TYSK OKTOBERFEST-MUSIK PÅ FUR I DAG
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-09 09:09

Det er jo ikke bare i København at Oktoberfesterne er skudt i gang. Klokken
11 skydes oktoberfesten på FUR igang. Der bliver masser af musikkalsk
unterhaltung, indenfor den populære slager-musik.

MR BOOM UND SEINE MUSIKALISCHE TRIKE (Kl. 12)
http://www.kes-info.de/Country%20og%20fest.htm

CAMPING LINE DANCERS (Kl. 12.15)

ATTRAP TYROLERNE (Kl. 14 OG 16)
http://www.geocities.com/struerattraptyrolere/attrap.htm

Der er også cirkus på festpladsen ved det store oktoberfest-telt på
Festpladsen ved Fur Bryghus

SALLING CIRKUS KIDS (KL. 13 og 15) Det var dem som holdt det store ILDSHOW
på Fur havn forrige fredag kl. 23-24
http://www.salling-fur.dk/index.php?zmpage=dsspage&dsspage=20

Pladsen åbnes kl. 11

Vejrudsigten direkte fra Norges Meteorologiske Institut gældende for den
kvadratmeter hvor oktoberfesten holdes:
http://www.yr.no/sted/Danmark/Viborg/Fur_Fiskerihavn/time_for_time.html
Der står godt nok lidt regn, men bemærk at det er så lidt at det næsten ikke
kan bemærkes. Kun en halv millimeter.

Mens der næsten ingen regn loves ved festpladsen, loves der mere regn ned
ved færgelejet, 7 km. fra festpladsen.
http://www.yr.no/sted/Danmark/Viborg/Fur_Havn/time_for_time.html

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-09 10:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Klokken
> 11 skydes oktoberfesten på FUR igang. Der bliver masser af musikkalsk
> unterhaltung, indenfor den populære slager-musik.

Der er nu stærk trafik mod oktoberfesten på Fur. Busser og biler i lange
baner på hovedvejen op på øen

Vejret er tilpas. 16,5 grad og overskyet. Folk fra fastlandet kan roligt
sætte kursen mod oktoberfesten.

Fra : Per®

Dato : 05-09-09 11:18

"Åge Halldorsson"

> Der er nu stærk trafik mod oktoberfesten på Fur. Busser og biler i lange
> baner på hovedvejen op på øen
>
> Vejret er tilpas. 16,5 grad og overskyet. Folk fra fastlandet kan roligt
> sætte kursen mod oktoberfesten.

Det er lidt sent at få det at vide - nu kan jeg ikke nå til oktoberfest...

Per*

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-09-09 15:00

"Per®" <nospam@nospam.ru> skrev i meddelelsen

> Det er lidt sent at få det at vide - nu kan jeg ikke nå til oktoberfest...
>
> Per*

Træls. Så må du tage oktoberfesten i København-strup i stedet for.

Men på Fur kører oktoberfesten på højtryk lige nu. Parkeringspladserne er
fyldt op og flere store turistbusser holder ved pladsen og almindelige biler
holder langs indkørslen til festpladsen i en kilometers række langs vejen.

Klokken 12 startede det det op med slagerdiskotek. Der blev spillet en
blanding af traditionel country, tysk slager og almindelig dansktop, f.ek.
"Rigtige venner".
Klokken 12.30 var der opvisning af Camping Country Linedancers
Klokken 13 var der cirkusopvisning med de kendte "Salling Cirkus kids". Det
var mange gange nogle drabelige øvelser 3-4 meter over jorden i nogle
gardiner og tove. Uhauha.
Så var grillmaden klar og det store rykind tog til, for at få noget
indenbords.
Kl. 13 drønede slagerdiskoteket videre
Kl. 14 kom der nogle skøre "Attrap Tylolere" og så foregik det hele på
østrigsk maner, med tyske slagere og en gevaldig pjattet opvisning af de ca.
20 gruppemedlemmer som fik serveret Fur-øl af Dirndl-klædte damemennesker
som kunne holde mange krus på een gang
Kl. 14.30 var der rundvisning på bryggeriet. Der deltog øhhhhh flere end der
var plads til, vil jeg sige - Desuden slagerdiskotek igen
Kl. 15 var der igen drabeligt show med "Salling Cirkus kids"
Kl. 15.30 igen rundvisning på bryggeriet og slagerdiskotek på pladsen
Kl. 16: Da tager ATTRAP TYROLERNE over igen med et halvtimes show.
Kl. 16.45: Slagerdiskoteket fortsætter

Der holder en masse kæmpe amerikanerbiler på festpladsen - og der er ølboder
flere forskellige steder

Der fortsættes på ubestemt tid - sikkert så længe der er folk

Nogen der har en situationsrapport fra den anden oktoberfest i landet, den i
Valby ?
Hvordan kører det

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-09 14:47

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> baner på hovedvejen op på øen
>
> Vejret er tilpas. 16,5 grad og overskyet. Folk fra fastlandet kan roligt

Tror jeg springer over, og gemmer nattegnet til den 22'ende. Så lister jeg
nok ned på Skal pavillonen i stedet og hører Kristian Lilholt, Dan Ar Braz,
Ida Friss Virenfeldt & Lasse Jørgensen... De skulle også komme til
Brønderslev her ca midt på måneden, men det er så uden Dan Ar Braz.... Som
skulle være en Fransk guitarist. efter sigende på højde med Mark
Knopfler.... Så det bliver spændende.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-09 10:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Tror jeg springer over,

> M.V.H....Benny..

Det er vist også en værre oktoberfest de københavnere holder i Valby. De
røver en kiosk for at få råd til flere helliters krus øl
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-24861178.html

Sådan foregik Furs oktoberfest ikke i går.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-09-09 12:21

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Furs oktoberfest ikke i går.

Her er lidt news om hvordan oktoberfesten gik

http://www.furbryghus.dk/Pages/News/621

Næste års oktoberfest bliver den 4. september

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-09 22:51

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Her er nye billeder fra Oktoberfesten på Fur
http://www.furbryghus.dk/11468-1_Billeder%20fra%20Ølfestivalen%202009/