Dækonline
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-09 19:04

Jeg købte mig 4 dæk på www.daekonline.dk for nogle måneder siden - nu skulle
de så pludselig monteres.

Jeg endte med at ringe til minimum 20 dækskiftere anbefalet af samme
internetside. Ingen havde tid her og nu, flere stod i udlandet - det er
nogle små forhandlere de har fundet sig. Priserne på 100 kr. pr. dæk plus 10
kr. for at smide de gamle dæk væk plus 30 kr. i tillæg fra alufælge var det
billigste jeg kunne finde.

Desperationen drev mig til det meget lokale værksted i det område jeg netop
er flyttet til. I stedet for 4 * (100+10+30) kom jeg af med 375.

Så kunne jeg lære det til næste gang.

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 28-07-09 19:08

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg købte mig 4 dæk på www.daekonline.dk
> Desperationen drev mig til det meget lokale værksted i det område jeg
> netop er flyttet til. I stedet for 4 * (100+10+30) kom jeg af med 375.
> Så kunne jeg lære det til næste gang.

Jég køber dækkene samme sted på nettet, men igennem een af de handlere,
daekonline har aftale med (jeg mailer størrelsen på dækkene inkl.
prisforslag, og så bestiller han hos daekonline efterfølgende). Når dækkene
er ankommet, ringer han til mig - så er der nemlig ingen problemer med noget
som helst, Per...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-09 19:47

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> prisforslag, og så bestiller han hos daekonline efterfølgende). Når
> dækkene er ankommet, ringer han til mig - så er der nemlig ingen problemer

Bortset fra prisen på omskiftningen - og at man ikke lige kan slide de
sidste tiende dele milimeter af dækkene, så pengene passer :) Jeg havde
dækkene liggende 2-3 måneder før de gamle var "tilpasse" til at blive
skiftet...

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 28-07-09 20:29

> [...]
> sidste tiende dele milimeter af dækkene, så pengene passer :) Jeg havde
> dækkene liggende 2-3 måneder før de gamle var "tilpasse" til at blive

Jeg tog en forlænget ferie til Tyskland, hvorefter de sidste 4 mm dæk var
slidt væk og nye kunne monteres - inden ferien...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-07-09 21:46

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tog en forlænget ferie til Tyskland, hvorefter de sidste 4 mm dæk var
> slidt væk og nye kunne monteres - inden ferien...

Jeg tog en tur til Italien - men jeg kørte pænt :)

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 00:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> sidste tiende dele milimeter af dækkene, så pengene passer :) Jeg
> havde dækkene liggende 2-3 måneder før de gamle var "tilpasse" til at

Havde du ventet til nu for nyligt, var der extra 5% hos Daekonline. :

Så meget for rettidig omhu....

--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-09 05:44

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Havde du ventet til nu for nyligt, var der extra 5% hos Daekonline. :
>
> Så meget for rettidig omhu....

Jeg købte en 3 uger før de indførte den rabat :(

--
Per

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-09 07:12

> Jeg købte en 3 uger før de indførte den rabat :(

Jeg købte ind ...

Jeg må gå i seng før jeg begynder at skrive på nettet :)

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 16:20

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg købte ind ...
>
> Jeg må gå i seng før jeg begynder at skrive på nettet :)

Forstod dig udmærket. News er ikke et vigtigt nok forum til at lægge alle
skrive- og stavekræfter i.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 16:19

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg købte en 3 uger før de indførte den rabat :(

Håber ikke det var 19" 2K pr stk dæk?
--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-09 17:17

> Håber ikke det var 19" 2K pr stk dæk?

Det var de bedste dæk til prisen :) Mekanikeren sagde han aldrig havde set
så´en nogle runde dæk ...

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-07-09 23:01

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Det var de bedste dæk til prisen :) Mekanikeren sagde han aldrig
> havde set så´en nogle runde dæk ...

Tør man spørge om hvilke? Kender en medskribent der tilsyneladende er meget
uheldig med "ikke-runde" dæk.

--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-09 09:11

> Tør man spørge om hvilke? Kender en medskribent der tilsyneladende er
> meget uheldig med "ikke-runde" dæk.

Star Performer UHP 225/40 ZR18 92V XL (So)

--
Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-08-09 23:41

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Star Performer UHP 225/40 ZR18 92V XL (So)

Ok ... Jeg er lidt skeptisk overfor dæk som enten ADAC eller andre siger god
for.

--
/Frank

Fra : Benny

Dato : 04-08-09 00:39

On 30 Jul., 00:01, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> [...]

Talte i aftes med en bekendt jeg møder 2-3 gange om året. Han er
færdig med daekonline.

Han købte nogle Contact som han satte under TDI Transporteren.

Efter 5 -10000 km var de alle blevet 3-4-5 kantet. daekonline mente at
det var hans nye Transporter der var deffekt, så de blev aldrig enig
om det.

Benny

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-08-09 16:46

Benny wrote:

> [...]
>
> Efter 5 -10000 km var de alle blevet 3-4-5 kantet. daekonline mente at
> det var hans nye Transporter der var deffekt, så de blev aldrig enig

Et er sikkert. En Transpeter er notorisk kendt for at være hårde ved
dækkene.

Regn med mindst loadindex 98 eller derover.

--
/Frank