chip tuning af Ford Galaxy
Fra : no-one

Dato : 23-07-09 11:34

Hej

Jeg overvejer at peppe min ford Galaxy lidt op, og på ebay er det jo
nemt, hurtigt og billigt.

Der er dog flere modeller der alle skriver de hæver fra 90 til ca. 120 hk.

Der er denne til 53 euro
http://cgi.ebay.de/Tuning-Chip-Box-fuer-Ford-Galaxy-TDI-66-81-KW-30PS_W0QQitemZ260450364745QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3ca40d2d49&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|293%3A1|294%3A50

Denne til 20 euro
http://cgi.ebay.de/Chip-Tuning-Box-Ford-Galaxy-1-9-TDI-90-115-und-130PS_W0QQitemZ220445404707QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item335391ee23&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1229|293%3A1|294%3A50

og så nogle der er meget dyre, hvad skal man vælge ?

Nogen der har nogle erfaringer ?

/H

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 23-07-09 07:01

On 23 Jul., 12:33, no-one <no...@none.none> wrote:

> og så nogle der er meget dyre, hvad skal man vælge ?

Lade være. De bokse der kan ikke få 30 HK ekstra ud af din 890 HK
motor, med mindre at du vil sortlægge vejen bag dig hver gang du
træder på speederen.

1: køb en bil med større motor.

2: få den ODB tunet i stedet.

Klaus

Fra : Bo :o\)

Dato : 23-07-09 17:49

KLIP
2: få den ODB tunet i stedet.

Klaus
KLIP

Kan kun være enig med Klaus få en OBD tuning eller lad helt være. Og skal
det absolut være en boks så køb en med noget support på.

Og hvis din turbolader har mange kilometer på bagen skal du nok også lægge
lidt penge til side til sådan en en gang i fremtiden

Bo

Fra : NHF

Dato : 23-07-09 15:02

Hej

Jeg har en VW Sharan TDI (66KW årg. 2002) med en justerbar chiptuning. Jeg
kan mærke markant virkning af denne, dog tog det noget tid at justere den
korrekt ind. Som Klaus rigtigt nok skriver, hvis den er fejljusteret, så
kommer der sort røg bag ud, og du får en dårlig diesel økonomi. Jeg har rent
faktisk hentet 1 km/l med denne chiptuning (kører jævnligt fra Århus til
København og retur med samme fart med pilot), og sidste to gange jeg har
været til syn har jeg ikke afmonteret chippen, og synsmanden roste
udstødningsgassen. Jeg ved ikke om jeg har været heldig, men min chip har
virket godt.

NHF, Århus

Fra : Henrik Andresen

Dato : 24-07-09 11:40

Kan man justere den ind med en co2-måler mon ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 15:11

Henrik Andresen skriver:

> Kan man justere den ind med en co2-måler mon ?

Nej, Du kan for eksempel ikke måle forurening med en Co2 måler

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-09 22:06

"no-one" <noone@none.none> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Jeg overvejer at peppe min ford Galaxy lidt op, og på ebay er det jo nemt,
> hurtigt og billigt.
>
> og så nogle der er meget dyre, hvad skal man vælge ?

Kontakt evt. Thomas Landberg. Manden er dygtig, ligesom du får 14 dage til
at prøve det i, inden du beslutter dig:
http://www.bokstuning.dk/

--
http://www.saabklub.dk/