Hvornår er TDC Play godt nok?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-09-09 19:05

TDC Play reklamerede i starten med 2 millioner tracks. Nu reklamerer de
med 3 millioner.

Ikke desto mindre har jeg en grum mistanke om, at det stadig er mest ny
MTV-musik de har.

Telia, såvidt jeg husker, skal også snart til at tilbyde et produkt, som
man kan abonnere på separat, også selv om man ikke er netkunde hos dem.
Jeg ved dog ikke hvor mange tracks det er de har.

Men hvad skal sådan en service op på, før den kan siges at være
dækkende? 5 millioner tracks? 20 millioner? (Hvor meget seriøs musik
findes der egentlig?)

Man kan selvfølgelig hoppe ind på siden (går jeg ud fra), og søge et par
gange, for at se om de har ens yndlingstracks, eller favoritkunstnere,
ligesom i TV-reklamen, men hvad med antal tracks som en mere abstrakt og
overordnet målestok?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 06-09-09 19:59

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message
> TDC Play reklamerede i starten med 2 millioner tracks. Nu reklamerer de
> med 3 millioner.
>
> Ikke desto mindre har jeg en grum mistanke om, at det stadig er mest ny
> MTV-musik de har.

Ikke at det helt besvarer dit spørgsmål, men når jeg køber elektronisk musik
bruger jeg Beatport (www.beatport.com). De reklamerer med 600k numre. Og det
er vel og mærke kun elektronisk musik, og mest af "dj-genren" (house,
techno, mm). Og mest af det nyere.

3 millioner numre er slet ikke nok hvis man nogenlunde skal dække de
forskellige genrer der findes. Det er vel typisk omtrend 10 numre på et
album og det bliver så kun til 300k albums.

Jeg vil skyde på at mindst det 10 dobbelte var nødvendig hvis man skulle
have mulighed for måske også at kunne købe andet end top 100 og udgivet
indenfor de seneste få år.

Fra : Max

Dato : 06-09-09 20:28

Hej Peter

> Men hvad skal sådan en service op på, før den kan siges at være
> dækkende? 5 millioner tracks? 20 millioner? (Hvor meget seriøs musik
> findes der egentlig?)

Servicen skal naturligvis dække alt musik der er indspillet.
Og alt musik er seriøs.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 07-09-09 01:06

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej Peter

> Servicen skal naturligvis dække alt musik der er indspillet.
> Og alt musik er seriøs.

Tror jeg ikke at TDC Play, de Danske domstole eller EU lovgivning vil give
dig ret i, for dækkede de en bestemt genre også, så ville TDC stå i lort
til langt op over hovedet: Nynazistisk propaganda musik.

--
Henrik Laursen

Fra : Max

Dato : 07-09-09 06:53

Hej Henrik

> Tror jeg ikke at TDC Play, de Danske domstole eller EU lovgivning vil
> give dig ret i, for dækkede de en bestemt genre også, så ville TDC
> stå i lort til langt op over hovedet: Nynazistisk propaganda musik.

Kan du ikke komme med flere sære tanker ?

--
Mvh Max

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-09-09 09:22

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> dig ret i, for dækkede de en bestemt genre også, så ville TDC stå i lort
> til langt op over hovedet: Nynazistisk propaganda musik.

Men lur mig om ikke Røde Mor og Outlandish har fundet vej gennem nåleøjet

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-09-09 11:38

"Robert Eriksen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Men lur mig om ikke Røde Mor og Outlandish har fundet vej gennem nåleøjet

Men de er jo heller ikke nazistisk propaganda!

Fra : Henrik Laursen

Dato : 07-09-09 13:49

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote in

> "Robert Eriksen" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Men de er jo heller ikke nazistisk propaganda!

Nej, det ville jo være det samme som hvis de forbød en som John Mogensen
blot for nogle af de kritiske sange at han har lavet.

At ham forsangeren for Outlandish har en personlig ret antivestisk holdning
og har et direkte had mod Jøder og han derfor kan anses som ikke andet end
en skide racist, er en anden sag.
Hans holdninger må bare ikke komme til udtryk i musikken, for ellers ville
den også blive anset som forbudt.

--
Henrik Laursen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-09-09 17:06

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> At ham forsangeren for Outlandish har en personlig ret antivestisk
> holdning
> og har et direkte had mod Jøder og han derfor kan anses som ikke andet end
> en skide racist, er en anden sag.

Sikker på at det ikke kun er udtryk for et had til staten Israel?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-09-09 12:03

Allan Krautwald wrote:

> Sikker på at det ikke kun er udtryk for et had til staten Israel?

Man kunne jo undersøge på, om han er holocaustbenægter. Det er så
udbredt i de kredse, og er en rigtig god ting at måle på, hvis man vil
vide hvilken slags menneske man har med at gøre.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Henrik Laursen

Dato : 08-09-09 13:21

> Man kunne jo undersøge på, om han er holocaustbenægter. Det er så
> udbredt i de kredse, og er en rigtig god ting at måle på, hvis man vil
> vide hvilken slags menneske man har med at gøre.

Han har ihvertfald meget stærke islamiske holdninger der ligger lidt for
meget over i Sharia afdelingen.
Husker da også at han nægtede at gå på scenen i et stort underholdnings
show på TV, blot fordi at hans holdning var at en af kvinderne han skulle
være på scene sammen med viste en lille smule for meget hud og så var det
ikke anden en end skide ærmeløs kjole hun havde planlagt at have på.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-09-09 22:55

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> være på scene sammen med viste en lille smule for meget hud og så var det
> ikke anden en end skide ærmeløs kjole hun havde planlagt at have på.

Ja okay, så er manden frådende (muhammedansk) fanatiker, men det er ikke
ensbetydende med at han er holocaustbenægter.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-09-09 12:01

Allan Krautwald wrote:

> Men de er jo heller ikke nazistisk propaganda!

Laver Outlandish ikke antivestlig propaganda? Jeg synes jeg kan mindes
en sang, hvori de piver over fængslingen af de konventionskrænkende
afghanske "soldater" der udførte krigshandlinger uden at være
uniformeret på en sådan måde at de var til at skelne fra civilbefolkningen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org