montering af jydekrog?
Fra : Tom

Dato : 08-08-09 10:30

Hej

Hvordan er reglerne for montering af jydekrog. Skal bilen synes efter
monteringen? eller er det kun hvis man selv monterer?

Nogen foreslag til hvem der kan i sdr.jylland, havde forestillet mig med
aftagelig krog.

--
Tom

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 08-08-09 10:54

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> monteringen? eller er det kun hvis man selv monterer?
>
> Nogen foreslag til hvem der kan i sdr.jylland, havde forestillet mig med

Skal bilen synes, når der eftermonteres anhængertræk?
Biler, der er ældre end otte år på tidspunktet for anhængertrækkets
montering, skal synes. Yngre biler kan få trækket monteret synsfrit,
forudsat at trækket monteres af en momsregistreret virksomhed med
tilknytning til autobranchen. Der skal nemlig udfyldes en særlig blanket (MO
83) med vægtgrænser, som skal medbringes på motorkontoret, hvor
vægtgrænserne skal noteres på registreringsattesten. På motorkontoret skal
der også udfyldes en grøn anmeldelsesblanket. Husk, at du har pligt til at
orientere dit forsikringsselskab om trækkrogen, da bilens forsikring skal
noteres til også at omfatte trailer/campingvogn.

Færdselsstyrelsen har afgjort, at kun danske, momsregistrerede værksteder
kan montere anhængertræk indenfor bilens første otte år, uden at bilen skal
synes. Hvis du eksempelvis får monteret et anhængertræk på en tre år gammel
bil i Sverige, skal trækket altså synes, inden du tager det i brug.

Hilsen Matthias

Fra : Andreas M. Hansen.dk

Dato : 08-08-09 11:01

> [...]
> gammel bil i Sverige, skal trækket altså synes, inden du tager det i brug.

Men ofte kan besparelsen ved at få et træk monteret i Tyskland sagtens
betale for at få bilen synet mange gange.
Min kollega sparede i alt fald adskillige tusinde på at få monteret et
Westfalia træk på sin Audi.
Og enhver bil på de danske veje, bør vel altid være klar til at klare et syn
i stiv arm...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : claus b.p.

Dato : 08-08-09 11:21

Andreas M. Hansen.dk wrote:

> [...]
> Westfalia træk på sin Audi.
> Og enhver bil på de danske veje, bør vel altid være klar til at klare

Og skal den alligevel til periodisk syn, ændrer man bare dette til
registreringssyn, og vupti, ingen ekstra omkostning.

/Claus

Fra : Tom

Dato : 08-08-09 20:50

"Andreas M. Hansen.dk" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men ofte kan besparelsen ved at få et træk monteret i Tyskland sagtens
> betale for at få bilen synet mange gange.

Må undersøges hvis min kommende bil ikke har træk.

> Min kollega sparede i alt fald adskillige tusinde på at få monteret et
> Westfalia træk på sin Audi.
> Og enhver bil på de danske veje, bør vel altid være klar til at klare et
> syn i stiv arm...

jow, når bare man lige får klippet remmen til kompressoren og afmonteret
xenon lyset
og fjerne sikringen til hornet der spiller "river kwai"...

--
Tom