Dobbeltvirkende inertiretraktor virker ikk~
Fra : JunkMail

Dato : 03-08-09 13:48

Bilen skal til omsyn, grundet en sele ikke virker som den skal -
dobbeltvirkende inertiretraktor defekt
Synsmanden sagde det kunne være snavs eller undervognsbeskyttelsen der
forhindrede en kugle i at løbe frit, men er det noget man selv kan
checke/ordne på en Golf IV?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-08-09 14:17

Hej!

JunkMail wrote:

> [...]
> Synsmanden sagde det kunne være snavs eller undervognsbeskyttelsen der
> forhindrede en kugle i at løbe frit, men er det noget man selv kan

Du kan sagtens checke det selv. Under opbremsning skal selen låse, så
den ikke kan rulles ud, selvom du trækker stille og roligt.
Ydermere skal den selvføgelig også låse når du trækker _til_, men det er
ikke nok i sig selv.
Det kan iøvrigt meget vel være hulrumsbeskyttelse som har ødelagt den.
Eneste (rigtige) mulighed er udskiftning af selen. Men prøv bare at
skille selen ad og se hvad der sker ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-09 07:28

"JunkMail" <junk@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Synsmanden sagde det kunne være snavs eller undervognsbeskyttelsen der
> forhindrede en kugle i at løbe frit, men er det noget man selv kan

Applus var så venlig at gøre mig opmærksom på at jeg havde tilsvarende fejl
på mine seler i min Golf IV. Jeg monterede nye seler og den flinke
Applusmand var så venlig at lade bilen passere igennem syn uden yderligere
anmærkninger.

Jeg kvitterede ved at boycotte Applus for yderligere syn af mine køretøjer i
fremtiden. Også pga. de pressemeddelelser Applus udsender med henblik på at
forøge størrelsen af deres pengekasse.

--
Per

Fra : Kent Nielsen

Dato : 04-08-09 22:25

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anmærkninger.
>
> Jeg kvitterede ved at boycotte Applus for yderligere syn af mine køretøjer

Ok fordi han gjorde det han skulle?

> Også pga. de pressemeddelelser Applus udsender med henblik på at forøge
> størrelsen af deres pengekasse.

Ja, det forstås

Kent Nielsen