Fiasko for rock'n'roll i Tivoli
Fra : perhag

Dato : 01-09-09 11:34

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/article1214901.ece

O.k.... Helt alene var Peter Belli ikke i på Plænen i Tivoli i aftes,
men det snerpede derhenad.

Kun nogle få hundrede fans havde valgt at tilbringe aftenen i selskab
med den aldrende pigtråd og dansktop-sanger og hans 'Nye Rivaler'.

Tivolis dansktop-aftener har ellers været vældig godt besøgt. For når
DR stædigt holder fast i at være for fine til at spille flertallets
foretrukne musikgenre, så må folket jo gå andre steder hen at høre
deres favoritter.

Rockin' Peter
Peter Belli havde dog på forhånd meldt ud, at han ikke ville spille de
gamle dansktop-numre i Tivoli.

I stedet bød han op til dans med et sæt rock'n'roll-numre i afslappet
tempo fra den 50 år lange karriere.

Der var bare ikke rigtig nogen, der dansede, hvis man altså fraregner
et enkelt tydeligt beruset par lige foran scenen.

Om det var den annoncerede mangel på numre som 'Teddybjørn', der fik
de fleste fans til at holde sig væk, eller om det var eftermiddagens
triste regnvejr, er ikke let at vide.

Keld Heick mente dog, at det var vejrgudernes skyld.

– Jeg tænkte på det allerede i eftermiddag, inden jeg kørte herind.

Keld og Hilda for tur
– Der er sgu nok mange, der bliver hjemme i det her vejr, tænkte jeg.
Så jeg er ikke skuffet på Peters vegne, sagde Heick om sin gamle ven
på scenen.

Dansktoppens grand old man nød i øvrigt tydeligt vennens præstation.

– Jeg synes, han er en skidegod rocker, sagde Keld Heick, der var
alene til koncert, fordi fru Hilda og datteren Anette er på ferie i
Paris.

Fruen er dog tilbage på mandag, når det er Heick'ernes tur til at
indtage Plænen.

– Jeg glæder mig rigtig meget, fastslog Keld Heick.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-09 19:59

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i en meddelelse

>For når DR stædigt holder fast i at være for fine til at spille flertallets
>foretrukne musikgenre,

Hvilket flertal? Du har da vist læst lidt for meget af Åges
konspirationsteorier for at få fakta så galt i halsen :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 02-09-09 09:37

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket flertal? Du har da vist læst lidt for meget af Åges
> konspirationsteorier for at få fakta så galt i halsen :)

Nu glemmer referenten og måske også publikum, at Peter droppede dansktoppen
helt tilbage i 1988, hvor han udgav sin første LP med rockmusik efter at
have spildt sit talent på en masse dansktop i mange år.

Jeg var selv til reception i Århus, da albummet udkom. Bandet gav et lille
sæt og jeg gned mig i hænderne over, at han endelig "havde set lyset".

Fra : perhag

Dato : 01-09-09 17:36

On 1 Sep., 20:59, "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote:

> Hvilket flertal? Du har da vist læst lidt for meget af Åges
> konspirationsteorier for at få fakta så galt i halsen :)

Nu var jeg så doven ikke at skrive noget selv. Det hele var citat fra
Ekstra-Bladet.

Om det er et absolut flertal som foretrækker dansktopmusik tror jeg nu
heller ikke, især ikke i København. Der er så mange forskellige genrer
at fordele stemmerne på, og selv Åge foretrækker vist tysk, hollandsk
og slovensk schlagermusik foran dansktop.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-09 10:32

"perhag" <per.hagemann@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Ja, Åge sætter bestemt tysk, hollandsk og slovensk slagermusik foran
dansktop. Men det er nu mere fordi der ikke er så megen ny dansktop, p.g.a.
mediernes slager-korstog. Ellers ville Åge jo nok sætte dansktop øverst.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-09 10:37

http://ekstrabladet.dk/flash/kultur/article1214901.ece

O.k.... Helt alene var Peter Belli ikke i på Plænen i Tivoli i aftes,
men det snerpede derhenad.

Grunden til at der ikke var så mange er jo nok fordi han ikke synger så
meget dansktop mere. Det vidste folk godt og så blev de væk. Mon ikke det er
derfor?
Og det var jo trods alt arrangementer med musik for den almindelige
befolkning.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 11:40

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> derfor?
> Og det var jo trods alt arrangementer med musik for den almindelige

Tja, kom han her, ville jeg møde frem, uanset om han ville synge Dansk,
eller lade være... Peter Belli er altid Go'Fin...

M.V.H....Benny..