Midlertidigt fjerne nakkestøtte
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 06-08-09 10:20

Forsædebeklædningen på min Fiat Punto 60 (1994) er totalt nedslidt og det
midlertidige stofovertræk har sandt for dyden også kendt bedre dage !

Faldt derfor for et rimeligt flot sort læderforsædebetræk fra Lidl med
indbygget airbag (forstå det hvem der kan...) til 399 kr..

Men betrækket består af 3 dele, og for at trække "den lodrette del" nedover
ryglænet, må man nødvndigvis fjerne nakkestøtten (der er ikke hul til
nakkestøtten i "den lodrette del"), men jeg kan kun trække nakkestøtten op
til dens maximumhøjde. Skal jeg bare bruge vold og hive til, eller hvordan
gør jeg for at fjerne nakkestøtten midlertidigt ?

Mh.

/P.

Fra : Martin Bjerre

Dato : 06-08-09 11:13

"En Hr. Hvemsomhelst" <x@x.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
> nakkestøtten op til dens maximumhøjde. Skal jeg bare bruge vold og hive
> til, eller hvordan gør jeg for at fjerne nakkestøtten midlertidigt ?

Et sædebetræk med indbygget airbag ???
Du tror ikke det er "beregnet for sideairbag" ?

Martin

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 06-08-09 11:57

> Et sædebetræk med indbygget airbag ???
> Du tror ikke det er "beregnet for sideairbag" ?

En nærlæsning af æsken afslører du har ret !!

Fra : oz3bto

Dato : 06-08-09 12:07

> En nærlæsning af æsken afslører du har ret !!

Hemligheden er at syningen er svagere der hvor airbags normalt ville komme
ud

Købte selv et sæt for et års tid siden .. Holdte i 2 mdr så sprækkede de

Hvis der sidder en knap man skal trykke på for at få nakkestøtten ned igen
så skal denne trykkes ind også kan nakkestøtten trækkes af .. Sådan har det
ihvertfald vret i de biler jeg har kørt bla Ford Nissan Opel og VW

Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 06-08-09 12:33

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i > Hvis der sidder en knap man skal trykke på
for at få nakkestøtten ned igen
> så skal denne trykkes ind også kan nakkestøtten trækkes af .. Sådan har
> det ihvertfald vret i de biler jeg har kørt bla Ford Nissan Opel og VW

Ak... Ingen knap...

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-08-09 16:45

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i > Hvis der sidder en knap man skal trykke på
> for at få nakkestøtten ned igen
>
> Ak... Ingen knap...

Drej de plasticdutter nakkestøtten glider i en kvart/halv omgang. Så smutter
de lige op. Det er logisk når du ser på den efter den er afmonteret. :)

- Martin