nyhedsgruppe læser
Fra : ScooterGrisen

Dato : 21-09-09 09:55

Jeg har lavet en nyhedsgruppe læser som viser indlæg fra
dk.fritid.knallert gruppen.

Men et emne som hedder "Ny kilerem = sløv scooter" kommer på min
hjemmeside til at hedde "=?iso-8859-1?Q?
Re:_Ny_kilerem_=3D_sl=F8v_scooter?="

Hvordan får jeg lavet emnet om så det ser korrekt ud ?

Min hjemmeside er i UTF-8 og det ser ud til at nyhedsgruppens beskeder
er i iso-8859-1 som der står noget om i emnet så øæå kommer ikke til
at se rigtigt ud.

jeg ville gerne have det til at se ud ligesom i google grops eller en
hver anden nyhedsgruppe læser.

Fra : Dan Storm

Dato : 22-09-09 08:30

ScooterGrisen skrev:
> Men et emne som hedder "Ny kilerem = sløv scooter" kommer på min
> hjemmeside til at hedde "=?iso-8859-1?Q?
> Re:_Ny_kilerem_=3D_sl=F8v_scooter?="
>
> Hvordan får jeg lavet emnet om så det ser korrekt ud ?

Jeg har netop lige i skrivende stund nærmest lavet en funktion til at
afkode sådan en streng. RFC kan læses her:
<url: http://www.faqs.org/rfcs/rfc1522.html>

Funktionen ser lige nu således ud:
<url: http://php.pastebin.com/m4e232f87>

Funktionen er afhængig af at PHP er compilet med --enable-mbstring
Kan håndtere både Q og B encoding.

Bruges således:

1)
<?php
   $string = "=?UTF-8?B?SGrDpmxwIHRpbCBNb3VzZW92ZXIuLi4=?=";

   $subject = decodeSubject($string);
   echo $subject;
?>

2)
<?php
   $string = "=?iso-8859-1?Q?Hj=E6lp_til_Mouseover...?=";

   $subject = decodeSubject($string);
   echo $subject;
?>

3)
<?php
   $string = "=?UTF-8?Q?Hj=E6lp_til_Mouseover...?=";

   $subject = decodeSubject($string, "ISO-8859-1");
   echo $subject;
?>

Der er sikkert plads til forbedringer i funktionen, men lige nu løser
den opgaven (for mig, anyways).

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : ScooterGrisen

Dato : 22-09-09 09:47

ok jeg prøver lige koden.

hvordan ved man om php er compileret med --enable-mbstring ?

kan man checke det med phpinfo() eller på anden måde ?

Fra : Dan Storm

Dato : 22-09-09 23:01

ScooterGrisen skrev:
> ok jeg prøver lige koden.
>
> hvordan ved man om php er compileret med --enable-mbstring ?

Det finder du ud af når du kører funktionen.

> kan man checke det med phpinfo() eller på anden måde ?

Ja, mbstring (Multibyte support) skulle gerne være enabled i phpinfo,
hvis det er.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 23-09-09 18:08

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 23:01

Fra : ScooterGrisen

Dato : 23-09-09 11:05

Så nu ser det bedre ud: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/nyhedsgrupper.html

Tak for det, det var lige hvad jeg manglede.
Jeg vil gerne se din nyhedslæser hvis du også er ved at lave en.

Fra : Dan Storm

Dato : 23-09-09 18:08

ScooterGrisen skrev:
> Så nu ser det bedre ud: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/nyhedsgrupper.html
>
> Tak for det, det var lige hvad jeg manglede.
> Jeg vil gerne se din nyhedslæser hvis du også er ved at lave en.

Det er jeg ikke.
Funktionen skal bruges til et ticket-system som administreres via email.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : N/A

Dato : 25-09-09 17:29

Fra : ScooterGrisen

Dato : 25-09-09 08:05

Det ser ud til at der allerede findes en funktion i PHP:
imap_mime_header_decode()

http://us2.php.net/manual/en/function.imap-mime-header-decode.php

Fra : Dan Storm

Dato : 25-09-09 17:29

ScooterGrisen skrev:
> Det ser ud til at der allerede findes en funktion i PHP:
> imap_mime_header_decode()
>
> http://us2.php.net/manual/en/function.imap-mime-header-decode.php

Min erfaring er nu at der er flere udbydere der har Multibyte Strings
understøttet end c-client libary installeret på serveren. Det var derfor
jeg valgte den løsning.

- Så vigtig er du heller ikke!