Bob Marley
Fra : Steen

Dato : 13-09-09 18:24

På hvilket album stammer sangen THREE LITTLE BIRDS?
Synes kun jeg kan finde dem på diverse opsamlinger...kan det være
rigtigt?

--
Steen

Fra : Steen

Dato : 13-09-09 18:30

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> På hvilket album stammer sangen THREE LITTLE BIRDS?
> Synes kun jeg kan finde dem på diverse opsamlinger...kan det være
> rigtigt?

Aha - allmusic.com siger 1977-udgivelsen Exodus
--
Steen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-09-09 18:43

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> På hvilket album stammer sangen THREE LITTLE BIRDS?
> Synes kun jeg kan finde dem på diverse opsamlinger...kan det være rigtigt?

Ja det kan det da godt være, men det er det altså bare ikke.
Sangen er på cd-en EXODUS fra 1977.
Forøvrigt en dejlig afslappende sang. Sån noget for den almindelige
befolkning. Ikke noget med skrigeri, hvin og hyl og alt det der.
Sangen er jo blevet sunget i et hav af versioner. Jeg vidste ikke at det var
en gammmel sang, da jeg hørte den første gang, da CONNI TALBERT brød igennem
med den i Europa sidste år.
Jeg så den helt tilfældigt showet en lørdag aften hvor hun var det helt
store navn. Det var vist på ZDF.

Vi kan da lige prøve at høre den her:
http://www.youtube.com/watch?v=4cmffLlkwxc&feature=related

Så kan man jo bedømme hvilken udgave man synes er bedst

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 13-09-09 18:55

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> Jeg vidste ikke at det var
> en gammmel sang, da jeg hørte den første gang, da CONNI TALBERT brød igennem
> med den i Europa sidste år.

Kender hende ikke, og jeg tror heller ikke jeg har lyst til at lære
hende at kende
--
Steen