BMW 120d
Fra : HKL

Dato : 13-08-09 11:56

Hej

Jeg kigger lidt på en ny BMW 120d, jeg kan godt se listeprisen, men
hvormeget kan jeg forvente/forlange i rabat. Bliver der handlet er det ren
handel, altså intet i bytte?

/HKL, ZX10R - Skoda 1,8TSI

Fra : Tom

Dato : 13-08-09 15:51

"HKL" <zx10r"FJERNDETTE"@lynnePUNKTdk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kigger lidt på en ny BMW 120d, jeg kan godt se listeprisen, men
> hvormeget kan jeg forvente/forlange i rabat. Bliver der handlet er det ren
> handel, altså intet i bytte?

tja, jeg var et par steder for at presse forhandlerne, forlangte ca. 10%
rabat men første ville kun give 7%, så den blev solgt for næsen af mig. Ved
næste forhandler var jeg så nød til at acceptere ca, det samme en 7-8% i ren
handel. Og der var absolut intet mere at presse ud af ham, stod endda med
foden i døren og gik selv tilbage igen....min er en 320d

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 16:04

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> tja, jeg var et par steder for at presse forhandlerne, forlangte ca. 10%
> rabat men første ville kun give 7%, så den blev solgt for næsen af mig.

Nye biler findes ikke i ental - der er alle dem, man vil ha'

> Ved næste forhandler var jeg så nød til at acceptere ca, det samme en 7-8%
> i ren handel. Og der var absolut intet mere at presse ud af ham, stod
> endda med foden i døren og gik selv tilbage igen....min er en 320d

Du griber det forkert an. Når man køber en spritny bil, skal man blot
ha en "seddel" med fra firmaet, der tilkendegiver, at man anvender
bilen ifm. jobbet (i større eller mindre grad) og derfor modtager km-
penge. Jeg har lige givet een af mine medarbejdere en sådan seddel
og vupti kostede den nye VAG væsentligt mindre for ham !

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-09 16:14

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> penge. Jeg har lige givet een af mine medarbejdere en sådan seddel
> og vupti kostede den nye VAG væsentligt mindre for ham !

I mine øjne pisser man i dén grad på den alm. bilkøber, når en sådan seddel
kan gi' en forskel.
Men jeg ved at det er sådan at det foregår.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 13-08-09 17:09

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> penge. Jeg har lige givet een af mine medarbejdere en sådan seddel
> og vupti kostede den nye VAG væsentligt mindre for ham !

hehe, ja det anede jeg faktisk ikke, er ren amatør ud i bilhandler, så giver
nok alllllt for meget for en bil.

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-09 17:21

> [...]
> penge. Jeg har lige givet een af mine medarbejdere en sådan seddel
> og vupti kostede den nye VAG væsentligt mindre for ham !
Hvad er grunden til dette? Altså at den pludselig bliver billigere? Hvad
tænker forhandleren når han ser sådan et stykke papir?

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 17:40

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er grunden til dette? Altså at den pludselig bliver billigere? Hvad
> tænker forhandleren når han ser sådan et stykke papir?

Jeg tror, forhandlerens indkøbspris hos importøren nedsættes drastisk, når
han kan dokumentere sammenhængen med et firma. Man kender det også fra
firmabilerne, som jo falder drastisk i pris, når det er til business brug
(200.000 i rabat på en AR 159 2,4 JTDm TI er også en slags penge)

Fra : Jakob M

Dato : 13-08-09 19:51

> [...]
> penge. Jeg har lige givet een af mine medarbejdere en sådan seddel
> og vupti kostede den nye VAG væsentligt mindre for ham !

Du har vel ikke sådan en "seddel" liggende, anonymiseret selvfølgelig, som
jeg kan vise til min arbejdsgiver som inspiration til næste lønforhandling

Mvh
Jakob. Mailadressen virker.

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 19:54

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du har vel ikke sådan en "seddel" liggende, anonymiseret selvfølgelig, som
> jeg kan vise til min arbejdsgiver som inspiration til næste lønforhandling

Jep, men den koster dig 10.000 up-front på min konto :)

Fra : Jakob M

Dato : 14-08-09 13:26

> Jep, men den koster dig 10.000 up-front på min konto :)

Du må da vist være fra Nigeria . Godt nok er jeg doven, men til den pris
laver jeg en selv.

Mvh
Jakob

Fra : Mogens

Dato : 14-08-09 15:46

> Du må da vist være fra Nigeria . Godt nok er jeg doven, men til den
> pris laver jeg en selv.

Ja da

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-08-09 15:55

On Fri, 14 Aug 2009 14:45:37 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ja da

>--

Hvor fanden ligger Nigeria??

Det kan ikke være særligt langt væk, for Mogens kører hjem til frokost
hver dag - på cykel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 14-08-09 16:38

On Fri, 14 Aug 2009 16:55:17 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Det kan ikke være særligt langt væk, for Mogens kører hjem til frokost
>hver dag - på cykel.

Det er sikkert lige så sandsynligt som at se Bjørn Jørvad på skateboard...

--
Thomas

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 14-08-09 16:44

On Fri, 14 Aug 2009 17:38:21 +0200, Jensen <pomanden@hotmail.com>
wrote:

>Det er sikkert lige så sandsynligt som at se Bjørn Jørvad på skateboard...

>--

Der mener jeg så, at Bjørn har forbindelser til en bondemand, der
velvilligt låner ham den 4-hjulede gummivogn, når han skal more sig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 14-08-09 16:49

>folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

Jeg cykler ikke hjem til frokost, men cykler særdeles ofte rundt on tour !
Har næsten investeret i et cykelstativ til bilen - funderer just nu på, om
jeg skal købe en Thule Freeway/ClipOn til bagklappen eller ha et aftageligt
træk på bilen...

Fra : KASO

Dato : 14-08-09 17:04

> [...]
> Har næsten investeret i et cykelstativ til bilen - funderer just nu på, om
> jeg skal købe en Thule Freeway/ClipOn til bagklappen eller ha et

Du ved godt, at det ikke er at "cykle", blot at køre rundt med cyklen bag på
bilen - ikk'?

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-09 10:37

Mogens wrote:

> [...]
> Har næsten investeret i et cykelstativ til bilen - funderer just nu på,
> om jeg skal købe en Thule Freeway/ClipOn til bagklappen eller ha et

Du kan måske have glæde af sådan en - de kører rigtig godt :
http://www.pedalkraft.dk/framesetb.htm

Så slipper du for at skæmme bilen..

--
vh