Salær fra Advokat
Fra : Michael Arends

Dato : 22-09-09 13:46

Hejsa

Jeg er i den situation, at jeg skal afvikle et dødsbo og er
hovedarving som beskrevet i et testamente.

Jeg har telefonisk bedt en advokat - samme som for 2 år siden skrev
testamentet - om at hjælpe mig fordi jeg af skifteretten fik at vide,
at de først indsendte papirer i dødsbosagen var udfyldt forkert. Det
viser sig så at det er testamentet der er udfyldt forkert m.h.t antal
af arvinger i testamentet, med deraf følgende forkert udfyldelse af
papirer til skifteretten.

2 dage efter første kontakt til advokaten aflyser jeg vores første
møde som skullle foregå kommende uge på advokatens kontor og fortæller
samtidig at jeg ikke ønsker hjælp til dødsboet alligevel. Jeg tænker
om advokaten egentlig er i stand til at hjælpe mig når vedkommende
allerede har klokket i den med testamentet. I mellemtiden har
advokaten uden min viden taget kontakt til skifteretten 2 gange først
for at forsøge at rette tvivlen om antallet af arvinger og sidst for
at træde ud af sagen igen.

Nu dumper der så en regning ind ad døren på ca. kr. 1000 for at skrive
2 breve til skifteretten div. telefonsamtaler ? og oprettelse af
sag ?.

Er advokaten på tynd is her eller er der tale om et fuld berettiget
salær.

Jeg kan oplyse at det første der skulle foregå i denne sag var et
fælles møde på advokatens kontor som så blev aflyst af mig.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh

Michael

Fra : Jubii

Dato : 23-09-09 19:21

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg kan oplyse at det første der skulle foregå i denne sag var et
> fælles møde på advokatens kontor som så blev aflyst af mig.

Hvorfor kommer du med så dumme og tåbelige indlæg i denne gruppe?
Mindst 2 gange, bare i dag.

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 24-09-09 19:10

J wrote, On 2009-09-23 10:19:
<---cut--->
> Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
>
> Mvh
>
> Michael
>

> Spørg din advokat.

"J" du citerer ikke korrekt.

--
Vh. Georg

Fra : Ole C

Dato : 24-09-09 21:16

Georg Sluyterman skrev blandt andet:

> "J" du citerer ikke korrekt.

Du må være ganske ny her i gruppen, hvis du tror at "J" og "Knud" er
indenfor pædagogisk rækkevidde......

--
vh
Ole C

Fra : Knud

Dato : 25-09-09 05:26

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in message

> Du må være ganske ny her i gruppen, hvis du tror at "J" og "Knud" er
> indenfor pædagogisk rækkevidde......

Dette handler ikke om pædagogik - men om at ingen - heller ikke Georg - skal
bestemme, hvordan og hvad jeg (og sikkert også J) skriver.

Knud

Fra : Jubii

Dato : 25-09-09 07:33

"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>

> Dette handler ikke om pædagogik - men om at ingen - heller ikke
> Georg - skal bestemme, hvordan og hvad jeg (og sikkert også J)

Vil du hellere have at din udbyder bestemmer OM du i det hele taget må
skrive på usenet?
Så vil jeg opfordre ALLE der læser det lort du skriver til at klage til
abuseafdelingen hos din udbyder. X-Complaints-To: abuse@post.tele.dk
Der findes regler for brugen af usenet, som din udbyder er gået med til
at deres brugere skal overholde.
Disse regler kan ses på www.usenet.dk

I tilfælde af kundens væsentlige misligholdelse af forpligtelser i
henhold til abonnementsaftalen er TDC berettiget til at afbryde kundens
forbindelser til xDSL-tjenesten og adgang til internettjenesten eller
begrænse kundens mulighed for brug af tjenesten.

Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:

P. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne
regler for god skik på internettet."

Fra : Søren Hansen

Dato : 25-09-09 11:14

Jubii skrev:
> [...]
>
> Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:
>
> P. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne

Så er det da heldigt at den regel du henviser til, om hvordan man
citere, er nedskrevet. Det forhold du henviser omhandler tydeligvis kun
de uskrevne regler. *G

Fra : Jubii

Dato : 25-09-09 14:41

"Søren Hansen" <shans@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så er det da heldigt at den regel du henviser til, om hvordan man
> citere, er nedskrevet. Det forhold du henviser omhandler tydeligvis
> kun de uskrevne regler. *G

Om igen, denne gang på dansk.

Fra : Knud

Dato : 25-09-09 14:46

Men hvornår har JUBIIdioten skrevet et indlæg som overholder de skrevne
regler her på usenet?

Knud

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-09-09 15:32

On Fri, 25 Sep 2009 15:45:50 +0200, "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote:

>Men hvornår har JUBIIdioten skrevet et indlæg som overholder de skrevne
>regler her på usenet?

Hvis du nu selv starter med at overholde reglerne, også de såkaldte
uskrevne, så er du godt på vej.

/Hans

Fra : Søren Hansen

Dato : 25-09-09 15:03

Jubii skrev:
> "Søren Hansen" <shans@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Om igen, denne gang på dansk.

Det var dansk. Hvis du ikke kan forstå det, kan du helt sikker få en fra
din klasse til at hjælpe dig.

--
Søren

Fra : Jubii

Dato : 25-09-09 16:08

> Det var dansk. Hvis du ikke kan forstå det, kan du helt sikker få en
> fra din klasse til at hjælpe dig.

Du skal være over 15 for at svare på den måde.
Da du ikke forstod det jeg skrev, er du under 15.
Og når du om 10 år er blevet 15, har du måske lært at læse det folk
skriver uden at fantasere dig til hvad du tror folk skriver.

Fra : Knud

Dato : 25-09-09 14:43

Det bliver vist utroligt vanskeligt at 'dømme' nogen for overtrædelse af
ikke eksisterende (uskrevne) regler.

Knud

Fra : Jubii

Dato : 25-09-09 15:02

> Det bliver vist utroligt vanskeligt at 'dømme' nogen for overtrædelse
> af ikke eksisterende (uskrevne) regler.
>
> Knud
>
> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

Din uvidenhed vil ikke redde dig.
Hold du hellere op mens du kan gøre det frivilligt.

Fra : Knud

Dato : 25-09-09 16:18

Slap helt af tumpe - jeg skriver hvad jeg vil hvor jeg vil og hvordan jeg
vil - uanset hvad du måtte mene om det.
Naturligvis overholder jeg injurielovgivning ol.

Fra : Knud

Dato : 23-09-09 16:12

Jamen der er vel ydet ½ (-1) times arbejde iflg. din beskrivelse - så er
1000 kr vel ok. Advokatsalærer starter omkring 1000 kroner i timen og op.

Knud

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 24-09-09 19:07

Knud wrote, On 2009-09-23 17:12:
> Jamen der er vel ydet ½ (-1) times arbejde iflg. din beskrivelse - så
> er 1000 kr vel ok. Advokatsalærer starter omkring 1000 kroner i timen og
> op.

Hej Knud

Vil du sætte din news-reader op til at citere korrekt. Desuden topposter
du

--
Vh. Georg

Fra : Knud

Dato : 24-09-09 20:57

Jeg har ikke tænkt mig at spørge dig, hvordan jeg skriver mine indlæg!

Knud

Fra : J

Dato : 24-09-09 21:59

"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke tænkt mig at spørge dig, hvordan jeg skriver mine indlæg!
>
> Knud

Hørt!