget fortalte at man ville lave
statistik på de pågældene steder.
Så ind i Kalundborg bliver der målt 2 gange før stærekassen og 2 gange
efter, det samme gælder i udafgående retning, så det eneste disse høje
hastigheder gør er at der kommer flere kasser op.
Og (ikke hvis) når der gør det klapper jeg i mine små hænder, både for
sikkerheden men bestemt også for støjen.
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk