|
| Kedeligt for massa i dag. Fra : Anders Ecklon |
Dato : 25-07-09 20:42 |
| | |
Lars Peter Larsen (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Lars Peter Larsen |
Dato : 26-07-09 09:14 |
|
Anders Ecklon wrote:
> Se link:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=z0ltCJXSLuw
>
> Det må være en hver racerkørers skræk (med åbent cockpit).
- OG nu hvor det er kommet frem at Massa er langt værre tilredt end hvad
det fremgik af de første meldinger efter det uheld så lad os bede for at
han kommer sig.....
/Lars
| |
Newt Bridges (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Newt Bridges |
Dato : 26-07-09 18:19 |
|
On 2009-07-26 10:13:32 +0200, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> said:
> Anders Ecklon wrote:
>> Se link:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=z0ltCJXSLuw
>>
>> Det må være en hver racerkørers skræk (med åbent cockpit).
>
> - OG nu hvor det er kommet frem at Massa er langt værre tilredt end
> hvad det fremgik af de første meldinger efter det uheld så lad os bede
> for at han kommer sig.....
Det ser ikke godt ud
Jeg sætter dog min lid til lægevidenskaben fremfor en gud.
--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!
| |
Lars Peter Larsen (27-07-2009)
| Kommentar Fra : Lars Peter Larsen |
Dato : 27-07-09 06:54 |
|
Newt Bridges wrote:
> On 2009-07-26 10:13:32 +0200, Lars Peter Larsen
> <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> said:
>
>> Anders Ecklon wrote:
>>
>>> Se link:
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=z0ltCJXSLuw
>>>
>>> Det må være en hver racerkørers skræk (med åbent cockpit).
>>
>>
>> - OG nu hvor det er kommet frem at Massa er langt værre tilredt end
>> hvad det fremgik af de første meldinger efter det uheld så lad os bede
>> for at han kommer sig.....
>
>
> Det ser ikke godt ud
>
> Jeg sætter dog min lid til lægevidenskaben fremfor en gud.
- Og jeg sætter ligesom dig min lid til lægevidenskaben men derfor
skader de nu ikke at sende "positive tanker" i den retning.
/Lars
| |
Newt Bridges (28-07-2009)
| Kommentar Fra : Newt Bridges |
Dato : 28-07-09 09:56 |
|
On 2009-07-27 07:53:53 +0200, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> said:
>> Det ser ikke godt ud
>>
>> Jeg sætter dog min lid til lægevidenskaben fremfor en gud.
>
> - Og jeg sætter ligesom dig min lid til lægevidenskaben men derfor
> skader de nu ikke at sende "positive tanker" i den retning.
Slet ikke
Lyder dog til at han kommer sig.
I øvrigt bemærkede jeg lidt "statistikfusk" i TV2 Nyhederne. De sagde
at der var 45 der var døde i Formel 1 siden 1950. Men i betragtning af,
at vi skal tilbage til Ayrton Senna i '94 siden der sidst var en der
omkom, så har dødsfallene vist været ujævnt fordelt.
Tror bare TV2 sagde det med 45 døde, for at skabe lidt drama. Når man
ser på WP har de fordelt sig således (tallet går ikke op med 45,
hmmm...)
50erne: 13
60erne: 13
70erne: 11
80erne: 4
90erne: 2
00erne: 0
Så ud fra den betragtning er det blevet markant mere sikkert at køre Formel 1.
--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!
| |
Per Beer Hansen (28-07-2009)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 28-07-09 18:54 |
|
"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
news:2009072810555775249-nospam@invalidinvalid...
>
> I øvrigt bemærkede jeg lidt "statistikfusk" i TV2 Nyhederne. De sagde at
> der var 45 der var døde i Formel 1 siden 1950. Men i betragtning af, at vi
> skal tilbage til Ayrton Senna i '94 siden der sidst var en der omkom, så
> har dødsfallene vist været ujævnt fordelt.
>
> Tror bare TV2 sagde det med 45 døde, for at skabe lidt drama. Når man ser
> på WP har de fordelt sig således (tallet går ikke op med 45, hmmm...)
>
> 50erne: 13
> 60erne: 13
> 70erne: 11
> 80erne: 4
> 90erne: 2
> 00erne: 0
>
Jeg går ud fra, at det kun er selve kørerne du/de(TV2) mener.
I så fald har der "kun" været 24 dødsulykker i Formel 1 siden starten i
1950.
De fordeler sig således:
50'erne: 4
60'erne: 8
70'erne: 8
80'erne: 2
90'erne: 2
00'erne: 0
Denne liste gælder kun kørere som er omkommet ifm et GP
(tidstagning/træning/kval/løb).
Iøvrigt sagde de på TV3 Puls, at det var første gang at en kører havde fået
et fremmedlegeme i hovedet under kørslen.
Det er dog sket flere gange og 2 gange med dødelig udgang.
19. Juni 1960, Spa Francorchamps: Alan Stacey fik en fugl i hovedet under
træningen og blev dræbt.
Og den nok mest kendte skete den 5. Marts 1977, hvor Tom Pryce fik en
pulver/skumslukker i hovedet, under løbet på Kyalami, da en lidt for ivrig
official forsøgte at krydse banen.
Men hvis man skal tælle alle dødsofre med, altså dem der f.eks. er blevet
ramt af vognene der er røget af banen eller lign., så bliver listen noget
længere.
Iøvrigt godt at se, at Massa har det væsentligt bedre.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f
| |
Lars Knudsen (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 26-07-09 09:50 |
|
On Sun, 26 Jul 2009 10:13:32 +0200, Lars Peter Larsen wrote:
>> Det må være en hver racerkørers skræk (med åbent cockpit).
>
> - OG nu hvor det er kommet frem at Massa er langt værre tilredt end hvad
> det fremgik af de første meldinger efter det uheld så lad os bede for at
> han kommer sig.....
Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld - og blev
bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte dækkene, samt
havde hjelmen på under hele redningen.
/lars
| |
Klaus G. (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 26-07-09 11:10 |
|
> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld - og
> blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte
> dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Mogens (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-07-09 12:54 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a6c2b6a$0$48233$14726298@news.sunsite.dk...
> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
Nej, han var blot omtumlet.
Kranibrud mv. og er nu efter operation inat lagt i respirator !
| |
Rasmus Lauritsen (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 26-07-09 13:37 |
|
Klaus G. skrev:
>> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld - og
>> blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte
>> dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
Tjaa, han gav også fuld gas på samme tid. Det virker meget underligt.
Jeg håber at han kommer sig, og kommer tilbage i F1.
| |
Karsten Andersen (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 26-07-09 16:09 |
|
Sun, 26 Jul 2009 14:37:21 +0200, skrev Rasmus Lauritsen, på 8 linier,
i <4a6c4e01$0$48244$14726298@news.sunsite.dk>, :
>Klaus G. skrev:
>>> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld - og
>>> blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte
>>> dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
>
>Tjaa, han gav også fuld gas på samme tid. Det virker meget underligt.
+ motoren stoppede ikke engang.
Den kørte vidre med 18K omdr. efter væggen.
>Jeg håber at han kommer sig, og kommer tilbage i F1.
Ja det håber vi nok alle.
--
MVH Karsten
Horsens
| |
Martin Vollert (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 26-07-09 16:29 |
|
Karsten Andersen havde fået den ide at fortælle:
> Sun, 26 Jul 2009 14:37:21 +0200, skrev Rasmus Lauritsen, på 8 linier,
> i <4a6c4e01$0$48244$14726298@news.sunsite.dk>, :
>
>> Klaus G. skrev:
>>>> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld -
>>>> og blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte
>>>> dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
>>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT
>>> væk?
>>
>> Tjaa, han gav også fuld gas på samme tid. Det virker meget underligt.
>
>
> + motoren stoppede ikke engang.
> Den kørte vidre med 18K omdr. efter væggen.
Jeg kunne godt se at grafikken viste at en grønne bar viste fuld gas, men
det lød nu ikke sådan da bilen holdte i væggen ??
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
| |
Armand (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-07-09 17:54 |
|
Karsten Andersen skrev:
> Sun, 26 Jul 2009 14:37:21 +0200, skrev Rasmus Lauritsen, på 8 linier,
> i <4a6c4e01$0$48244$14726298@news.sunsite.dk>, :
>
>> Klaus G. skrev:
>>>> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld - og
>>>> blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han ramte
>>>> dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
>>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
>> Tjaa, han gav også fuld gas på samme tid. Det virker meget underligt.
>
>
> + motoren stoppede ikke engang.
> Den kørte vidre med 18K omdr. efter væggen.
>
På et af de tidlige clip's (som efter sigende er fjernet) hører man
tydeligt at motoromdrejningerne falder, og jeg studsede over at det
lyder som at der endda blev gearet ned lige omkring den sidste kurb!
--
Armand.
| |
Martin Vollert (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 26-07-09 18:04 |
|
Armand havde fået den ide at fortælle:
> Karsten Andersen skrev:
>> Sun, 26 Jul 2009 14:37:21 +0200, skrev Rasmus Lauritsen, på 8 linier,
>> i <4a6c4e01$0$48244$14726298@news.sunsite.dk>, :
>>
>>> Klaus G. skrev:
>>>>> Bestemt, jeg fik et hurtigt flashback til sidste weekends uheld -
>>>>> og blev bekymret da jeg kunne se han var bevidstløs inden han
>>>>> ramte dækkene, samt havde hjelmen på under hele redningen.
>>>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT
>>>> væk?
>>> Tjaa, han gav også fuld gas på samme tid. Det virker meget
>>> underligt.
>>
>>
>> + motoren stoppede ikke engang.
>> Den kørte vidre med 18K omdr. efter væggen.
>>
> På et af de tidlige clip's (som efter sigende er fjernet) hører man
> tydeligt at motoromdrejningerne falder, og jeg studsede over at det
> lyder som at der endda blev gearet ned lige omkring den sidste kurb!
Har lige set det igen, og for mig ser det faktisk ud som om han bliver slået
bevistløs da fjederen rammer ham og bilen acc vidre, men da han rammer
kurben og køre over græsset vågner han igen og begynder at bremse for
derefter at blive slået ud igen da han rammer dækvæggen, man ser jo også
tydeligt at den røde bar der viser bremsen i grafikken lyser op lige indtil
han holder stille i dækvæggen, man høre også som du siger at motoren falder
i lyd mens der bremses.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
...
| |
Klaus G. (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 26-07-09 22:43 |
|
> man ser jo også tydeligt at den røde bar der viser bremsen
> i grafikken lyser op lige indtil han holder stille i dækvæggen, man
> høre også som du siger at motoren falder i lyd mens der bremses.
Hvis man kigger på hjulene, så vil man opdage at de blokere en hel del også.
--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
| |
Allan F (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 26-07-09 15:37 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a6c2b6a$0$48233$14726298@news.sunsite.dk...
> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
>
Ja, det tror jeg - han har nok refleksmæssigt strukket begge ben. Han prøver
jo ikke at styre overhovedet. En naturlig reaktion ville nok også være at
slippe rattet med i hvert fald venstre hånd og tage sig til hovedet. Der er
simpelthen ikke nogen der kører bilen efter han bliver ramt. Læg også mærke
til hans tommelfingre. Hvis man ved, at man er ved at køre galt, og er en
topprofessionel racerkører, så vil man tage tommelfingrene udenfor rattet,
for ikke at få dem revet bagover når man rammer. Den ene tommel smutter af
et par meter før han rammer barrieren, men kig nøje efter når han ryger over
curben på indersiden af svinget - hans hænder er helt slappe.
I F1 bruger de højre fod til speeder og venstre til bremse.
| |
Allan F (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 26-07-09 15:41 |
|
"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:d5f76$4a6c6a1e$55da9a39$13536@news.galnet.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a6c2b6a$0$48233$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT væk?
>>
>
>
> Ja, det tror jeg - han har nok refleksmæssigt strukket begge ben. Han
> prøver jo ikke at styre overhovedet. En naturlig reaktion ville nok også
> være at slippe rattet med i hvert fald venstre hånd og tage sig til
> hovedet. Der er simpelthen ikke nogen der kører bilen efter han bliver
> ramt. Læg også mærke til hans tommelfingre. Hvis man ved, at man er ved at
> køre galt, og er en topprofessionel racerkører, så vil man tage
> tommelfingrene udenfor rattet, for ikke at få dem revet bagover når man
> rammer. Den ene tommel smutter af et par meter før han rammer barrieren,
> men kig nøje efter når han ryger over curben på indersiden af svinget -
> hans hænder er helt slappe.
>
> I F1 bruger de højre fod til speeder og venstre til bremse.
>
Læg også mærke til hans hoved - det hænger forover, sikkert kun holdt
tilbage af HANS. Han er helt sikkert bevidstløs fra han bliver ramt af
fjederen til efter han er stoppet.
| |
Martin Vollert (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 26-07-09 16:27 |
|
Allan F havde fået den ide at fortælle:
>>> Men han var stadig i stand til at bremse... Så har han været HELT
>>> væk?
>>
>>
>> Ja, det tror jeg - han har nok refleksmæssigt strukket begge ben. Han
>> prøver jo ikke at styre overhovedet. En naturlig reaktion ville nok
>> også være at slippe rattet med i hvert fald venstre hånd og tage sig
>> til hovedet. Der er simpelthen ikke nogen der kører bilen efter han
>> bliver ramt. Læg også mærke til hans tommelfingre. Hvis man ved, at
>> man er ved at køre galt, og er en topprofessionel racerkører, så vil
>> man tage tommelfingrene udenfor rattet, for ikke at få dem revet
>> bagover når man rammer. Den ene tommel smutter af et par meter før
>> han rammer barrieren, men kig nøje efter når han ryger over curben
>> på indersiden af svinget - hans hænder er helt slappe.
>>
>> I F1 bruger de højre fod til speeder og venstre til bremse.
>>
>
> Læg også mærke til hans hoved - det hænger forover, sikkert kun holdt
> tilbage af HANS. Han er helt sikkert bevidstløs fra han bliver ramt af
> fjederen til efter han er stoppet.
Øhh nu så jeg det altså også mange gange på RTL, og jeg er så ret sikker på
han har været ved bevisthed, men måske meget omtumlet, og derfor får han
ikke sine hænder væk fra rattet, desuden er en F-1 bremse er altså ikke bare
en som du styrer på blokerings grænsen som det blev gjort i dette tilfælde,
derudover skal trykket på sådan en F-1 bremse altså være ret højt og jeg
tror ikke du trykker 80-85kg hvis du er bevistløs.
Men eller er det som også ret ligegyldig, bare han snart bliver frisk og
klar igen det er det vigtigste.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
| |
N/A (26-07-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-07-09 11:10 |
|
| |
Ukendt (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-07-09 13:02 |
| | |
Mogens (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 26-07-09 13:35 |
|
<Allan M> skrev i meddelelsen
news:4a6c45ab$0$48246$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der andre end mig der får at vide at jeg ikke kan se klippet pga.
> copyrightrestriktioner ?
Jep - også her.
F1 associationen ønsker selv at destribuere "F1-film"
| |
Rasmus Lauritsen (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 26-07-09 13:35 |
| | |
Klaus G. (26-07-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 26-07-09 13:55 |
| | |
|
|