/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Jeg havde ikke set dette (bilafgifter)
Fra : Mogens


Dato : 10-08-09 17:27

Man har ændret registreringsloven, sagde en kollega idag og viste mig et
link. Dét link kan jeg ikke finde igen, men leasingselskaberne annoncerer
med ændringen, der handler om privatleasede biler:
www.car-to-lease.dk/leasingtyper.asp

Privatleasing:
Man køber en bil uden registreringsafgift og betaler månedsvis afgift alt
efter leasingaftalens længde.

Fordelen er at bilen vil stå uden registreringsafgift efter endt leasing og
kan omsættes overalt i Europa. Ligeledes vil danske forhandlere gerne have
bilen i bytte, da afgiften ikke er betalt og ikke vil belaste deres
likviditet så meget.

Kunden skal kun investere ca. 1/3 af beløbet og vil ikke afskrive så meget,
som hvis hele afgiften bliver betalt, når køretøjet sælges.

Kunden kan skifte et par takker op i sit valg af bil og bliver ikke
beskattet og kan oftere skifte bil, uden den store afskrivning.




 
 
alexbo (10-08-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 10-08-09 17:42


"Mogens" <no@mail.com> skrev

> Man har ændret registreringsloven, sagde en kollega idag og viste mig et
> link. Dét link kan jeg ikke finde igen, men leasingselskaberne annoncerer
> med ændringen, der handler om privatleasede biler:

Om der er lavet noget om har jeg ikke undersøgt men en lignende mulighed har
været der i mange år.
Fleggård bruger den og flere andre

Lov om registreringsafgift:

3 c. Efter ansøgning kan told- og skatteforvaltningen meddele tilladelse
til, at afgiften af registreringspligtige motorkøretøjer, der registreres
med henblik på tidsbegrænset anvendelse her i landet, kan betales efter
reglerne i stk. 2, når motorkøretøjet tilhører en udlænding og af denne
benyttes her i landet under et tidsbegrænset ophold.
Stk. 2. Afgiften betales kvartalsvis forud med 3 pct. for hvert påbegyndt
kvartal af den beregnede afgift. Ved betalingen tillægges 1,5 pct. for hvert
påbegyndt kvartal af den registreringsafgift, der resterer efter den
foretagne betaling. Ved betaling første gang betales desuden et depositum
svarende til første kvartals afgift og tillæg til dækning af eventuelle
restancer vedrørende registreringsforholdet.



mvh

Alex Christensen



alexbo (10-08-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 10-08-09 17:52


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i


Der er så en ændring, man har pillet afsnitttet om udlænding ud.

> Lov om registreringsafgift:
§ 3 a.
Stk. 3. Told- og skatteforvaltningen kan efter ansøgning tillade, at
afgiften af registreringspligtige motorkøretøjer, der er afgiftspligtige,
jf. § 1, stk. 5, kan betales kvartalsvis forud med 3 pct. for hvert
påbegyndt kvartal af den beregnede afgift. Ved betalingen tillægges 1,5 pct.
for hvert påbegyndt kvartal af den registreringsafgift, der resterer efter
den foretagne betaling. Ved betaling første gang betales desuden et
depositum svarende til første kvartals afgift og tillæg til dækning af
eventuelle restancer vedrørende registreringsforholdet


Denne er fra juni 2008, siden er der kommet 8 ændringer, jeg ved ikke hvad
de omhandler, men nok ikke lige dette.

mvh
Alex Christensen






Frank Leegaard (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 10-08-09 18:02

alexbo wrote:
> "Mogens" <no@mail.com> skrev
>
>> Man har ændret registreringsloven, sagde en kollega idag og viste
>> mig et link. Dét link kan jeg ikke finde igen, men
>> leasingselskaberne annoncerer med ændringen, der handler om
>> privatleasede biler:
>
> Om der er lavet noget om har jeg ikke undersøgt men en lignende
> mulighed har været der i mange år.
> Fleggård bruger den og flere andre
>
> Lov om registreringsafgift:
>
> 3 c. Efter ansøgning kan told- og skatteforvaltningen meddele
> tilladelse til, at afgiften af registreringspligtige motorkøretøjer,
> der registreres med henblik på tidsbegrænset anvendelse her i landet,
> kan betales efter reglerne i stk. 2, når motorkøretøjet tilhører en
> udlænding og af denne benyttes her i landet under et tidsbegrænset
> ophold. Stk. 2. Afgiften betales kvartalsvis forud med 3 pct. for hvert
> påbegyndt kvartal af den beregnede afgift. Ved betalingen tillægges
> 1,5 pct. for hvert påbegyndt kvartal af den registreringsafgift, der
> resterer efter den foretagne betaling. Ved betaling første gang
> betales desuden et depositum svarende til første kvartals afgift og
> tillæg til dækning af eventuelle restancer vedrørende
> registreringsforholdet.
>


Øhhh..

"når motorkøretøjet tilhører en udlænding og af denne benyttes her i landet
under et tidsbegrænset ophold. "

Det var jo netop de udlandslejebiler som alle de store firmaer havde til
udenlandske lejere.

Den ordning har nok eksisteret i 20 år.

Men det er vel ikke sagen her?

--
/Frank




Mogens (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-08-09 19:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4a805274$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men det er vel ikke sagen her?

Nej - Tom fandt artiklen igen:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article765676.ece
Der er netop vedtaget nye regler for betaling af registreringsafgift, og de
betyder, at et leasingselskab kun betaler afgift for den periode, bilen er
leaset ud, typisk tre år. Herefter er bilen fri for afgift:

»Selskabet kan sælge bilen til en dansk forhandler uden afgift. Forhandleren
kan så vente med at betale resten af afgiften på bilen, til han har solgt
den«, forklarer Morten Holmsten.

Derfor vil forhandleren stå i den situation, at han måske skal betale
180.000 kroner for en afgiftsbelagt bil fra en normal kunde - eller 60.000
til 70.000 kroner for den samme bil fra et leasingselskab.


Tom (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 10-08-09 18:21


"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:uTXfm.10753$U5.138623@newsb.telia.net...
> Man har ændret registreringsloven, sagde en kollega idag og viste mig et
> link. Dét link kan jeg ikke finde igen, men leasingselskaberne annoncerer
> med ændringen, der handler om privatleasede biler:
> www.car-to-lease.dk/leasingtyper.asp
>


Kan se lidt mere her:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article765676.ece

-
Tom



Mogens (10-08-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-08-09 19:44

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
news:4a8056fd$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan se lidt mere her:
> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article765676.ece

Jep - der er artiklen, indrykket idag !
Der er netop vedtaget nye regler for betaling af registreringsafgift, og de
betyder, at et leasingselskab kun betaler afgift for den periode, bilen er
leaset ud, typisk tre år. Herefter er bilen fri for afgift:

»Selskabet kan sælge bilen til en dansk forhandler uden afgift. Forhandleren
kan så vente med at betale resten af afgiften på bilen, til han har solgt
den«, forklarer Morten Holmsten.

Derfor vil forhandleren stå i den situation, at han måske skal betale
180.000 kroner for en afgiftsbelagt bil fra en normal kunde - eller 60.000
til 70.000 kroner for den samme bil fra et leasingselskab.



Frank Leegaard (11-08-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 11-08-09 20:01

Mogens wrote:
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> news:4a8056fd$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Kan se lidt mere her:
>> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/article765676.ece
>
> Jep - der er artiklen, indrykket idag !
> Der er netop vedtaget nye regler for betaling af registreringsafgift,
> og de betyder, at et leasingselskab kun betaler afgift for den
> periode, bilen er leaset ud, typisk tre år. Herefter er bilen fri for
> afgift:
> »Selskabet kan sælge bilen til en dansk forhandler uden afgift.
> Forhandleren kan så vente med at betale resten af afgiften på bilen,
> til han har solgt den«, forklarer Morten Holmsten.
>
> Derfor vil forhandleren stå i den situation, at han måske skal betale
> 180.000 kroner for en afgiftsbelagt bil fra en normal kunde - eller
> 60.000 til 70.000 kroner for den samme bil fra et leasingselskab.

Det gør det da attraktivt at lease, da bilen så jo fremstår afgiftsfri når
leasing er slut. Det betyder så igen at vi ikke er helt så meget i Kristian
Jensens vold med bilafgifter som nødvendigvis må ændres. Der er dog den
fordel at også afgiftbelagte kan eksporteres. Det er bare mere ligetil med
en afgiftsfri bil.

Det er også mere oplagt at ophugge en bil som står uden afgift. Det sker jo
allerede nu som eksport og gen-import.



--
/Frank



AS (12-08-2009)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 12-08-09 15:01


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
news:4a81bfeb$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Det gør det da attraktivt at lease, da bilen så jo fremstår afgiftsfri når
> leasing er slut. Det betyder så igen at vi ikke er helt så meget i
> Kristian Jensens vold med bilafgifter som nødvendigvis må ændres.

En del OT, men alligevel: Er der ikke nogle udsigter i horisonten, ar
afgifter skal fjernes eller bare laves om til betydeligt mindre? DK er jo
længe siden i EU, 2.verdenskrig er også forbi længe siden... Kort sagt,
betingelserne at bo og leve skulle også være noget enes i Europa, eller
hvad?



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-09 15:09

AS skriver:
>
> En del OT, men alligevel: Er der ikke nogle udsigter i horisonten, ar
> afgifter skal fjernes eller bare laves om til betydeligt mindre? DK er jo
> længe siden i EU, 2.verdenskrig er også forbi længe siden... Kort sagt,
> betingelserne at bo og leve skulle også være noget enes i Europa, eller
> hvad?

Jo, og du vil gerne betale mindre i skat samtidig med?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

AS (12-08-2009)
Kommentar
Fra : AS


Dato : 12-08-09 16:14


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:4A82CD04.AEE7800B@du.kan.finde.den...
> AS skriver:

>
> Jo, og du vil gerne betale mindre i skat samtidig med?

Hvorfor nej? Skal man forstå, at ingen udsigter til lavere afgifter i DK,
fordi det er så lavt skat?



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-09 18:32

AS skriver:
>
> Hvorfor nej? Skal man forstå, at ingen udsigter til lavere afgifter i DK,
> fordi det er så lavt skat?

Nej du skal forstå det sådan at i Danmark har vi en høj løn, et godt
sikkerhedsnet der er gratis for alle og en høj beskatning for at betale
alle goderne.


Ønsk dig bare tyske afgifter, men ønsk dig så samtidig også den lave
tyske løn.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

alexbo (12-08-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-08-09 18:54


"AS" skrev

> En del OT, men alligevel: Er der ikke nogle udsigter i horisonten, ar
> afgifter skal fjernes eller bare laves om til betydeligt mindre? DK er jo
> længe siden i EU, 2.verdenskrig er også forbi længe siden... Kort sagt,
> betingelserne at bo og leve skulle også være noget enes i Europa, eller
> hvad?

Næh der er meget stor forskel på de Europæiske lande.
Man kunne nok sammesætte et ønskeland, med lønninger fra et land, afgifter
fra et andet, forbrugerpriser fra det tredie, og vejret fra det fjerde, så
har man fremstillet paradis.
Det mærkelige er at andre nationer fremhæver Danmark som det jordiske
paradis.

Skræmmebilledet vil nok være bulgarske lønninger, dansk bilafgifter, tyske
arbejdsafgifter, italiensk offentlig service, og det irske vejr.

Når man navnlig fremhæver de tyske og svenske lave bilafgifter, bør man også
lige huske at de har en arbejdsskat.
I Tyskland 40% af lønsummen dog højest ca 15.000 kr. om måneden.

Rent faktisk kan en dansk arbejdsgiver for en svensker risikere at betale
svensk arbejdsgiverafgift.
Indsat nederst et svar fra beskæftigelsesministeren til folketinget.

mvh
Alex Christensen
Svar:
De tyske regler for betaling af sociale bidrag afviger fra såvel de danske
som de svenske på den måde, at bidraget deles mellem arbejdsgiver og
arbejdstager. Bidragenes samlede størrelse varierer lokalt og er lavere i
det tidligere Østtyskland end i vest.


Bidragene udgør i alt ca. 40 pct. af lønsummen og deles som nævnt mellem
arbejdsgiver og arbejdstager. I 2006 udgør det maksimale månedlige bidrag
for arbejdsgivere i vest 950 ? (ca. 7.000 kr.), mens det i øst udgør 839 ?
(ca. 6.300 kr.). Det maksimale bidrag for arbejdstagere er i begge tilfælde
32 ? (ca. 240 kr.) højere. (Kilde: International Bureau of Fiscal
Documentation.)


Ja, jeg kan bekræfte, at danske arbejdsgivere under visse omstændigheder kan
komme til at betale svenske arbejdsgiverafgifter ved beskæftigelse af
svenske lønmodtagere. Satsen er dog ikke 33 pct., men "kun" knap 28 pct.





Armand (24-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-09-09 23:51

AS skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
> news:4a81bfeb$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det gør det da attraktivt at lease, da bilen så jo fremstår afgiftsfri når
>> leasing er slut. Det betyder så igen at vi ikke er helt så meget i
>> Kristian Jensens vold med bilafgifter som nødvendigvis må ændres.
>
> En del OT, men alligevel: Er der ikke nogle udsigter i horisonten, ar
> afgifter skal fjernes eller bare laves om til betydeligt mindre? DK er jo
> længe siden i EU, 2.verdenskrig er også forbi længe siden... Kort sagt,
> betingelserne at bo og leve skulle også være noget enes i Europa, eller
> hvad?
>
>
Glem forventningerne!
Det er ikke politikernes normale løsning at sætte noget ned, derved
ender set såmænd med at bilbeskatningen bliver normaliseret i retning af
det danske niveau, akkurat som det er sket med bensinpriserne :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste