vand på vejen
Fra : Bagmanden

Dato : 15-08-09 10:36

Nu har jeg i rigtig mange år kørt på den gamle motorvej uden om
København og selv ved skybrud har der ikke været nævneværdige
problemer.

Nu hører jeg d.d. i radioen at de må lukke baner og hele
strækninger på den nyrenoverede motorvej (her mellem
Frederikssundsvej og Gladsaxe)

Jeg har tidligere bemærket at der lå store søer af vand ved regn
og med masser af regn er der åbenbart dømt lukning eller/og
delvis lukning af strækninger på den nye motorvej!

Hvad er der egentligt gået galt i projekteringen og renoveringen
siden at der ikke er taget hensyn til (øget) regn?

Bliver spændende om de lige laver et renoveringsprojekt over de
næste mange år til forbedring af afvanding, eller om de tænker at
bilisterne må leve med lukkede vejbaner de gange det er
nødvendigt igennem året!

--
Bagmanden

Fra : Henning

Dato : 15-08-09 11:17

>Hvad er der egentligt gået galt i projekteringen og renoveringen
>siden at der ikke er taget hensyn til (øget) regn?

Det var i medierne for en måneds tid siden - ingeniørerne formoder der
er tale om tilsandede afløbsrør, som skal renses. Åbenbart meget
normalt ved nybyggeri?