USA hvis man alligevel ikke rejser ?
Fra : bosol

Dato : 24-09-09 01:56

På ESTA skal man ansøge mindst 6 dage før ankomst det elektroniske
system for rejsetilladelse og hvad nu hvis man ikke rejser og møder op
- vil man så blive udelukket næste gang ?

Fra : Michael Bjørn Peders~

Dato : 24-09-09 09:06

Nej

Men hvis du bliver godtkendt på ESTA - så gælder din indrejse tilladelse i
op til 2 år - eller hvis dit pas udløber inden, så er det den dato der
gælder.

Du skal alligevel udfylde papir visa papir inden indrejse - foruden ESTA.

Mvh
Michael

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 24-09-09 11:46

[...]

Den foreløbige indrejsetilladelse gælder så vidt jeg husker 3 eller 6
måneder, og den garanterer dig ikke automatisk indrejse, men slipper dig i
første omgang bare hen til skranken, hvor du så stadig kan risikere at blive
afvist hvis der er forhold der taler derfor.
Efter udløb af den foreløbige tilladelse, skal du bare ansøge igen.

Mvh
Niels

Fra : Christiansen

Dato : 29-09-09 13:39

> På ESTA skal man ansøge mindst 6 dage før ankomst det elektroniske
> system for rejsetilladelse og hvad nu hvis man ikke rejser og møder op
> - vil man så blive udelukket næste gang ?

Har nu to gange i Newark lufthavn oplevet at immigation har ignoreret
ansøgningen fra ESTA så værsgod at udfylde den grønne formular.
I Chicago godttog de den

Christiansen