Hans, hvad kører din Camry /L
Fra : Martin Bak

Dato : 19-08-09 22:44

Synes sgu min er lidt forslugen, selvom vi ikke kører særligt aggressivt,
næsten tværtimod. (den indbyder jo til afslappet kørsel)
Vi er et godt stykke under 10 km. pr. liter. Har du tal på din?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-09 23:24

Martin Bak skrev:

> Synes sgu min er lidt forslugen, selvom vi ikke kører særligt
> aggressivt, næsten tværtimod. (den indbyder jo til afslappet kørsel)

Jup

> Vi er et godt stykke under 10 km. pr. liter. Har du tal på din?

Ifølge Bilbasen står den til 11,4 km/l (Carinaen til 11,8)

Jeg har ikke målt forbruget andet end da jeg købte den for et par år siden
og dér passede det vist meget godt.

Afhænger self. af kørselsmønsteret; jeg kører mest til arbejde i den - en
strækning på godt 11 km. ad landevej, tuller ikke til bageren i den osv.

Min bruger ikke olie og har kørt godt 160.000 km.

"Et godt stykke under 10 km. pr. liter" minder mig om min Granada 2,3 der
gik 9 km/l ligeud hvilket var ret deprimerende.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Nicolai

Dato : 20-08-09 11:34

> "Et godt stykke under 10 km. pr. liter" minder mig om min Granada 2,3 der
> gik 9 km/l ligeud hvilket var ret deprimerende.

Hehe min granada gik 460km på en tank :)

Så det var noget af et kulturchok da jeg i min Golf TDI 1.9 kører 950km på
en tank :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-09 11:40

Nicolai skrev:

> Hehe min granada gik 460km på en tank :)

Hvor meget rummede tanken? (min var en van hvis det har nogen betydning)

> Så det var noget af et kulturchok da jeg i min Golf TDI 1.9 kører
> 950km på en tank :)

Forståes!

Jeg skiftede over til en Kadett E 1,3S Caravan; dét var som at komme i
himlen; 14 km/l, gode køreegenskaber og et velfungerende varmeapparat
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-08-09 05:39

On 20 Aug., 12:33, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:

> Hehe min granada gik 460km på en tank :)
>
> Så det var noget af et kulturchok da jeg i min Golf TDI 1.9 kører 950km på
> en tank :)

460 km på en tank er da fint ?? Selvfølgelig afhængigt af
tankstørrelse, men jeg finder det lidt latterligt med biler, der går
mere end 1000 liter på en tankfuld. Lav dog tanken mindre og
bagagerummet større...

1992 Jaguar XJ6 3.2 (87 liter tank). OK, den går mere end 460 km, men
det er nogen gange tæt på, hvis jeg tanker så snart lampen tænder.
1975 2CV (24 liter tank). OK, den går trods alt kortere end 460 km,
men længere stints ønsker man heller ikke...

MVH Leo