Sagsanlæg?
Fra : El Trabajador

Dato : 21-09-09 17:12

Kan man mon risikere et sagsanlæg på halsen fra Dyrenes Beskyttelse, hvis
man i læserbreve el.lign. sammenligner muhamedanere med dyr?
--
El Trabajador

Fra : kwdemant

Dato : 21-09-09 17:23

El Trabajador skrev:
> Kan man mon risikere et sagsanlæg på halsen fra Dyrenes Beskyttelse,
> hvis man i læserbreve el.lign. sammenligner muhamedanere med dyr?

Straffelovens § 267 gælder private personer, korporationer, selskaber,
institutioner og administrative myndigheder. Ikke dyr.

Du risikerer til gengæld et sagsanlæg for overtrædelse af straffelovens
§ 266b, som straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år. Bestemmelsen er
ikke undergivet privat påtale jf. straffelovens § 275, 2. pkt., så det
er nok blot at melde dig til politiet.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : /Peter

Dato : 21-09-09 18:01

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man mon risikere et sagsanlæg på halsen fra Dyrenes Beskyttelse,
> hvis man i læserbreve el.lign. sammenligner muhamedanere med dyr?

Nu findes der jo ingen muhamedanere, ved du nok - du kan vel kalde ike
eksisterende væsner hvad du vil..

Ligesom vi fik fastlået i "Talent 2009" at det ikke hedder en
"negerdukke" med en "brun dukke".

Fra : alexbo

Dato : 21-09-09 17:38

"El Trabajador" skrev

> Kan man mon risikere et sagsanlæg på halsen fra Dyrenes Beskyttelse, hvis
> man i læserbreve el.lign. sammenligner muhamedanere med dyr?

Næh, de anlægger vel ikke sag an mod dem de skal beskytte,
halvaber og æsler er under Dyrenes Beskyttelse beskyttelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : HAWK

Dato : 21-09-09 20:47

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan man mon risikere et sagsanlæg på halsen fra Dyrenes Beskyttelse, hvis
> man i læserbreve el.lign. sammenligner muhamedanere med dyr?
> --

åhh nej ikke også denne gruppe.

først fik i tømt dk.politik indvandring for læsere og skribenter, så fik i
tømt dk.politik og nu skal denne her gruppe så også forpestes at jeres
ligegyldige og ubegavede indlæg - suk

Fra : John V.

Dato : 22-09-09 15:16

"HAWK" <ikke@tale.om> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> først fik i tømt dk.politik indvandring for læsere og skribenter, så fik i
> tømt dk.politik og nu skal denne her gruppe så også forpestes at jeres

De kan jo finde på undskyldninger for at bringe den slags indlæg overalt.
Hvad der skal til er en dom for at de slet ikke må bruge internettet, i
f.eks. 50 år! Så kan vi andre få lidt fred.
Som "hvordan laver man et program der sammenligner blablabla".
Typisk anvender de heller ikke deres egen e-mail, sikkert fordi de ikke vil
stå ved hvem de er, jeg anvender min egen mail, der kommer faktisk ikke
rigtigt noget spam af den grund (mindre end 3 om ugen).

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Jesper

Dato : 22-09-09 18:02

Du mener lige som ""HAWK" <ikke@tale.om>"

--
Bekymret for dit lands fremtid? Stem på DF ved næste valg.
.~Ryd Christiania~.

Fra : /Peter

Dato : 22-09-09 19:14

> [...]
> fik i tømt dk.politik og nu skal denne her gruppe så også forpestes at
> jeres ligegyldige og ubegavede indlæg - suk

Ja desværre, muhamedanerne er alle steder....