Problemer med varmeblæser
Fra : Per Christiansen

Dato : 25-07-09 08:56

Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998, den
køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
5-10sekunder.

Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er det
mun blæseren der er brændt sammen.

Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.

Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.

Fra : Tom

Dato : 27-07-09 17:27

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
>
> Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.

hmmm, jeg ville tippe fejlen til at ligge i en dårlig stelforbindelse. Det
passer meget godt med at når ventilatoren skal bruge meget strøm, så opstår
den dårlige forbindelse.
......så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra
ventilatoren.

--
Tom

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-07-09 07:50

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> opstår den dårlige forbindelse.
> .....så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra

Jeg har fundet fejlen, det var tændings låsen der skulle smøres bundstykket
ville ikke dreje med.

Men nu mangler de første 3 hastiheder men den fjere virkerfint med fyld
kræft, har fået af vide det måske er modstanden der er gået.

Fra : Tom

Dato : 28-07-09 07:55

> [...]
>
> Men nu mangler de første 3 hastiheder men den fjere virkerfint med fyld
> kræft, har fået af vide det måske er modstanden der er gået.

Jep, det lyder meget sandsynligt, de modstande har det med at "gå" i mange
biler

--
Tom

Fra : Per Christiansen

Dato : 28-07-09 08:58

> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, det lyder meget sandsynligt, de modstande har det med at "gå" i mange
> [...]

Ok og tak