Mazda 626 spørgsmål ?
Fra : HL

Dato : 01-08-09 08:45

Hej jeg har lige skiftet caliber og skiver i bag på min Mazda 626 GE model
92-97 men min håndbremse skal stadig trækkes langt op før den bremser og kan
da slet ikke blokere hjulene er der en måde at justere den på ? talte med en
mekaniker han mente de var selvjustrene ?

Mvh Henrik

Fra : alexbo

Dato : 01-08-09 10:07

"HL" skrev

> [...]
> kan da slet ikke blokere hjulene er der en måde at justere den på ? talte
> med en mekaniker han mente de var selvjustrene ?

Jeg er næsten sikker på at kablet justeres inde ved håndbremsegrebet, kablet
ender i et gevindstykke der går op langs grebet, man kan åbne manchetten og
stikke en lang 10 mm top ned og justere, men du skal være sikker på at
kablet ved caliberen går helt tilbage.

Gør det ikke det, så løsn inde i bilen få kablet helt tilbage, træde
nogle gange, køre en tur og først til sidst stramme inde i bilen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Helge Christiansen

Dato : 01-08-09 14:39

Hej. Fandt lige denne tråd om emnet på Mazda Style.

http://www.mazda-style.dk/forums/index.php?showtopic=9268

mvh. Helge

Fra : HL

Dato : 02-08-09 16:46

Tusinde tak for svarene det var lige noget jeg kunne bruge
Mvh.Henrik