bilbasen og menuer
Fra : Dal

Dato : 29-07-09 07:49

Når jeg vil kikke efter en gulplade bil til en helt almindelig privatmand,
som bare ikke har brug for bagsæderne, skal jeg så vælge : Varevogn + moms
eller varevogn momsfri, ???

/dal

Fra : PMH

Dato : 29-07-09 08:26

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som bare ikke har brug for bagsæderne, skal jeg så vælge : Varevogn + moms

Momsfri.

Fra : BikeManiac

Dato : 29-07-09 01:50

On 29 Jul., 08:48, "Dal" <f...@ogfidus.com> wrote:
> [...]
> som bare ikke har brug for bagsæderne, skal jeg så vælge : Varevogn + moms

Du skal vælge momsfri. Det er virkelige hamrende uintuitivt at man
skal vælge denne i rullegardinet. Det ville lette forståelsen 1000
gange hvis man skrev:

1. Varevogn incl moms
2. Varevogn excl moms

Lucas

Fra : Dal

Dato : 29-07-09 09:02

tak

"BikeManiac" <lucasjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Du skal vælge momsfri. Det er virkelige hamrende uintuitivt at man
skal vælge denne i rullegardinet. Det ville lette forståelsen 1000
gange hvis man skrev:

1. Varevogn incl moms
2. Varevogn excl moms

Lucas

Fra : Mogens

Dato : 29-07-09 16:31

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i meddelelsen

> tak

Jow men rådet er forkert. Det er jo ikke dig som køber, der skal sikre, at
momsen betales. Derfor kan du kigge på begge sites !
Min seneste private brugte varevogn blev fundet på siden for varevogne ex
moms - no problem :)

Fra : Anders Majland

Dato : 29-07-09 12:45

> Du skal vælge momsfri. Det er virkelige hamrende uintuitivt at man
> skal vælge denne i rullegardinet. Det ville lette forståelsen 1000
> [...]

Men som privat kan man nemt kigge efter begge dele - blot huske at der skal
lægges 25% moms på

Eneste grund til opdelingen er vel for erhverslivet der ikke kan trække
momsen fra igen hvis den først har været igennem hænderne på en privat.

På sites som bilbasen ville det være nemmere for køberne hvis man blot kunne
markere at man ville købe som privatmand og der så automatisk blev lagt moms
på priserne på de biler hvor det skal til ...

Fra : Jesper

Dato : 29-07-09 21:07

> Men som privat kan man nemt kigge efter begge dele - blot huske at der
> skal lægges 25% moms på

Er det egentlig bare prisen + 25% eller er det ikke så simpelt? Noget siger
mig, at det ikke "bare" er den angivne pris + 25%. Er der noget om det?

Jesper

Fra : alexbo

Dato : 29-07-09 10:12

"Dal" skrev

> Når jeg vil kikke efter en gulplade bil til en helt almindelig privatmand,
> som bare ikke har brug for bagsæderne, skal jeg så vælge : Varevogn + moms
> eller varevogn momsfri, ???

Begge.
En privat kan bruge begge dele, et firma der vil fradrage momsen kan kun
bruge + moms.

mvh
Alex Christensen