Er priserne ikke steget?
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 23:13

Jeg måtte b(l)øde 464,10 kr. for 2 vinduesviskere hos MB i dag! Jeg synes de
kostede det halve for blot får ar siden. Har I andre lagt mærke til
voldsomme prisforhøjelser på det seneste?

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 11-08-09 23:14

Steen skrev:
> Jeg måtte b(l)øde 464,10 kr. for 2 vinduesviskere hos MB i dag! Jeg synes de
> kostede det halve for blot får ar siden. Har I andre lagt mærke til
> voldsomme prisforhøjelser på det seneste?

Nej..

Thore

Fra : Allan F

Dato : 11-08-09 23:18

"Steen" <no> skrev i en meddelelse
> Jeg måtte b(l)øde 464,10 kr. for 2 vinduesviskere hos MB i dag! Jeg synes
> de kostede det halve for blot får ar siden. Har I andre lagt mærke til
> voldsomme prisforhøjelser på det seneste?

Joh - i april måned udskiftede jeg det nederste kølergitter på min Passat
2006 for 320.01 kr. 3 uger efter var den gal igen - en fjerdusk havde
forsøgt at starte fra vejen og flyve fra mig. Men den nåede kun til mit
nedereste kølergitter, som nu var steget til 540 kr.

Allan F

Fra : Tom

Dato : 12-08-09 09:19

"Steen" <no> wrote in message
> Jeg måtte b(l)øde 464,10 kr. for 2 vinduesviskere hos MB i dag! Jeg synes
> de kostede det halve for blot får ar siden. Har I andre lagt mærke til
> voldsomme prisforhøjelser på det seneste?

Nej,
Sidste år kostede originale viskere hos Ford i flensborg 240 Kr og for en
måned siden købte jeg til 170 Kr, Ford har vel flyttet produktionen af
viskere til Kina, siden de er blevet SÅ meget billigere

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-09 09:21

Tom skrev:

> [...]
> for en måned siden købte jeg til 170 Kr, Ford har vel flyttet
> produktionen af viskere til Kina, siden de er blevet SÅ meget

I Tyskland er priserne faldet
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 14:12

Hans Paulin (6310) wrote:
> I Tyskland er priserne faldet

De koster 56,70 Euro i Flensborg hos MB (svarer til 425 dkr.).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-09 22:39

Steen skrev:

> De koster 56,70 Euro i Flensborg hos MB (svarer til 425 dkr.).

Priserne *som sådan* er faldet i Tyskland
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-09 09:28

Hej!

Tom wrote:
> Sidste år kostede originale viskere hos Ford i flensborg 240 Kr og for en
> måned siden købte jeg til 170 Kr, Ford har vel flyttet produktionen af
> viskere til Kina, siden de er blevet SÅ meget billigere

Nu er det vel Valeo som producerer vinduesviskere til Ford, og ikke Ford
selv(?) Men derfor kan produktionen da meget vel være flyttet ud til
kinaløjserne alligevel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Tom

Dato : 12-08-09 09:40

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Nu er det vel Valeo som producerer vinduesviskere til Ford, og ikke Ford
> selv(?) Men derfor kan produktionen da meget vel være flyttet ud til
> kinaløjserne alligevel

Det er i hvet fald med Ford logo på og med levetidsøje som ændrer farve når
de er modne til udskiftning. Har prøvet alt inden for uoriginalt, det dur
bare ikke, viskerne skvobler hen over ruden når man kører 100 Km/t, hvilket
Fords ikke gør.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-08-09 09:44

Hej!

Tom wrote:
> [...]
> bare ikke, viskerne skvobler hen over ruden når man kører 100 Km/t, hvilket

Har pt. nogle Bosch på Escorten (den lever videre hos min far) og dem
fortryder jeg. De hyler når man kører mere end 40-50km/t og sådan husker
jeg bestemt ikke de gamle viskere, som var originale.

Mine plejer iøvrigt at sidde på i væsentligt længere tid end den der "vi
vil tjene flere penge nu"-indikator. Den er meget pessimistisk -
viskerne virker fint selv efter den dobbelte levetid imho.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-08-09 23:30

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> "vi vil tjene flere penge nu"-indikator. Den er meget pessimistisk -
> viskerne virker fint selv efter den dobbelte levetid imho.

Enig.. Den slidindikator duer vist kun til de mest autoritetstro.

--
/Frank

Fra : Brian H

Dato : 12-08-09 16:04

"Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen
> Har prøvet alt inden for uoriginalt, det dur bare ikke, viskerne skvobler
> hen over ruden når man kører 100 Km/t

A'hva gør de, skvobler?

Fra : Tom

Dato : 12-08-09 16:16

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen
>
> A'hva gør de, skvobler?

Yes, ...et ord som dansk sprognævn er nød til at tilføje efter ford er
begyndt at sælge biler i danmark

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 16:09

"Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Det er i hvet fald med Ford logo på og med levetidsøje som ændrer farve
> når de er modne til udskiftning.

Lyder som Valeo..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-08-09 23:32

Henrik B. wrote:
> "Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Lyder som Valeo..

Kunne vel lige så vel være Bosch?

--
/Frank

Fra : Dak

Dato : 12-08-09 09:54

Steen skrev:
> Jeg måtte b(l)øde 464,10 kr. for 2 vinduesviskere hos MB i dag! Jeg synes de
> kostede det halve for blot får ar siden. Har I andre lagt mærke til
> voldsomme prisforhøjelser på det seneste?

Ellers skal du gøre tricket at købe dem hver for sig. F.eks. hos
Mekonomen så kan det ikke betale sig at købe et duo sæt valeo da det
koster ca. 450kr. Derimod lavede han tricket med at købe højre side fra
en mercedes og venstre side fra et andet bilmærke i systemet. Prisen
blev så lige halveret. :-/ Noget lign. findes sikkert hos MB hvis det er
valeo?

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 14:10

Dak wrote:
> [...]
> fra en mercedes og venstre side fra et andet bilmærke i systemet.
> Prisen blev så lige halveret. :-/ Noget lign. findes sikkert hos MB

De to viskerblade på Merceren er lige lange desværre.
Det havde selvfølgelig været nemmere i gamle dage, da MB'erne kun havde én
vinduesvisker

Fra : Leif

Dato : 12-08-09 17:17

"Steen" <no> skrev i meddelelsen news:4a82bf16$0$301$14726298@news.sunsite.dk...

> De to viskerblade på Merceren er lige lange desværre.
> Det havde selvfølgelig været nemmere i gamle dage, da MB'erne kun havde én vinduesvisker

Kvickly har Bosch på tilbud fra torsdag...
/Leif