/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Billig telefoni - nyoprettelse
Fra : Allan Anonym


Dato : 01-08-01 16:48

Jeg skal snart til at flytte og det er nok smart med en fastnet
telefonforbindelse... Og Internet ville heller ikke være af vejen. Så snart
at DIXA Net tilbyder deres ADSL/IP telefoni ved min central vil jeg skifte
til dem. Men hvad er et godt alternativ i mellemtiden? Umiddelbart skal det
blot være _billigt_.

Hvad koster det hele med oprettelse det billigste sted? Hvor liberaliseret
er telemarkedet, kan man kun oprette hos TDC?



 
 
Peter (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-08-01 17:49

"Allan Anonym" skrev ...
> Hvor liberaliseret er telemarkedet, kan man kun oprette hos TDC?

Du kan oprette lige hvor du har lyst.

Vælger du et teleselskab, der ikke har lagt kabler til din bolig, kan det
meget vel tænkes, at dette teleselskab lejer sig ind på TDCs kabler.
Men hvilke underleverandører, dit teleselskab anvender, kan vel egentlig
være underordnet, bare du får et ordentligt produkt til en acceptabel pris.




Bertel Lund Hansen (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-08-01 18:58

Peter skrev:

>Du kan oprette lige hvor du har lyst.

Nej. Tele2 forlanger at man har et eksisterende abonnement
allerede. Jeg ved ikke hvad de andre gør.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

Peter (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-08-01 19:12

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Peter skrev:
> > Du kan oprette lige hvor du har lyst.

> Nej. Tele2 forlanger at man har et eksisterende abonnement
> allerede. Jeg ved ikke hvad de andre gør.

Aha - men det er jo ikke TDCs skyld. Telemarkedet *er* liberaliseret,
og det står et hvert teleselskab frit for at tilbyde oprettelse af
telefonforbindelser.

Fx Orange og Telia tilbyder nyoprettelser.




Carsten Riis (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 01-08-01 19:31

Peter wrote:
> Aha - men det er jo ikke TDCs skyld. Telemarkedet *er* liberaliseret,
> og det står et hvert teleselskab frit for at tilbyde oprettelse af
> telefonforbindelser.
>
> Fx Orange og Telia tilbyder nyoprettelser.

Sjovt nok til samme pris som TeleDK.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Peter (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 01-08-01 19:56

"Carsten Riis" skrev

> Peter wrote:
> > Aha - men det er jo ikke TDCs skyld. Telemarkedet *er* liberaliseret,
> > og det står et hvert teleselskab frit for at tilbyde oprettelse af
> > telefonforbindelser.
> > Fx Orange og Telia tilbyder nyoprettelser.

> Sjovt nok til samme pris som TeleDK.

Ja, desværre lader det ikke til, at konkurrencen på nyoprettelser er
benhård.
Mon de har hentet inspiration hos visse flyselskaber?




Bertel Lund Hansen (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-08-01 22:16

Peter skrev:

>Ja, desværre lader det ikke til, at konkurrencen på nyoprettelser er
>benhård.

De skal vel betale det samme til TDC selv?

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

Carsten Riis (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 01-08-01 23:29

Bertel Lund Hansen wrote:
>
> Peter skrev:
>
> >Ja, desværre lader det ikke til, at konkurrencen på nyoprettelser er
> >benhård.
>
> De skal vel betale det samme til TDC selv?
>
Hvor meget "liberalisering" er det så, hvis de andre teleselskaber
bare fungerer som administrationskontorer for TeleDK?



(carsten, som selv lige var med til at smide 950 kroner efter TeleDk.
Det er lidt mod min vilje, men der er vigtigere problemstillinger i
mit liv pt. end Teleudbyder)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Bertel Lund Hansen (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-08-01 23:43

Carsten Riis skrev:

>Hvor meget "liberalisering" er det så, hvis de andre teleselskaber
>bare fungerer som administrationskontorer for TeleDK?

Mener du at TDC skal sænke deres priser af hensyn til
konkurrenterne? Hvis man selv vil bestemme prisen, må man vist
selv grave kabler ned.

Det bedste havde naturligvis nu som før været at staten havde
beholdt alle aktierne; det næstbedste at de havde nøjedes med at
sætte sig på kobberet. Men nu er der skidt i nælderne.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

Carsten Riis (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 02-08-01 09:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det bedste havde naturligvis nu som før været at staten havde
> beholdt alle aktierne;

Ikke enig.

Så ville organisationen miste deres motivation for at blive bedre og
bedre.

(behøvedes jeg at nævne combus)

> det næstbedste at de havde nøjedes med at
> sætte sig på kobberet.

Det burde være blive udskilt til et særskilt firma, som udbyderne så
kunne være kunder hos.

Men så ville Ameritech (det hed de vist som købte Teledanmark af
staten) nok ikke købe firmaet.
man kunne så tænke lidt over teledanmarks værdi som almindelig udbyder
(så ville de jo have de samme betingelser som alle andre på markedet).
Nu hvor de sidder på kobberet, så har de en fordel.

Og ja, jeg kender godt de fine floskler med forsyningspligt og give
adgang og alt det der.


> Men nu er der skidt i nælderne.
>
Og det er ikke døvnælder.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

kapitalisten (02-08-2001)
Kommentar
Fra : kapitalisten


Dato : 02-08-01 17:52

> Det burde være blive udskilt til et særskilt firma, som udbyderne så
> kunne være kunder hos.
>
> Men så ville Ameritech (det hed de vist som købte Teledanmark af
> staten) nok ikke købe firmaet.
> man kunne så tænke lidt over teledanmarks værdi som almindelig udbyder
> (så ville de jo have de samme betingelser som alle andre på markedet).
> Nu hvor de sidder på kobberet, så har de en fordel.

De ville nok bare ikke give samme pris for det. Ellers ville andre købe det.
Men staten ville nok rigtig nok ikke få ligeså mange penge. Og penge/magt er
jo regeringens 1. priotet.



Bertel Lund Hansen (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 01-08-01 22:52

Peter skrev:

>Aha - men det er jo ikke TDCs skyld.

Nej, og det er heller ikke Onkel Joakims.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

A. Anonym (02-08-2001)
Kommentar
Fra : A. Anonym


Dato : 02-08-01 22:12

> Fx Orange og Telia tilbyder nyoprettelser.

Fortæl, fortæl. Det er som om at alle andre en TDC fokuserer på at man skal
flytte sit eksisterende abonnement hvis man ser på deres WWW sider.

Der står 99kr./år. Hvad med oprettelse - er det gratis hos Orange og Telia?



Carsten Riis (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 03-08-01 08:10

"A. Anonym" wrote:
>
> Fortæl, fortæl. Det er som om at alle andre en TDC fokuserer på at man skal
> flytte sit eksisterende abonnement hvis man ser på deres WWW sider.
>

Hvis man ser ordentlig efter, så vil du opdage, at du tager fejl.


> Der står 99kr./år. Hvad med oprettelse - er det gratis hos Orange og Telia?

Læs nu tråden ik.

For lidt hjælp:
<http://orangeprivat.dk/fastnet/fastnet/priser/flerepriser/$$UVvu74Uc6DGF0Pdm608UoROw$$>
--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste