On 10 Aug., 08:08, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:eb980fe5-bfbd-4045-b5ba-0bbead9f028e@d4g2000vbm.googlegroups.com...
> On 9 Aug., 09:28, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
>
>
>
>
> > "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i
> > meddelelsennews:272f1100-78c7-40ce-908e-b4ba3a063d51@q14g2000vbi.googlegroups.com...
> > On 7 Aug., 20:45, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
>
> > > "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i
> > > meddelelsennews:4a7c5b07$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > > > ...man venter iflg. svenske medier kun på Fords tilsagn:
> > > >
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2009%5c08%5c06...
>
> > > > --
> > > >
http://www.saabklub.dk/
>
> > > Tjah - det kunne da være kinesernes vej til at lære om sikkerhed. Til
> > > gengæld er det mere tvivlsomt, hvad Volvo vil få ud af det på sigt.....
>
> > Overlevelse ??
>
> > Leo
> > ____________________________________________________________
>
> > Mjah - måske - men som hvad? Geely-kopier med Volvo-logo - eller får de
> > mon
> > lov til at udvikle selv? Egenudvikling og -produktion er næppe rentabelt -
> > så det er nok mere sandsynligt med den første mulighed....
>
> Tata i Indien har købt Jaguar og Landrover for nogen tid siden. Det
> har da bestemt ikke sat tingene i stå eller givet os en lille potte
> med et kattedyr på fronten. Derimod har de lige præsenteret en ny XJ
> (som faktisk ikke bare er en nyfortolkning af XJ-designet fra 68), og
> de dropper nu X-typen, fordi den ikke er eksklusiv nok.
>
> Det kunne tænkes Geely ønskede noget godt ud af købet og ikke bare at
> køre mærket i sænk. Det vælger jeg at tro på...
>
> Leo
>
> _________________________________________________________________
>
> XJ var udviklet næsten færdig, da Tata købte Jaguar. Lad os se om nogle
> år....
>
> Men vi har da lov til at håbe
Ja, jeg ved godt at man ikke udvikler en ny bil på et år, men Tata har
da i det mindste ikke rystet på hånden mht valg af design i den
periode de har haft kontrollen. Mht tekniske løsninger kan kun tiden
vise om der i lig i lasten, men på den front er Jaguarkunderne nok
ligesom dem der køber Alfa eller VW, selv store fejl accepteres som
sjæl og charme...
Leo