Må TV-signaludbydere lave opsøgende telefo~
Fra : Jens

Dato : 22-09-09 20:13

Hej NG,

Vi er netop blevet kontaktet af en telefonsælger, der i første omgang gav
sig ud for at repræsentere det bureau, der står for udlejning af vores
sommerhus. I løbet af samtalen viser det sig, at han ringer fra Viasat og
ønsker at sælge parabol-pakker.

Er telefonsalg af tv-pakker til private legalt?

Klart, at det ikke er legalt, at give sig ud for at repræsentere et andet
firma....

Mvh
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-09-09 21:29

Jens wrote:

> [...]
> Viasat og ønsker at sælge parabol-pakker.
>
> Er telefonsalg af tv-pakker til private legalt?

Jeg antager at du er forbruger og ikke driver erhvervsvirksomhed, og at
du ikke har givet samtykke henvendelsen.

Svar: nej, det er en klar overtrædelse af forbrugeraftalelovens §6.

--
Jesper Lund

Fra : Jens

Dato : 23-09-09 07:25

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du ikke har givet samtykke henvendelsen.
>
> Svar: nej, det er en klar overtrædelse af forbrugeraftalelovens §6.

Ja, forbruger og intet samtykke til Viasat!

Tak for info - det anede mig nok

Jens

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 23-09-09 09:27

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er telefonsalg af tv-pakker til private legalt?
>
> Klart, at det ikke er legalt, at give sig ud for at repræsentere et andet

Viasat bruger mærkelige firmaer der lever af fup og viasat kan tører
skylden af på dette og læne sig tilbage og værer ligeglade med menneskers
forulempning på alle tidspunkter