Tændingsproblemer på Renault
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-07-09 14:25

Hej

Den nyeligt købte Renault Megane Scenic er begyndt at gå underligt
indimellem. Det er ikke periodisk og i starten troede jeg det var
filteret i benzinpumpen der var tilstoppet, da det syntes kun at opstå
når tanken var under halv fuld. Men nu gør den det regelmæssigt.

Problemet er at det lyder og mærkes som om den kun kører på 2-3
cylindre og går i stå ved tomgang, men det er ikke altid den gør det,
nogle ture kører den fint og andre ture er et rent helvede. Jeg har
haft benzinpumpen oppe og renset filteren i bunden af pumpen uden
held, så er der skiftet tændrør og de var fint våde og ingen sod, så
det er heller ikke det. Hvis der er et mønster syntes jeg den kan være
det tit opstår ved acc. eller tomgang.

Jeg regner med at den skal forbi Bosch Car Service imorgen hvis de har
tid, men er der nogle der har en ide til hvad det kan være eller har
oplevet noget lign. Min umiddelbare tanke er det er styringen af
indsprøjtningen eller noget lign. der er defekt.

Stef
Renault Megane Scenic 1,6
106 1,5D

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-09 22:28

Stefan Jacobsen skriver:

> [...]
> filteret i benzinpumpen der var tilstoppet, da det syntes kun at opstå
> når tanken var under halv fuld. Men nu gør den det regelmæssigt.

Hjælper det at løsne tankdækslet?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-07-09 23:00

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Tændspoler, de sidder svjh monteret oven på ventildækslet, de vil gerne fise
af....

Kent Nielsen

Fra : Geert Lissau

Dato : 29-07-09 05:53

Hej Stefan

Jeg købte i 1996 en Mégane 2.0 RT, den fik efter 200.000 problemer med
tændingen - periodevis - og det viste sig at være en eller flere af de 4
tændspoler,der var upålidelige.

Efter udskiftning - af alle 4 - gik den som endrøm igen. Håber du får nytte
af dette svar

Med venlig hilsen / Best regards

Geert Lissau

Fra : Karina Rodbjerg Jaco~

Dato : 29-07-09 01:14

Nej det er checket.

Stefan

Fra : Karina Rodbjerg Jaco~

Dato : 29-07-09 01:15

On Jul 29, 6:53 am, "Geert Lissau" <g_...@mail.dk> wrote:
> [...]
> tændspoler,der var upålidelige.
>
> Efter udskiftning - af alle 4 - gik den som endrøm igen. Håber du får nytte

Ok, det går jeg efter, tænkte også det var noget i de stil.

stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 02-08-09 08:39

Hej

Nye tændspoler og dyret kører upåklageligt igen

Stefan