Ny radio i Opel Astra H
Fra : Kragelund

Dato : 25-07-09 21:39

Hej Gruppe,

Jeg har købt mig en Opel Astra i den nye ecoflex-sparegris udgave. Den
kommer dog med en ret kedelig radio, som jeg godt kunne tænke mig at gøre
noget ved.

Som altid er det jo et problem i en bil med knapper på rattet og displays
her og der

Det er plads til at installere en 2-DIN radio, men er der der en af gruppens
ærværdige medlemmer, der har et bud på følgende:

- Hvad sker der med displayet i midterkonsollen?
- Hvad sker der med kørecomputeren? Jeg har en slem mistanke om at den er
integreret i radioen.
- Radiostyringen på rattet får jeg garanteret også problemer med - findes
der en løsning?

Kender I til en radio som kan håndtere ovenstående? Jeg ville jo gerne
skifte standard radioen ud, så jeg kan få bla. ipodstyring og bluetooth.

Og nu ved jeg godt hvad I alle tænker: Nej, jeg købte det ikke som ekstra
udstyr, da Opel ikke leverede en radio som kunne det jeg gerne ville... selv
ikke den dyreste som kostede små 40.000 ekstra.

På forhånd tak,

Jakob

----

2009 Opel Astra Wagon 1,7 CDTI Ecoflex

Fra : MVJ

Dato : 26-07-09 11:11

> [...]
>
> Det er plads til at installere en 2-DIN radio, men er der der en af
> gruppens ærværdige medlemmer, der har et bud på følgende:

I min Suzuki Grand Vitara fik jeg den originale radio/cd-afspiller udskiftet
med en Kenwood DNX 7200 2-DIN radio/navi. Knapperne på rattet virker fint
sammen den nye radio/navi. I mit tilfælde er kørecomputer en særskilt ting,
så hvordan det lige er på en Astra, ved jeg ikke.

Mogens

Fra : Kragelund

Dato : 26-07-09 15:29

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> wrote in message

> [...]
> virker fint sammen den nye radio/navi. I mit tilfælde er kørecomputer en
> særskilt ting, så hvordan det lige er på en Astra, ved jeg ikke.

Hej,

Den ser da helt sikkert interessant ud! Det er dog spørgsmålet vedr. min
kørecomputer jeg grubler mest over. Jeg er ikke villig til at droppe
computeren, så inden jeg finder den 'rigtige' radio, er jeg nødt til at
finde ud af om det overhovedet kan lade sig gøre.

Er der nogen der kender til et forum hvor man kunne være heldig at støde på
et opel-elektronik-orakel¨?

På forhånd tak,

/Jakob

--

2009 Opel Astra Wagon 1,7 CDTI Ecoflex

Fra : Brian

Dato : 26-07-09 15:50

"Kragelund" <usenet@_REMOVE_kragelund.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen der kender til et forum hvor man kunne være heldig at støde
> på et opel-elektronik-orakel¨?

Mon ikke at du kan finde en på www.opelpower.dk, der har skiftet radio i sin
Astra ?

/Brian

Fra : Lund

Dato : 26-07-09 19:15

Hos din lokale Opel forhandler kan du også få et alternativ, nemlig en
Pioneer.

Derudovre skal bilen programmeres så det hele kan virke.