Hjælp - haglskade !
Fra : Mogens

Dato : 17-07-09 19:22

Min bror har fra Italien netop meldt, at han er blevet ramt af et haglvejr,
hvor hagl så store som dueæg fuldkommen har mollestreret hans '04 Peugeot
406 2,0 (topmodel, kør 150.000 km). 2 spørgsmål trænger sig på:
1) Hvad siger forsikringen til det?
2) Hvordan retter man skaden op - bilens vandrette flader mv er jo nu
sønderbombet med små buler overalt !

Når ferien er slut skal den jo handles til en Audi, så han er lidt
tvivlrådig nu...

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-09 19:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sønderbombet med små buler overalt !
>
> Når ferien er slut skal den jo handles til en Audi, så han er lidt

Kender ikke noget til firmaet, men måske de kan hjælpe:
http://www.dentbusters.dk/
Mener de rettede buler ud for VW efter en haglstorm for et par år siden i
Wolfsburg.

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-09 19:37

> [...]
> på:
> 1) Hvad siger forsikringen til det?
> 2) Hvordan retter man skaden op - bilens vandrette flader mv er jo nu

Vi havde en del rep'er efter sidste års italienske haglbyger.

1) Forsikringen dækker - taksator bestemmer hvordan det udbedres.
2) Enten bliver bulerne rettet ud af "buleoprettere", eller også skiftes
tagplade, skærme m.v. Det er alt efter hvad skadesopgørelsen siger er
billigst.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-09 19:46

Han skal nok ikke fortælle forsikringsselskabet, at han har til hensigt at
sælge bilen... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 17-07-09 19:59

> Han skal nok ikke fortælle forsikringsselskabet, at han har til hensigt at
> sælge bilen... )

LOL - men hva tænker du specifkt på?

Fra : Henrik B.

Dato : 17-07-09 20:02

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> LOL - men hva tænker du specifkt på?

Måske taksator får den idé - for at spare penge - at han så er ligeglad med
brormands eventuelle ekstra værditab, og derfor vælger at dække den
udbedringsmetode som er billigst mulig - uanset resultat. De ér jo nogle
banditter...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-07-09 20:10

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> ligeglad med brormands eventuelle ekstra værditab, og derfor vælger
> at dække den udbedringsmetode som er billigst mulig - uanset

Man har da krav på at få dækket et evt. værditab bilen får som følge af
en skade? Ja jeg er da ikke helt sikker selv...

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-09 21:50

Hej!

Kent Oldhøj wrote:
> Man har da krav på at få dækket et evt. værditab bilen får som følge af
> en skade? Ja jeg er da ikke helt sikker selv...

Har man *altid* det? Så vidt jeg kan læse fjerner min police denne
mulighed nemlig. Blev lidt forundret da jeg læste det faktisk. Ikke at
jeg forventer at gøre brug af det ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-07-09 22:37

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Har man *altid* det? Så vidt jeg kan læse fjerner min police denne
> mulighed nemlig. Blev lidt forundret da jeg læste det faktisk. Ikke
> at jeg forventer at gøre brug af det ;)

Fandt lige dette:
"Der kan være mulighed for erstatning for værdiforringelse, når
nedenstående tre punkter er opfyldt:

1. Der skal være en helt eller delvis skyldig modpart
2. Din bil skal være en nyere personbil. Den må typisk ikke være mere
end 2-3 år gammel
3. Der skal være tale om en større skade. Det vil som hovedregel
betyde, at skaden mindst skal koste 20-30 pct. af den handelsværdi,
bilen havde umiddelbart før skaden."

http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Forsikringsmuligheder/Fors
ikringerne/Bilforsikring/Sider/Vaerdiforringelse.aspx

Så dels har det intet med ens egen forsikring at gøre, dels har du ret:
Man har ikke *altid* krav på dækning af værdiforringelse.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-09 23:09

Hej!

Kent Oldhøj wrote:
> Så dels har det intet med ens egen forsikring at gøre, dels har du ret:
> Man har ikke *altid* krav på dækning af værdiforringelse.

Ok. Det er også teoretisk alligevel, når man kører i en 11 år gammel bil ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-07-09 17:15

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Min bror har fra Italien netop meldt, at han er blevet ramt af et
> haglvejr,

Lazise igen?

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 20-07-09 17:18

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Lazise igen?

Nope - mellem Bolzano og Livigno

Fra : Mogens

Dato : 22-07-09 10:41

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> 1) Hvad siger forsikringen til det?

Forsikringen har fået rigtig mange henvendelser fra danskere i Italien, så
derfor var meldingen, at forsikringen dækker skaderne...

Fra : Mogens

Dato : 16-09-09 05:21

> [...]

> haglvejr, hvor hagl så store som dueæg fuldkommen har mollestreret hans
> '04 Peugeot 406 2,0 (topmodel, kør 150.000 km). 2 spørgsmål trænger sig

Totalskade !

> Når ferien er slut skal den jo handles til en Audi, så han er lidt
> tvivlrådig nu...

Den tvivl er så verfet til side - Audi'en venter forude _)