Dizzy Miss Lizzy gendannes
Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 13:54

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1222567.ece

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes. Det var da et fedt band, men
personligt synes jeg der kom mere nyskabende musik ud af TC solo.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Steen

Dato : 15-09-09 14:56

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1222567.ece
>
> Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes. Det var da et fedt band, men
> personligt synes jeg der kom mere nyskabende musik ud af TC solo.

Rygterne har kørt længe, og endeligt har TC fundet tiden rigtig til en
(midlertidig?) gendannelse.

Jeg hilser det velkomment, da TC er en kende for kedeligt for min smag.
Hvis der endda kommer nyt materiale frem i denne forbindelse, ville det
bare være endnu bedre
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 16:14

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg hilser det velkomment, da TC er en kende for kedeligt for min smag.
> Hvis der endda kommer nyt materiale frem i denne forbindelse, ville det
> bare være endnu bedre

Jeg er helt enig. Det bliver for fedt, om ikke andet så for et nostalgisk
genhør med noget af det ypperste danske rock fra 80'erne
TC anno 2009 er ikke min kop te.

/Alex

Fra : Steen

Dato : 15-09-09 16:19

Alex Linaa <www.havelaager.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig. Det bliver for fedt, om ikke andet så for et nostalgisk
> genhør med noget af det ypperste danske rock fra 80'erne
> TC anno 2009 er ikke min kop te.

For meget klynkeri
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 16:29

> For meget klynkeri

En rockdrengs transformation til en poptøs - Sørgeligt ;)

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 17:11

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig. Det bliver for fedt, om ikke andet så for et nostalgisk
> genhør med noget af det ypperste danske rock fra 80'erne
> TC anno 2009 er ikke min kop te.

Jeg er enig i, at DML var et markant bidrag og hører til i dansk
rock-historie som noget betydningsfuldt. Jeg håber de kan løfte opgaven, og
ser da frem til at høre dem igen, og bifalder også tanken om nyt materiale.
Men jeg kan ikke forstå nedgørelsen af TC solo. Ganske vidst er det ikke
hårdt på nogen måde, men det er eddermanme kvalitet, som det sjældent er set
fra danske musikere. Inspirationen fra Beatles er tydelig, men det er
up-to-date, og i det store hele ekstremt vellykket. Jeg har mange gange
ladet mig begejstre af TC´s virtuositet i hans vellykkede kompositioner. Jeg
tænker ikke her specielt på 2009, men på den samlede solo-karriere, som jeg
synes rummer højdepunkter i nyere dansk musik.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Steen

Dato : 15-09-09 17:42

> [...]

> tænker ikke her specielt på 2009, men på den samlede solo-karriere, som jeg
> synes rummer højdepunkter i nyere dansk musik.

Faktisk var jeg ikke specielt pjattet med Dizzy, første gang de var ude
- forhåbentligt kan man høre, at de er blevet ældre.
TC er ikke min kop te, men ingen kan komme udenom hans kvaliteter som en
yderst kompetent kunstner.
Når han rocker, så er det "spitzenklasse" - fx er Jump The Gun et af
mine favoritnumre...desværre er der for meget balladeklynk på hans
soloplader, for at jeg bliver glad for dem.
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 18:08

> Men jeg kan ikke forstå nedgørelsen af TC solo.

Jeg nedgør absolut ikke TC, jeg slår bare fast at jeg ikke bryder mig om den
musik han laver. Jeg har stor respekt for TC, på samme måde som for f.eks.
Robbie Williams, men det forhinder mig altså ikke i at kalde dem begge for
"poptøser" med et smil, for pop er hvad de laver. Og pop er ikke min kop te,
længere er den ikke.

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 18:29

> [...]
> begge for "poptøser" med et smil, for pop er hvad de laver. Og pop er ikke

Fair nok. Jeg har ikke denne skelnen mellem hvad der er min kop te eller ej.
Hvis det er godt lavet, så er jeg som regel også potentiel lytter. Med
enkelte undtagelser, nemlig musik der decideret generer mig, f.eks. techno
eller andet musik med overdrevne elektroniske virkemidler. Som eksempel kan
jeg nævne det nummer der har kørt i rotation, "kun for mig" tror jeg det
hedder. Det generer mig i høj grad, og gør noget grimt ved mit humør. Det
samme gør "nu har jeg købt mig en popsang" med Hej Matematik.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin [TMM]

Dato : 15-09-09 19:24

Hej
Martin Bak wrote:
> Fair nok. Jeg har ikke denne skelnen mellem hvad der er min kop te eller ej.
> Hvis det er godt lavet, så er jeg som regel også potentiel lytter.

Så fik vi da i hvert fald lige slået fast at du ikke er i besiddelse af
noget som helst, der minder om smag.

> Det generer mig i høj grad, og gør noget grimt ved mit humør. Det
> samme gør "nu har jeg købt mig en popsang" med Hej Matematik.

Ikke at jeg vil diskutere smag med dig. Det har vi jo lige fuindet ud af
at der ikke kommer noget ud af, men prøv at tage en lytter til Michael
Hardingers egen udgave.... Forskel?

/Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 15-09-09 19:33

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så fik vi da i hvert fald lige slået fast at du ikke er i besiddelse af
> noget som helst, der minder om smag.

Sikke da noget ævl. Kender du ordet potentiel? Jeg er bare ikke genrehykler.

Problemet med "popsang" nummeret er det elektroniske extacy lydbillede. Det
kan min ører bare ikke lide. Den oprindelige walkman-sang var såmænd ok og
uskadelig. Men på ingen måde noget stort værk

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-09-09 19:47

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ud af at der ikke kommer noget ud af, men prøv at tage en lytter til
> Michael Hardingers egen udgave.... Forskel?

Du er da helt fra den, smag er da heldigvis noget et menneske besidder
hver især..
Og du har da bestemt lige bevist at du absolut ikke aner hvad du
snakker om..

--
Vh Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-09 21:06

> Fair nok. Jeg har ikke denne skelnen mellem hvad der er min kop te eller
> ej. Hvis det er godt lavet, så er jeg som regel også potentiel lytter.

Ok, det kan jeg være med på. Jeg skelner heller ikke så skarpt mellem genrer
og hvad jeg kan lide, men erfaringen viser at der er ret meget mindre fra
popgenren end fra rockgenren der finder nåde for mine ører. Jeg lytter da
gerne til både "Whispering from the top of my lungs", og "Let me entertain
you" med henholdsvis Tim og Robbie, så jeg er absolut ikke purist.

Men til Tims koncert på Skanderborg i år, var der specielt ét nummer der
totalt væltede publikum. Du kan jo gætte på om det er:

1. Right next to the right one
2. Silverflame

Svaret giver nok sig selv, så uanset hans popularitet med det han laver nu,
er der et massivt publikum til DML-musikken, som langt overgår alt det
andet.

/Alex

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 15-09-09 19:44

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> specielt på 2009, men på den samlede solo-karriere, som jeg synes
> rummer højdepunkter i nyere dansk musik.

ENIG.. .

Nemlig kvalitet, det er lige præcis hvad Tim levere gang på gang..
Godt nok er det tårervældet musik, men det er nu engang hans genre,
som hans fans tager imod gang på gang..!

Jeg syntes personligt det er fantastiske numre han skriver.. Han
arbejder seriøst med det. Og udgiver ikke bare for at udgive.. Og
iøvrigt en fantastisk flink fyr.. Som er HELT nede på jorden..

--
Vh Henrik

Fra : Mathias Vinther

Dato : 18-09-09 16:06

Alex Linaa skrev:
> [...]
>
> Jeg er helt enig. Det bliver for fedt, om ikke andet så for et nostalgisk
> genhør med noget af det ypperste danske rock fra 80'erne

Hvis det ikke lige er pointeret så er Dizzy Mizz Lizzy altså 90'er og
kun 90'er. EP fra 93, Plader fra 94 og 96 :D

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-09 16:56

"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i en
meddelelse news:4ab3a1cf$0$284$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis det ikke lige er pointeret så er Dizzy Mizz Lizzy altså 90'er og kun
> 90'er. EP fra 93, Plader fra 94 og 96 :D

Sorry, my bad. Trykfejl :)

/Alex