|
| Nu er jeg vred Fra : Klaus Andersen |
Dato : 17-08-09 11:53 |
|
Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager fanden ved
den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den anden bilist overhale
og giver sig pludseligt til at accellerere alt hvad den lille potte nu kan
trække.
Overhalingen kommer til at tage meget lang tid og selv om der kommer en
modkørende lader han ikke den anden bilist slippe forbi.
Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
omkring 120.
For mig ser det ud som om den overhalende bilist tager foden af speederen
for at komme bagved igen, men også her følger den lille Toyota med så der
ingen plads bliver, men det lykkedes overhaleren at komme ind foran i sidste
sekund.
Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
det var blevet den helt store katastrofe.
Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
Indrømmet den overhalende bilist kunne have gjort mere for at situationen
ikke udviklede sig men fyren i den lille Toyota fortjener at få den proppet
op i røven.
En overhaling må bare ikke udvikle sig på den måde... aldrig...
.... Pyha, måtte lige af med lidt galde, men håber også at fyren i den lille
Toyota læser dette.
KA
| |
Tom (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 17-08-09 12:09 |
|
"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
news:4a89367c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
> Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
>
> Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager fanden
> ved den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den anden bilist
> overhale og giver sig pludseligt til at accellerere alt hvad den lille
> potte nu kan trække.
>
> Overhalingen kommer til at tage meget lang tid og selv om der kommer en
> modkørende lader han ikke den anden bilist slippe forbi.
>
> Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
> omkring 120.
>
> For mig ser det ud som om den overhalende bilist tager foden af speederen
> for at komme bagved igen, men også her følger den lille Toyota med så der
> ingen plads bliver, men det lykkedes overhaleren at komme ind foran i
> sidste sekund.
>
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
>
> Indrømmet den overhalende bilist kunne have gjort mere for at situationen
> ikke udviklede sig men fyren i den lille Toyota fortjener at få den
> proppet op i røven.
>
> En overhaling må bare ikke udvikle sig på den måde... aldrig...
>
> ... Pyha, måtte lige af med lidt galde, men håber også at fyren i den
> lille Toyota læser dette.
Møder sådanne typer om ikke hver dag, så mindst en gang i ugen.
Dette er årsagen til at denne bil har fået lidt flere heste end tidl. biler.
Faktisk var der i går en som ikke var glad for at lade mig passere, men
denne gang fik han ikke noget ud af det. Min jallagryde har hele sit moment
længe før 2000 RPM så overhalinger er lige pludselig blevet en option jeg
svært havde tidl.
Kommer man i klemme som du beskriver, så må man opgive sin overhaling eller
som sidste udvej køre ind i siden på ham der ikke vil lade en passere. Men
vil tro at ham der overhaler også har været lidt stædig, hvilket heller ikke
gør det bedre.
Jeg ville nok opgive min overhaling hvis jeg kunne se at det bliver for tæt
på en modkørende.
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 12:26 |
|
Hej!
Tom wrote:
....
> Møder sådanne typer om ikke hver dag, så mindst en gang i ugen.
....
Har kun een gang mødt sådan en klovn. Dengang kørte jeg i Escorten og
det er fandme ubehageligt.
Til gengæld har jeg fået en ny type bilister at se efter jeg skiftede
til bimmer. Nu er der pludseligt folk som partout _skal_ overhale når
man selv har overhalet en forankørende. Ikke at der er noget galt med
det, men det sker - for mig at se - kun fordi _jeg_ har overhalet.
Da jeg overhalede i min gamle Escort var folk sgu ligeglade :)
> Dette er årsagen til at denne bil har fået lidt flere heste end tidl. biler.
> Faktisk var der i går en som ikke var glad for at lade mig passere, men
> denne gang fik han ikke noget ud af det. Min jallagryde har hele sit moment
> længe før 2000 RPM så overhalinger er lige pludselig blevet en option jeg
> svært havde tidl.
Ja, det er jo fint nok. Bare pokkers irriterende, at folk ikke hjælper
ved overhaling. Det *skal* man gøre iflg. færdselsloven, så der er ingen
vej udenom. Og når de samtidigt kører langsomt forstår jeg det slet ikke.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 13:27 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
news:4a893e3d$0$296$14726298@news.sunsite.dk:
> Til gengæld har jeg fået en ny type bilister at se efter jeg
> skiftede til bimmer. Nu er der pludseligt folk som partout _skal_
> overhale når man selv har overhalet en forankørende. Ikke at der er
> noget galt med det, men det sker - for mig at se - kun fordi _jeg_
> har overhalet.
Så skulle du prøve at overhale i en 2CV
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 13:29 |
|
Hej!
Kent Oldhøj wrote:
>
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
> news:4a893e3d$0$296$14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Til gengæld har jeg fået en ny type bilister at se efter jeg
>> skiftede til bimmer. Nu er der pludseligt folk som partout _skal_
>> overhale når man selv har overhalet en forankørende. Ikke at der er
>> noget galt med det, men det sker - for mig at se - kun fordi _jeg_
>> har overhalet.
>
> Så skulle du prøve at overhale i en 2CV
Ellers tak, dét har du beskrevet så godt, at jeg nødig ville foretage
stuntet :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Finn Guldmann (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 17-08-09 16:29 |
|
Kent Oldhøj skrev:
>> Til gengæld har jeg fået en ny type bilister at se efter jeg
>> skiftede til bimmer. Nu er der pludseligt folk som partout _skal_
>> overhale når man selv har overhalet en forankørende. Ikke at der er
>> noget galt med det, men det sker - for mig at se - kun fordi _jeg_
>> har overhalet.
> Så skulle du prøve at overhale i en 2CV
>
Bare jeg selv kan få lov at vælge hvilken 2CV.
--
MVH Finn
Mon ikke alle de chauffører, som der siges, sidder og laver alt mulig
andet end at køre, kommer af at de, kva andre frelste, er stoppet med at
ryge og nu mangler noget at bruge hænderne til?
| |
N/A (17-08-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 17-08-09 14:12 |
|
| |
Jesper Lauridsen (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Lauridsen |
Dato : 18-08-09 22:26 |
|
On Mon, 17 Aug 2009 13:09:10 +0200, "Tom" <tom@dr.dk> wrote:
>Kommer man i klemme som du beskriver, så må man opgive sin overhaling eller
>som sidste udvej køre ind i siden på ham der ikke vil lade en passere. Men
>vil tro at ham der overhaler også har været lidt stædig, hvilket heller ikke
>gør det bedre.
Han har måske været lidt stædig, men ham i Toyotaen skal skydes. For det første
er det utroligt småligt og barnligt at hidse sig op over at blive overhalet. For
det andet er det ekstremt farligt på den måde at forhindre en overhaling. For
det tredie nærmer det sig mordforsøg at forhindre den anden bilist at trække
ind igen, da der kom modkørende.
>Jeg ville nok opgive min overhaling hvis jeg kunne se at det bliver for tæt
>på en modkørende.
Sådan som jeg læser historien var det også det han forsøgte.
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 12:20 |
|
"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in
news:4a89367c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> For mig ser det ud som om den overhalende bilist tager foden af
> speederen for at komme bagved igen, men også her følger den lille
> Toyota med så der ingen plads bliver, men det lykkedes overhaleren
> at komme ind foran i sidste sekund.
Uha.... dårlige minder bliver vakt. Jeg har oplevet noget tilsvarende i
Dyane. Husker det var en sort Mercedes der lå med 85 km/t på landevej,
og Dyane'en går nu engang fantastisk ved 89 km/t
Nu er det ikke verdens letteste manøvre at overhale med en Dyane når
den er halvt læsset, og slet ikke hvis man ikke kender vejen.
Men jeg holder mig parat og da jeg spejder et passende sted ude i
horisonten, lader jeg mig falde lidt tilbage og tager tilløb. Den slags
skal times korrekt, men det ser ud til jeg vil ligge lige bag Merceren
når et pænt stykke ligeud med et lille fald, starter. Og der er ingen
modkørende!
Farten er vel 92-93 stykker da jeg trækker ud til overhaling, men den
sorte Mercer strejfer lige speederen og holder samme fart som jeg. Ned
ad bakke sniger farten sig tæt på de 100, men Merceren holder stadig
samme fart som jeg. Jeg dytter og gestikulerer mod de tonede ruder,
uden resultat.
En modkørende dukker op. Han blinker med lyset, så jeg ved han har set
mig. Jeg trækker mit kun 1,4 meter brede køretøj ind mod Merceren og
det giver god plads til den modkørende. Hey! Han er mere bange for
ridser end jeg! Jeg drejer kækt på rattet og de voldsomme svingninger i
det lille karosseri får Merceren til forskræmt at trække ud mod
rabatten. Vi kører nu begge til højre for midterstriben, og det er jeg
egentlig godt tilfreds med
Efter det lige stykke kommer der vejtræer i rabatten, og lur mig om
ikke det forcromede sidespejl på Merceren har dirret lidt da det først
vejtræ passerede tæt forbi... ihvertfald lettede han på speederen og
valgte istedet at demonstrere hvor godt hans fjernlys virkede
Flot så det ud i bakspejlet: En stor sort Mercedes med blinkende
lygter, hornet i bund og svingende fra side til side...
Kort efter trak han forbi med et vræææl fra den store motor, og han
forsvandt i en sky af udstødning. Vi valgte at holde ind og spise en
tidlig frokost.
Åh ja... minder fra min tid som farende ungersvend.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Mogens (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 17-08-09 17:21 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C6A87A5C5B4Ckentoldhojdk@130.225.247.90...
> Efter det lige stykke kommer der vejtræer i rabatten, og lur mig om
> ikke det forcromede sidespejl på Merceren har dirret lidt da det først
> vejtræ passerede tæt forbi... ihvertfald lettede han på speederen og
> valgte istedet at demonstrere hvor godt hans fjernlys virkede
Husker en tidligere skribent her fra gruppen (Primera samt en Patrol), som
var kæk nok til at berette om en overhaling indenom en række lastbiler
(foretaget i nødsporet). Overhalingen standsede brat, da han kom til en bro,
der ikke var gjort plads til i nødsporet
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 18:49 |
|
"Mogens" <no@mail.com> wrote in
news:%rfim.10897$U5.139301@newsb.telia.net:
> Husker en tidligere skribent her fra gruppen (Primera samt en
> Patrol), som var kæk nok til at berette om en overhaling indenom en
> række lastbiler (foretaget i nødsporet). Overhalingen standsede
> brat, da han kom til en bro, der ikke var gjort plads til i
> nødsporet
LOL!
Jeg havde sgu nok taget den op over broen for ikke at tabe ansigt
2CV ejere har det med ikke at vælge den letteste løsning:
http://www.youtube.com/watch?v=msYcEdEGApQ
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Christian B. Andrese~ (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-08-09 05:44 |
|
On 17 Aug., 12:52, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
version også.
Og jeg ville have været villig til at vidne i en evt. retssag.
--
Christian
| |
Martin Bak (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 17-08-09 13:00 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev
>
> Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
> Toyota (...)
>
Er det en du kender? (eller hvorfra ved du at den var rød?)
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Klaus Andersen (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 17-08-09 13:00 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1bb713bb-0cd0-4fe5-bd7e-71725fe14ed8@k19g2000yqn.googlegroups.com...
On 17 Aug., 12:52, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
version også.
Og jeg ville have været villig til at vidne i en evt. retssag.
Hvorfra ved du at den var rød?
Var det dig?
// KA
| |
ShutEye (17-08-2009)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 17-08-09 13:32 |
|
> Hvorfra ved du at den var rød?
>
> Var det dig?
Hehe :P Lige min tanke.
| |
alexbo (17-08-2009)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 17-08-09 18:15 |
|
"Christian B. Andresen" skrev
>Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
>Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
>version også.
Det lyder fornuftigt, efter dem helt op i røven så man kan skrive nummeret
ned mens man kører med 120 km/t.
Så kan et andet vidne forklare at han så 3 biler køre ræs, da de mødte en
modkørende og nu ligger de alle 4 ude på marken.
mvh
Alex Christensen
| |
Per Henneberg Kriste~ (19-08-2009)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 19-08-09 09:14 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen
news:4a899043$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
> Det lyder fornuftigt, efter dem helt op i røven så man kan skrive nummeret
> ned mens man kører med 120 km/t.
Du skal da vist have briller før du sætter dig ud i din bil igen :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.
| |
JBH (17-08-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 17-08-09 20:43 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1bb713bb-0cd0-4fe5-bd7e-71725fe14ed8@k19g2000yqn.googlegroups.com...
On 17 Aug., 12:52, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
version også.
Og jeg ville have været villig til at vidne i en evt. retssag.
Og?
Sådan noget ender op i påstand mod påstand og den slags har Politiet slet
ikke tid til
Rent tidsspilde som betjenten sagde da jeg forsøgte at anmelde en anden
bilist for hasarderet kørsel.
mvh
JBH
| |
John Sahl (17-08-2009)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-08-09 21:08 |
|
JBH wrote:
> Rent tidsspilde som betjenten sagde da jeg forsøgte at anmelde en
> anden bilist for hasarderet kørsel.
Det var fordi at du glemte at sige at det lignede at han var fuld.
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
JBH (18-08-2009)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 18-08-09 01:35 |
|
"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
news:4a89b9b6$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
> JBH wrote:
>> Rent tidsspilde som betjenten sagde da jeg forsøgte at anmelde en
>> anden bilist for hasarderet kørsel.
>
> Det var fordi at du glemte at sige at det lignede at han var fuld.
>
Han var ikke fuld, men blot ligeglad med andre (og sig selv) .....
mvh
JBH
| |
Leo_Jensen (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 17-08-09 06:34 |
|
On 17 Aug., 14:28, Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote:
> Hej!
>
> Kent Oldhøj wrote:
>
> >
>
> > Kim Voss Schrader <usen...@mumbojumbo.dk> wrote in
> >news:4a893e3d$0$296$14726298@news.sunsite.dk:
>
> >> Til gengæld har jeg fået en ny type bilister at se efter jeg
> >> skiftede til bimmer. Nu er der pludseligt folk som partout _skal_
> >> overhale når man selv har overhalet en forankørende. Ikke at der er
> >> noget galt med det, men det sker - for mig at se - kun fordi _jeg_
> >> har overhalet.
>
> > Så skulle du prøve at overhale i en 2CV
>
> Ellers tak, dét har du beskrevet så godt, at jeg nødig ville foretage
> stuntet :)
I 2CV sker der lige nøjagtig det samme som du beskriver i BMW'en, folk
føler et behov for at 'overhale tilbage', og derefter køre langsomt.
Igen.
I gamle dage var det 100% sikkert at en Volvo 240 kunne man bare ikke
overhale uden de kom igen.
Leo
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 14:12 |
|
Hej!
Leo_Jensen wrote:
....
> I 2CV sker der lige nøjagtig det samme som du beskriver i BMW'en, folk
> føler et behov for at 'overhale tilbage', og derefter køre langsomt.
> Igen.
> I gamle dage var det 100% sikkert at en Volvo 240 kunne man bare ikke
> overhale uden de kom igen.
Ah, ok. Folk er underlige... Men uha den kører godt ift. min gamle
Escort :) Selvom jeg da stadig savner den af og til.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 15:08 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in news:4a895734$0$306
$14726298@news.sunsite.dk:
> Men uha den kører godt ift. min gamle Escort :)
Det var en E39 528i ikk? Manuelt gear? Ikke at det gør en afgørende
forskel, jeg er svært misundelig alligevel
Efter min mening en af de få virkelig gode sportssedan'er der er lavet.
Nogensinde. Allerhelst som Alpina B10 3.3, men en standard 528i kan
sagtens gøre det. En V8'er i samme karosse gør den derimod for næsetung
efter min mening, og det rykker balancen i bilen.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 17:19 |
|
Hej!
Kent Oldhøj wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in news:4a895734$0$306
> $14726298@news.sunsite.dk:
>
>> Men uha den kører godt ift. min gamle Escort :)
>
> Det var en E39 528i ikk? Manuelt gear? Ikke at det gør en afgørende
> forskel, jeg er svært misundelig alligevel
Automat m. steptronic. Ren blød hat
> Efter min mening en af de få virkelig gode sportssedan'er der er lavet.
> Nogensinde. Allerhelst som Alpina B10 3.3, men en standard 528i kan
> sagtens gøre det. En V8'er i samme karosse gør den derimod for næsetung
> efter min mening, og det rykker balancen i bilen.
Har ikke prøvet en 535/540i så det skal jeg lade være usagt. Synes de
var for dyre i forsikring, desværre.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 18:38 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
news:4a8982f2$0$297$14726298@news.sunsite.dk:
>> Det var en E39 528i ikk? Manuelt gear? Ikke at det gør en afgørende
>> forskel, jeg er svært misundelig alligevel
> Automat m. steptronic. Ren blød hat
Gudskelov Letter en smule på misundelsen.
>> Efter min mening en af de få virkelig gode sportssedan'er der er
>> lavet. Nogensinde. Allerhelst som Alpina B10 3.3, men en standard
>> 528i kan sagtens gøre det. En V8'er i samme karosse gør den derimod
>> for næsetung efter min mening, og det rykker balancen i bilen.
> Har ikke prøvet en 535/540i så det skal jeg lade være usagt.
Efter min mening er det enten 528i med manuelt gear og M-undervogn til
den aktive fører eller en V8'er med steptronic.
Har prøvet begge dele, sidstnævnte dog ikke over en særlig lang
strækning.
Men ultimativt en B3 3.3'er med manuelt gear.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Kim Voss Schrader (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 18-08-09 11:05 |
|
Hej!
Kent Oldhøj wrote:
>
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in
> news:4a8982f2$0$297$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Det var en E39 528i ikk? Manuelt gear? Ikke at det gør en afgørende
>>> forskel, jeg er svært misundelig alligevel
>> Automat m. steptronic. Ren blød hat
>
> Gudskelov Letter en smule på misundelsen.
Hehe.
> Efter min mening er det enten 528i med manuelt gear og M-undervogn til
> den aktive fører eller en V8'er med steptronic.
Tja, nu var det en flyder med overskud jeg ville have, og ikke en
racervogn :) Selvfølgelig skulle en M5 ikke være automatgearet (hvilket
den vel heller fås som alligevel).
Styrede med vilje udenom dem med M-undervogn, da den vel typisk
bestilles af friske chauffører. Så hellere end med standard-undervogn og
mindre "brugt". Den har været kørt de seneste 7 år af en kvinde fra 1948
iflg. registreringsattesten :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
N/A (17-08-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 17-08-09 14:12 |
|
| |
Christian B. Andrese~ (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-08-09 07:34 |
|
On 17 Aug., 13:59, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev
>
> > Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
> > Toyota (...)
>
> Er det en du kender? (eller hvorfra ved du at den var rød?)
Nej
Da jeg skrev mit svar huskede jeg det bare som om den var rød.
--
Christian
| |
Brian Lund (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian Lund |
Dato : 17-08-09 15:21 |
|
>>> Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
>>> Toyota (...)
>>
>> Er det en du kender? (eller hvorfra ved du at den var rød?)
>
> Nej
> Da jeg skrev mit svar huskede jeg det bare som om den var rød.
Det er nok noget med at små Toyotaer skal være røde?
Igennem hele indlægget sad jeg også og forestillede mig en rød corolla '92
3d... I rød... Hmm :)
Brian
| |
claus.b.p. (17-08-2009)
| Kommentar Fra : claus.b.p. |
Dato : 17-08-09 15:31 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:b981b570-da3b-48dd-9fd1-b4232fb2f73b@w6g2000yqw.googlegroups.com...
On 17 Aug., 13:59, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev
>
> > Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
> > Toyota (...)
>
> Er det en du kender? (eller hvorfra ved du at den var rød?)
Nej
Da jeg skrev mit svar huskede jeg det bare som om den var rød.
Sådan nogle små Toyotaer er da altid røde... Eller er det fordi man ser
rødt i den slags situationer?
/Claus
| |
Martin Bak (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 17-08-09 16:12 |
|
"claus.b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a8969a0$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> news:b981b570-da3b-48dd-9fd1-b4232fb2f73b@w6g2000yqw.googlegroups.com...
> On 17 Aug., 13:59, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
>> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev
>>
>> > Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
>> > Toyota (...)
>>
>> Er det en du kender? (eller hvorfra ved du at den var rød?)
>
> Nej
> Da jeg skrev mit svar huskede jeg det bare som om den var rød.
>
> Sådan nogle små Toyotaer er da altid røde... Eller er det fordi man ser
> rødt i den slags situationer?
>
Jeg har engang i en meget kort periode (ca. 2 md.) måtte affinde mig med en
Startlet. Den var lyseblå. Og med gaffa på skærmkanterne.
(den var forøvrigt ok kvik).
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Torben Scheel (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-08-09 07:09 |
|
Martin Bak wrote:
> Jeg har engang i en meget kort periode (ca. 2 md.) måtte affinde mig med en
> Startlet. Den var lyseblå. Og med gaffa på skærmkanterne.
> (den var forøvrigt ok kvik).
>
Sludder. Lavtgearet er ikke = kvik, og resonans er ikke = bundtræk.
--
vh
Torben
| |
Martin Bak (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 18-08-09 22:50 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a8a458e$0$296$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Bak wrote:
>
>> Jeg har engang i en meget kort periode (ca. 2 md.) måtte affinde mig med
>> en Startlet. Den var lyseblå. Og med gaffa på skærmkanterne.
>> (den var forøvrigt ok kvik).
>>
> Sludder. Lavtgearet er ikke = kvik, og resonans er ikke = bundtræk.
>
Du har sikkert ret. Jeg målte den ikke imod noget, det føltes bare ret
overbevisende i den lille potte.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Christian B. Andrese~ (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-08-09 07:35 |
|
On 17 Aug., 13:59, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1bb713bb-0cd0-4fe5-bd7e-71725fe14ed8@k19g2000yqn.googlegroups.com...
> On 17 Aug., 12:52, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
>
> > Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> > det var blevet den helt store katastrofe.
>
> > Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
>
> Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
> Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
> version også.
> Og jeg ville have været villig til at vidne i en evt. retssag.
>
> Hvorfra ved du at den var rød?
Sådan huskede jeg det læste da jeg skulle svare.
> Var det dig?
Nej
--
Christian
| |
Frank Leegaard (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 17-08-09 16:43 |
|
Klaus Andersen wrote:
> Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
> Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
>
> Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager
> fanden ved den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den
> anden bilist overhale og giver sig pludseligt til at accellerere alt
> hvad den lille potte nu kan trække.
>
> Overhalingen kommer til at tage meget lang tid og selv om der kommer
> en modkørende lader han ikke den anden bilist slippe forbi.
>
> Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
> omkring 120.
>
> For mig ser det ud som om den overhalende bilist tager foden af
> speederen for at komme bagved igen, men også her følger den lille
> Toyota med så der ingen plads bliver, men det lykkedes overhaleren at
> komme ind foran i sidste sekund.
>
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få
> centimeter før det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
>
> Indrømmet den overhalende bilist kunne have gjort mere for at
> situationen ikke udviklede sig men fyren i den lille Toyota fortjener
> at få den proppet op i røven.
>
> En overhaling må bare ikke udvikle sig på den måde... aldrig...
>
> ... Pyha, måtte lige af med lidt galde, men håber også at fyren i den
> lille Toyota læser dette.
>
Oplevede nøjagtigt det samme i sløv højgearsoverhaling af en lille PUG, der
befærder sig med omkring de 70.
Det var med nød og næppe jeg endelig kom forbi, og først efter at have fået
gearet ned. Modkørende ALT for tæt på.
Det viste sig at være en ældre dame på nok 85 ,,,,
Men gudhjælpemig om hun ikke fulgte mig nok op til 120 på en almindelig
landevej ..
--
/Frank
| |
Per (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 17-08-09 16:50 |
|
Klaus Andersen wrote:
> Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
> Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
>
> Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager
> fanden ved den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den
> anden bilist overhale og giver sig pludseligt til at accellerere alt
> hvad den lille potte nu kan trække.
>
Det lige til et klip i kørekortet efter gældende regler:
http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
Endda sikkert flere og en frakendelse på stedet.
Nej det kan aldrig undskyldes at nogen øger farten, når de bliver overhalet.
Havde en betjent set det - havde vedkommende ikke haft noget kørekort i dag.
Damn hvor er politiet, når man skal bruge dem.
/ Per
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 18:03 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:4a897c1c$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Klaus Andersen wrote:
>> Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
>> Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
>>
>> Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager
>> fanden ved den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den
>> anden bilist overhale og giver sig pludseligt til at accellerere alt
>> hvad den lille potte nu kan trække.
>>
>
> Det lige til et klip i kørekortet efter gældende regler:
> http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
>
> Endda sikkert flere og en frakendelse på stedet.
>
> Nej det kan aldrig undskyldes at nogen øger farten, når de bliver
> overhalet. Havde en betjent set det - havde vedkommende ikke haft noget
> kørekort i dag.
>
> Damn hvor er politiet, når man skal bruge dem.
>
Med 120 km/t (80 km zone?) var der nok yderligere 2 klip til uddeling (1 til
hver af de 2 tåber) + evt. endnu 1 til skribenten, som åbenbart er fulgt med
på nært hold!!
Knud
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 17:44 |
|
"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
news:4a89367c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
> omkring 120.
>
Jeg gætter på 80 km/timen begrænsning på stedet!
I så fald skulle begge parter vist for længst have afbrudt den
overhalingsøvelse!!!
Der er vist ingen grund til at blive vred over 'potten' mere end det andet
fjols, som åbenbart vil presse sig forbi.
Knud
| |
Frodo Nifinger (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 17-08-09 19:16 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4a8988df$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
> news:4a89367c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
>> omkring 120.
>>
>
> Jeg gætter på 80 km/timen begrænsning på stedet!
> I så fald skulle begge parter vist for længst have afbrudt den
> overhalingsøvelse!!!
>
> Der er vist ingen grund til at blive vred over 'potten' mere end det andet
> fjols, som åbenbart vil presse sig forbi.
>
Lovudskriverne er åbenbart uenig med dig. For acceleration, mens man er ved
at blive overhalet, takseres til et klip i kortet.
Hvis oplysningerne er rigtige, står slynglen til i hvert fald 2 klip
1. Acceleration mens man overhales et klip jvf. færdselslovens §21 stk 2
2. Hastigheden er mere end 30% over maksimalt tilladte hastighed.
Færdelslovens § 42-43a
Forseelsen er ganske alvorlig, især i lyset af, at han også forhindrer den
overhalende at opgive overhalingen ved at tage farten af samtidigt med bilen
i ydersporet, hvorved han fremprovokerer en yderst farlig situation.
Jeg mener, at slige tumper skal ha makuleret pappet, og sættes i gabestok på
byens torv i bar mås og så klaskes i den bare fredag, lørdag og søndag med
en våd søndagsberlinger.
Føreren af Toyotapotten kan ikke vide, hvad der ligger til grund for, at den
bagvedkørende gerne vil frem hurtigere. Derfor er det ikke hans ret eller
opgave at tvinge den bagvedkørende ned i hastighed eller straffe ham.
Det er politiets opgave.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 19:45 |
|
"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
news:4a899e70$0$301$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Føreren af Toyotapotten kan ikke vide, hvad der ligger til grund for, at
> den bagvedkørende gerne vil frem hurtigere. Derfor er det ikke hans ret
> eller opgave at tvinge den bagvedkørende ned i hastighed eller straffe
> ham.
> Det er politiets opgave.
>
Begge parter har kørt for stærkt og står derfor til et klip hver - afhængig
af hvordan overhalingen er foregået står mindst den ene til yderligere et
klip. Derudover at indlægsskriveren vel også kandidat - han lyder til at
være fulgt ganske godt med på hastigheden.
Politet kan jo ikke være overalt - derfor er der egentlig ikke noget fordækt
i at hjælpe til med at få andre til at overholde gældende lov.
Knud
| |
Z (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Z |
Dato : 18-08-09 13:50 |
|
> Politet kan jo ikke være overalt - derfor er der egentlig ikke noget
> fordækt i at hjælpe til med at få andre til at overholde gældende lov.
lol
| |
oz3bto (17-08-2009)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 17-08-09 18:39 |
|
"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4a89367c$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Her til morgen, på vej ud af Struer ligger der en fyr i en lille bitte
> Toyota og accellerere uendeligt langsomt.
>
> Den bagved kørende bilist giver sig til at overhale, men så tager fanden
> ved den lille Toyota og fyren vil simpelthen ikke lade den anden bilist
> overhale og giver sig pludseligt til at accellerere alt hvad den lille
> potte nu kan trække.
>
> Overhalingen kommer til at tage meget lang tid og selv om der kommer en
> modkørende lader han ikke den anden bilist slippe forbi.
>
> Her er de oppe og køre langt over hundrede kilometer i timen, sikkert
> omkring 120.
>
> For mig ser det ud som om den overhalende bilist tager foden af speederen
> for at komme bagved igen, men også her følger den lille Toyota med så der
> ingen plads bliver, men det lykkedes overhaleren at komme ind foran i
> sidste sekund.
>
> Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> det var blevet den helt store katastrofe.
>
> Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
>
> Indrømmet den overhalende bilist kunne have gjort mere for at situationen
> ikke udviklede sig men fyren i den lille Toyota fortjener at få den
> proppet op i røven.
>
> En overhaling må bare ikke udvikle sig på den måde... aldrig...
>
> ... Pyha, måtte lige af med lidt galde, men håber også at fyren i den
> lille Toyota læser dette.
>
> KA
>
>
>
Velkommen på de danske veje
Her i området er det også meget normalt at overhale en der køre 10-20kmt
over fartgrænsen og efter endt overhaling så sætter man farten ned til max
tilladte også når ham man lige har overhalet vil overhale en igen så
skyder man bare bilen af .. Somsagt ganske normalt her i området
Til tider er man da ret glad for at køre med 170hk af TDI slagsen
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 19:46 |
|
"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message
news:4a8995d2$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Velkommen på de danske veje
>
> Her i området er det også meget normalt at overhale en der køre 10-20kmt
> over fartgrænsen og efter endt overhaling så sætter man farten ned til
> max tilladte også når ham man lige har overhalet vil overhale en igen
> så skyder man bare bilen af .. Somsagt ganske normalt her i området
>
> Til tider er man da ret glad for at køre med 170hk af TDI slagsen
>
Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
Knud
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 19:56 |
|
Hej!
Knud wrote:
....
> Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
Come on, hvor mange overtræder ikke hastighedsgrænsen under overhaling?
Ikke at det gør det lovligt, men dog mere sikkert efter min mening.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 21:14 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
news:4a89a79e$0$298$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Knud wrote:
> ...
>> Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
>
> Come on, hvor mange overtræder ikke hastighedsgrænsen under overhaling?
> Ikke at det gør det lovligt, men dog mere sikkert efter min mening.
>
Fædselreglerne er ikke tilrettelagt af individuelle personers 'ringe'
mening!
Knud
| |
Kim Voss Schrader (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 17-08-09 21:58 |
|
Hej!
Knud wrote:
....
> Fædselreglerne er ikke tilrettelagt af individuelle personers 'ringe'
> mening!
Og jeg orker ikke at diskutere med trolls.
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 22:52 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
news:4a89c25f$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Fædselreglerne er ikke tilrettelagt af individuelle personers
> 'ringe' mening!
Det gælder vel også din egen mening?
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 05:46 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns9C6AF2E579CD2kentoldhojdk@130.225.247.90...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
> news:4a89c25f$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Fædselreglerne er ikke tilrettelagt af individuelle personers
>> 'ringe' mening!
>
> Det gælder vel også din egen mening?
>
>
Fuldstændig korrekt! Dermed ikke sagt min mening er 'ringe'.
Knud
| |
Ivan Madsen (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 17-08-09 19:51 |
|
On Mon, 17 Aug 2009 12:52:35 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:
<en grim historie>
>
>En overhaling må bare ikke udvikle sig på den måde... aldrig...
nope!
>
>... Pyha, måtte lige af med lidt galde, men håber også at fyren i den lille
>Toyota læser dette.
>
Det ses desværre ofte på motorvejen at folk opfører sig underligt, når
de bliver overhalet. Men den beskrevne situation er jo helt ude i
hampen - hvis der fandtes en videooptagelse ville den inderste bilist
stå til at få makuleret pappet, der er stadig en paragraf om
chikanekørsel. Om den yderste i situationen vil få et klip afhænger
nok af øjnene der ser.
| |
Leo_Jensen (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 17-08-09 13:31 |
|
On 17 Aug., 20:44, "Knud" <kn...@privat.dk> wrote:
> "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
>
> news:4a899e70$0$301$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > Føreren af Toyotapotten kan ikke vide, hvad der ligger til grund for, at
> > den bagvedkørende gerne vil frem hurtigere. Derfor er det ikke hans ret
> > eller opgave at tvinge den bagvedkørende ned i hastighed eller straffe
> > ham.
> > Det er politiets opgave.
>
> Begge parter har kørt for stærkt og står derfor til et klip hver - afhængig
> af hvordan overhalingen er foregået står mindst den ene til yderligere et
> klip. Derudover at indlægsskriveren vel også kandidat - han lyder til at
> være fulgt ganske godt med på hastigheden.
>
> Politet kan jo ikke være overalt - derfor er der egentlig ikke noget fordækt
> i at hjælpe til med at få andre til at overholde gældende lov.
>
> Knud
Dvs du mener at det er OK at forhindre en overhalende i at trække
ind ? Håber da ikke du har kørekort mere ??
Skubber du også folk ud foran toget, hvis de overtræder den gule
linie ??
Leo
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 21:13 |
|
"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> wrote in message
news:9b304026-ddf3-4f36-ab5d-62d9d9336917@j21g2000yqe.googlegroups.com...
Dvs du mener at det er OK at forhindre en overhalende i at trække
ind ? Håber da ikke du har kørekort mere ??
Skubber du også folk ud foran toget, hvis de overtræder den gule
linie ??
Hvordan kommer du frem til sådanne horrible konklusioner?
Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser og
vanvidsoverhalinger.
Selvfølgelig skal man ikke følge med ned i hastighed med henblik på at holde
den med et 'mislykket' overhalingsforsøg ude fra at komme ind på plads igen.
Knud
| |
John Sahl (17-08-2009)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-08-09 21:11 |
|
Knud wrote:
> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser
> og vanvidsoverhalinger.
Det bliver jo kun vanvittigt fordi idioten sætter farten og og nægter den
overhalende at trække ind.
> Selvfølgelig skal man ikke følge med ned i hastighed med henblik på
> at holde den med et 'mislykket' overhalingsforsøg ude fra at komme
> ind på plads igen.
Man skal da heller ikke sætte farten op og forhindre overhalingen.!
--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.
| |
Henrik B. (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-08-09 21:20 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4a89b9c0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvordan kommer du frem til sådanne horrible konklusioner?
>
> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser og
> vanvidsoverhalinger.
Har du brændt sikringen??
De eneste som har lovlige midler til at hindre hastighedsoverskridelser er
ansatte i politi-etaten!
De er sgu da tåber som ligger og leger selvbestaltet politi, som er kraftigt
medvirkende til farlige situationer i trafikken...
Ikke du har kunnet gøre det store, for mit vedkommende...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Knud (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 17-08-09 21:51 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4a89bb86$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a89b9c0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvordan kommer du frem til sådanne horrible konklusioner?
>>
>> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser og
>> vanvidsoverhalinger.
>
> Har du brændt sikringen??
> De eneste som har lovlige midler til at hindre hastighedsoverskridelser er
> ansatte i politi-etaten!
> De er sgu da tåber som ligger og leger selvbestaltet politi, som er
> kraftigt medvirkende til farlige situationer i trafikken...
> Ikke du har kunnet gøre det store, for mit vedkommende...
>
Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
lovovertrædelser.
Politiet kan jo ikke være overalt!
Knud
| |
Henrik B. (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 17-08-09 21:56 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
> lovovertrædelser.
Du er sgu da mindrebemidlet.....
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 05:43 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
news:4a89c3fe$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
>> lovovertrædelser.
>
> Du er sgu da mindrebemidlet.....
>
Tværtom - hvis ikke du kan se interessen for os alle i at vi sammen
begrænser lovovertrædelser må du jo være underbegavet eller meget egoistisk
omkring det at kunne få 'lov' til at overtræde lovgivningen (når bare
politiet ikke er tilstede).
Knud
| |
Klaus Andersen (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 18-08-09 10:02 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4a8a3139$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:4a89c3fe$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
>>> lovovertrædelser.
>>
>> Du er sgu da mindrebemidlet.....
>>
>
> Tværtom - hvis ikke du kan se interessen for os alle i at vi sammen
> begrænser lovovertrædelser må du jo være underbegavet eller meget
> egoistisk omkring det at kunne få 'lov' til at overtræde lovgivningen (når
> bare politiet ikke er tilstede).
>
>
> Knud
Sig mig, har du rod i roen?
Man må sku da ikke selv begå en lovovertrædelse for leje sherif, og da slet
ikke når der ikke er noget at "sheriffe"
For satan da, en klaphat du er
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 16:45 |
|
"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
news:4a8a6e23$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Sig mig, har du rod i roen?
>
> Man må sku da ikke selv begå en lovovertrædelse for leje sherif, og da
> slet ikke når der ikke er noget at "sheriffe"
>
> For satan da, en klaphat du er
>
Jeg har vist på intet tidspunkt sagt at man skal begå lovovertrædelser for
at hindre andre i at begå lovovertrædelser!
Knud
| |
Jesper Lauridsen (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Lauridsen |
Dato : 18-08-09 22:46 |
|
On Tue, 18 Aug 2009 17:45:02 +0200, "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote:
>
>"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
>news:4a8a6e23$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> Sig mig, har du rod i roen?
>>
>> Man må sku da ikke selv begå en lovovertrædelse for leje sherif, og da
>> slet ikke når der ikke er noget at "sheriffe"
>>
>> For satan da, en klaphat du er
>>
>
>Jeg har vist på intet tidspunkt sagt at man skal begå lovovertrædelser for
>at hindre andre i at begå lovovertrædelser!
Du har forsvaret at gasse op når man bliver overhalet. Det er ikke alene
hamrende ulovligt, det er også ekstremt farligt.
At tænke sig, for halvanden times tid siden var der nogen der kaldte mig
Knud. Det er jeg godt nok fornærmet over nu.
| |
Frodo Nifinger (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 18-08-09 19:36 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4a8a3139$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Tværtom - hvis ikke du kan se interessen for os alle i at vi sammen
> begrænser lovovertrædelser må du jo være underbegavet eller meget
> egoistisk omkring det at kunne få 'lov' til at overtræde lovgivningen (når
> bare politiet ikke er tilstede).
>
Man begrænser da ikke antalet af lovovertrædelser ved selv at begå en!
Da slet ikke, når forseelsen man begår for at hindre den anden er værre end
overhalerens.
Og i endnu mindre grad, når den overhalede fremprovokerer endnu højere
hastigheder og dermed endnu større ulovligheder både for sig selv og
modparten.
Så fra at der var en begrænset overskridelse af hastighedsgrænserne, hvad vi
ret beset ikke ved, da forankørende var meget langsom til at starte med,
hvilket fremprovokerede overhalingen.
Vi ved derfor ikke om overhalingen blev forsøgt inden for
hastighedsbegrænsningen.
Havde den overhalede fulgt lovens ånd om at følge trafikken og komme op i
fart, ville hele situationen kunne være undgået.
Så istedet for at der ingen ulovligheder foregik, fremprovokerede han tre!
Sådanne mennesker bør ikke have førebevis.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Martin Bak (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 17-08-09 22:48 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:4a89bb86$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4a89b9c0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Hvordan kommer du frem til sådanne horrible konklusioner?
>>>
>>> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser og
>>> vanvidsoverhalinger.
>>
>> Har du brændt sikringen??
>> De eneste som har lovlige midler til at hindre hastighedsoverskridelser
>> er ansatte i politi-etaten!
>> De er sgu da tåber som ligger og leger selvbestaltet politi, som er
>> kraftigt medvirkende til farlige situationer i trafikken...
>> Ikke du har kunnet gøre det store, for mit vedkommende...
>>
>
> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
> lovovertrædelser.
> Politiet kan jo ikke være overalt!
>
Det er decideret ulovligt, at forsøge at regulere andres kørestil sådan som
du er fortaler for. Og med god grund.
Noget andet er, at jeg da også kan blive sur over folk der laver vanvittige
ting i trafikken. Men det er der jo ikke tale om her, det er bare en
overhaling. (En overhaling er stort set uladesiggørlig, uden at bryde
hastighedsbestemmelsen, ihvertfald på landevej)
Du skal ikke hjælpe med noget i forhold til ordenshåndhævelse. Pas du bare
din egen kørsel. Hvis dit udsagn står til troende, så ville du sikkert ikke
have noget kørekort i dag, hvis alt hvad du havde lavet var blevet set af
ordensmagten.
--
Martin
www.martinbak.dk/
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 05:43 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:4a89d00c$0$303$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
>> news:4a89bb86$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> "Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4a89b9c0$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Hvordan kommer du frem til sådanne horrible konklusioner?
>>>>
>>>> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser og
>>>> vanvidsoverhalinger.
>>>
>>> Har du brændt sikringen??
>>> De eneste som har lovlige midler til at hindre hastighedsoverskridelser
>>> er ansatte i politi-etaten!
>>> De er sgu da tåber som ligger og leger selvbestaltet politi, som er
>>> kraftigt medvirkende til farlige situationer i trafikken...
>>> Ikke du har kunnet gøre det store, for mit vedkommende...
>>>
>>
>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
>> lovovertrædelser.
>> Politiet kan jo ikke være overalt!
>>
> Det er decideret ulovligt, at forsøge at regulere andres kørestil sådan
> som du er fortaler for. Og med god grund.
> Noget andet er, at jeg da også kan blive sur over folk der laver
> vanvittige ting i trafikken. Men det er der jo ikke tale om her, det er
> bare en overhaling. (En overhaling er stort set uladesiggørlig, uden at
> bryde hastighedsbestemmelsen, ihvertfald på landevej)
> Du skal ikke hjælpe med noget i forhold til ordenshåndhævelse. Pas du bare
> din egen kørsel. Hvis dit udsagn står til troende, så ville du sikkert
> ikke have noget kørekort i dag, hvis alt hvad du havde lavet var blevet
> set af ordensmagten.
>
Det er ikke ulovligt indenfor lovens rammere at 'hjælpe' andre til at køre
ordentligt!
Knud
| |
Finn Guldmann (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 18-08-09 07:50 |
|
Knud skrev:
> Det er ikke ulovligt indenfor lovens rammere at 'hjælpe' andre til at
> køre ordentligt!
>
Og hvem 'hjælper", indenfor lovens rammer, i det beskrevne tilfælde?
--
MVH Finn
Mon ikke alle de chauffører, som der siges, sidder og laver alt mulig
andet end at køre, kommer af at de, kva andre frelste, er stoppet med at
ryge og nu mangler noget at bruge hænderne til?
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 16:46 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:4a8a4f02$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> Knud skrev:
>
>> Det er ikke ulovligt indenfor lovens rammere at 'hjælpe' andre til at
>> køre ordentligt!
>>
> Og hvem 'hjælper", indenfor lovens rammer, i det beskrevne tilfælde?
>
>
Formentlig ingen af parterne!
Det forhindrer os jo ikke i generelt at forholde os til muligheden for at
rette op på mangelen på lovlydighed
Knud
| |
Kent Oldhøj (17-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-08-09 22:51 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
> lovovertrædelser.
Men ikke ved at begå en anden lovovertrædelse:
FL § 22
Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som
muligt og må ikke øge hastigheden.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 05:45 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns9C6AF2BC4D537kentoldhojdk@130.225.247.90...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
> news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
>> lovovertrædelser.
>
> Men ikke ved at begå en anden lovovertrædelse:
> FL § 22
> Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
> overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som
> muligt og må ikke øge hastigheden.
Hvem siger at den overhalede IKKE holdt så langt til højre som han skulle -
der var måske bare ikke plads venstre om til at foretage en overhaling!!
Knud
| |
Klaus Andersen (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Klaus Andersen |
Dato : 18-08-09 09:52 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4a8a31c2$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
> news:Xns9C6AF2BC4D537kentoldhojdk@130.225.247.90...
>> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
>> news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>>
>>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
>>> lovovertrædelser.
>>
>> Men ikke ved at begå en anden lovovertrædelse:
>> FL § 22
>> Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
>> overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som
>> muligt og må ikke øge hastigheden.
>
>
> Hvem siger at den overhalede IKKE holdt så langt til højre som han
> skulle - der var måske bare ikke plads venstre om til at foretage en
> overhaling!!
>
> Knud
Nu må du altså lige holde.
Vi er på vej ud af Struer mod Viborg, efter broen ophæves de 60 og den lille
Tot accellerere uendeligt langsomt mod de 70.
Efter den første bløde kurve overhaler den bagvedkørende og den lille Tot
foretager sig sin "manøvre"
.... og nej jeg følger ikke efter til 120, det var et estimat.
Alle dine selvopfundene forudsætninger og hele din forestilling om at
medtrafikanter på nogen som helst måde må regulere trafikken udover at
hjælpe i ullykkessituationer og melde trafikanter til politiet samt
forhindre spritkørsel vidner om et fuldstændigt forskruet syn på din rolle
som billist og trafikken.
Jeg må på det kraftigste henstille til at du fremover kun benytter
offentlige transportmidler og pænt aflevere dit kørekort til nærmeste
myndighed, såfremt du da har et.
Mvh
KA
| |
Kent Oldhøj (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 18-08-09 10:36 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
news:4a8a31c2$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> Men ikke ved at begå en anden lovovertrædelse:
>> FL § 22
>> Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
>> overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre
>> som muligt og må ikke øge hastigheden.
> Hvem siger at den overhalede IKKE holdt så langt til højre som han
> skulle - der var måske bare ikke plads venstre om til at foretage en
> overhaling!!
Knud, jeg forstår pludselig bedre mange af dine udtalelser.
Du skal læse paragrafferne i FL til ende. Der står noget med ikke at øge
hastigheden.
>>> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser
>>> og vanvidsoverhalinger.
Hvis du kan forhindre en bagfrakommende i at overhale og samtidig holde
din hastighed og holde så langt til højre som muligt, ja så fint for mig.
Jeg tror vi er flere der er nysgerrige efter hvordan du gør.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Mogens (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 18-08-09 15:57 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C6B7620849E9kentoldhojdk@130.225.247.90...
> Jeg tror vi er flere der er nysgerrige efter hvordan du gør.
Jeg hælder nu mere til teorien om, at lykkelige er de uvidende -> thi manden
"evner ikke/har ikke forståelse for" at køre bil...
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 16:49 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns9C6B7620849E9kentoldhojdk@130.225.247.90...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
> news:4a8a31c2$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>> Men ikke ved at begå en anden lovovertrædelse:
>>> FL § 22
>>> Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil
>>> overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre
>>> som muligt og må ikke øge hastigheden.
>> Hvem siger at den overhalede IKKE holdt så langt til højre som han
>> skulle - der var måske bare ikke plads venstre om til at foretage en
>> overhaling!!
>
> Knud, jeg forstår pludselig bedre mange af dine udtalelser.
>
> Du skal læse paragrafferne i FL til ende. Der står noget med ikke at øge
> hastigheden.
>
>>>> Men det er sgu da ok at forsøge at forhindre hastighedsovertrødelser
>>>> og vanvidsoverhalinger.
>
> Hvis du kan forhindre en bagfrakommende i at overhale og samtidig holde
> din hastighed og holde så langt til højre som muligt, ja så fint for mig.
>
> Jeg tror vi er flere der er nysgerrige efter hvordan du gør.
>
For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere til
højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en vanvidsoverhaling.
En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig ind i køen 10 biler
længere fremme (ved Hillerødmotorvejens afslutning - trafikmotorvejens
start) Den samlede kø var vel mindst 1 kilometer lang!
Knud
| |
Kent Oldhøj (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 18-08-09 17:43 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
news:4a8acd86$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu
> længere til højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
> vanvidsoverhaling.
Nu var talen jo om en - bortset fra hastigheden, men sådan havde det ikke
behøvet ende - helt lovlig og iorden overhaling... selv om nogle nok
ønsker at leve i lykkelig uvidenhed, så kan jeg være frygtelig nysgerrig
og vedholdende:
Hvordan vil du forhindre en bagfrakommende i at overhale, samtidig med at
du overholder loven ved at holde så langt til højre som muligt og ikke
øge hastigheden?
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 17:49 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns9C6BBE8A64432kentoldhojdk@130.225.247.90...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
> news:4a8acd86$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu
>> længere til højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
>> vanvidsoverhaling.
>
> Nu var talen jo om en - bortset fra hastigheden, men sådan havde det ikke
> behøvet ende - helt lovlig og iorden overhaling... selv om nogle nok
> ønsker at leve i lykkelig uvidenhed, så kan jeg være frygtelig nysgerrig
> og vedholdende:
>
> Hvordan vil du forhindre en bagfrakommende i at overhale, samtidig med at
> du overholder loven ved at holde så langt til højre som muligt og ikke
> øge hastigheden?
>
På adskillige - især landeveje - er der slet ikke reel plads til at overhale
på hverken den ene eller anden side uden at overtræde spillereglerne - så
jeg vil såmænd bare tage en fornuftig vurdering af hvor langt til højre jeg
kan køre uden risiko for f.eks. cyklister og fodgængere!
Knud
| |
Kent Oldhøj (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 18-08-09 17:52 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
news:4a8adb87$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> På adskillige - især landeveje - er der slet ikke reel plads til at
> overhale på hverken den ene eller anden side uden at overtræde
> spillereglerne - så jeg vil såmænd bare tage en fornuftig vurdering
> af hvor langt til højre jeg kan køre uden risiko for f.eks.
> cyklister og fodgængere!
Altså ikke holde så langt til højre som det er muligt?
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 18:23 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote in message
news:Xns9C6BC014B9B20kentoldhojdk@130.225.247.90...
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in
> news:4a8adb87$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> På adskillige - især landeveje - er der slet ikke reel plads til at
>> overhale på hverken den ene eller anden side uden at overtræde
>> spillereglerne - så jeg vil såmænd bare tage en fornuftig vurdering
>> af hvor langt til højre jeg kan køre uden risiko for f.eks.
>> cyklister og fodgængere!
>
> Altså ikke holde så langt til højre som det er muligt?
>
Jo da - men jeg har så sandelig også pligt til at passe på de svage
trafikanter!
Knud
| |
Kent Oldhøj (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 18-08-09 19:02 |
|
"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in news:4a8ae9a7$0$56790
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> Altså ikke holde så langt til højre som det er muligt?
> Jo da - men jeg har så sandelig også pligt til at passe på de svage
> trafikanter!
Hvis du er ved at overhale svage trafikanter, så er det ikke lovligt at
overhale dig. Så der er ingen svage trafikanter eller andre hindringer.
Vi taler om en 100% iorden og lovlig overhaling, bortset fra at den
bagfrakommende billist kører lidt stærkere end du vurderer er lovligt.
Hvordan vil du forhindre den overhaling med lovlige metoder?
Svar nu bare på spørgsmålet. Du er den eneste der kender svaret og jeg er
nysgerrig.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 29-08-09 11:27 |
|
Knud skrev:
> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere
> til højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
> vanvidsoverhaling. En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig
> ind i køen 10 biler længere fremme (ved Hillerødmotorvejens afslutning -
> trafikmotorvejens start) Den samlede kø var vel mindst 1 kilometer lang!
Hvis han kørte i nødsporet, er det vel pr definition ikke en overhaling?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Frank Leegaard (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 29-08-09 13:10 |
|
Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Knud skrev:
>
>> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere
>> til højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
>> vanvidsoverhaling. En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig
>> ind i køen 10 biler længere fremme (ved Hillerødmotorvejens
>> afslutning - trafikmotorvejens start) Den samlede kø var vel mindst
>> 1 kilometer lang!
>
> Hvis han kørte i nødsporet, er det vel pr definition ikke en
> overhaling?
Jow jow. Overhaling indenom.
Sprogligt anvendt masser af steder.
Ellers må du tage den med Bertel og sprognørderne.
--
/Frank
| |
Thorbjørn Ravn Ander~ (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Thorbjørn Ravn Ander~ |
Dato : 29-08-09 14:45 |
|
Frank Leegaard skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>> Knud skrev:
>>
>>> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere
>>> til højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
>>> vanvidsoverhaling. En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig
>>> ind i køen 10 biler længere fremme (ved Hillerødmotorvejens
>>> afslutning - trafikmotorvejens start) Den samlede kø var vel mindst
>>> 1 kilometer lang!
>> Hvis han kørte i nødsporet, er det vel pr definition ikke en
>> overhaling?
>
> Jow jow. Overhaling indenom.
>
> Sprogligt anvendt masser af steder.
Det interessante er ikke hvad der bliver anvendt "masser af steder", men
hvad der står i Færdselsloven.
§21 taler kun om overhaling højre og venstre om.
Jeg mente kun overhaling dækkede venstre om. Åbenbart tog jeg fejl.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"
| |
Knud (29-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 29-08-09 13:33 |
|
"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message
news:4a990260$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Knud skrev:
>
>> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere til
>> højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
>> vanvidsoverhaling. En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig ind
>> i køen 10 biler længere fremme (ved Hillerødmotorvejens afslutning -
>> trafikmotorvejens start) Den samlede kø var vel mindst 1 kilometer lang!
>
> Hvis han kørte i nødsporet, er det vel pr definition ikke en overhaling?
Det kan man selvfølgelig godt sige - lad os kalde det en 'innerhaling' da -
endda en af de mere hasarderede.
Knud
| |
Volger Garfield (30-08-2009)
| Kommentar Fra : Volger Garfield |
Dato : 30-08-09 13:07 |
|
On Sat, 29 Aug 2009 14:33:20 +0200, "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote:
>
>"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> wrote in message
>news:4a990260$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Knud skrev:
>>
>>> For en time siden oplevede jeg at jeg skulle have holdt endnu længere til
>>> højre - faktisk blokeret nødsporet - for at forhindre en
>>> vanvidsoverhaling. En åben sportsvogn tog turen indenom og mosede sig ind
>>> i køen 10 biler længere fremme (ved Hillerødmotorvejens afslutning -
>>> trafikmotorvejens start) Den samlede kø var vel mindst 1 kilometer lang!
>>
>> Hvis han kørte i nødsporet, er det vel pr definition ikke en overhaling?
>
>
>Det kan man selvfølgelig godt sige - lad os kalde det en 'innerhaling' da -
>endda en af de mere hasarderede.
Hehe - det er også det udtryk jeg normalt bruger.
Nogle gange "en underhaling"..
Volger
| |
Christian B. Andrese~ (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-08-09 00:12 |
|
On 17 Aug., 21:42, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1bb713bb-0cd0-4fe5-bd7e-71725fe14ed8@k19g2000yqn.googlegroups.com...
> On 17 Aug., 12:52, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
>
> > Den var virkelig tæt på.... og det drejede sig om ganske få centimeter før
> > det var blevet den helt store katastrofe.
>
> > Og nu er jeg vred.... sådan en pishjerne har jeg da sjældent oplevet.
>
> Jeg havde helt klart ringet til politiet og meldt den lille røde
> Toyota og samtidigt opgivet den overhalende nummer så de kan få hans
> version også.
> Og jeg ville have været villig til at vidne i en evt. retssag.
>
> Og?
>
> Sådan noget ender op i påstand mod påstand og den slags har Politiet slet
> ikke tid til
>
> Rent tidsspilde som betjenten sagde da jeg forsøgte at anmelde en anden
> bilist for hasarderet kørsel.
Det er ikke sikkert det er tilfældet hvis de har fået andre
anmeldelser, evt. fra ham som blev chikaneret.
--
Christian
| |
Christian B. Andrese~ (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-08-09 00:17 |
|
On 17 Aug., 20:45, "Knud" <kn...@privat.dk> wrote:
> "oz3bto" <n...@in.dk> wrote in message
>
> news:4a8995d2$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > Velkommen på de danske veje
>
> > Her i området er det også meget normalt at overhale en der køre 10-20kmt
> > over fartgrænsen og efter endt overhaling så sætter man farten ned til
> > max tilladte også når ham man lige har overhalet vil overhale en igen
> > så skyder man bare bilen af .. Somsagt ganske normalt her i området
>
> > Til tider er man da ret glad for at køre med 170hk af TDI slagsen
>
> Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
Bare fordi man ikke vil medvirke til at lege politimand ved at gøre
andet end melde spritbillister eller andre som kører vanvittigt så
betyder det jo ikke man er lovbryder.
--
Christian
| |
Knud (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Knud |
Dato : 18-08-09 16:51 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:a1c57693-421c-4d3b-ad26-debf3a499924@z31g2000yqd.googlegroups.com...
On 17 Aug., 20:45, "Knud" <kn...@privat.dk> wrote:
> "oz3bto" <n...@in.dk> wrote in message
>
> news:4a8995d2$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
> > Velkommen på de danske veje
>
> > Her i området er det også meget normalt at overhale en der køre 10-20kmt
> > over fartgrænsen og efter endt overhaling så sætter man farten ned til
> > max tilladte også når ham man lige har overhalet vil overhale en igen
> > så skyder man bare bilen af .. Somsagt ganske normalt her i området
>
> > Til tider er man da ret glad for at køre med 170hk af TDI slagsen
>
> Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
Bare fordi man ikke vil medvirke til at lege politimand ved at gøre
andet end melde spritbillister eller andre som kører vanvittigt så
betyder det jo ikke man er lovbryder.
Du siger jo at det elmindeligt / normalt at overhale med en hastighed over
begrænsningen - og jeg tolker da dig som værende normal!
Altså overholder du ikke loven!
Knud
| |
Leo_Jensen (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 18-08-09 03:24 |
|
On 18 Aug., 11:02, "Klaus Andersen" <klaus_ander...@yahoo.com> wrote:
> "Knud" <kn...@privat.dk> skrev i en meddelelsenews:4a8a3139$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
>
>
>
>
> > "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> >news:4a89c3fe$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> "Knud" <kn...@privat.dk> skrev i meddelelsen
> >>news:4a89c2c5$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >>> Slap nu af - det er vores alles pligt at hjælpe til med at begrænse
> >>> lovovertrædelser.
>
> >> Du er sgu da mindrebemidlet.....
>
> > Tværtom - hvis ikke du kan se interessen for os alle i at vi sammen
> > begrænser lovovertrædelser må du jo være underbegavet eller meget
> > egoistisk omkring det at kunne få 'lov' til at overtræde lovgivningen (når
> > bare politiet ikke er tilstede).
>
> > Knud
>
> Sig mig, har du rod i roen?
>
> Man må sku da ikke selv begå en lovovertrædelse for leje sherif, og da slet
> ikke når der ikke er noget at "sheriffe"
>
> For satan da, en klaphat du er- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Det er da fint at prøve stoppe en vordende spøgelsesbilist på en
tilkørsel eller en ensrettet gade i byen ved at give ham langt lys
eller vinke til ham, men så tror jeg da heller ikke at menige
trafikanter har lov til at gøre ret meget mere for at håndhæve loven/
forhindre uheld.
Og vores ven Knud her er nok tæt på den alder, hvor lægen skal til at
vurdere om han skal have kørekort fornyet. Det håber jeg i hvert
fald...
Leo
| |
Christian B. Andrese~ (18-08-2009)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-08-09 09:59 |
|
On 18 Aug., 17:50, "Knud" <kn...@privat.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote in messagenews:a1c57693-421c-4d3b-ad26-debf3a499924@z31g2000yqd.googlegroups.com...
> On 17 Aug., 20:45, "Knud" <kn...@privat.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > "oz3bto" <n...@in.dk> wrote in message
>
> >news:4a8995d2$0$309$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > > Velkommen på de danske veje
>
> > > Her i området er det også meget normalt at overhale en der køre 10-20kmt
> > > over fartgrænsen og efter endt overhaling så sætter man farten ned til
> > > max tilladte også når ham man lige har overhalet vil overhale en igen
> > > så skyder man bare bilen af .. Somsagt ganske normalt her i området
>
> > > Til tider er man da ret glad for at køre med 170hk af TDI slagsen
>
> > Der er ingen grund til at være stolt over at være lovbryuder!
>
> Bare fordi man ikke vil medvirke til at lege politimand ved at gøre
> andet end melde spritbillister eller andre som kører vanvittigt så
> betyder det jo ikke man er lovbryder.
>
> Du siger jo at det elmindeligt / normalt at overhale med en hastighed over
> begrænsningen - og jeg tolker da dig som værende normal!
>
> Altså overholder du ikke loven!
Korrekt, på det område gør jeg ikke.
Men jeg sørger for at afslutte overhalingen så hurtigt som forsvarligt
og muligt.
--
Christian
| |
Leo_Jensen (19-08-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 19-08-09 00:50 |
|
On 18 Aug., 23:49, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4a8a458e$0$296$14726298@news.sunsite.dk...> Martin Bak wrote:
>
> >> Jeg har engang i en meget kort periode (ca. 2 md.) måtte affinde mig med
> >> en Startlet. Den var lyseblå. Og med gaffa på skærmkanterne.
> >> (den var forøvrigt ok kvik).
>
> > Sludder. Lavtgearet er ikke = kvik, og resonans er ikke = bundtræk.
>
> Du har sikkert ret. Jeg målte den ikke imod noget, det føltes bare ret
> overbevisende i den lille potte.
Jeg har det helt på samme måde i min 2CV. Den trækker godt og lyder
sprødt, men decideret hurtig er den ikke...
Her i morges blev jeg overhalet ret frækt af en BMW 528 fra midt i
90'erne på vej hen mod tilkørslen til motorvejen. Jeg forhindrede det
ikke ( ! ), så jeg kom ned af tilkørselsrampen bag ham.
Erritsø v. Frericia, mod vest: en 180° bue, lidt snæver. BMW'en gav
gas, jeg gav gas. Han kørte naturligt nok fra mig mens det gik lige
ud, men da vejen drejede kunne jeg da ligge og presse ham resten af
vejen rundt med 70 km/t. Det var fandme sjovt Vejen var fint tør,
så han var bare en tøsedreng...
Efter svinget tog det ikke mange sekunder før han var væk, og jeg
fandt min rette plads bag en langsomtkørende pendler...
Leo
| |
Kent Oldhøj (19-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-08-09 15:40 |
|
Leo_Jensen <leo.5500@gmail.com> wrote in
news:bdcfa88d-6f82-418f-9f94-9e3e5330f2b2@o32g2000yqm.googlegroups.com:
> Jeg har det helt på samme måde i min 2CV. Den trækker godt og lyder
> sprødt,
Ja som min saglig far sagde første gang han var passager i min 2CV:
"Der er da meget godt træk i den. Det trækker især forneden ved
døren...."
Ikke ret mange biler slår en 2CV i dørtræk
> men decideret hurtig er den ikke...
De unge mennesker forstår ikke den dér med at 110 kan føles som 310...
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
|
|