Fiat Punto 60S - 180 km/t
Fra : Per

Dato : 18-07-09 19:25

Hej NG !

Har lige været på en langtur i Tyskland og det havde motoren i min lille
Fiat Punto 60S årgang 95´ sgu rigtig godt af

Jeg prøvede at køre fuld pedal på et tidspunkt, dog med lidt starthjælp fra
en lille hælning på motorvejen. Men 190 km/t på speedo og ÆGTE 180 km/t
(GPS) havde jeg den oppe på. Jeg var noget (meget) overrasket over denne
max fart - jeg har aldrig før haft den i nærheden af noget over 160 på
nålen.
Jeg havde jeg forsvoret, at det var muligt for sådan en lille og svag motor
(58 HK) at køre så stærkt !

Så ingen tvivl om at vores biler har godt af at køre nogle lange stræk en
gang imellem.

mvh. Per

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 19:29

On Sat, 18 Jul 2009 20:25:29 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>(58 HK) at køre så stærkt !
>
>Så ingen tvivl om at vores biler har godt af at køre nogle lange stræk en

Tjooh, har også set en omdrejningstæller i en Saxo 1.4i vise knap 6000
o/min i højgear - og det rimer ikke rigtig med de 180, Citroen opgav.
Der findes en hjemmeside med billeder af vanvittige hastigheder for
almindelige biler, kan ikke huske linket. Tror nok alt hvad jeg har
været i nærheden af er slået betragteligt )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-09 20:22

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> almindelige biler, kan ikke huske linket. Tror nok alt hvad jeg har
> været i nærheden af er slået betragteligt )

Linket kunne interessere mig - jeg har et par billeder af en Golf Diesel og
en Ford Fiesta 1.0 (eller er det 1.1?) Ghia, begge omkring 50 HK, med
speedometeret pegende omkring de 200 - begge opnået på god gammeldags tysk
motorvej :)

--
Per

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 20:44

On Sat, 18 Jul 2009 21:22:01 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

> [...]
>en Ford Fiesta 1.0 (eller er det 1.1?) Ghia, begge omkring 50 HK, med
>speedometeret pegende omkring de 200 - begge opnået på god gammeldags tysk

Jeg har stadig billedet på nethinden af en lodret speedometernål ned
gennem triptæller og km-tæller i Saxo'en )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-09 21:15

> Jeg har stadig billedet på nethinden af en lodret speedometernål ned
> gennem triptæller og km-tæller i Saxo'en )

Det er så ikke noget bevis :)

Min mor har Fiesta´en endnu - det er fame en død slæde at komme ud i. Max.
130 ud af lige vej :) Da den var oppe i nærheden af 200 var det brors bil
med mig som fotograf :)

--
Per

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 21:21

On Sat, 18 Jul 2009 22:14:40 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

> [...]
>130 ud af lige vej :) Da den var oppe i nærheden af 200 var det brors bil

Lånte en Corsa 1.4i med 275 kkm på klokken af værkstedet den anden dag
- og for pokker, det var en øjeåbner. Puntoen er absolut ikke nogen
hurtig bil, men i almindelige mellemaccelerationer klarer den sig
pænt, det blev da pænt understreget af oplevelsen af 60 HK 1.4
(((....bttt...........fører til maskinhus.....motorkraft
ønsket.........10 sek pause........maskinhus til fører........ja,
ja!!........fører til maskinhus.........nu!!!!...........maskinhus til
fører........vi skal lige være færdige med morgenkaffen.............og
faktuelt oplevet som ned i 4 ved 90 bag lastbil.....når 100 ud for
lastbil, 110 efter indtrækning foran lastbil og blæst af vejen af tre
sorte Passat'er med power! ,.......et minut senere 130)) )))

Fra : Søren

Dato : 19-07-09 10:07

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Gad vide om man har tænkt på Hastighedskoden på dækket.
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50#hastighedskoder

Fra : oz3bto

Dato : 19-07-09 21:47

> [...]
> motor (58 HK) at køre så stærkt !
>
> Så ingen tvivl om at vores biler har godt af at køre nogle lange stræk en

En sierra 1.6 ~75hk fyldt med unge mennesker på vej til Heidepark kan ifølge
det tyske politi rende 173 kmt... Og ja det var dyr tur til Heidepark