|
| Ny 911 turbo med 500 nye "øko" hk Fra : /HB |
Dato : 10-08-09 12:52 |
| | |
Henrik B. (10-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 10-08-09 20:22 |
|
"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:0f2988b1-4334-4737-83cd-3756d0534b5f@q35g2000vbi.googlegroups.com...
> Kongebilen er tilbage med fornyet kraft. 500 hypper under hækken og
> 18% bedre benzin økonomi - 911 ejeren er vel ligeglad, men set med
> mine øjne er det flot opnået med en så potent bil.
Jeg er ikke imponeret! Det interessante i dén sammenhæng er, hvor langt man
rent faktisk kan få den til at køre på literen, hvis man kører pænt.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Ivar (10-08-2009)
| Kommentar Fra : Ivar |
Dato : 10-08-09 22:08 |
|
Henrik B. skrev:
> er ikke imponeret!
Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
Ivar Magnusson
| |
Brian (10-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-08-09 22:12 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
Måske de også har reduceret vægten, for at hjælpe forbruget ned ?
/Brian
| |
ShutEye (10-08-2009)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 10-08-09 22:32 |
| | |
Klaus G. (10-08-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 10-08-09 22:36 |
| | |
Brian H (10-08-2009)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 10-08-09 22:47 |
|
"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Henrik B. skrev:
>
>> er ikke imponeret!
>
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis. Effekkurven
er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model
| |
Frank Leegaard (11-08-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 11-08-09 19:55 |
|
Brian H wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
>> Henrik B. skrev:
>>
>>> er ikke imponeret!
>>
>> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
>> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>
> Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis.
> Effekkurven er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model
Folk er så fokuserede på HK. Et pænt momentforløb er da langt vigtigere, og
noget der mærkes i praksis.
Vi har vel alle sammen prøvet en ½ bovlam 16 ventilet bil med 150 hk, der
ikke føles og virker hurtigere end en 8 ventiler med 100 og bedre
momentforløb.
--
/Frank
| |
KASO (16-08-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-08-09 07:37 |
|
"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a81be9d$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Brian H wrote:
>> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>> news:mn.556c7d98300109e3.31159@nozpamwebspeed.dk...
>>> Henrik B. skrev:
>>>
>>>> er ikke imponeret!
>>>
>>> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
>>> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>>
>> Du kan ikke bruge tallene 480hk vs 500hk til en fløjtende fis.
>> Effekkurven er højst sandsynlig væsentlig anderledes i den nye model
>
> Folk er så fokuserede på HK. Et pænt momentforløb er da langt vigtigere,
> og noget der mærkes i praksis.
>
> Vi har vel alle sammen prøvet en ½ bovlam 16 ventilet bil med 150 hk, der
> ikke føles og virker hurtigere end en 8 ventiler med 100 og bedre
> momentforløb.
>
Hvem sagde Honda Civic?
| |
Frank Leegaard (11-08-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 11-08-09 19:52 |
|
Ivar wrote:
> Henrik B. skrev:
>
>> er ikke imponeret!
>
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
>
>
Det kan en automatisk gearkasse da klare ..
--
/Frank
| |
Kent Oldhøj (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-08-09 00:47 |
|
Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in news:mn.556c7d98300109e3.31159
@nozpamwebspeed.dk:
> Jeg finder det imponerende at 20 hk på 480 hk kan skære 0,5 sekund af
> 0-100 km/t. Det kan vist ikke passe.
De 20 hk gør heller ikke forskellen alene. Den nye motor har direkte
benzin indsprøjtning og et markant bedre momentforløb end den gamle. Læg
dertil en 7 trins PDK gearkasse, en overboost funktion og det halve
sekund er i hus.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
/HB (11-08-2009)
| Kommentar Fra : /HB |
Dato : 11-08-09 02:46 |
|
On 10 Aug., 21:22, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:0f2988b1-4334-4737-83cd-3756d0534b5f@q35g2000vbi.googlegroups.com...
>
> > Kongebilen er tilbage med fornyet kraft. 500 hypper under h kken og
> > 18% bedre benzin konomi - 911 ejeren er vel ligeglad, men set med
> > mine jne er det flot opn et med en s potent bil.
>
> Jeg er ikke imponeret! Det interessante i d n sammenh ng er, hvor langt man
> rent faktisk kan f den til at k re p literen, hvis man k rer p nt.
>
> -- http://www.saabklub.dk/
Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel..
I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
udviklingen af biler med potent motor. Motorer som aldrig før har
henledt tankerne til øko. Potientialet for mindre forbrug har sikkert
været der hele tiden, man har bare ikke prioteret det - Tror jeg! Men
hvad faen er det for en udvikling? Det næste vi ser er vel en Ferrari
som henvender sig til pendlerne.
Jeg tror ikke jeg kunne få den til at køre 18% længere i snit, men den
ville jo også blive brugt på bane
--
/HB
| |
Mogens (11-08-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 11-08-09 16:18 |
|
"/HB" <henrikub@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:aa4a1e13-9a2b-4808-aaf3-f145611d7c87@a1g2000yqn.googlegroups.com...
> Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.
Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
grinagtigt.
> I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
> udviklingen af biler med potent motor.
Eller udvikling af gearkasser. Jeg synes, det er imponerende, at tiden
reduceres så kraftigt. Den må være ustyrlig vild i acceleration med den lave
tid...
> Jeg tror ikke jeg kunne få den til at køre 18% længere i snit, men den
> ville jo også blive brugt på bane
Det længste jég har kørt i min 911 turbo pr liter, er over 13 km/l (målt
over en 300 km strækning). Det er de færreste trubo-ejere, der anvender
bilen på bane, fordi en GT3 faktisk er bedre til dét formål.
| |
Henrik B. (11-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-08-09 21:36 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:sYfgm.10764$U5.138385@newsb.telia.net...
>> Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.
>
> Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
> grinagtigt.
I mine øjne er det mere grinagtigt at disse biler ikke kan køre længere på
literen! Specielt Porsche, som har en forholdsvis "lille" motor, har alle
forudsætninger for det - lav vægt, masser af moment og en HØJ gearing. Det
bør kun være når man bruger kræfterne, at de er tørstige...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Kent Oldhøj (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-08-09 01:11 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in
news:4a81d64a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> I mine øjne er det mere grinagtigt at disse biler ikke kan køre
> længere på literen!
Og du har set økonomi ræset mellem en Toyota Prius og en BMW M3?
Prius'en blev tæsket rundt på en bane så hurtigt det kunne lade sig gøre,
og BMW'en skulle bare følge bagefter. 1,5 liters 4 cyl med 75 hk
indstillet til at forbrænde mindst muligt brændstof, mod en 4 liters
V8'er med +400 racerjusterede hypper der skriger "FUCK BRÆNDSTOFFET!".
Pruis kørte 6,1 km/l under testen. BMW'en røg op på 6,9 km/l eller mere
end 10% længere på literen. Det er da mindst ligeså grinagtigt.
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Henrik B. (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 12-08-09 06:25 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C65163AA784Akentoldhojdk@130.225.247.90...
> Pruis kørte 6,1 km/l under testen. BMW'en røg op på 6,9 km/l eller mere
> end 10% længere på literen. Det er da mindst ligeså grinagtigt.
Egentlig ikke, eftersom den ene udnytter alle sine Hk, mens den anden netop
ligger og ulmer godt ned i momentforløbet. En ret ligegyldig opsætning i
mine øjne.
Motorjournalister får i øvrigt den nye Avensis 1,8 benz til at køre pænt
over 20 km/l - uden de store problemer...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Kent Oldhøj (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 12-08-09 12:59 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in
news:4a82523a$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Motorjournalister får i øvrigt den nye Avensis 1,8 benz til at køre
> pænt over 20 km/l - uden de store problemer...
Og en racerkører kørte 14,9 km/l med en gennemsnitsfart på 84 km/t over
en strækning på 650 km i offentlig trafik... i en Porsche 911.
http://www.speedheads.de/forum/porsche/15465-porsche-911-carrera-auf-
sparfahrt-nur-6-7-liter-verbrauch-auf-100-kilometern.html
--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?
| |
Henrik B. (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 12-08-09 16:11 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9C658E38EB548kentoldhojdk@130.225.247.90...
> Og en racerkører kørte 14,9 km/l med en gennemsnitsfart på 84 km/t over
> en strækning på 650 km i offentlig trafik... i en Porsche 911.
>
> http://www.speedheads.de/forum/porsche/15465-porsche-911-carrera-auf-
> sparfahrt-nur-6-7-liter-verbrauch-auf-100-kilometern.html
Så kan Porsche jo godt... )
Men prøv at få Lambo eller Ferrari til det..
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Mogens (12-08-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 12-08-09 16:17 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a82db95$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så kan Porsche jo godt...
Det har jeg jo nævnt, at jeg også kan i min
> Men prøv at få Lambo eller Ferrari til det..
Jamen det er jo forskellen på dem og Porsche.
Sidstnævnte kan det hele
| |
/HB (13-08-2009)
| Kommentar Fra : /HB |
Dato : 13-08-09 02:37 |
|
On 11 Aug., 17:17, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "/HB" <henri...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:aa4a1e13-9a2b-4808-aaf3-f145611d7c87@a1g2000yqn.googlegroups.com...
>
> > Nu køber man jo heller ikke en superbil bare for at køre øko kørsel.
>
> Nope, men der fokuseres alligevel lidt på det i bladet. Jeg synes, det er
> grinagtigt.
>
> > I den her sammenhæng er det interessant at se hvordan de arbejder med
> > udviklingen af biler med potent motor.
>
> Eller udvikling af gearkasser. Jeg synes, det er imponerende, at tiden
> reduceres så kraftigt. Den må være ustyrlig vild i acceleration med den lave
> tid...
Ja, gad godt prøve den.
> Det længste jég har kørt i min 911 turbo pr liter, er over 13 km/l (målt
> over en 300 km strækning).
Det var vel bare en test, eller hvor du pænt fulgte trafikken på
landeveje
>Det er de færreste trubo-ejere, der anvender
> bilen på bane, fordi en GT3 faktisk er bedre til dét formål.
Det har helt ret i. Men var jeg ejer af en turbo blev den skam også
kastet rundt til trackdays f.eks.
| |
|
|