Hvorfor udfordre en MC til kapløb ?
Fra : Per

Dato : 22-07-09 17:50

Hej ng !

Jeg ser jævnligt i trafikken at biler udfordrer mc´ere til at køre om kap.

Hvorfor gider en bilchaufføren egentlig det ? Han har jo tabt på forhånd !

Ingen biler er hurtigere end en motorcykel i optræk (ok - måske en Bugatti
Veyron) - men det er alm. biler der måske er lidt småtunede, som udfordrer.
De er da helt til grin. Hvad kan de overhovedet ?

Selv gulplade biler - ja du læste rigtigt gulpladebiler - Varevogne som fx.
Seat Altea osv.- har jeg set udfordre motorcyklister - hallo !! Varevogne,
smag lige på ordet.
En helt alm. Suzuki GS500 klarer distancen 0-100 på omkring 5,5 sek - og
alle moderne sportcykler ligger på omkring 3,0 sekunder i den diciplin.

Så hvorfor er der så mange billister (unge smarte fyre) der tror de kan køre
fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om forsøg på at
køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre" mc´isten.

mvh. Per

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 18:10

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor gider en bilchaufføren egentlig det ? Han har jo tabt på forhånd !

Er du sikker på at han har det?

> Ingen biler er hurtigere end en motorcykel i optræk (ok - måske en Bugatti
> Veyron) - men det er alm. biler der måske er lidt småtunede, som
> udfordrer. De er da helt til grin. Hvad kan de overhovedet ?

Nå! Sidste sommer kom jeg til at holde bag en Porshe 911 Turbo og en
motorcykel. De nikkede kort til hinanden, og gav den armen, da det blev
grønt. De nåede næste lyskryds samtidigt. Og nej, det var ikke nogen lille
maskine (motorcykel)...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Fynbo

Dato : 22-07-09 18:43

> [...]
> grønt. De nåede næste lyskryds samtidigt. Og nej, det var ikke nogen lille

Og du kunne følge med på din PGO HOT eller hvad??

Blæst!!!!!

Fynbo

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 19:43

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og du kunne følge med på din PGO HOT eller hvad??

Nej, men der var frit udsyn hele vejen, som går opad...

> Blæst!!!!!

Underlig kommentar...

Fra : Fynbo

Dato : 23-07-09 03:43

> "Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, men der var frit udsyn hele vejen, som går opad...

> Underlig kommentar...

Beklager.

Mener det er BLÆST og køre ræs på off. vej.

Fynbo

Fra : Fynbo

Dato : 23-07-09 03:51

> "Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej, men der var frit udsyn hele vejen, som går opad...

> Underlig kommentar...

http://ekstrabladet.dk/112/article1197599.ece

Fynbo

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-07-09 06:26

On Thu, 23 Jul 2009 04:51:08 +0200, "Fynbo" <clanusa@gmail.com> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/112/article1197599.ece

Politiet har lige udtalt på TV2 News at der ikke er belæg for at tro
de havde kørt ræs ?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 23-07-09 07:02

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> skrev i meddelelsen

> Politiet har lige udtalt på TV2 News at der ikke er belæg for at tro
> de havde kørt ræs ?

Vidner har til Ekstrabladet sagt der blev kørt ræs. Hvem der har ret er nok
ikke til at sige. Men da bilerne blev helt smadret, har de næppe kun kørt 50
km/t
Hilsen Matthias

Fra : John Sahl

Dato : 22-07-09 19:18

Henrik B. wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Er du sikker på at han har det?

Selvfølgelig er der en del MC'er der er ret hurtige, men jeg har da drillet
en del i min lille Uno og vi ser det jo igen og igen til lovlige gaderace at
MC'erne ikke nødvendigvis er de hurtigste.

> [...]
> motorcykel. De nikkede kort til hinanden, og gav den armen, da det
> blev grønt. De nåede næste lyskryds samtidigt. Og nej, det var ikke

Flere af de MC'er jeg har leget lidt med, både fra stående start og
mellemaccelerationer har efterfølgende smidt tommelen opad som tak for et
godt race og en god overraskelse

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 19:44

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen

> Flere af de MC'er jeg har leget lidt med, både fra stående start og
> mellemaccelerationer har efterfølgende smidt tommelen opad som tak for et
> godt race og en god overraskelse

Det er lige nøjagtig dét det handler om.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 22-07-09 19:49

> Det er lige nøjagtig dét det handler om.....

Men det er sgu lidt trættende at blive testet på den måde "konstant" af
motorcyklisterne, blot fordi man har en hurtig bil

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 19:55

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Men det er sgu lidt trættende at blive testet på den måde "konstant" af
> motorcyklisterne, blot fordi man har en hurtig bil

Sikkert! *LOL*

Godt man selv bestemmer sine "slag"... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:48

Mogens wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Men det er sgu lidt trættende at blive testet på den måde "konstant"
> af motorcyklisterne, blot fordi man har en hurtig bil

Jeg har da også oplevet motorcyklister fortælle at de ikke turde køre 220 på
motorvejen. Det klarer den rette bil jo nemt.

--
/Frank

Fra : Armand

Dato : 25-07-09 11:23

Frank Leegaard skrev:

> Jeg har da også oplevet motorcyklister fortælle at de ikke turde køre 220 på
> motorvejen. Det klarer den rette bil jo nemt.

Men selv i dén ville min svigermor ikke turde køre 220'

--
Armand.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:46

John Sahl wrote:

> [...]
>
> Flere af de MC'er jeg har leget lidt med, både fra stående start og
> mellemaccelerationer har efterfølgende smidt tommelen opad som tak

Så du har skabt dig som en retarderet?

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 06:23

>Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Så du har skabt dig som en retarderet?

Hvorfor mener du at han skulle det?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 24-07-09 07:53

Henrik B. wrote:

> Hvorfor mener du at han skulle det?

Jeg tror han hentyder til min signatur, men hvor har jeg skrevet at det ikke
er foregået på bane?

Vi er jo faktisk nogen som er store fans af trackdays og lignende lovlige
arrangementer.. IKKE at jeg skal gøre mig hellig på nogen måde.

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 22-07-09 18:10

> [...]
> køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om forsøg
> på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre" mc´isten.

Det bedste man kan gøre som motorcyklist er, at lade være med at tage
udfordringen op. Så hører det op af sig selv.
Lad fjolset i bilen køre.
Hilsen Matthias
Motorcyklist og billist.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 20:02

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Det bedste man kan gøre som motorcyklist er, at lade være med at tage
> udfordringen op. Så hører det op af sig selv.
> Lad fjolset i bilen køre.

Lyder til du har haft en dårlig oplevelse...

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-07-09 18:31

"Per" <> skrev i meddelelsen ...

> Selv gulplade biler - ja du læste rigtigt gulpladebiler - Varevogne som
> fx. Seat Altea osv.- har jeg set udfordre motorcyklister - hallo !!
> Varevogne, smag lige på ordet.

Seat Altea er jo ikke en rigtig varevogn. Det er jo en politisk beslutning.
Faktisk burde en gulplade Altea være hurtiger end en hvidplade, da den er
lettet en del da bagsædere og seler er pillet ud.

Men ellers har du helt ret.

mvh
Henning

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 19:45

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Faktisk burde en gulplade Altea være hurtiger end en hvidplade, da den er
> lettet en del da bagsædere og seler er pillet ud.

Den metalplade og dæmpematerialer som monteres istedet, vejer vel næsten det
samme...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-09 20:03

"Henrik B." skriver:

> Den metalplade og dæmpematerialer som monteres istedet, vejer vel næsten det
> samme...

Hvilke dæmpematerialer?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 22-07-09 20:10

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> "Henrik B." skriver:

> Hvilke dæmpematerialer?

Dem som de stakkels ejere er nødt til selv at eftermontere, for at kunne få
ørenlyd

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-09 20:18

Brian skriver:

> Dem som de stakkels ejere er nødt til selv at eftermontere, for at kunne få
> ørenlyd

Okay. Sådan en Altea FR kan nu godt rykke....

Og larmen er vel ikke værre i en Altea end på "knallerten" med
"sportsudstødning".

En kollega startede sin "racer" forelden på parkeringspladsen ved
arbejde. Jeg var ved at rydde op i bilen og første billede der dannede
sig på min nethinde (før jeg vidste hvad dert var der startede), var en
40 år gammel stempel luftkompressor med et kæmpe svinghjul og et par
udæmpede cylindre.

Så er det jeg spørger, hvad fanden skal al den larm gøre godt for?
Det var sku da mere blæret, hvis den intet sagde og kunne gå 300 km/t.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 21:02

> Okay. Sådan en Altea FR kan nu godt rykke....

Afhænger vel af hvad man sammenligner med... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-09 21:48

"Henrik B." skriver:

> Afhænger vel af hvad man sammenligner med... )

Jeps, men en halvtom kasse og 170 hypper trækker lidt over genenmsnittet
af danske biler..

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-07-09 09:01

> Så er det jeg spørger, hvad fanden skal al den larm gøre godt for?
> Det var sku da mere blæret, hvis den intet sagde og kunne gå 300 km/t.

Så køv en Tesla og lad os andre der godt kan lide en god motorlyd være

--
Jan

Kørende på Yamaha TR1/XV1000 med rimelig fri afgang - numf

Fra : KASO

Dato : 23-07-09 19:37

"Jan Vennike" <nospamGARFIELD@vennike.dk> skrev i meddelelsen

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4A6765DB.8512EB2E@du.kan.finde.den...

> Så køv en Tesla og lad os andre der godt kan lide en god motorlyd være

Hvorfor skal "god" være "= Larm"?

Jeg kan godt lide god motorlyd - en Ferrari lyder nu godt - men det er nu
også imponerende med en kraftfuld motor, der spinner næsten lydløst.

Desværre er der mange, der synes at hvis de kan larme mest muligt, så har de
nok en sportsvogn/-motorcykel Det starter med knallerterne som drenge -
og nogle vokser aldrig fra det.....

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 09:36

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> de nok en sportsvogn/-motorcykel Det starter med knallerterne som
> drenge - og nogle vokser aldrig fra det.....

Det har ikke noget med at "vokse fra" - vi er bare forskellige hvad det
angår - jeg sætter bare pris på at jeg kan høre at jeg kører - jeg gider
ikke transporteres i 100 % tavshed - det er aaaaalt for kedeligt.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-07-09 16:15

> [...]
> angår - jeg sætter bare pris på at jeg kan høre at jeg kører - jeg gider
> ikke transporteres i 100 % tavshed - det er aaaaalt for kedeligt.

Fint nok at motoren larmer - så hold jer væk fra bebygget område.

--
Per

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 16:21

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Fint nok at motoren larmer - så hold jer væk fra bebygget område.
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Gør jeg så også - kører mest på landet - men hvis du syntes den larmer - så
klag til myndighederne - for den er synet for 4 måneder siden med de
udstødninger der sidder på - så den må jo være OK i henhold til love og
regulativer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 16:24

Jan Vennike skriver:

> [...]
> klag til myndighederne - for den er synet for 4 måneder siden med de
> udstødninger der sidder på - så den må jo være OK i henhold til love og

Ikke nødvendigvis......

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-07-09 17:20

Jan Vennike skrev:

> [...]
> klag til myndighederne - for den er synet for 4 måneder siden med de
> udstødninger der sidder på - så den må jo være OK i henhold til love og

Bor i nærheden af landet. Jeg vil skyde på at man kan høre motorcykler
i en radius af 15 km.

Ærgeligt man ikke kan få hovedtelefoner til motorstøj :(

Fra : Anders Majland

Dato : 27-07-09 13:17

> Ærgeligt man ikke kan få hovedtelefoner til motorstøj :(

Nu har jeg lige ferieret lidt hvor der var elektriske biler og motorcykler
som børnene kunne leje. De var så udstyret med "autentisk motorlyd" og jeg
kunne ikke lade være med at tænkte på om det var fremtiden for "lydtunere"
når vi går væk fra fossilt brændstof...

Men de var godt nok træls at høre på når man sad og fordøjede dagen med en
kølig øl i hånden ...

Men en dag hørte og så jeg så en mc-scooter i en nærliggende by der også var
udstyret med stort lydanlæg ... Den var så også i reklamefolie for en lokal
gocart bane, men alligevel lydforurening ad værste skuffe .....

Men tilbage til subject. Trods det at jeg kører på en mc der signalerer alt
muligt andet end ræs (xtz750, høj gyngehest, oftest også belæsset med
sidetasker og topboks)

Nær jeg kører sent fra arbejde i kbh oplever jeg også at mange gerne vil
køre lyskrydsræs, men jeg vælger bare at ignorere dem. Tror måske bare at
det er nogen der keder sig og ser et hvert rødt lys som en mulighed for ræs,
bare der er en der gider lege med ... uanset om det er bil/mc

Men jeg kan da også se det sjove i at sætte nogle på plads hvis man har en
sleeper som en uno turbo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-09 21:33

Jan Vennike skriver:

> Så køv en Tesla og lad os andre der godt kan lide en god motorlyd være

Nu er "god motorlyd" ikke det jeg definerer ved noget der lyder som en
40 år gammel kompressor.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 09:38

> Jan Vennike skriver:

> Nu er "god motorlyd" ikke det jeg definerer ved noget der lyder som en
> 40 år gammel kompressor.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kan så ikke lige definere lige nøjagtig DEN lyd - men min "kværn" lyder lidt
a la en Harley med fri udblæsning - og DEN lyd kan JEG godt lide.

Og før nogen farer op i det røde felt - den er SYNET med de udstødninger.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-07-09 00:59

Jan Vennike wrote:
> [...]
> meddelelse news:4A6765DB.8512EB2E@du.kan.finde.den...

> Så køv en Tesla og lad os andre der godt kan lide en god motorlyd

God motorlyd er tyst som muligt og moment og KW som ind i helvede.

Så en Tesla kunne da nok være kandidat.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 05:05

Frank Leegaard skriver:

> God motorlyd er tyst som muligt og moment og KW som ind i helvede.

Enig.

> Så en Tesla kunne da nok være kandidat.

Nej, den løber for hurtigt tør for strøm.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-07-09 12:00

On 22 Jul., 18:50, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Hej ng !
>
> Jeg ser jævnligt i trafikken at biler udfordrer mc´ere til at køre om kap.
>
> Hvorfor gider en bilchaufføren egentlig det ?

Manglende hjerneceller ?

--
Christian

Fra : Søren Blom

Dato : 22-07-09 19:39

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

Manglende hjerneceller ?

Det gider vi heller ikke. For ikke så længe siden på strandbuldevarden på
Østerbro (KBH), holdte jeg for rødt i en Audi R8, der kom der en, på en
kvær, som ville køre ræs, det kom han også til, men kun mod sig selv for da
han tordnet der ud af, der svingede vi til venstre

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-09 19:36

> [...]
> kan køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om
> forsøg på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre"
Sqda for at man kan høre en fee MC blive skudt af. Er føren god, så vrider
han den på baghjul :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 19:56

> Så hvorfor er der så mange billister (unge smarte fyre) der tror de kan
> køre fra en MC - det er mig en gåde.

Fordi forskellen MÅSKE kan være så lille,
at MC'isten BLIR' den lille ?
Afhænger naturligvis af bilmodellen.

Fra : Per

Dato : 22-07-09 21:02

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordi forskellen MÅSKE kan være så lille,
> at MC'isten BLIR' den lille ?
> Afhænger naturligvis af bilmodellen.

Jamen hvilke biler skulle kunne køre fra en MC ?? Mon ikke der kun er et
dusin i Danmark der kan det ?

Det er mig helt ubegribeligt at i tror det kan lade sig gøre, med mindre det
er en Lamborghini, Ferrari eller lign. Og her tvivler jeg også, hvis vel og
mærke det er en god mc chauffør, der kan holde forhjulet nede.

En eller anden nævnte også noget med en tilfældig Audi A8 her i tråden -
hallo vi taler om motorcykler. Alt det der BMW, Audi, familie biler med
Turbo glem det - det kan ikke lade sig gøre, med mindre mc chaufføren sover.

Fx. en Honda 600 Hornet årgang med 98 hk er opgivet til 0-100 på 2,8 sek. -
jeg tror ikke engang en Ferrari kan det - det er nok nærmere 3,5 sek. Det er
altså 0,7 sek til forskel og det er jo helt vildt meget.

Standard motorcykler i dag er altså fuldblodsbaneracere - og de biler der
vil køre om kap er familiebiler med måske max 350 hk - de har ikke en
chance. Moderne mc´ere har langt over 160 HK og vejer stort set det samme.
Kig på vægt/kraft forholdet og du vil finde vinderen hver gang !!

PS: jeg taler kun om optræk i disciplinen 0-100 km/t

mvh. Per

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 21:34

> Jamen hvilke biler skulle kunne køre fra en MC ?? Mon ikke der kun er et
> dusin i Danmark der kan det ?

Næppe. Det kan godt være at mang "cykler" er opgivet til
3-komma-et-eller-andet, men det kræver stadig også et perfekt gearskifte
hver gang. De fleste cykler er nok oppe på 4+ sekunder. Og her er der mange
flere biler i DK, som hænger på, end det dusin du nævner...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 22:01

On Wed, 22 Jul 2009 22:33:38 +0200, Henrik B. wrote:

> men det kræver stadig også et perfekt gearskifte
> hver gang.

En sports-mc skifter ikke gear på en 0 - 100 Km./t. acelleration.

Egenlig handler det nok mere om hvorvidt piloten tør at slippe kræfterne
løs. Eksempelvis bryder jeg mig bestemt ikke om den manglende
retningsstabilitet, vertikalt som horisontalt, på bimsen i den situation

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 22:42

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:kzzj15unio9i$.mwnxbvv163tm.dlg@40tude.net...

> En sports-mc skifter ikke gear på en 0 - 100 Km./t. acelleration.

Ej heller gør de biler, som laver tider dernede omkring...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 22-07-09 22:06

> [...]
> gearskifte hver gang. De fleste cykler er nok oppe på 4+ sekunder. Og
> her er der mange flere biler i DK, som hænger på, end det dusin du
Ingen FWD biler kommer derned. Og man skal altså også skifte Perfekt gear i
en bil. En Audi RS4 4.2liter 420hk og 4wd, den er opgivet til 4.8sek.

Helt ærlig, hvor mange køre rundt i noget så vildt, laver Perfekte gearskift
og udfordre MC'ere? Og så er den jo ikke engang i nærheden af 4sek.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 22:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ingen FWD biler kommer derned.

Nej og? Alle de vilde biler har bag- eller firehjulstræk.

< Og man skal altså også skifte Perfekt gear i
> en bil. En Audi RS4 4.2liter 420hk og 4wd, den er opgivet til 4.8sek.

De fleste af de hurtige biler i dag, har autokasse, så de skifter altid
perfekt.

> Helt ærlig, hvor mange køre rundt i noget så vildt, laver Perfekte
> gearskift og udfordre MC'ere? Og så er den jo ikke engang i nærheden af
> 4sek.

Langt flere end du tror....

Fra : Klaus G.

Dato : 23-07-09 07:51

> < Og man skal altså også skifte Perfekt gear i
>
> De fleste af de hurtige biler i dag, har autokasse, så de skifter
> altid perfekt.
Ja, men de bliver begrænset i hoved og i røv, for at de aut. kasser kan
klare presset, så der er ikke meget at vinde på den front.
Den nye Audi RS6, 4wd 579HK 0-100kmt 4.5sek(eller er det 4.6?). Den har aut.
kasse.

BMW M3, igen 4.5sek fra 0-100kmt og det med dobbeltkobling gearkasse
BMW M5, igen 4.5sek.

> Langt flere end du tror....
Jamen kan du så ikke være venlig at liste hvad biler det er du mener der
lige kan klare en MC og så gøre det på 4-4.5sek?

SÅ mange er der altså heller ikke derude.

Fra : Armand

Dato : 23-07-09 15:16

Henrik B. skrev:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Langt flere end du tror....

Giv mig lige et link til en test af en 0-100 på 4sek. -bil, så jeg/vi
får en ide om hvilket "klasse" at det drejer sig om!

Jeg skulle mene at der skal ca. 100hk (alt efter bilens vægt) til at
klare 0-100 på under 10 sekunder. Og skal man ned på blot det halve
deraf skal der mindst fire gange så mange kræfter til - og så er vi oppe
på 350-400hk, hvilket jeg ikke regner for at møde i trafikken hver dag :-|

Jeg tror nu nok at nogle af dem der mener at kunne klare de 4sek. burde
prøve at få målt hvad de i virkeligheden kan præstere istedet for at
læne sig op af en eller anden beregning af hvad en given tuning svarer
til - som er hvad jeg læser din tro(!) som :-|

--
Armand.

Fra : TL

Dato : 23-07-09 15:25

On Thu, 23 Jul 2009 16:15:54 +0200, in dk.fritid.bil Armand
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>på 350-400hk, hvilket jeg ikke regner for at møde i trafikken hver dag :-|

Min 335i Coupe med 300hk klarer 0-100 på et hår over 5sec med aut
gearkasse. Spec siger vist 5.3s.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-09 22:37

> [...]
> sig op af en eller anden beregning af hvad en given tuning svarer til -
> som er hvad jeg læser din tro(!) som :-|

Alene der hvor jeg arbejder, servicerer vi de første 20 MB AMG'er - alle
opgivet til 4,5 sek. Tjek selv de tyske automagasinhjemmesider, for
målinger...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 24-07-09 16:35

Henrik B. skrev:
> [...]
>
> Alene der hvor jeg arbejder, servicerer vi de første 20 MB AMG'er - alle
> opgivet til 4,5 sek. Tjek selv de tyske automagasinhjemmesider, for

Nu er det 4,0 sek. der er emnet, og det er sådan at der virkelig er
langt for det sidste halve sekund!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-07-09 14:03

Armand skrev:

> Nu er det 4,0 sek. der er emnet, og det er sådan at der virkelig er
> langt for det sidste halve sekund!

Kom lige forbi Audi R8 V12 á 500hk:
4,2sek.!

Dén bekræfter min skepsis til "at der er flere end jeg tror derude"!
Mange af dé der tror de er bare i nærheden deraf skulle se at få målt
efter frem for at bilde sig selv ind og iøvrigt forglemme værdien af
nogle tiendedele (hvis ikke ligefrem hele) sekunder :-|

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 25-07-09 17:29

Armand wrote:

> [...]
> efter frem for at bilde sig selv ind og iøvrigt forglemme værdien af
> nogle tiendedele (hvis ikke ligefrem hele) sekunder :-|

Jeg kunne ikke være mere enig !

Nu er det vist slået fast - INGEN biler i DK kører fra en Suzuki Hayabusa,
Suzuki gSXR1000, Honda CBR1000, Ducati 1098 osv. i disciplinen 0-100 det kan
simpelthen ikke lade sig gøre.

Tænk at nogen har nævnt Saab OMG. en familiebil, BMW, Audi osv. i den her
tråd - en standard mc som ovennævnte er 0,5 - 2,0 sek hurtigere end alle de
biler i kommer op med, og det er vanvittig hurtigt når vi er nede omkring 3
sekunder. Så glem nu de der biler - de kan bare ikke følge med - er det så
svært at acceptere ?

Og lad os nu se bort fra Bugatti Veyron, Mc Laren F1, Lamborghini, som endda
kun kan køre op med motorcyklen i optræk. De kan under ingen omstændigheder
køre fra en MC - heller ikke Bugattien. !!!!

Jeg har lige set en masse klip på youtube og nej bilerne har ikke en chance
mod mc´en i optræk. Endda heller ikke i mellemaccelerationerne - det havde
jeg måske forventet. Bilerne kan køre hurtigere op til et sving, fordi de
kan bremse bedre = senere.
http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI&feature=related

Og husk nu i sammenligner sportsbiler med ganske almindelige standard
motorcykler - Biler har pr. definition ikke en chance. Og når man så hører
om unge med med tunede GTI´er der måske på papiret klarer 0-100 på 5 sek. ja
så er det rent til grin at de overhovedet forsøger sig mod en MC.

/ Per

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 17:36

> [...]
> kan simpelthen ikke lade sig gøre.
>
> Tænk at nogen har nævnt Saab OMG. en familiebil,

Hvad læser du med? For det er sgutte øjnene...
Saab'en blev nævnt OPPE I FART! Og i sammenligning med en 600cc maskine - er
dét så svært at fatte??

> Og lad os nu se bort fra Bugatti Veyron, Mc Laren F1, Lamborghini, som
> endda kun kan køre op med motorcyklen i optræk. De kan under ingen
> omstændigheder køre fra en MC - heller ikke Bugattien. !!!!

Og hvor mange af de maskiner kører der egentlig rundt??? Vi må ikke tage
Veyron, SLR m.v. med i ligningen, men gerne maskiner som der er 0,000% af,
på danske plader??? Yeah right - dét er den rigtige sammenligning - not!
Og jeg har som sagt stadig set en 911 Turbo kører 0 - ???, ligeså hurtig som
en MC...

> [...]
> om unge med med tunede GTI´er der måske på papiret klarer 0-100 på 5 sek.
> ja så er det rent til grin at de overhovedet forsøger sig mod en MC.

Nej, for en MC er sgu ikke de tre-fire maskiner DU nævner. Det er summen af
de MC'er, som færdes på de danske veje. Og der er masser af dem, som gør 0 -
100 på 4 - 5 - 6 sek.

SÅ husk nu at holde æbler og pærer adskilt.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels Munk

Dato : 26-07-09 08:46

Henrik B. skrev:

> Og hvor mange af de maskiner kører der egentlig rundt??? Vi må ikke tage
> Veyron, SLR m.v. med i ligningen, men gerne maskiner som der er 0,000%
> af, på danske plader??? Yeah right - dét er den rigtige sammenligning -

Dem kører der faktisk en hel del af. De er nemlig i modsætning til
bilernes verden, ikke 2-200 gange dyere end "normale" motorcykler. De
koster stor set det samme, som de fleste andre MC'er.
Grunden til at der ikke kører flere, er sportsmaskinernes elendige
kørekomfort, og det faktum at de er så voldsomme, at flere har indset at
de ender med at slå sig ihjel på dem!

1000cc racerMC'er er slet ikke sjældne herhjemme, overhovedet.

/Niels Munk

Fra : Armand

Dato : 26-07-09 09:58

Niels Munk skrev:

> [...]
> de ender med at slå sig ihjel på dem!
>
> 1000cc racerMC'er er slet ikke sjældne herhjemme, overhovedet.

Henning kom godtnok til at bruge ordet maskiner, men jég forstår
begrebet á "biler" i dén sammenhæng!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 26-07-09 11:22

Henrik B. wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad læser du med? For det er sgutte øjnene...
> Saab'en blev nævnt OPPE I FART! Og i sammenligning med en 600cc
> maskine - er dét så svært at fatte??

Saab´en har stadigvæk ikke en chance - hvis både mc og bil er i optimalt
gear. En moderne 600 ccm kører snildt 200 km/t i 3. gear. Hvis begge er klar
på kommando til at fyre den af fra fx. 150 km/t vil du blive sat til hver en
tid op til omkring de 200 km/t.

> [...]
> 0,000% af, på danske plader??? Yeah right - dét er den rigtige
> sammenligning - not! Og jeg har som sagt stadig set en 911 Turbo kører 0 -

muligvis men det er fordi det er en dårlig Mc chauffør. Fysikken siger at MC
altid vil vinde.
Mc. 0-100 3 sek. Porschen 0-100 minimum 3,5 sek. Det er en ENORM ja nærmest
vanvittig forskel - kan i ikke indse det !!!

> Nej, for en MC er sgu ikke de tre-fire maskiner DU nævner. Det er
> summen af de MC'er, som færdes på de danske veje. Og der er masser af
> dem, som gør 0 - 100 på 4 - 5 - 6 sek.

Der er masser af de mc´ere jeg nævner - det er helt normale at se dem i
gadebilledet. Det er ganske alm. maskiner til 230.000 kr som mange unge
mennesker kører på - tag en tur på Langelinie en aften og se det !

Men ok hvis du sammenligner med en Suzuki GS500, en XJ600 og den type
maskiner - ja så kan tunede biler godt køre fra dem. En Standard GS500 med
46 hker dog trods alt kun 6,0 sek. om 0-100 så det er stadigvæk meget
hurtigt - og der skal alt andet lige noget mere end en alm. bil for at køre
fra den.

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 01:36

Armand du er helt inde på det rigtige

Sikke dog en tråd , og hvor lang ud man kommer ;)

Kan huske et Dragræs jeg var til for lige at fortælle hvor tæt sådan noget
egenligt er

Var til løb i Sverige i Supergas klassen vi var 21 kører og kun de 16 bedste
gik vider , de 16 bedste lå inden for 14/1000 dele af et sekundt på 201 m ,
og jeg lå 16/1000 efter nr 1 og havde 2 løb til at hente det .
Nix det kunne ikke hentes , hvor lang tror i der er fra Sverige til Jylland
med - 4/1000 sek i bagagen , og i snakker halve sek ????

PS En Mces CV værdi over 250 km/t er lig med en plæneklipper i saltvand ,
men det er først deroppe , det har noget at sige for moderne Mcer

Feks min nye Hayabusa er født med ca 165 bhp og har en topfart på ca 310
km/t med Kompressor og 320 bhp siger den ca 350 km/t så meget har vinden at
sige

At sammen ligne en standart MC acc med en standart bil er ikke målbart af
naturlige årsager , det er vist alle klar over

PE

Fra : Armand

Dato : 26-07-09 09:56

PE skrev:

> PS En Mces CV værdi over 250 km/t er lig med en plæneklipper i saltvand ,
> men det er først deroppe , det har noget at sige for moderne Mcer

Jup! Og det bl.a. grundet at den ikke er længere end den er (det er
samme handicap at små-bils designerne står med) - Men frontarealet er
tilstrækkeligt mindre til at det alligevel lader sig gøre!

> Feks min nye Hayabusa er født med ca 165 bhp og har en topfart på ca 310
> km/t med Kompressor og 320 bhp siger den ca 350 km/t så meget har vinden at
> sige

Man plejer jo at sige dobbelt hastighed kræver firedobbelte kræfter, og
når man betænker hvor lidt der skal til for at køre 75km/t ér det
markant mere der skal til for at kunne køre 150'!
Alligevel kan næsten alt køre 150' hvorimod der er meeget langt op til
300km/t!!

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 26-07-09 11:08

Armand wrote:

> [...]

> markant mere der skal til for at kunne køre 150'!
> Alligevel kan næsten alt køre 150' hvorimod der er meeget langt op til

Jeg mener at erindre, at den første Aprillia RSV mille"kun" skulle bruge 20
HK fra motoren for at køre 200 km/t - det skrev de i et reklamefremstød
ifm. med dens åbenbart lave CV værdi.

mvh. Per

Fra : Per

Dato : 26-07-09 11:12

PE wrote:
> [...]
>
> At sammen ligne en standart MC acc med en standart bil er ikke
> målbart af naturlige årsager , det er vist alle klar over

Det er de åbenbart ikke her i bilgruppen - flere nægter åbenlyst at indse
at MC´en altid vil vinde, med mindre vi taler om meget små mc´ere. Og ja en
moderne 600 ccm motorcykel vil også ALTID vinde over alt hvad der hedder
GTI, Kompressor, Turbo, RS og hvad ved jeg - også helt op til 400 hk
bilen - bilen kan af fysiske årsager ikke følge med i 0-100 disciplinen.

mvh. Per

Fra : John Sahl

Dato : 26-07-09 16:23

Per wrote:
> [...]
> alt hvad der hedder GTI, Kompressor, Turbo, RS og hvad ved jeg -
> også helt op til 400 hk bilen - bilen kan af fysiske årsager ikke følge

Men se så resultaterne fra et 402 meter race sidste år i Sindal, er det mon
en bil eller en motorcykel der laver den hurtigste tid?

http://www.402meter.dk/resultat_23_2008.pdf

--
Med venlig hilsen / Best Regards
John Sahl / Idérig fanden

Fra : Niels Munk

Dato : 26-07-09 17:05

Fra : Armand

Dato : 26-07-09 18:08

Niels Munk skrev:
> [...]
En bil!

Kigger man nærmere på'ed, er der incl. dén kun fire biler der er under
11 sekunder, hvoraf de to kun akkurat er under med 1/100, hvor rundt
regnet 1/4 af motorcyklerne er det!

Flyt lige dén status over på et tilfældigt lyskryds med en bil og en
motorcykel ved siden af hinanden!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 20:23

Ja Ja

Den Orange Buggy er så heller ikke lige standart hehe , øhhhh slet ikke ,
kørt med ham mange gange , og de er jo også medlemmer i NDCD (Nordisk Drag
Racing Club) så fik vi det på plads
Giv mig en standart 600 sport ccm MC med spegle og de ganze moliviten så er
de sat.
Standart Streetbike klassen skal køre 10,4 alså 1 sek hurtiger end den
hurtigste toptunet bil , så er det vist også på plads
Jeg selv på min Turbobike skal køre 8,5 sek alså 1/3 del hurtiger
Min Corrolla T. Sport , som er en fornuftig hurtig bil = 192 hk kan klare
den på ca 17 sek :(

PS kan huske min søn til et opvisningsløb blev sat af en EU 45 i hans
BMW325 , det var han ikke stolt af

PE

"

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:38

> [...]
> hedder GTI, Kompressor, Turbo, RS og hvad ved jeg - også helt op til 400
> hk bilen - bilen kan af fysiske årsager ikke følge med i 0-100

Men oppe i fart går det fint - også at rykke fra 1.000 cc sportmaskiner...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-09 18:26

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i meddelelsen

> PS En Mces CV værdi over 250 km/t er lig med en plæneklipper i saltvand ,
> men det er først deroppe , det har noget at sige for moderne Mcer

Ikke desto mindre kører McLaren SLR med ét jævnt træk, op til 330 km/t...

> Feks min nye Hayabusa er født med ca 165 bhp og har en topfart på ca 310
> km/t med Kompressor og 320 bhp siger den ca 350 km/t så meget har vinden
> at sige

Mclaren har lige godt det dobbelte Hk, og vejer hvad - 5 gange så meget som
dig på Hayabusa'en. Og den klarer 338 km/t på toppen. Ergo må CW-værdien på
MC'eb være elendig i forhold til.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 22-07-09 22:45

Henrik B. skrev:

> [...]
> hver gang. De fleste cykler er nok oppe på 4+ sekunder. Og her er der
> mange flere biler i DK, som hænger på, end det dusin du nævner...

Nu er såve "bil" som "motorcykel" lidt diffus at vurdere, men det ligger
i sagen at det vel ikke ligefrem er kinøjsere at det drejer sig om.
Der findes mange motorcykler med 50-60 hk men så snart at de er lidt
sportsligt udseende har de oftest 100hk og derover!

For en umiddelbar sammenligning kan man først og fremmest inddrage
topfarten:
Kan motorcyklen køre hurtigere end den sammenlignede bil vil den under
ingen omstændigheder være langsommere under accelerationen fra 0 til
topfart!
Min private 17 år gamle Honda 600 har 100hk, kan køre omkring 240km/t,
dét er ikke ligefrem mængden af biler i gadebilledet forundt - og til
dém er der så overbygningen af motorcykler med op imod 180 hk til
180kg's egenvægt!

Hvad angår accelerationen klarer den gamle Honda 0-200 på 12-13 sekunder
hvilket der vel også skal noget af en bil til at klare :-/
Faktisk brugte jeg engang en hel tur hjem fra Münster til at ærgre mig
over at jeg om morgenen misbrugte lejligheden til at trække med en Sort
Mercedes SLR der utålmodigt ovehalede mig allerede inden
motorvejspåkørslen var ovre: SLR'en kører vel hurtigere end hvad
Honda'en formår, men fra starten af burde SLR'ens grundige egenvægt give
den lette motorcykel en god chance for at markere sig - Spørgsmålet
er/var så: Hvornår mon at billedet ville vende derudeaf!?
Hvor hurtig er sådan et SLR-svin fra 0-200??

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 22:50

> [...]
> Hvornår mon at billedet ville vende derudeaf!?
> Hvor hurtig er sådan et SLR-svin fra 0-200??

0 - 100 km/t: 3,8 sek.
0 - 200 km/t: 10,7 sek.
0 - 300 km/t: 30,6 sek.

Alt sammen målt af tyske Auto, Motor & Sport...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 23-07-09 15:54

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> 0 - 100 km/t: 3,8 sek.
> 0 - 200 km/t: 10,7 sek.
> 0 - 300 km/t: 30,6 sek.

No shit!?

Nå, jeg havde i det mindste fået et godt ræs derudaf, med efterfølgende
mer-erfaring
Og jeg gider altså ikke købe mig en 2009'er til 185.000,- bare for lige
at kunne være med ved næste lejlighed :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 17:57

> No shit!?

Der er flere ting i det her, hvoraf piloten er meget afgørende.
Jeg kører ex en "morfar" bimmer af en mc. Her ligger jeg og roder mellem
1500 og 3000 omdr. Fint til hverdagstrafik, men hvis en 140hk tdi presser
mig, så smutter han nemt fra mig. Omvendt, lader jeg motoren spille ved
7000omdr. så er billedet anderledes (95hk og 0-100 på 4,3). Jeg gider blot
ikke køre sådan, ihvertilfælde ikke på DEN cykel

En anden ting er acceleration. MCen vinder hvergang 0-100 fordi den ikke
vejer ret meget i forhold til de heste den har (de fleste har over 100hk,
Suzi's hayabusa har 197 og 0-100 på 2,7 sek). Derimod har MCen en
aerodynamik der matcher en berlingo i bakgear. Derfor er der kun et par
modeller der render de 300, hvorimod der er flere biler der gør, fx
ovenstående (som dog garanteret er begrænset elektronisk til 250 som de
fleste biler vel er idag)

Mvh TP
BMW R1150RT
Fabia Greenline

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-09 01:01

"news.tele.dk" <tp> skrev i meddelelsen
> [...]
>>> 0 - 200 km/t: 10,7 sek.

> [...]
> vejer ret meget i forhold til de heste den har (de fleste har over 100hk,

Din vinder så ikke over en McLaren SLR, har du lige selv konstateret...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 22:52

> Hvor hurtig er sådan et SLR-svin fra 0-200??

Og 722 Edition udgaven med 650 Hk gør det som følger:

..0 to 100 km/h in 3.6 seconds
..0 to 200 km/h in 10.2 seconds
..0 to 300 km/h in 28.0 seconds

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : AndersH

Dato : 23-07-09 13:33

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Og 722 Edition udgaven med 650 Hk gør det som følger:

> [...]

fedt, det er pænt hurtigt.. gad vide hvor mange liter den brænder gennem
motoren på den korte distance? :D

Min 11 år gamle motorcykel er opgivet til 7,8 fra 0-200.. 300km/t når den
slet ikke, den slutter ved omkring 275 :)

Mvh Anders

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 21:34

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> En eller anden nævnte også noget med en tilfældig Audi A8 her i tråden -

Prøv at læse én gang mere, for den model fik du galt fat på...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-09 21:38

> Jamen hvilke biler skulle kunne køre fra en MC ?? Mon ikke der kun er et
> dusin i Danmark der kan det ?

Ikke køre 'fra', men følge 'med' og vise
sig en god profil alligevel.

> Det er mig helt ubegribeligt at i tror det kan lade sig gøre, med mindre
> det er en Lamborghini, Ferrari eller lign.

Så kan det jo også lade sig gøre.
Alt efter bilmodel.

> [...]
> sek. - jeg tror ikke engang en Ferrari kan det - det er nok nærmere 3,5
> sek. Det er altså 0,7 sek til forskel og det er jo helt vildt meget.

Ikke nok til MC'isten kan sidde og grine bredt...

> PS: jeg taler kun om optræk i disciplinen 0-100 km/t

Er du ræd for mellemacc ? *S*

Fra : Jakob

Dato : 22-07-09 21:55

">> Eque <<" <-> skrev i en meddelelse

> Er du ræd for mellemacc ? *S*

Ja, der begynder det at blive sjovt. Kører lige op med en Honda CBR600 fra
100-200, i min gamle saab. Så der skal ikke meget til for at en bil kan
følge med en MC der..

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-09 22:45

"Jakob" <pointshopmail@forum.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, der begynder det at blive sjovt. Kører lige op med en Honda CBR600 fra
> 100-200, i min gamle saab. Så der skal ikke meget til for at en bil kan
> følge med en MC der..

Hmmmm, så er den noget mere end standard!
Bor du i midtjylland?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 02:12

Lyder lidt kedeligt

Men lidt fakta på bordet

En Saab forhjulstruken kan ikke overfører kræfter nok til at kunne køre fra
en CBR 600 om så det er en gammel F1 model fra 87 , heller ikke fra 100-200
km/t

En Honda Hornet 600 er ved en fejl opgivet i MC revyen til 0-100 Km/t til
2,8 sek den er stadig hurtig men tallet er 3,8 sek

En 1000 ccm sports Mc klarer de 0-200 km/t på ca 9,8 Sek , men kun pga af
de de ikke kan holde forhjulet nede op til de 100 km/t

En 1000 ccm Mc kører ca 150 km/t i første gear

Men min lidt ombygget Mc 1000 ccm (Dragracer) klarerde de 200 km/t på 5,5
sek ,

Per E
www.kvikteam.dk

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 23-07-09 06:57

PE skrev:
> [...]
> en CBR 600 om så det er en gammel F1 model fra 87 , heller ikke fra 100-200

Enig, men hvis piloten på Hondaen ikke lukker helt op, så efterlader det
Saab-ejeren glad...

> [...]
>
> En 1000 ccm sports Mc klarer de 0-200 km/t på ca 9,8 Sek , men kun pga af
> de de ikke kan holde forhjulet nede op til de 100 km/t

Nej nej, meget hurtigere!!!
Vi er helt nede under 7 sek for 0-200 km/t på de hurtigste 1000 ccm
sports MC'er. Den første GSXR-1000 fra 2001 var den første som brød 7
sek grænsen..

Thore

Fra : Jakob

Dato : 23-07-09 08:43

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi er helt nede under 7 sek for 0-200 km/t på de hurtigste 1000 ccm
> sports MC'er. Den første GSXR-1000 fra 2001 var den første som brød 7 sek

Sad lige og søgte lidt på hvor hurtig sådan en 600kubik er, og den er
alligevel langsommere end jeg havde troet. Kunne ikke lige finde data for
Honda CBR600, men fandt for en Suzuki RF600R, også med 100hk. Den kører
0-200 på 16,4s, 0-100 3,5s. Hvilket vil sige 12.9s fra 100-200. Min gamle
saab kører 100-150 på 4s, så er der 8,9s til 150-200. Sååå det er slet ikke
urealistisk. Det eneste man kan kan konkludere er at sådan en 600kubik
faktisk ikke er ret hurtig ;)

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 08:58

On Thu, 23 Jul 2009 09:42:43 +0200, Jakob wrote:

> men fandt for en Suzuki RF600R, også med 100hk. Den kører
> 0-200 på 16,4s, 0-100 3,5s. Hvilket vil sige 12.9s fra 100-200. Min gamle
> saab kører 100-150 på 4s, så er der 8,9s til 150-200.

Og det er så den tungeste 600 ccm tourer Du kunne finde ?

RF600R er _ikke_ en sports-mc.

Fra : Jakob

Dato : 23-07-09 09:06

meddelelse news:1vo759vd3mu04.d5tuuykweq5p.dlg@40tude.net...

> Og det er så den tungeste 600 ccm tourer Du kunne finde ?
>
> RF600R er _ikke_ en sports-mc.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-11-08

Sorry. Læste bare en anmeldelse hvor de skrev det var et svar på CBR600.
Jeg ved desværre ikke meget om motorcykler, kan du finde noget data på en
sports MC på 600cc med 100hk?

Fra : Newt Bridges

Dato : 23-07-09 13:06

On 2009-07-23 10:05:31 +0200, "Jakob" <pointshopmail@forum.dk> said:

> [...]
> Jeg ved desværre ikke meget om motorcykler, kan du finde noget data på en

Yamaha YZF-R6. 129hk ved 14.500 rpm:
http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/supersport/yzf-r6.jsp?view=techspecs

--

Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 12:12

Vi taler om gade MCer der ikke er forlænget osv

Indexet for Street Bike = 201 m siger 6,4 sek og der krydser de stregen med
ca 175 km/t og de 402 m med ca 10,5 sek og 210 km/t

PS kører selv GSXR 1000 T med 284 hk til 170 kg køreklar vægt , den klarer
201 m på 5,8 sek men er også pelset for ca 40 kg og forlænget 18 cm og
sænket alt det den kan tåle

Den Saab er der sku pillet et eller andet på ellers er CBRen droslet til 34
hk ellers kan det simpel hen ikke lade sig gøre

Pss , den kan kun køre på bane og bliver også kun brugt til dette !!!

PE som er igang med at lave en Hayabusa om til Drag med Rotrex Compressor =
320 hk ( Ok 319,8 ) og vi taler BHP men skal nok finde de sidste 0,2 hk ;)

www.kvikteam.dk

Fra : Jakob

Dato : 23-07-09 12:27

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> = 320 hk ( Ok 319,8 ) og vi taler BHP men skal nok finde de sidste 0,2 hk

Det lyder vildt :) Held og lykke med det projekt, super fedt når folk
brænder for drag, uanset om det er i bil eller på mc.

Ja, min Saab er naturligvis ikke standard, det er klart, men min pointe var
slet ikke at fremhæve bilen på nogen måder, blot at sige at den almindelige
gennemsnitsmotorcykel ( i dette tilfælde CBR600), kan få kamp til stregen
når blot man er oppe i hastighed.

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-09 13:33

> [...]
> almindelige gennemsnitsmotorcykel ( i dette tilfælde CBR600), kan få kamp
> til stregen når blot man er oppe i hastighed.

Hvorfor så sammenligne std. MC med modificeret Turbo-bil ?

Jeg har en kammi der har en Viper med Twin-Turbo *und das ganze molevitten*,
den trækker fra 0-160 på under 10 sekunder.

PS. Det er 160Mph
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens

Dato : 23-07-09 16:37

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har en kammi der har en Viper med Twin-Turbo *und das ganze
> molevitten*, den trækker fra 0-160 mph på under 10 sekunder.

Ja, det er de færreste motorcyklister, der kan være med. Både fra 0-100 km/t
og videre op. Min Porsche accelererer fra 0-100 km/t på 3,9 sek., og det er
meget sjældent at en bike hænger på dér - ikke mindst efter 200 km/t...

Fra : Brian Sørup

Dato : 23-07-09 17:12

> [...]
> km/t og videre op. Min Porsche accelererer fra 0-100 km/t på 3,9 sek., og
> det er meget sjældent at en bike hænger på dér - ikke mindst efter 200

Jeg har haft diskussionen flere gange med andre MC'ister, jeg har ved flere
lejligheder kørt lige op med, og også fra, en Honda Fireblade i 0-100
accelerationer på min 1991 VFR750F.
Forklaringen ligger i at min VFR er så tilpas svag at jeg uden de store
problemer kan give fuld rulle fra starten af uden det vilde hjulløft, hvis
du gør det samme på 'Bladen er der 3 muligheder, enten rammer du den lige i
øjet med koblingen, ellers går den på baghjulet eller laver hjulspind.

Min VFR står til 3,6 og Fireblade står til ca. 2,9
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 23-07-09 17:56

Brian Sørup skrev:

> [...]
> hjulspind.
>
> Min VFR står til 3,6 og Fireblade står til ca. 2,9

Præcis..
Jeg kører også lige op på min RSV Mille (128 HK) med min kammerats
GSX-R1000 (160 HK og lettere!) fra 0-200... men så.. (Til gengæld
bremser jeg ham midt over tak til Öhlins og Brembo)

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 18:04

Når der bliver holdt åben Dragrace feks. Mosten / AMF osv og folk kommer ind
fra gaden på div. Sportsbike , får de alså et lille chock om hvor svært det
er i 07 var der 60 kører i klasssen på Mosten og de første 18 placeringer
tog Dragbike klubben ud af 21 medlemmer , det siger vel lidt om teknikken ,
og vi kan også se at flere og flere RR kører kommer og træner og spørger
hvad det lige er der sker , og de kan jo også se at der er 5-10 placeringer
at hente før første sving .overført til RR

PE

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 17:55

For lige at bekræfte din påstand , vandt min søn DM i Dragbike i Street
klassen på en Kawasaki ZX9R som var den mindste MC i klassen de andre var R1
er Hayaer ZX12R osv og DM blev kørt over 5 afd sommeren igemmen 3 første
pladser 2 anden pladser

Alt andet lige så vinder den stærkeste MC hver gang , resten er piloten
PE

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-09 22:39

> [...]

> Jeg har en kammi der har en Viper med Twin-Turbo *und das ganze
> molevitten*, den trækker fra 0-160 på under 10 sekunder.

Den er så også kraftig tunet....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-09 01:12

> Den er så også kraftig tunet....

Jouw, deeet.....

Fra : Jakob

Dato : 23-07-09 08:34

> [...]
>
> En 1000 ccm Mc kører ca 150 km/t i første gear
>
> Men min lidt ombygget Mc 1000 ccm (Dragracer) klarerde de 200 km/t på 5,5

Den er nu god nok, så kan man snakke nok så meget om forhjulstræk osv. Vi
snakker en CBR600 fra 1994, med 100hk. Han er lidt foran til 130-140
hvorefter jeg henter ham. Fra 200+ er han kun en prik i spejlet.. Men en
CBR600 er jo heller ikke noget monster, så mon ikke det er derfor. Men jeg
skrev jo heller ikke at jeg gav ham baghjul, bare at vi kørte lige op.

Det er en vens CBR, og vi har prøvet 10-15 gange på en ødet tysk motorvej.
;) Og tro mig, hans stolthed gjorde ham ikke blid på gassen, den fik hvad
den kunne, det samme gjorde den gamle svensker.

Fra : Jesper

Dato : 23-07-09 07:01

> [...]
> køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om forsøg
> på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre" mc´isten.

Min gamle sure BMW motorcykel går fra 0 - 100 på lige under 5 sekunder.

Men de unge vinder altid når de vil køre ræs, for jeg sætter almindelig
igang og kører som jeg plejer også kan de jo presse sig en billængde foran
ved at pine deres motor til der yderste.
Derved tror de måske de har vundet et ræs, selvom jeg ikke fyrede min mc af.

Tjah, som ung er man jo ikke så klog.

Fra : Niels Munk

Dato : 23-07-09 11:16

> Så hvorfor er der så mange billister (unge smarte fyre) der tror de kan
> køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om forsøg
> på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre" mc´isten.

Hehe, det kan jeg nu også godt grine en del af! Det er vel det samme gen
der sidder i os alle, uanset hvilket køretøj man sidder i. Sad jeg i en
gammel kadett, ville jeg da også forsøge at tirre en stor lamborghini
eller MC ved siden af, alene for at opleve dyret blæse derfra

For ikke så længe siden oplevede jeg en Mercedes ML-et-eller andet,
Kleemann tunet. (slog den senere op på nettet til at have 800HK og noget
biturbo) Han forsøgte at køre fra mig i mellemacceleration, da han
skulle overhale en stribe biler. Jeg lå lige bagved på min Suzuki
RF900R, med 135HK. Der fulgte jeg fint med, i 5. (højeste) gear, uden at
geare ned.

Egentlig tænkte jeg ikke så meget over det, da det jo var en stor tung
4wd. Først da jeg kom hjem og slog den op, blev jeg ganske overrasket.
Tænk at 800HK ikke kunne køre fra mig, selvom jeg lå i højeste gear,
endda uden at have rullen helt i bund.

Der er det altså at Vægt/effekt-forholdet kommer ind igen, og her er der
altså ingen lægmand-biler der kan slå en mc fra middelklassen og op - Basta!

/Niels Munk

Fra : Niels Munk

Dato : 23-07-09 11:39

> Der er det altså at Vægt/effekt-forholdet kommer ind igen, og her er
der
> altså ingen lægmand-biler der kan slå en mc fra middelklassen og op -
> Basta!

Nu har jeg så lige regnet kort på det, og sådan en "ML 63K Bi-Turbo" med
800HK vejer godt 2300Kg. Dvs.. et vægt/effekt-forhold på
2300/800=2,875kg/hk.

Min MC vejer ca. 200kg, og har 135HK, dvs 200/135=1,48kg/hk.

Altså har Mercedesen ca. dobbelt så mange kg at slæbe på pr. hk, som min
MC. UANSET at den har 800HK.

Så kan vi tjekke en Altea FR, som er nævnt andetsteds i tråden:
1430kg/170hk = 8,41 kg/hk. (Der er langt ned til 1,48 hva?)

Lad os bare tage en gennemsnitlig personbilsvægt på 1200kg, og antage at
denne personbil er voldtunet med 450hk: Det giver et forhold på
2,66kg/hk. Næsten dobbelt så mange kg/hk som min mc.
(min mc er en touring-maskine og absolut ingen racer!)

/Niels Munk

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 23-07-09 17:59

Niels Munk skrev:

> [...]
> 2300/800=2,875kg/hk.
>
> Min MC vejer ca. 200kg, og har 135HK, dvs 200/135=1,48kg/hk.

Husk nu at maskinerne skal også tankes og udstyres med en pilot - Her
betyder det en del mere for MC'erne..

Din MC tanket, vand og olie og dig i fuldt ornament 300kg (lavt sat) ..
300/135= 2,222222 kg/hk!

Thore

Fra : John Sahl

Dato : 24-07-09 07:59

Thore Jensen Bergenstoff wrote:

> Husk nu at maskinerne skal også tankes og udstyres med en pilot - Her
> betyder det en del mere for MC'erne..
>
> Din MC tanket, vand og olie og dig i fuldt ornament 300kg (lavt sat)
> .. 300/135= 2,222222 kg/hk!

Og husk så også lige hvor meget vindmodstanden betyder, specielt oppe i de
højere hastigheder.

Fra : Niels Munk

Dato : 24-07-09 11:46

John Sahl skrev:

> Og husk så også lige hvor meget vindmodstanden betyder, specielt oppe i de
> højere hastigheder.

Jo. Jeg ved faktisk ikke for hvem vindmodstanden betyder mest? En stor
bus af en Altea FR (som før nævnt) eller en lav, smal sports-mc. Der er
i hvert fald ingen tvivl om hvem der har den største vindmodstand.
Bilerne har jo momentet til at bakke deres HK op, men jeg aner det
faktisk ikke?!

/Niels Munk

Fra : Armand

Dato : 25-07-09 11:29

John Sahl skrev:

> Og husk så også lige hvor meget vindmodstanden betyder, specielt oppe i de
> højere hastigheder.

I grunden, ja. Men ikke mere end at man stsdigvæk kan tvinge en
motorcykel gennem luften med 300km/t v.h.a. blot 180hk :-|

--
Armand.

Fra : Niels Munk

Dato : 24-07-09 11:42

Thore Jensen Bergenstoff skrev:

> Husk nu at maskinerne skal også tankes og udstyres med en pilot - Her
> betyder det en del mere for MC'erne..
>
> Din MC tanket, vand og olie og dig i fuldt ornament 300kg (lavt sat) ..
> 300/135= 2,222222 kg/hk!

Du har ret, det havde jeg glemt at regne med. Dog mener jeg at huske at
min mc vejer omkring 190kg tør. Så med 3-4L olie, og 7L benzin er vi
også oppe på 200. Så kommer jeg selvf. oveni, med 78Kg + et par kg tøj.
Så vi lander nok på ca. 280kg.

280/135= 2,07. Der skal stadigvæk én af de større Ferrari'er til at
matche det.

- Men igen, det er jo så også bare min, "bundsløve" touring-maskine.
Moderne sports-mc'er har jo flere hk end de vejer......!

/Niels Munk

Fra : Seth

Dato : 23-07-09 11:22

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kan køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om
> forsøg på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre"

Som bilist og motorcyklist gennem 30 år er jeg ikke i tvivl om at nye
biler kan udfordre gamle motorcykler i accellerations diciplinen.
Der er dog ingen grund til at tro at udviklingne af motorcykelteknikken
har stået stille mens automobilteknikken har udviklet sig.

Derfor er der heller ingen tvivl om at motorcykler generelt klarer sig
bedre i denne diciplin end biler lige som det historisk altid har
forholdt sig.

Det giver ingen mening at sammenligne en 1 liters diesel bil på 1500 kg
og uden turbo med en Ducati Desmosedici og ej heller giver det mening at
sammenligne en Harley Davidson FLHRCI Road King Classic med en Bugatti
Veyron.

Langt sjovere er det at se, eller endog opleve som ratholder, en
veteranbil fra midt 60'erne sætte en BMW M3 og en Audi R6 til vægs i
diciplinen: "Nvordan ligger du i svingene på små veje".

Lad mig dog straks fordømme alle de der tror for meget om deres egne
køreevner og dem som afprøver grænser under trafikale omstændigheder som
på nogen måde kan skabe fare for liv eller helbred.

De er uegnede som trafikanter og bør straks aflevere deres kørekort på
nærmeste politistation med en erkendelse af deres uvidenhed om
færdselsloven, deres manglende trafikale rutiner og færdigheder, deres
manglende selvindsigt, deres umodenhed og/eller deres psykiske samt
mentale utilregnelighed.

Jeg vil gætte på at ca. 20% trafikanter rammes af ovenstående
beskrivelse.
_
Seth

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-09 14:44

> [...]
> køre fra en MC - det er mig en gåde. Og der er vitterligt tale om forsøg
> på at køre ræs jeg taler om - det er ikke bare for at "tirre" mc´isten.

Måske er det gamle motorcyklister som vil se noget optræk, som kører i de
biler?`

For mange mange år siden fandt jeg ud af at min honda CB 175 kunne følge en
BMW 2002 tii op til 60-70 stykker. Det var jeg noget overrasket over - at
bilen ikke var hurtigere :)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-09 17:07

Ja tingene bliver hurtiger og hurtiger ingen tvivl om dette
Feks . Er min badevægt dobbelt så hurtig til 100 end den var for 10 år siden
;)

PE

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-09 19:49

> [...]
> Ja tingene bliver hurtiger og hurtiger ingen tvivl om dette
> Feks . Er min badevægt dobbelt så hurtig til 100 end den var for 10 år

Min badevægt er som min bil. Ikke til at styre :)

--
Per

Fra : Leo_Jensen

Dato : 23-07-09 08:27

On 23 Jul., 16:15, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> får en ide om hvilket "klasse" at det drejer sig om!
>
> Jeg skulle mene at der skal ca. 100hk (alt efter bilens vægt) til at

Næ, det kræver 200 hk. I hvert fald i en bil med egenvægt 1750 og 4-
trins pløreturbine...
Til gengæld kan jeg gøre det hver evig eneste gang (på asfalt...)

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-09 02:08

On 24 Jul., 08:53, "John Sahl" <spamcatch...@fotofaelden.dk> wrote:

> Jeg tror han hentyder til min signatur, men hvor har jeg skrevet at det ikke
> er foregået på bane?

I know!

Det er bare at Frank buldrer derudaf, med sine fordomme, uden at vide
en fis om, under hvilke forudsætninger hvad er foregået...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-07-09 03:13

On 24 Jul., 10:37, "Jan Vennike" <nospamGARFI...@vennike.dk> wrote:

> Kan så ikke lige definere lige nøjagtig DEN lyd - men min "kværn" lyder lidt
> a la en Harley med fri udblæsning - og DEN lyd kan JEG godt lide.

Altså larmer den af helvede til?

Klaus

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 10:55

>"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
>meddelelse

>Altså larmer den af helvede til?
>
>Klaus

Ja - men den er SYNET med det.

Og det er (for mig) på den gode måde - dvs IKKE 9 millioner omdrejninger, så
den skriger - næ nej - den buldrer nærmest

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 15:10

Jan Vennike skriver:

> Ja - men den er SYNET med det.

Og?

> Og det er (for mig) på den gode måde - dvs IKKE 9 millioner omdrejninger, så
> den skriger - næ nej - den buldrer nærmest

Tilgiv mig. Det er sikkert sjovt at lytte til, men når først man har
hørt den samme joke 50 gange, så bliver den kedelig.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 15:54

> Jan Vennike skriver:

> Og?

Hvis du syntes den larmer for meget - så klag til myndighederne, så de får
lavet love og regulativer om - for min MC overholder det den skal.

> Tilgiv mig. Det er sikkert sjovt at lytte til, men når først man har
> hørt den samme joke 50 gange, så bliver den kedelig.

Øhh - ej forstået ???

Jeg mener jo bare at der er nogen der godt kan lide når en MC/F1 rammer
13000-14000 omdrejninger/minut - DET siger så ikke mig en dyt - nææ, lad mig
få en langsomtgående motor - DET ved man hvad er Min MC's røde felt
starter allerede ved 7000 omdr/minut - og det er fint med mig - har aldrig
haft den i nærheden af det

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 16:26

Jan Vennike skriver:

> Hvis du syntes den larmer for meget - så klag til myndighederne, så de får
> lavet love og regulativer om - for min MC overholder det den skal.

Har du da fået den støjmålt, eller var sysnmanden "venlig" ?

> Øhh - ej forstået ???

Du syntes at det er sjovt at den larmer. Det gør jeg måske også første
gang eller anden gang, men så bliver det altså for trivielt.

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 16:41

> Jan Vennike skriver:

> Har du da fået den støjmålt, eller var sysnmanden "venlig" ?

Nu fik jeg den nysynet da jeg købte den for 4 måneder siden - og den har
ingen anmærkninger på synsattesten ......

> Du syntes at det er sjovt at den larmer. Det gør jeg måske også første
> gang eller anden gang, men så bliver det altså for trivielt.

Tja

Jeg syntes så til gengæld at det er trivielt at en bil/mc paserer og bare
siger "piiiiist" - det er sgu da for kedeligt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-07-09 17:33

Jan Vennike skrev:

> Jeg syntes så til gengæld at det er trivielt at en bil/mc paserer og bare
> siger "piiiiist" - det er sgu da for kedeligt.

Har du overvejet at flytte ud ved siden af en motorvej? Så kan du få
din lyst styret...

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 18:05

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at flytte ud ved siden af en motorvej? Så kan du få din
> lyst styret...
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Det er så derfor jeg har købt en MC med lyd - så kan jeg transportere
vellyden med mig

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-07-09 19:02

Jan Vennike skrev:

> Det er så derfor jeg har købt en MC med lyd - så kan jeg transportere
> vellyden med mig

Hvorfor skal lyden iøvrigt bagud og ikke op i hovedet på chaufutten?
Det må da være der den gavner mest :D

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 20:57

> Hvorfor skal lyden iøvrigt bagud og ikke op i hovedet på chaufutten? Det
> må da være der den gavner mest :D
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Hehe - der er så meget lyd, at der også er lidt til overs til mig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 23:04

Jan Vennike skriver:

> Hehe - der er så meget lyd, at der også er lidt til overs til mig

Altså svarer det til at jeg åbner vinduerne ud mod vejen, skruer op for
Hayden på anlægget for fuld drøn, for at kunne høre musikken mens jeg
går omme i baghaven?

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 08:07

> [...]
> går omme i baghaven?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Nja

Jeg PASSERER jo kun - jeg bliver ikke på det samme sted - jeg holder jo ikke
i din forhave og gasser op

Og så kører jeg primært på landet - en MC skal køre, ikke holde stille inde
i byen - det er keeeeeeeeeeeeeeeedeligt.

Så jeg har ikke så dårlig samvittighed over at den brøler lidt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 08:51

Jan Vennike skrev:

> Jeg PASSERER jo kun - jeg bliver ikke på det samme sted - jeg holder jo ikke
> i din forhave og gasser op

Hvor lang tid tager det dig at køre 20 km?

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 14:06

> Hvor lang tid tager det dig at køre 20 km?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

SÅ langt væk kan man altså heller ikke høre den - tror max 1 km væk.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 14:16

Jan Vennike skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> SÅ langt væk kan man altså heller ikke høre den - tror max 1 km væk.

Du sagde "ude på landet". Der kan man høre den slags krapyler MANGE km væk.

Folk med den slags motorcykler skulle velsignes med migræne.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-07-09 14:27

On Sat, 25 Jul 2009 15:15:33 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Du sagde "ude på landet". Der kan man høre den slags krapyler MANGE km væk.
>
>Folk med den slags motorcykler skulle velsignes med migræne.

>--

Og desuden sendes ud i noget buskads, for selv at finde en egnet
knortekæp, således at de kunne prygle sig selv med jævne mellemrum.

Det er denondehyleme irriterende at ligge og sove i lastbilen, og der
så kommer sådan noget japansk hyleri forbi.

Men de er ikke alene. Mine egne kolleger med deres Scania V8'ere, med
fri udstødning er ikke et hak bedre.

Ignoranter, socialdemokrater og skidesprællere, siger jeg bare.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 14:39

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fri udstødning er ikke et hak bedre.
>
> Ignoranter, socialdemokrater og skidesprællere, siger jeg bare.

Så'en en Scania V8 med fri udstødning der trækker et tungt læs op af bakke -
numf for en lyd

Desuden - min HYLER så absolut ikke - den BULDRER - de der
hylere/skrigere syntes jeg godt nok også er irriterende - men det er det med
hvilken motorlyd man foretrækker

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 15:12

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Men de er ikke alene. Mine egne kolleger med deres Scania V8'ere, med
> fri udstødning er ikke et hak bedre.
>
> Ignoranter, socialdemokrater og skidesprællere, siger jeg bare.

Det var ikke pænt sagt om dine kolleger

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 25-07-09 15:24

On Sat, 25 Jul 2009 16:11:44 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Det var ikke pænt sagt om dine kolleger

>--

Det er muligt, men ikke desto mindre min mening.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 15:31

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er muligt, men ikke desto mindre min mening.

Der burde være fri jagt på den slags larmere hele året rundt. Det kunne
give prestige med trofæer monteret på fronten OG en respektcirkel rundt
om ens hjemby.

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 14:38

> [...]
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Som skrevet andetsteds - hellere at man høre på det en gang imellem - end at
høre på de skide vindmøller 24/7 - DET er sgu belastende.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 15:23

Jan Vennike skrev:

> Som skrevet andetsteds - hellere at man høre på det en gang imellem - end at
> høre på de skide vindmøller 24/7 - DET er sgu belastende.

Det er altså ingen undskyldning at noget andet er værre.

Det næste bliver vel at du begynder at snakke om flystøj nær lufthavne?

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 15:36

> Det er altså ingen undskyldning at noget andet er værre.
>
> Det næste bliver vel at du begynder at snakke om flystøj nær lufthavne?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Altså

Hvis man har købt et hus, der ligger nær en trafikeret vej - så skal man
ikke klage over LOVLIG støj fra trafikken - vejen lå der ligesom først - så
hvis det er tilfældet for dig, så er du (i store træk) selv ude om det.

Jeg klager da heller ikke over de 2-3 dage om året, hvor landmanden smider
gylle på marken rundt om mit hus eller høster 24/7 et par dage om året -
hans marker var der først og var der da jeg købte huset.

MEN vindmøllerne kom FØRST op 2 år efter at jeg havde købt mit hus - DERFOR
vil jeg have lov til at brokke mig over dem!!!!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-07-09 19:43

Jan Vennike skrev:
> [...]
> hvis det er tilfældet for dig, så er du (i store træk) selv ude om det.

Jeg bor cirka en km fra en pænt trafikeret landevej. 99% af trafikken
kan jeg ikke høre. Gæt selv hvad jeg KAN høre.

> MEN vindmøllerne kom FØRST op 2 år efter at jeg havde købt mit hus - DERFOR
> vil jeg have lov til at brokke mig over dem!!!!

Tjah, du havde checket lokalplan og alt det der? Der er også nogen der
køber et hus hvor der skal være motorvej, og bliver en anelse snydt når
samme motorvej bliver flyttet "nok" til at deres hus ikke bliver
eksproprieret.

Det er heller ikke ulovligt at tale i mobiltelefon i biografen, men
derfor kan det jo godt være dybt irriterende for alle andre end en selv.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-07-09 19:50

On Sat, 25 Jul 2009 20:43:03 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Jeg bor cirka en km fra en pænt trafikeret landevej. 99% af trafikken
>kan jeg ikke høre. Gæt selv hvad jeg KAN høre.

Og jeg bor op til en Margerit-rute - gæt selv hvad jeg kan høre. Det
store flertal af MC'er kører stille og roligt, men nogle enkelte
indehavere af støjende tobenede skal absolut vederkvæge os indfødte
med deres "lyd" (&%¤#%&&/støj!!!)

Men OK - så er problemet heller ikke større.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-07-09 22:01

Ivan Madsen skrev:

> Og jeg bor op til en Margerit-rute - gæt selv hvad jeg kan høre. Det

Margeritter der gror?

> store flertal af MC'er kører stille og roligt, men nogle enkelte
> indehavere af støjende tobenede skal absolut vederkvæge os indfødte
> med deres "lyd" (&%¤#%&&/støj!!!)
>
> Men OK - så er problemet heller ikke større.

Jeg ville ønske det ikke irriterede mig, men det gør det altså.

Sært med mennesker - nogen ting generer mere end andre.

Fra : Volger Garfield

Dato : 26-07-09 19:06

On Sat, 25 Jul 2009 23:01:06 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>Margeritter der gror?

http://da.wikipedia.org/wiki/Margueritruten

Du plejer ellers ikke gå op i, at der mangler et bogstav, sådan i al
almindelighed.

Hehe - Ja....

Volger

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-07-09 12:23

On 24 Jul., 11:54, "Jan Vennike" <nospamGARFI...@vennike.dk> wrote:

> Ja - men den er SYNET med det.

Altså den larmer ad helvede til, forpester os andres fred og ro.

Synet eller ej, den gør det jo.....

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-07-09 12:25

On 24 Jul., 17:41, "Jan Vennike" <nospamGARFI...@vennike.dk> wrote:

> Nu fik jeg den nysynet da jeg købte den for 4 måneder siden - og den har
> ingen anmærkninger på synsattesten ......

Hvordan ved du så den er synet med den nuværende udstødning ?

--
Christian

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-09 20:56

>"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Hvordan ved du så den er synet med den nuværende udstødning ?
>
>--
>Christian

Nja

Nu er det en lokal jeg har købt den af - og jeg ved at han ikke har skiftet
udstødning inden syn.

Men du har ret - 100 % kan jeg ikke være - andet end at jeg har hans ord for
det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-07-09 12:35

On 25 Jul., 15:05, "Jan Vennike" <nospamGARFI...@vennike.dk> wrote:

> SÅ langt væk kan man altså heller ikke høre den - tror max 1 km væk.

Så skal du vist tro om igen.
I hvert fald 4 km til hver side, længere hvis vejr, geografi og lign
er optimale.

--
Christian

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-07-09 20:05

> [...]
>
>Så skal du vist tro om igen.
>I hvert fald 4 km til hver side, længere hvis vejr, geografi og lign

Nååå - du tror jeg ligger med 150 km/t konstant ?? For SÅ larmer den HELT
slemt - de der skrigende bambus raketter kan godt nok skrige igennem, når de
får tæv.

Men min 1000 kubik V2 siger faktisk kun RIGTIG meget når den er under
belastning - ved konstant 90 km/t - så buldrer den bare lidt - tror du meget
nemmere ville kunne høre en 13000 omdr/min maskine end min.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-07-09 15:21

On 25 Jul., 18:35, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> 100 på 4 - 5 - 6 sek.
>
> SÅ husk nu at holde æbler og pærer adskilt.

Trods den måske begrænsede mængede af motorcykler i den hurtige ende
af skalaen som Per nævner, så ses de ofte i trafikken. Jeg bemærker
dem i hvert fald hvilket kan skyldes at jeg er CBR1000 ejer og
motorcyklist gennem 29 år, og oftere end jeg ser en Ferrari, Porsche
eller Lamborghini mens jeg endnu har til gode at se en (dansk) Veyron
eller McLaren F1. Jeg oplever også nu og da at blive udfordret, men
plejer at lade det ligge.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-07-09 22:01

> Mener det er BLÆST og køre ræs på off. vej.

Det er det også.. man "blæser" afsted jo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-07-09 15:40

On 26 Jul., 19:38, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Men oppe i fart går det fint - også at rykke fra 1.000 cc sportmaskiner...
>
> --http://www.saabklub.dk/

Nu virker det som om trådstarter taler om lyskrydsdueller, men jeg kan
selvfølgelig tage fejl. Uanset, er det vel begrænset hvor høje
hastigheder det er fornuftigt at gi’ sig i kast med.

Her har de forsøgt sig med Viper mod Hayabusa
http://www.viperalley.com/forum/viper-discussions-srt/74812-honda-cbr1000-2008-stock-2.html

Duellanterne i de første par videoer er godt modificeret, mens den
sidste ser mere normal ud, eller Viper’en levere 731HP på hjulene og
Hayabusa’en 164. Uanset om de starter fra 60 eller 70mph, og
fortsætter til hastigheder der vil resultere i øjeblikkelig
henrettelse ved en dansk fartkontrol, så vinder MC’en.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per

Dato : 27-07-09 10:36

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> selvf?lgelig tage fejl. Uanset, er det vel begr?nset hvor h?je
> hastigheder det er fornuftigt at gi’ sig i kast med.
>
> Her har de fors?gt sig med Viper mod Hayabusa
> http://www.viperalley.com/forum/viper-discussions-srt/74812-honda-cbr1000-2008-stock-2.html
>
> Duellanterne i de f?rste par videoer er godt modificeret, mens den
> sidste ser mere normal ud, eller Viper’en levere 731HP p? hjulene og
> Hayabusa’en 164. Uanset om de starter fra 60 eller 70mph, og
> forts?tter til hastigheder der vil resultere i ?jeblikkelig
> henrettelse ved en dansk fartkontrol, s? vinder MC’en.

JA og det var det der var min pointe ! - og ja jeg t?nker p? lyskrydsdueller
!

En Hayabusa er en ganske almindelig maskine - godt nok stor at tumle med,
men til at betale http://www.enghave-motor.dk/index.htm og der er masser af
dem p? gaderne, jeg kender selv en h?ndfuld, der k?rer p? s?dan en f?tter.

De der unge gutter i varebiler (vorherrebevares), der virkelig tror de har
noget n?r der ligner en chance, har slet ingen forstand p? fysikkens love -
det er meget tydeligt. Og det er s? ogs? blevet tydeliggjort i denne tr?d.

Biler mod sportsmc´er er altid afgjort p? forh?nd til mcéns fordel. Altid.

Per

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-09 14:46

> Biler mod sportsmc´er er altid afgjort p? forh?nd til mcéns fordel. Altid.

Så find klippet på Youtube, hvor en Yamaha R1 - 1.000 cc sportsmaskine får
røv af en Veyron og en Carrera GT..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper

Dato : 28-07-09 21:26

Så find lige en statistik, der fortæller hvor mange Veyron der er
registreret i DK. Eller bare importeret.
Og find så lige et klip, hvor samme Veyron kører mod en MC i samme
(pris)klasse.
Måske skal vi også have fat i en pro MC kører il at udligne de fordele,
Veyron vel har - den har vel både Tractiion Control og Launch Control -
Carrera'en har vel også.
Der er verdener til forskel på at fyre en bil af og blot risikere at den
trækker sidelæns ved for meget gas og så til at gøre det på n MC. På
sidstnævnte risikerer du let at få asfalten i nakken i stedet for hjulspind
!
Selv en MZ trækker fra de fleste DK-registrede biler i Kbh - og den kan
såmænd tunes til at trække fra endnu flere.
Det oprindelige spørgsmål gik jo på hvad du kan møde ved danske lyskryds -
ikke på hvad der findes ude i den store verden med meget anderledes
afgifter.

Mvh
Jesper Hedegaard
-signaturen er osse på ferie