Alle mulige spørgsmål vedr syn
Fra : BikeManiac

Dato : 18-07-09 12:39

Med udgangspunkt i disse 2 indlæg har jeg et par spørgsmål til syn af
en GULpladebil som der er betalt moms af og som er mere end 4 år
gammel:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/335867c96f2f1ef/1271e70425f608b7?hl=da&ie=UTF-8&q=syn+%2Bfrist

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.bil/browse_frm/thread/a36fbba03a1a4db7/791d397e96ebec59?hl=da&ie=UTF-8&q=syn+%2Bfrist

Den blev synet sidste gang 15. september 2007. Jeg har flg spørgsmål:

1. Hvornår får jeg synsindkaldelsen og hvad vil være den aller sidste
frist for syn ifølge den indkaldelse?

2. Hvor længe kan jeg ignorere fristen? I det ene link ovenover nævnes
det at det tager LANG tid før man får et erindringsbrev - hvis man har
en hvidpladebil. Er det strengere med gulpladebiler?

3. Hvor lang tid går der fra sidste frist til man får et såkaldt
erindringsbrev?

4. Hvis bilen står opbevaret på et andet sted end min bopæl, kan
politiet så ved fremmøde på min bopæl (fordi de er kommet for at
klippe pladerne) forlange at få at vide hvor bilen står opbevaret?
Eller jeg kunne jo også være på jordomrejse i et ½ år og have stillet
bilen i lufthavnen (selvom det er dyrt .

5. Hvis man impliceres i en trafikuheld med bilen og fristen for
sidste syn er overskredet, dækker ansvarsforsikringen så ikke?

6. Hvis man bringer bilen til syn inden for fristen, hvor mange omsyn
af 4 ugers varighed kan man så få?

På forhånd tak, mvh

Lucas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-09 19:44

BikeManiac skriver:

> Den blev synet sidste gang 15. september 2007. Jeg har flg spørgsmål:
>
> 1. Hvornår får jeg synsindkaldelsen og hvad vil være den aller sidste
> frist for syn ifølge den indkaldelse?

2 år efter sidste syn (cirka)

> 2. Hvor længe kan jeg ignorere fristen? I det ene link ovenover nævnes
> det at det tager LANG tid før man får et erindringsbrev - hvis man har
> en hvidpladebil. Er det strengere med gulpladebiler?

Nej, det er det samme.

> 4. Hvis bilen står opbevaret på et andet sted end min bopæl, kan
> politiet så ved fremmøde på min bopæl (fordi de er kommet for at
> klippe pladerne) forlange at få at vide hvor bilen står opbevaret?

Ja da.

> Eller jeg kunne jo også være på jordomrejse i et ½ år og have stillet
> bilen i lufthavnen (selvom det er dyrt .

Så kan de finde på at klippe pladerne der!

> 6. Hvis man bringer bilen til syn inden for fristen, hvor mange omsyn
> af 4 ugers varighed kan man så få?

Alle dem man vil. Hvis ikek synsmanden finder noget graverende der gør
at han fjerner pladerne med det samme.

Smid nu den øse til syn inden datoen. Reglerne er ikke lavet for sjov.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 18-07-09 21:17

> Alle dem man vil. Hvis ikek synsmanden finder noget graverende der gør
> at han fjerner pladerne med det samme.

Det kan han så ikke, det var dengang i statsmonopolets tid, det "værste" han
kan gøre er:
1: Et "ikke godkendt" som resultat uden mulighed for omsyn, dvs nyt syn
næste gang, det sker hvis der er så mange fejl at synet ikke er
fyldestgørende
2: Kørselsforbud, f.eks. utæt bremsesystem.

Kent Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-09 21:45

Kent Nielsen skriver:

> 2: Kørselsforbud, f.eks. utæt bremsesystem.

Netop. Det er det jeg kalder at han klipper pladerne. Jeg ved godt at
han ikke fysisk må tage dem af, men kan meddele kunden at han ikke må
køre derfra og meddele politiet, hvis kunden alligevel kører derfra.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 19:47

On Sat, 18 Jul 2009 11:39:29 -0700 (PDT), BikeManiac
<lucasjensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Den blev synet sidste gang 15. september 2007. Jeg har flg spørgsmål:
>
>1. Hvornår får jeg synsindkaldelsen og hvad vil være den aller sidste

Det er nemt nok, i år på første reg. dato uanset om den falder før 15.
september eller efter.

>2. Hvor længe kan jeg ignorere fristen? I det ene link ovenover nævnes
>det at det tager LANG tid før man får et erindringsbrev - hvis man har
>en hvidpladebil. Er det strengere med gulpladebiler?

Det er nok det samme - men hvis det her handler om at "snyde" et lig
gennem færdslen, så tror jeg nok jeg står af.

>3. Hvor lang tid går der fra sidste frist til man får et såkaldt
>erindringsbrev?

½ sekund - se ovenfor!

> [...]
>Eller jeg kunne jo også være på jordomrejse i et ½ år og have stillet
>bilen i lufthavnen (selvom det er dyrt .

Når nu du har så afslappet et forhold til reglerne for indregistrering
gælder forholdet måske også færdselsloven, og så er chancerne for at
du bliver standset ganske pæne, hvis nummerpladen er "suspekt". Von
hørensagen ved jeg, at man måske lader en slippe hvis der ikke er
andet, men ikke hvis der er manglende syn på attesten.

>5. Hvis man impliceres i en trafikuheld med bilen og fristen for
>sidste syn er overskredet, dækker ansvarsforsikringen så ikke?

Den er lovligt indregistreret - og medmindre Centralregistret har
sendt en meddelelse om, at de gerne vil have pladerne indleveret må
ansvarsforsikringen som minimum dække - kasko, hmmm...bum, bum.

>6. Hvis man bringer bilen til syn inden for fristen, hvor mange omsyn
>af 4 ugers varighed kan man så få?

Vil tro, du kan måske et yderligere omsyn - hvis der overhovedet ikke
er gjort noget for at udbedre fejlen, så er det køreforbud pr.
omgående. Og forhåbentlig allerede første gang, du stiller op, hvis
ovenstående er planen!

>På forhånd tak, mvh

selv utak
!